Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directie, management

directie, management

Werkervaring interimmanager

Werkervaringen
1/2004– heden BV (personal holding)
Functie: directeur/eigenaar
Advisering, (tijdelijk) management, financiële deelnemingen
Opdrachten:
- 4/2008- 10/2010, sectormanager Syntrus Achmea, pensioenuitvoering, verantwoordelijk voor administratie van ca. 25 Bedrijfstak Pensioen Fondsen (ca. 160 mdw).
- 8/2007- 1/2008, HLB Van Daal & Partners Van Daal & Partners: Manager Salaris Administratie, verantwoordelijk voor dagelijkse leiding en uitrol projecten (Online verwerken aangiftes en aanleveren mutaties t.b.v. salarisverwerking).
- 8/2006- 7/2007, Confior (Intermediair organisatie van Menzis): Manager Marketing & Sales, verantwoordelijk voor dagelijkse leiding commercieel proces (ca. 30 FTE), verhuizing organisatie, herinrichting en uit de markt nemen label.
- 12/2006-heden, Mitros: project invoering nieuw beoordelingssysteem.
- 4/2006-12/2006, Mitros (Woningbouw Corporatie): project invoering nieuw functiewaarderingssysteem.
- 8/2005-3/2006, ONVZ Zorgverzekeraar manager afdeling Service Unit (22 FTE), verantwoordelijk voor ondersteuning van de salesmanagers, 2e lijn opvang Collectiviteiten en Verzekeringsadviseurs, offerte- en tenderproces collectief.

- 6/2004-6/2005, ONVZ projectleider Business Design, verantwoordelijk voor de verzekeringstechnische- en organisatorische integratie (conversie) van twee grote ziektekosten portefeuilles (Allianz, Nationale-Nederlanden).
Resultaat: uitbreiding van de organisatie van 250 naar ruim 500 FTE en van de portefeuille van 145.000 naar ruim 385.000 verzekerden.
- 2/2003-7/2004, ONVZ manager afd. Polis, Verzekeringsdebiteuren en KBP (Kwaliteitsbeheer Polis/Interne Controle), ruim 50 FTE. Verantwoordelijk voor dagelijkse leiding, budget, kwaliteit informatie-voorziening, controles externe toezichthouders SUO, CTZ, externe accountant, lid stuurgroep invoering CRM-systeem (Siebel).

3/’00 – 12/’03 de ASSOCIATIE BV
Functie: partner
De ASSOCIATIE, samenwerkingsverband van 4 zelfstandig werkende ondernemers op gebied van (interim-) management en organisatie advies.
Opdrachten:
- 5/’02-12/’02, Hydron-ZH (omzet ca. € 75 mln.) hoofd Financieel Economische Zaken en Inkoop a.i.. Aansturing van Financiële
Administratie (4 medewerkers), Planning & Control (3 mdw) en Interne Controle (1 mdw). Rapportage aan manager Management Ondersteuning.
Resultaten: invoering kwartaalrapportages, budgettering 2003, debiteurenbeheer op orde gebracht, opschonen Rekening Courant - verhoudingen met deelnemingen.
- 5/’02, Finnion, advies inzake commerciële aanpak verkoop PFP-pakket.
- 3/’01- 4/’02, Achmea Inkomensverzekeringen (premie omzet ca. fl 600 mln, belegd vermogen ca. fl 2 mrd), Manager Finance & Control a.i. Aansturing van Financiële Administratie (10 mdw), Planning & Control
(3 mdw), Klantverslaglegging (2 mdw), Projecten (1 mdw) en Interne Controle (1 mdw). Rapportage aan voorzitter directie en directie Business Unit Sociale Zekerheid.
Resultaten: Opleveren jaarrekening 2000 en 2001, structureren processen, adequate personele bezetting w.o. werving vaste medewerkers, versnellen en kwalitatief verbeteren kwartaal-/jaar-rapportages in verband met mogelijke IPO.
- 6/’01, Adviesopdracht SMO: bijdrage aan een rapport inzake de WAO.
- 10/’00-3/’01, NIB Capital Private Equity, Projectleiding beschrijving processen en Administratieve Organisatie van twee gefuseerde organisaties in opdracht van directie.

- 9/’00-1/’01, Adviesopdracht in opdracht van Raad van Bestuur Levob Verzekeringen: analyseren processen en komen tot voorstellen tot performance verbetering van de afdeling Finance & Control,.
- 6/’00 - 9/’00, Levob Bank en Verzekeringen, adjunct-directeur Inkomens- en Levensverzekeringen (ILV), verantwoordelijk voor performance verbetering binnen directoraat ILV, ca. 40 medewerkers, rapportage aan
directeur ILV. Belangrijkste taken: aansturen teamleiders o.g.v. procesverbeteringen, kwaliteitverbetering en opleiding medewerkers.
- 5/’00, Ernst & Young Services: adviesopdracht op gebied van administratie-voering voor derden.

8/’99 – 3-‘00 BV (personal holding)
Functie: directeur/eigenaar
Opdrachten:
- 9/’99 - 5/’00, Geové Verzekeringen: verantwoordelijk voor herstructureren van Ziekenfonds TopZorg (ca. 20.000 verzekerden), wegwerken achter-standen in productie, alsmede zorgen voor conversie verzekerdengegevens naar RZG-systeem. Aansturing van ca. 30 medewerkers en verantwoordelijk voor conversie project. Rapportage aan directeur Geové-RZG.
- 8/1999 - 12/1999, ROI Utrecht (300 werknemers): aanpassen organisatie structuur en processen aan gegroeide activiteit, coachen zittende directeur, rapportage aan stichtingsbestuur.

Opleiding interimmanager

- Atheneum B, 1970 – 1977.
- Werktuigbouwkunde TU Eindhoven, 1977-1978.
- Doctoraal ergonomie, Vrije Universiteit Amsterdam, 1979 – 1986.
- Doctoraal bedrijfskunde, EU Rotterdam, 1984-1986. Specialisatie Ondernemingsfinanciering.
- Postdoctoraal CMA (1-jarige opleiding controller), VU Amsterdam, 2003. Geen certificering.
- Prince2 Foundation: Projectmanagement volgens Prince2 standaard, 2006. Gecertificeerd.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, communicatief sterk, gevoel voor verhoudingen, zorgen dat afspraken worden nagekomen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels (actief), Duits (passief), Frans (passief)

Overig

- financier/ commanditair vennoot in ondernemingen uit MKB, onroerend goed , scheepvaart e.a.
- diverse bestuursfuncties, w.o. Stichting Stand By
- computer ervaring (Windows, MS Office, HTML, Baan-IV ERP, Siebel- en Archie-CRM)
- mediatraining W. Bemboom (1998)
- ruim 25 jaar actief belegger in effecten


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: