Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager afvalinzameling en reiniging

Manager afvalinzameling en reiniging

Werkervaring interimmanager

Geboortedatum 16 november 1962

Werkervaring
1989 – 1992 Regionale Inspectie Milieuhygiëne Noord
1992 – heden Zelfstandig


Projecten

2004 – heden Afdelingshoofd emissiebeheer a.i. bij waterschap Reest en Wieden
Vanaf januari vervang ik 2 dagen per week het reguliere afdelingshoofd die in verband met ziekte afwezig is. De afdeling bestaat uit 15 personen die zich bezig houden met vergunningverlening en handhaving bij bedrijven en gemeenten.

2003 – 2004 Afdelingsmanager toezicht en handhaving a.i. bij waterschap Velt en Vecht
Vanaf juni 2003 tot september 2004 hield ik mij bezig met het vorm geven van de afdeling Toezicht en Handhaving. De afdeling is in januari 2003 ontstaan en bestaat uit 8 personen, die zich bezig houden met de handhaving van de WVO en de keur. Belangrijk was duidelijkheid te scheppen over de taken van de afdeling. Dat had zowel op de eigen afdeling, als op de organisatie als geheel een positief effect. Door een heldere taakafbakening en planning is een goede basis gelegd voor de toekomst. In deze periode is het ziekteverzuim drastisch gedaald.


2002 – 2003 Projectcoördinator procedures bij de LAGA
Als projectcoördinator procedures was ik er verantwoordelijk voor dat de juiste vergunningen, ontheffingen en vrijstellingen op basis van wet en regelgeving voor een groot toeristisch project, op tijd en gecoördineerd werden aangevraagd. Het betrof hier vele locaties, variërend van abri tot steenfabriek.

2001 – 2002 Hoofd afdeling milieu a.i. bij een gemeente
Voor een periode van 15 maanden leiding gegeven aan een afdeling die was ontstaan uit het opsplitsen van een afdeling VROM. Aanleiding hiervoor was de verstoorde relatie tussen het reguliere afdelingshoofd en de afdeling. De afdeling milieu bestond uit 10 personen.
Doel van de interim-periode was het brengen van rust en structuur en het op gang brengen van de uitvoering van de werkzaamheden op de afdeling. Dit doel is bereikt.

2001 Handhaving milieuwetgeving
Toezicht houden op de naleving van de milieuwetgeving bij alle categorieën bedrijven.

2000 – 2001 Handhaving bestemmingsplannen
Dit project had tot doel het vastleggen van een nulsituatie ten behoeve van de toekomstige handhaving bestemmings-plannen en bouwwetgeving. Dit nulpunt werd vastgesteld om eventuele toekomstige illegale situaties op te kunnen heffen.

2000 Uitvoeringscoördinator handhaving (tijdelijk loondienstverband)
Verantwoordelijk voor het opzetten van een structuur voor integrale handhaving bij de afdelingen milieu, ruimtelijke ordening, bouw- en woningtoezicht, groenvoorzieningen en brandweer. Belangrijkste aandachtspunt hierbij was het afstemmen van de activiteiten van de diverse afdelingen en het organiseren van integrale handhavingsacties.

1997 – 1999 Projectleider vergunningen bij de VAM (gedeeltelijk loondienstverband)
Als projectleider had ik de opdracht om een vergunningsituatie te creëren waarin VAM snel kon reageren op wijzigingen in de afvalmarkt. Hierbij was onder meer sprake van een forse uitbreiding van de verwerkingscapaciteit. Gezien de termijnen was het van belang om lange procedures te voorkomen, wat uiteindelijk gelukt is.

1995 - 1997 Beleidsmedewerker Milieu a.i. bij een gemeente
Verantwoordelijk voor het invoeren van het milieubeleid en aansturing van de dagelijkse werkzaamheden van de afdeling milieu, bestaande uit 6 personen. De werkzaamheden bestonden hier onder meer uit het plannen van de activiteiten van de milieuafdeling, verzorgen van managementrapportages, aansturen van de medewerkers, voorzitten van hoorzittingen en vertegenwoordigen van de gemeente in diverse overlegstructuren.

Overige projecten
• Opzetten van interne milieuzorg bij een aantal gemeenten.
• Handhaving en vergunningverlening bij alle categorieën bedrijven
• inventariseren van knelpunten in de landbouw-sector, alsmede het aandragen van oplossingen.
• afstemmen van de Wet milieubeheer en de Algemene Plaatselijke Verordening.
• integreren van milieu- en bouwwetgeving.
• opstellen van diverse vergunningaanvragen in het kader van de Wet Milieubeheer en de Wet Verontreiniging Oppervlaktewateren.



Opleiding interimmanager

Opleiding
1989 Diploma Milieukunde Van Hall instituut te Groningen

Cursussen
1998 Praktisch projectmanagement
1994 Milieu Effect Rapportage
Integratie milieu- kwaliteits- en arbozorg



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Karakteristiek Manager met ruime ervaring in veranderingsprocessen en projectmanagement, die zich door zijn inzicht, persoonlijke aanpak en zelfstandigheid heeft ontwikkeld tot een breed inzetbare resultaatgerichte manager bij diverse overheden. Open, vertrouwenwekkend, kaderscheppend, vasthoudend en stressbestendig.
Communicatief vaardig op alle niveaus.



Vaardigheden Creëren van een stabiele werkomgeving, waarin de basistaken van de afdeling/medewerkers uitgangspunt zijn.
Uitvoeren van efficiëntieprocessen door stroomlijning van werkzaamheden.
Doel en resultaatgericht. Opzetten en doorvoeren van organisatieveranderingen. Continue op zoek naar verbetering zonder rust op de afdeling te verstoren. Werving en selectie van medewerkers. Maken van jaarplannen en begrotingen, bijsturen op nieuwe inzichten. Betrokken bij doen en laten van de medewerkers.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels behoorlijk
Duits redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: