Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Managing consultant, CRM consultant

Managing consultant, CRM consultant

Werkervaring interimmanager

1991 – 1995: Marketing coördinator, Fontijne Holland BV, Vlaardingen

In deze functie was Jo verantwoordelijk voor de marketing van deze internationale leverancier van machines voor de vervaardiging van automobielonderdelen en van machines voor de verwerking van nucleair afval. Naast marketing communicatie werkzaamheden zoals het schrijven en produceren van folders en brochures en videopresentaties, heeft Jo op basis van Scope een verkoop- en marketing informatiesysteem opgezet en een internationale direct marketing strategie ontwikkeld.




1995 – 2000: Projectmanager databased marketing, VNU Directview, Breda

In deze functie was Jo eindverantwoordelijk voor de uitvoering van databased marketing projecten voor large accounts, waaronder IBM, Novell, Ministerie van SZW, Rijkswaterstaat, TNO, Cable & Wireless, PSInet, Canon en Nashuatec. De werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het opschonen, herontwerpen, actualiseren, onderhouden en analyseren van de databases van deze accounts, naast een stuk campaign management. Tevens was Jo binnen Directview verantwoordelijk voor het ontwikkelen van methodes en technieken op databased marketing gebied, voor het opschonen, matchen en verrijken van databases en het ontwikkelen van standaard analyses.






2000 – 2001: Consultant databased marketing, Consultek2 BV, Rosmalen

Bij dit van oorsprong Britse marketing communicatie- en PR-bureau, heeft Jo samen met Tom de Waard een afdeling databased marketing opgezet. In deze hoedanigheid werden omvangrijke projecten uitgevoerd voor internationale accounts, zoals het inventariseren van aanwezige databases en het functioneel ontwerp van een gecentraliseerd datawarehouse voor Philips Semiconductors in de regio’s EMEA en Noord-Amerika (standplaats San José, California). Verder werden projecten uitgevoerd voor CMG, DAF, Yageo-Phycomp en SurfControl.


2001 – 2001: Senior business & CRM consultant, Bixyte Consultancy and Projects BV, Delft

Bij deze dotcom startup was Jo betrokken bij het ontwikkelen van een secure chat-systeem waarmee bedrijven hun relaties op hun website kunnen ondersteunen, zowel voor e-commerce als voor e-service doeleinden. Daarnaast heeft Jo gedurende een half jaar een BPR-mentorship gehad van Dries Bisschoff (een Zuid-Afrikaanse BPR consultant), waarbij strategische portfolio-projecten werden uitgevoerd bij KPN ISU en bij ABN AMRO. De onderneming ging in oktober 2001 failliet vanwege het faillissement van de voornaamste investeerder, waardoor de ontwikkelingskosten van de software niet meer konden worden gedekt.


2001 – heden: Managing consultant, De Vries en Partners DME bv, Waspik

Samen met Tom de Waard werkt Jo nu als zelfstandig databased marketing en e-business consultant. De werkzaamheden beslaan wederom het volledige traject van databased marketing. Klanten zijn ondermeer SurfControl (die de volledige database heeft ondergebracht bij De Vries en Partners DME), Philips Research, CineNova, Harte-Hanks en de Rabobank.



Opleiding interimmanager

1980 – 1986: R.K. Gymnasium Beekvliet, Sint-Michielsgestel
1986 – 1990: Wijsbegeerte en Ruslandkunde, Rijksuniversiteit Utrecht
vanaf 1991: verscheidene beroepsgerelateerde cursussen op de gebieden van project management, relational reporting, communicatie en direct marketing.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Jo heeft veel ervaring met alle facetten van databased marketing en procesoptimalisatie, onder andere op de volgende onderdelen:

· Databased marketing strategie.
· Data collectie.
· Data opslag en data warehousing.
· Data centralisatie, legacy incorporation en middleware.
· Data-opschoning en verrijking.
· Data-ontsluiting.
· Online en offline surveying.
· Management reporting.
· Campaign management en respons-analyse.

· Proces- en infrastructuur mapping en synchronisatie, business analyses: UML, ERD, Rational Unified Process, Ability assessment, functionele decompositie, BCG Portfolio Analyse.
· Marketing-gerelateerde analyses: klantsegmentatie, penetratie-analyses, regressie-analyses, rentabiliteit en Lifetime Value prediction, churn analyses.
· Platforms en software: functionele kennis van Oracle, SQL, Crystal Reports, MS Access, SPSS, MicroStrategy, E.Piphany en CRM-systemen als Siebel, BroadVision, GoldMine en Vantive.
· Projectmanagement: PrinceII



Talenkennis interimmanager

Engels: vloeiend in woord en geschrift (4,9 Cambridge test)
Frans: goed in woord en geschrift (4,1 Cambridge test)
Duits: goed in woord en geschrift (4,1 Cambridge test)
Russisch: redelijk in woord, redelijk in geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: