Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Logistiek Expert

Logistiek Expert

Werkervaring interimmanager

Periode Opdracht/project
2008 – 2010 Project manager Logistics bij NIREKO FARMS LTD Ghana

2007 – 2008 Directeur eigenaar BCG LTD. Een ICT
onderneming in Ghana (one stop shop ICT)

2007 – 2009 Projectbegeleider bij opzetten en uitvoeren
van projectplanningen fusie, servicedesk en
WABO voor Gemeente Katwijk

2005 – 2007 Project manager Citizen Oriented Local
Government Ghana. In samenwerking met
Overheid Ghana, IESA Foundation en Gemeente
Amsterdam

2005 – 2005 Projectmanager Fact Finding opzet
Gemeentelijke Informatie Systeem in Ghana.
In samenwerking met VNG International en
Gemeente Amsterdam

2005 – 2005 Coördinator Administratieve overdracht
afdeling IM Dienst Persoonsgegevens
Amsterdam naar SSC Amsterdam.

2005 - 2005 Adviseur Concernplanning ondersteuning
gemeentelijke fusieproject voor directie Gemeente Katwijk.

2004 - 2005 Procesmanager ICT Dienst Persoonsgegevens Amsterdam: Begeleiding implementatieproces vervanging Informatiesystemen

2002 – 2004 Logistiek manager a.i. in een fusieproces
bij een stichting ter ondersteuning van het
kunstonderwijs in de provincie Utrecht.

2002 – 2003 Project uitbesteding bij stichting SOV
zorgcentra –en verpleeghuis in IJmuiden.

2001 – 2002 Teamleider a.i. Servicedesk en ICT helpdesk Ichtus Hogeschool Rotterdam.

2000 – 2001 Logistiek Manager a.i E-fulfillment 3
webwinkel voor verkoop van wijn

Detachering

1999 – 2000 Kwaliteitsmanager ai Quirasse project &
detachering

- Supply Chain management project met o.a. Albert Heijn;
- Projectmanager: gedetacheerd bij de logistieke dienstverlener.
Opdracht: het inzichtelijk maken en beoordelen van het logistiek ketenproces, definiëren en implementatie van de kwaliteitsperformance indicatoren en initiëren en opmaken van managementrapportages.


1998 – 1999 Interim logistiek manager a.i. Hanos
Amsterdam BV

- Lid Management Team en budgetverantwoordelijk (omzet € 7.5 miljoen);
- Verantwoordelijk voor de logistieke operatie, fysieke distributie, in West Nederland (leidinggevend aan 25 medewerkers);
- Adviseur van de directie aangaande optimaliseren van de interne en externe logistieke processen van de vestiging Amsterdam.
- Resultaten: overbruggingsmanagement en het opzetten van een nieuwe logistieke organisatie in een FMCG en HACCP omgeving.


Overige werkervaring (vast dienstverband)

1995 – 1998 Logistiek planner Verhuizingen Internationaal Verhuisbedrijf Oost Europa en Azië

- Adviseur/ Coach van de directie op strategisch en tactisch niveau aangaande internationale logistieke vraagstukken;
- Senior inkoper van internationale logistieke, transport–en opslagdiensten en verantwoordelijk voor inkoopbudget van € 3.5 miljoen (inkoopwaarde);
- Vertalen van geformuleerde inkoopstrategie naar inkoopplan;
- Implementatie van het inkoopplan in de organisatie;
- Ontwikkeling en realisatie van een Europees/Aziatisch logistiek concept voor de gehele Europese Corstjens organisatie (Pricing & Routing);
- Gerealiseerde projecten: structurering van de Inkoop Logistiek (reductie van 45% van de inkoopwaarde), invoering van een nieuw integraal logistiek netwerk binnen de afdeling internationale verhuizingen Oost Europa en Centraal Azië.



1991 – 1995 Verkeersleider/expediënt groepage Europa Kühne & Nagel N.V.

- Expediteurs–en verkoopactiviteiten op zowel operationeel als managementniveau;

- Gerealiseerde projecten: administratieve reorganisatie: operationeel / financieel; project ISO 9002 realisatie; vestigingsreorganisatie: splitsing van import en exportafdeling.

Opleiding interimmanager

Opleidingen

2003 – 2004 OU Module Inkoopmanagement
1998 – 1999 Leergang Intergraal Logistiek Managemen(Post-HBO cursus) Hogeschool van Amsterdam
1989 – 1991 HBO Personeelswerk- en Management
1985 – 1987 Heao-CE
1982 – 1985 Middelbare Detailhandelsschool MDS-C
1977 – 1982 MAVO-4

Cursussen

2005 - 2005 Cursus Managing Succesfull Programs (MSP)
1993 – 1994 Commerciële Communicatie
VerkoopcursusKenneth Smit Communicatie
trainingen
1992 – 1993 Praktijkdiploma Distributie, L.O.I

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Multidisciplinair;
- Helikopterview versus analyserend vermogen;
- Conceptueel vermogen versus praktijk;
- Draagvlak creëren door samenwerken;
- Eerst denken dan doen;
- Compassie.


Talenkennis interimmanager

Talen
Engels en Duits: spreken, schrijven, lezen:goed

Overig

Deskundigheid (*=kennis van, **=ervaring met, ***=specialist in)

Productie & Logistiek
Enterprise Resource Planning (ERP) **, Fysieke Distributie management ***, In- en exportmanagement **, Just in Time management ***, Logistieke planning ***, MRP I & II *, Productieplanning *, Supply Chain Management ***, Vooraadmanagement **

Inkoop
Category management *, Contract onderhandelingen (inkoop) **, Contractmanagement (inkoop) **, Contractvorming (inkoop) **, E-Auction *, E-Procurement *, Europese aanbestedingstrajecten **, Inkoopafdeling/org. (her)inrichten **, Inkoopanalyses **, Inkoopbeleid ontwikkeling **, Inkoopbesparingen realisatie **, Inkoopprocessen (her)inrichten **, Inkooprocedures beschrijven **, International contract (INCO) terms **, Leveranciersselectie **, Projectinkoop **, SLA\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s (inkoop) opzetten **, SRM (Supplier Relationship Management) **, Tenders/inkooptrajecten uitvoeren **, Value Based Procurement **, Vendor Management **, Vendorrating systemen opzetten *

ICT systeemimplementatie
Implementatie begeleiding **, Pakketimplementatie ERP **, Pakketimplementatie Logistiek **, Pakketselectie-traject uitvoeren **
Kwaliteit & Certificering
HACCP-certificering/audits **, ISO-certificering/audits **, Kwaliteitsaudits (extern) **, Kwaliteitsaudits (intern) **, Kwaliteitsbeleid ontwikkeling **, Kwaliteitshandboek opstellen **, Six Sigma *

Procesmanagement
BPPM (Brown Paper Proces Mapping) *, Business Proces Engineering *, Business Proces Improvement (BPI) **, Business Process Redesign (BPR) *, E-Business **, Operational Proces Excellence *, Procesanalyse/-beschrijvingen **, Procesoptimalisatie (primair) **, Procesoptimalisatie (secundair) *, Workflow Management (WFM) **

Managementgebieden
Commercieel management **, Crisismanagement **, Facility management **, Financieel management **, ICT Management **, Informatiemanagement *, Inkoopmanagement **, Kwaliteitsmanagement **, Logistiek management ***, MKB Management *, Overheidsmanagement **, Procesmanagement **, Productiemanagement *, Programma-management **, Projectmanagement **, Transitiemanagement **, Turn around management **, Verandermanagement **

Administratiegebieden
Orderadministratie **, Patiëntenadministratie *, Projectadministratie **, Voorraadadministratie ***

Strategie & Beleid
Business development (internationaal) **, Business development (nationaal) **, Business planning **, Organisatieontwikkeling **, Scenario-ontwikkeling **, Strategie ontwikkeling **, Turn-arounds **, Visie en missie ontwikkeling **

Organisatie structurering
Administratieve afd. (her)inrichten **, Back office opzetten/inrichten **, Dochter (binnenland) opzetten **, Dochter buitenland oprichten **, Inrichten interne organisatie **, Ontvlechting/verzelfstandiging **, Organisatiestructuur opzetten **, Organisatorische herstructurering **, Outsourcing **, Outsourcing IT **, Shared Service Centre (SSC) opzetten *, Startup opzetten **

Marketing & Sales
Account management **, Commercieel beleid ontwikkeling **, Concurrentie-onderzoek **, Concurrentiestrategie **, CRM (Customer Relation Management) **, E-Commerce **, E-Marketing **, Klantacquisitie **, Marketingplan ontwikkeling **, Productmanagement **, Productontwikkeling **, SWOT-analyse **, Verkoopplan opstellen **

Kosten & kostprijzen
Activity Based Costing (ABC) *, Bedrijfseconomische calculaties *, Cost management **, Investeringscalculaties **, Kostenreductie/-sanering **, Kostprijscalculaties **, Kostprijsmodel ontwikkeling *, Make- or buy calculaties **, Tarief- en offertecalculaties **, Vaste verrekenprijzen **
Corporate Governance Maatschappelijk verantwoord ondernemen *

Besturing & Beheersing
Afdelingsplan opstellen **, Balanced Score Card (BSC) opzetten *, Begroten en budgetteren **, Besturingsmodel ontwikkelen *, Control-instrumenten ontwikkeling *, EFQM-model *, INK-model **, Integraal management **, Performance Management **, Prestatie-indicatoren opzetten **, Project-Based Management **

P&O/HRM
Arbeidsvoorwaarden **, Beoordelingssystemen **, Cultuurveranderingstraject **, Funtiebeschrijvingen opstellen **, Management ontwikkeling **, Ontslagprocedures **, Opleidingsbeleid ontwikkeling **, Opleidingsplan opstellen **, Personeelsbeleid ontwikkeling **, Personeelsbeoordeling **, Personeelsbezetting vaststellen **, Personele reorganisatie **, Persoonlijke ontwikkelingsplannen (POP) *, Prestatiebeloning **, Recruiting/Werving & Selectie **

Informatievoorziening/AO
AO/IC analyse en verbetering *, AO/IC beschrijven/-handboek **, Informatieplanning **, Management Info Systeem opzetten **, Ontwikkeling Excel rapportage tool *

Facilitair
Facilitair Projectmanagement **, Facilitaire afd./dienst (her)inrichten **, Facilitaire inkoop **, Fleetmanagement **, Gebouwenbeheer **, Huisvestingsbeleid/-plannen **, Onderhoudsmanagement (gebouw) *, Outsourcingsovereenkomsten opzetten *, SLA\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s (facilitair) opzetten **, Telefonie (re)organiseren **

Management Support
Evenementen organiseren **, Reismanagement **, Secretariaat opzetten **

Training & Coaching
Mediation/conflictbemiddeling *, Mind Mapping *, Personal Coaching **, Persoonlijke effectiviteit verbeteren **

ICT Systeemontwikkeling/-beheer
Functioneel ontwerp (FO) opstellen *, Gebruikeracceptatie test opzetten *, ITIL *


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: