Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim (project)-manager

Interim (project)-manager

Werkervaring interimmanager

Sinds 1 januari 2003 partner, bureau in de zakelijke dienstverlening (project- en interimmanagement met accent op implementatie en realisatie). Daarvoor 12,5 jaar actief geweest als consultant, interimmanager en projectleider, accountmanager, en directeur bij een bureau voor zakelijke dienstverlening (65 medewerkers). Laatste 4,5 jaar als directeur verantwoordelijk geweest voor groei, van product- naar marktgerichte organisatie, strategie, en inrichting accountmanagement in de breedte van de organisatie. Als projectleider/interim manager diverse langdurige opdrachten bij grote organisatie in Nederland uitgevoerd: PTT, Politiekorpsen, Ministeries, Gemeenten, Bank- en verzekeringen et cetera.
De periode daarvoor actief geweest als personeelsfunctionaris en directie-secretaresse.

Werkervaring gedetailleerd:
Een beeld van de werkervaring als consultant/interim manager (niet uitputtend):
- DHV Raadgevend Ingenieursbureau: Opsplitsing van totaal concern naar 6 zelfstandige werkmaatschappijen. Verantwoordelijk als projectmanager voor een projectteam van 20 personen. Project gericht op de onderdelen Personeel en Organisatie, Financien en Algemene Zaken. Betrof: Taakverdeling centraal/decentraal, procesinrichting, implementatie en ontwikkeling nieuwe systemen mbt PZ en Financien, training en ontwikkeling medewerkers. Aansluitend binnen de verschillende DHV Werkmaatschappijen eindverantwoordelijk voor inrichting (administratieve) organisatie, inventarisatie ARBO wet- en regelgeving inclusief model Arbo jaarplan/jaarverslag, herstructurering Personeels- en salarisadministratie.
- Gemeente Zeist: Eindverantwoordelijk project controlsystematiek op projecten (afdeling Stadsontwikkeling).
- Douwe Egberts Nederland: In nauwe samenwerking met controller/financieel directeur DE Nederland ontwikkeling Beleidsnotitie Lange Termijn Kostenbeheersingsplanning inclusief plan van aanpak voor werkmaatschappijen.
- Achmea Pensioenen: Project Rapportagesystematiek Grootboek inclusief Performance meting.
- PTT-Telecom: Interim projectmanager (team van 10 personen) voor het project Verbeteren kwaliteit administratieve systemen bij Primafoonwinkels en Servicelijn.
- Diverse politiekorpsen Nederland, waaronder Utrecht, Groningen, Gelderland, Brabant, Drenthe. Interim projectmanager voor project samenvoeging Rijkspolitie en Gemeentepolitie. Herinrichting verantwoordelijkheden, bevoegdheden, taken, processen en systemen. Wisselende projectteams varierend van 5 tot 15 personen.
Tevens diverse projecten/interimopdrachten uitgevoerd op het terrein van implementatie Personeelszaken/administratie/salarisadministratie en herinrichting (administratieve) organisatie.
- Coberco: In samenwerking met Berenschot eindverantwoordelijk voor een interne en externe analyse op terrein van effectiviteit en efficiency van stafafdelingen tbv de werkmaatschappijen van Coberco. Aansturing team van 5 personen.
- Provincie Overijssel: implementatie Financieel administratief systeem.
- TNO Voeding: schaduwmanager/coach van manager Verkoop Binnendienst voor herinrichting Verkoop Binnendienst.
- Bouwfonds Nederlandse Gemeenten: Projectmanager Herinrichting Financiele verantwoording en financiele verslaglegging inclusief richtlijnen verslagleggingscyclus ten behoeve van alle werkmaatschappijen van het Bouwfonds.
- Duyvis: Projectmanager Herinrichting Voorraadbeheersing naar aanleiding van situatie van missing voorraad.
- Politie Utrecht, Divisie Recherche: Plan van Aanpak inzake ontwikkeling en implementatie beheerssysteem bijzondere opsporingsmethoden.
- Zorgverzekeraars Nederland: Schaduwmanager voor interim manager Inrichting BU Farmacie.

Werkervaring als bureaumanager:
- Manager van een nieuw op te richten vestiging. Verantwoordelijk geweest voor de complete opbouw en inrichting van het bureau: huisvesting, werving, administratie, acquisitie projecten, opleiding en coaching personeel, projectuitvoering en begeleiding bij opdrachtgevers. In een jaar tijd vestiging van 10 tot 15 consultants opgebouwd.

Werkervaring als accountmanager:
- Vanuit management van het bureau eindverantwoordelijk voor het opzetten van een commercieel apparaat met als doel acquisitie en relatiebeheer leidend tot een opdrachtenportefeuille voor 45 consultants/interimmanagers. Resultaat een accountteam van 4 personen die in staat waren de opdrachtenportefeuille goed gevuld te houden.

Werkervaring als directeur:
- Gedurende de laatste 4,5 jaar integrale verantwoordelijkheid voor het bureau. De eerste stap was samenvoeging van de 2 vestigingen vanuit bedrijfseconomisch oogpunt, vervolgens de keuze van productgericht naar marktgerichte organisatie gemaakt en geimplementeerd. Groei gerealiseerd naar 65 medewerkers inclusief de daarbij behorende omzetgroei. Vanaf 2000 met name actief geweest met verbetering personeelsbeleid: ontwikkeling en implementatie coachend leidinggeven en collegiale coaching, beleidsontwikkeling op het terrein van arbeidsvoorwaarden, opleidingsmogelijkheden, persoonlijke ontwikkelingsplannen met de daarbij behorende implementatie. Laatste 1,5 jaar actief geweest bij ontwikkeling van management naar zelfstandig marktgroepmanagement (commercieel en operationeel), marketing voor de organisatie, integrale invoering van accountmanagement. Integrale verantwoordelijkheid met verantwoording aan Raad van Commissarissen en eigenaar van het bedrijf.


Kennis van de volgende disciplines:
Strategie en beleid/financien/personeelsmanagement/salaris-administratie en beloningstructuren/project-en interimmanagement/marketing en commercie/sales en relatiebeheer/kennismanagement/organisatieontwikkeling/implementatie diversitiet aan automatiseringssystemen/inrichting en ontwikkeling Administratieve Organisatie/evenementenorganisatie.

Opleiding interimmanager

Accountmanagement (Hasper en Van der Torn, 2001, certificaat)
Algemeen Management Programma, Financieel Economische Besturing (De Baak). Onderdelen uit het programma: managementaccounting, investeringsbeoordeling, financiering, risicobeheersing, financieel economische besturing en fiscaliteit, business planning en budgetting, kostenmanagement, managing performance.
Coachend Leidinggeven (Schouten en Nelissen, certificaat)
Workshop Marketing (1995, certificaat)
Interne trainingen: projectmatig werken, interviewtechnieken, presentatietechnieken, mondeling en schriftelijk rapporteren
HBO Personeelsmanagement, organisatie-ontwikkeling en arbeidsverhoudingen (diploma)
IBW, MBO Personeelsmanagement (diploma)
Bedrijfscorrespondentie Nederlands, Duits en Engels
HAVO
MAVO

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch denkvermogen, initatiefrijk, planmatig, organisatietalent,praktisch en realistisch
Rustige persoonlijkheid, leiderstype
Door consultant en interim ervaring gewend snel in te werken in organisaties.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits (laatste twee in praktijk weer op niveau te brengen)

Overig

Interesses: hardlopen, fitness, kleding maken en quilten, op fietsvakantie met de camper.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: