Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager (lijn, project, interim,account)

Manager (lijn, project, interim,account)

Werkervaring interimmanager

2004 – heden
Procurement Partners, Partner en oprichter

Advies en uitvoer van projecten bij diverse bedrijven en organisaties op het gebied van verlaging van ICT kosten door herziening van de inkoopfunctie, heronderhandeling van contracten en applicatie rationalisatie.
- Ziekenhuis, audit op contract, project plan en functionele documenten. Maken van een alternatieve planning met bijbehorend financieel plaatje. Advies gegeven betreffende het vervolg van het tender traject.
- Groothandel, maken van een plan van aanpak voor herinrichting van de beheerprocessen voor kantoorautomatisering.
- Gemeente, schrijven van een aanpak voor software licentie inkoop en het implementeren van licentie management.
- Diverse ICT leveranciers, ondersteuning van ICT-sourcing werkzaamheden.


2001 - 2004
LogicaCMG, BU adjunct-directeur

Voor een periode van 3 jaar adjunct-directeur geweest van de business unit Testing & Quality Management.
Verantwoordelijk voor de volgende zaken:
- Strategie en beleid;
Mede verantwoordelijk voor het samenstellen en halen van de budgetten, inrichting van de BU-organisatie en ontwikkeling van nieuwe producten en diensten.
Verantwoordelijk voor ontwikkeling van nieuwe test gerelateerde diensten. Zo is o.a. onder mijn verantwoordelijkheid de dienst “testen van SAP systemen” en een visie op testbeheer ontwikkeld.
- Sales- en account management;
Verantwoordelijk voor het halen van commerciële doelstellingen op het marktgebied energy & industry. Profit & loss verantwoordelijk. Deelverantwoordelijk voor de major account Shell.
- People management;
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en begeleiding van een team van 40 consultants. Uitvoeren van voortgangs-, beoordelings- en coachingsgesprekken alsmede opstellen van opleidingsplannen. Naast begeleiding van het team neemt hij als afgevaardigde van het management deel aan het afnemen van sollicitatie gesprekken.
- Project management.
Eindverantwoordelijk voor de uitvoering van de projecten bij de klant. Monitoring van de projecten door voortgangsgesprekken, stuurgroepvergaderingen, audits en voortgangsverslagen. Bijsturen en ingrijpen wanneer nodig. De gesprekspartner voor een aantal internationals op gebied van testen en kwaliteitsmanagement. Enige relevant projecten:
- Shell OP: SAP regressie test team;
- Shell Chemie: invoeren van geautomatiseerd SAP testen en embedden in op te richten beheer organisatie;
- euroShell Cards: implementeren van risk based testing en overdragen aan test beheer organisatie;
- BHP Biliton: uitvoeren van een adviestraject om te komen tot een test organisatie;
- Shell SITI: uitvoeren van een vooronderzoek om te komen tot een Shell testing centre of excellence;
- Shell People: Opzet van een omgeving voor SAP HR testing (geautomatiseerd functioneel en load testing).



2000 - 2001
LogicaCMG, team manager

Verantwoordelijk voor de begeleiding en ontwikkeling van een team van 20 test consultants. Uitvoeren van voortgangs-, beoordelings- en coachingsgesprekken. Daarnaast verantwoordelijk voor opleiding van de desbetreffende personen. Naast begeleiding van het team is heeft Stefan bijgedragen aan het rekruteren van nieuwe medewerkers door het organiseren van wervingsacties en het voeren van sollicitatiegesprekken.


1996 – 2000
CMG Trade, Transport & Industry, Business Intelligence Consultant / Projectleider

Divers advies en projecten bij klanten, allen met focus op business intelligence en data warehousing:

- MCB, audit, plan van aanpak en uitvoering van data warehouse project. Na succesvolle implementatie de beheer organisatie ingericht.

In de rol van projectleider / -auditor zijn de volgende taken uitgevoerd:
- Maken van een project audit rapport met een advies betreffende een te volgen verbetertraject;
- Maken van een blueprint voor het totale data warehouse project;
- Maken van een plan van aanpak en planning voor de individuele incrementen;
- Inrichten van de nieuwe projectorganisatie;
- Duidelijkheid creëren en commitment verkrijgen binnen de klantorganisatie om de voortgang van het project te waarborgen;
- Afspraken maken met de diverse leveranciers van hard- en software;
- Een voorstel maken voor de nieuwe beheer-organisatie;
- Inrichten van de nieuwe beheer-organisatie;
- Een onderzoek uitvoeren naar de uitrol van het data warehouse naar de andere dochterbedrijven, uitrol uitvoeren.

- VNU Tijdschriften, uitvoeren van een audit op een systeemontwikkelingsproject.
Doel van deze audit was het adviseren van het VNU management op het gebied van systeem ontwikkeling en testen voor dit bedrijfskritisch automatiseringsproject. Er diende aangegeven te worden wat de status van het project was en welke risico’s / knelpunten er waren.

- TNO, advies m.b.t. rapportage- en OLAP omgeving binnen SAP BW.
Als adviseur betrokken bij een data warehouse pilot project voor een grote onderzoeksinstelling. Doelstelling van het onderzoek was een advies te geven over een rapportage- en OLAP omgeving om informatie uit een SAP Business Warehouse op gebruikersvriendelijke wijze te kunnen presenteren. Doelstelling van het data warehouse project was de organisatie een betrouwbare bron van informatie te leveren die eenvoudiger te ontsluiten is dan de transactionele databases van SAP.

Ter onderbouwing van het te geven advies zijn de volgende acties uitgevoerd:
- Opstellen van functionele requirements door interviews met toekomstige gebruikers; Onderzoek naar de al vastgelegde requirements. De requirements zijn geïnventariseerd en getoetst aan een aantal projectleiders en –begeleiders;
- Opstellen van technische requirements door interviews met projectgroep en de technisch beheer afdeling;
- Gesprekken gevoerd met technische consultants omtrent haalbaarheid wensen en eisen t.a.v. de diverse rapportagetools;
- Productpresentaties gevolgd van de diverse productleveranciers;
- Literatuuronderzoek naar pro’s en contra’s van de producten.

- KLM, teamleider beheer revenue management systemen. Technisch eindverantwoordelijk voor onderhoud en beheer op de 35 KLM revenue management systemen. Aansturen van een team SAS consultants (12 personen). Mainframe omgeving met DB2 als database.

Beeld van de werkzaamheden:
- Coördinatie van onderhoudswerkzaamheden (correctief en functioneel);
- Prioriteitsstelling in overleg met de opdrachtgever(s);
- Verdeling werkzaamheden onder de medewerkers;
- Maken en controleren van de planning;
- Verrichten van vooronderzoek voor nieuwe projecten;
- Ontwikkelen van procedures en standaarden;
- Rapportage richting de klant (voortgang + budget);
- Aansturen productie coördinator;
- Doorvoeren van interne reorganisatie.

Uitgevoerde projecten:
- 4 Cijfer vluchtnummer
Revenue management systemen geschikt gemaakt voor overgang van 3 naar 4 cijferig vluchtnummer.
- T-subclass
Implementeren van extra yield subklasse binnen alle revenue management systemen.
- Jaar 2000 project
Het gereed maken van de systemen voor een correcte werking in het jaar 2000. Dit project was in samenwerking met IBM.
- Origin & Destination project
Aanpassen van de huidige revenue management systemen zodat deze via diverse interfaces aangestuurd kunnen worden om een nieuwe manier van sturing mogelijk te maken.

- KLM, productiecoördinator voor revenue management programmatuur.
Binnen de daarvoor afgesproken periode is er een blauwdruk van de revenue management systemen gemaakt. Dit document beschreef van alle systemen:
- Functionaliteit
- Technische gegevens
- Onderlinge samenhang
- Belang binnen klantorganisatie (prioriteit)
Tevens is er een beheerorganisatie ingericht met bijhorende gebruikersgroepen, (test)-omgevingen en procedures.

- KLM, Reversed engineering traject, ontwerp en realisatie SAS programmatuur op het mainframe met DB2 als database.


1995 – 1996
BSO/Origin Den Haag

Na een gedegen opleiding op gebied van mainframes, DB2, Cobol en SAS ingezet in projecten:

- NUTS Verzekeringen, ontwikkelaar managementinformatie programmatuur in SAS voor de afdelingen Relatiebeheer, Interne Accountantsdienst en Planning & Control.


1995 – 1995
Hogeschool West-Brabant

Applicatie- en gegevensbeheerder, implementeren van een nieuw student volg systeem.


Overige ervaring




Opleiding interimmanager

1982 – 1986 MAVO, Clemens MAVO te Hulst
1986 – 1990 MTS Procestechniek, MTS-MEAO te Terneuzen
1990 – 1991 MTS Besturingstechniek, MTS-MEAO te Terneuzen
1991 – 1992 MTS Technische Computerkunde, Ter AA College te Helmond
1992 – 1995 HBO Informatica IT, Hogeschool Heerlen
Richting Bestuurlijke Informatica. Focus op bouw en beheer van administratieve systemen.


Trainingen

1995 – 1998 Diverse trainingen op het vlak van systeemontwikkeling o.a. mainframe, Cobol, databases, methodieken, SAS en business intelligence tools
1998-2000 Diverse trainingen op het gebied van project- en people management
2000 Diverse interne en externe trainingen op het gebied van sales en account management zoals:
Strategische verkoop benadering – Routs Laeven & Partners
2000 – 2001 CMG Management Development Programme, diverse interne en externe trainingen o.a. van Result en SARV.
2001 – 2003 CMG New Managers Development Programme, diverse interne en externe trainingen o.a. van SARV en Human Factors International


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Beknopt Ervaringsoverzicht

Ervaring in de branches: - Zakelijke dienstverlening
- Transport
- Industrie
- Petrochemie
- Handel
- Verzekeringen
- Gezondheidszorg
- Uitgeverijen

Algemene ervaring: - Lijn management
- Sales / commercie
- People management
- Project Management
- Projectleiding
- Advisering
- Project auditing

Ervaring op automatiseringsgebied: - Testen en kwaliteitsmanagement
- Business Intelligence en data warehousing
- Beheer organisatie
- Systeem ontwikkeling
- Gebruikersondersteuning

Advisering op het gebied van: - Organisatie inrichting
- Testen en kwaliteitsmanagement
- Business Intelligence en data warehousing
- Project inrichting
- Systeem ontwikkeling

Managementervaring: - Oprichter /
- Adjunct-directeur business unit LogicaCMG
- Teammanager bij CMG
- Project manager / projectleider van verschillende automatiseringprojecten bij diverse klanten



Talenkennis interimmanager

Nederlands - vloeiend
Engels - vloeiend
Duits - redelijk

Overig

2000 – 2004 Trainer:
- Commerciële vaardigheden voor consultants
- Algemene sales training
- Senior consultant programma
- On the job coaching van consultants
2000 – 2003 Organisatie van diverse commerciële events en seminars
2003 Coaching, begeleiding en acquisitie bij opstart van een reclamebureau
2004 – heden Oprichter en coördinator van CMG alumni: netwerkvereniging van oud CMG medewerkers




 beschikbaar?

Interim managers zoeken: