Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Consultant/ Projectleider

Consultant/ Projectleider

Werkervaring interimmanager

juli 2003 – heden Freelance Consultant/ Projectleider

Gedurende deze periode heb ik een tweetal projecten geacquireerd en uitgevoerd:

maart 2004- okt. 2004 SWP B.V.
Deze uitgeverij met circa twintig medewerkers wilde de markt- en klantgerichtheid van haar organisatie verhogen. Mijn taak bestond uit het ontwikkelen en implementeren van verbeteringsvoorstellen op het gebied van strategie, structuur, ICT en de menselijke factor. Met de bedrijfsprocessen als uitgangspunt, adviseerde ik het management op het gebied van:
· Definiëring en implementatie van een missie, strategie.
· Definiëring en implementatie van een missie, strategie.
· Herstructurering van de organisatie (afdelingen Sales/Marketing en Administratie).
· Marktgerichter denken en handelen (afdeling Redactie).
· ICT (centralisering klantgegevens).

juli 2003- maart 2004 Dutch Lion Security B.V
Ten einde financiering te verkrijgen voor deze start-up in de beveilingsbranche, heb ik in samenwerking met de algemeen directeur een business plan ontwikkeld. De ontwikkeling van dit plan bracht ook advisering van één van de partners op het gebied van zowel marketing- en salesprocessen als organisatorische issues met zich mee.

augustus 1998 – juli 2003 CMG/LogicaCMG

Opdrachten:

december 2002 – februari 2003 Nuon
Business Analist Siebel - Business Unit Energy, Trade & Wholesale

Ten einde de acceptatie van het Siebel systeem bij de business te vergroten, diende de kwaliteit van de data verhoogt te worden. Mijn rol bestond uit:
· Het uitvoeren van een data analyse. Hierbij geldt de kwaliteit van de gegevens afkomstig van diverse netwerkbeheerders (zoals Continuon) als norm.
· Het ontwikkelen van een voorstel om tot een verdere verhoging van de kwaliteit van de klantgegevens te komen. Een onderdeel van dit voorstel was het aanpassen van de accountstructuur in het systeem.

juli 2002 – november 2002 CMG CRM Competence Centre

Business Consultant Analytische CRM
In het kader van de ontwikkeling en op de markt brengen van CRM-solutions, een Quick Scan op het gebied van Analytische CRM software uitgevoerd. Hiertoe een business analyse uitgevoerd op de Telecommunicatie branch door middel van deskresearch en interviews met leveranciers (zoals e-Piphany) en interne experts (senior Telecom en CRM-consultants en managers).

augustus 2001 – juni 2002 CMG Group Services

Trainer Invensys CRM – CMG CRM Programma/Group Services
Binnen CMG diende het CRM-pakket Invensys CRM geïmplementeerd te worden zodat CMG de markt effectiever en efficiënter zou kunnen benaderen. Hiertoe heb ik gebruikers-trainingen gegeven ten behoeve van het management (incl. de BNL Board) en de medewerkers die een sales rol vervullen binnen de CMG Benelux organisatie. Mijn rol tijdens de training bestond uit:
· Het geven van een awareness sessie en een demonstratie van het pakket.
· Het coachen van de aanwezigen bij het maken van opgaven.

Voor het merendeel van de deelnemers was de training een eerste confrontatie met de CRM filosofie en het pakket, waardoor het matchen van functionaliteiten met de werkprocessen en het omgaan met weerstanden van de deelnemers vaak een belangrijk onderdeel vormde van de sessies. Tot de nevenactiviteiten behoorde het ontwikkelen van cursusmateriaal.

mei 2001 – juli 2001 KPN Telecom

Auditor/ Projectleider – afdeling TCI/Internet Services Unit
In het kader van een herstructurering van de KPN organisatie, heb ik de proces- en interface omschrijvingen van de diensten Internet Access en Internet Dial In Services geaudit.
Tevens bestond mijn functie uit:
· Het adviseren en implementeren van wijzigingsvoorstellen in de bovengenoemde beschrijvingen door middel van sessies/workshops met medewerkers van de genoemde organisatie.
· Het op elkaar afstemmen van de procesbeschrijvingen van de andere procesanalisten.

januari 2000 – april 2001 CMG Wireless Data Solutions

Management Consultant/ Projectleider - afdeling Organisatie & Informatie
CMG Wireless Data Solutions B.V., leverancier van WAP, SMS en CBC software, maakte met name in 1999 en 2000 qua omzet en organisatie een stormachtige groei door. Een ideale omgeving voor business process improvement. Bij deze organisatie heb ik een viertal opdrachten uitgevoerd:
· De rol van de afdeling Product Management binnen CMG WDS diende geoptimaliseerd te worden. Hiertoe middels interviews een referentie (proces-) model ontwikkeld dat de gewenste relaties van de processen binnen deze afdeling met die van andere afdelingen aangaf. Aan de hand van deze toetsing bottlenecks geïdentificeerd en vervolgens verbeteringsvoorstellen gedaan.
· Als het gevolg van interfaceproblemen tussen de afdeling Inkoop & Logistiek en de rest van de organisatie, diende het interne bestelproces van hardware geoptimaliseerd te worden. Hiertoe een proces- en knelpuntanalyse uitgevoerd. Een aantal verbeteringsvoorstellen geïmplementeerd (ontwikkeling van een autorisatiematrix en bestelformulier, publicatie van dit formulier op het Intranet, etc.)
· Het MT van CMG WDS had de afdelingen opdracht gegeven om een business plan op te stellen. In opdracht van het hoofd van de afdeling de Support Office, heb ik het het business planningproces gemodelleerd. Verder heb ik ondersteuning verleend bij de uitvoering. Hiertoe samen het hoofd van de afdeling een interne en externe analyse van de afdeling uitgevoerd en een visie, een missie, doelstellingen en een actieplan ontwikkeld.
· Als het gevolg van zich voorgedane knelpunten (o.a. autorisatieproblemen) tijdens een project betreffende de ontvlechting van een SAP HR systeem, een projectaudit uitgevoerd in opdracht van de Informatie Manager. In deze rol heb ik de knelpunten geïnventariseerd en “lessons to be learned” geformuleerd. Tijdens deze opdracht gaf ik leiding aan een consultant die mij voorzag van technische kennis.

Naast deze opdrachten heb ik mij bezig gehouden met het ontwikkelen van een methode voor het in kaart brengen van processen voor de afdeling Organisatie en Informatie.

juli 1999 - december 1999 ABN/Amro Global Transaction Services
Business Consultant Payment Services - afdeling Operations
In deze rol ben ik aan de “business” zijde betrokken geweest bij een internationaal implementatie project van middleware met als doelstelling: het automatiseren van het proces met betrekking tot het versturen naar en ontvangen van transacties van het Portugese clearing instituut. Mijn rol bestond onder meer uit:
· Het ontwikkelen van business requirements.
· Het verlenen van ondersteuning bij het ontwikkelen van functionele specs.
· Het ontwikkelen van testcases.
· Het uitvoeren van een business acceptatietest.


april 1999 – juni 1999 KPN Telecom

Business Process Consultant - Verkoopprocesgroep Corporate Accounts
In het kader van een ISO certificeringtraject, het klachtafhandelingsproces bij de afdeling Corporate Accounts in kaart gebracht. Hierbij dienden ook de verantwoordelijke functionarissen/ afdelingen m.b.t. de deelprocessen, de ondersteunende informatiesystemen, kwaliteitsnormen en beheersmaatregelen te worden bepaald. In deze rol gaf ik leiding aan een assistent die mij voorzag van kennis over de organisatie.

augustus 1998 - maart 1999 ABN/Amro Global Transaction Services
Business Consultant Payment Services - afdeling Product Management Open Links/ Specials
Om de electronische betalingsprocessen tussen de ABN/Amro en General Electric, Unilever en Metro goed te doen laten verlopen, diende de afdeling Customer Support bij de afhandeling van elektronisch betalingsverkeer ondersteund te worden. Hiertoe dienden transacties bij foutmeldingen geanalyseerd en hersteld te worden. Verder Y2K- en Eurotestcases ten behoeve van de ondersteunende systemen ontwikkeld en samen met de Development afdeling uitgevoerd.

WERKGEVERS VOOR CMG/LogicaCMG

maart 1997 – april 1998 Hogeschool van Amsterdam

Projectleider/ -medewerker Telecommunicatie (Telefonie) - Staf Facilitair Bedrijf
De staf van het Facilitair Bedrijf van de Hogeschool van Amsterdam adviseerde het Facilitair Management bij de ontwikkeling van beleid op onder meer huisvesting en ICT ten behoeve van de dertien onderwijslocaties. Daarnaast verrichtte men bij de staf ook gecentraliseerde zaken zoals de inkoop van software en telefonie. Als projectleider heb ik twee projecten gecoördineerd en uitgevoerd:
· Ten einde het gebruik van mobiele communicatiemiddelen efficiënter te maken, diende er beleidsrichtlijnen betreffende het gebruik van mobiele communicatie-middelen ontwikkeld te worden. Dit door middel van het matchen van de business requirements en de functionaliteiten van bijvoorbeeld semafoons en mobiele telefoons.
· Het doen van een vooronderzoek voor het ontwikkelen van een telecom beheeradministratie.

augustus 1996 – maart 1997 Freelance Consultant/ Business Analist/ Projectleider
Als Freelance Consultant heb ik twee opdrachten geacquireerd en uitgevoerd voor de volgende management consultancy bureaus:
· Media Management Services Inc.
In de rol van consultant voor dit bureau een generieke business procesanalyse en procedures ten behoeve van de introductie van Pay-Per-View diensten bij een kabelexploitant in Engeland landspecifiek ontwikkeld. Daarnaast een product-, verkoop- en service training ten behoeve van de medewerkers van dit call center ontwikkeld.
· Fource Consultancy B.V.
Als projectleider verantwoordelijk geweest voor de uitvoering van een onderzoek onder circa 30 call centers in Nederland. Doelstelling van het onderzoek: het genereren van input voor het dienstenontwikkelingsproces van een internationale uitzendorganisatie. Dit door middel van een desk- en field research. Één van de belangrijkste onderzoekitems/ aandachtsgebieden betrof de relatie tussen de menselijke factor, de call center werkprocessen en ICT. In deze rol gaf ik leiding aan een assistent die verantwoordelijk was voor het desk research.

december 1995 – augustus 1996 Quality Consult B.V.

Assistent Manager/ Projectleider
Bij deze organisatie had ik de verantwoordelijkheid voor een op te richten call center voor dit consultancy bureau. Mijn activiteiten waren onder andere:
· Business/SWOT analyse.
· Bepalen van visie, missie, strategie, product/markt combinaties, marketingmix en communicatiebeleid.
· Financiële planning.
· Acquisitie en uitbrengen van offertes.
· Definitie van de requirements van het Call Centre Systeem.
· Selectie van leveranciers van hard- en software.

WERKZAAMHEDEN TIJDENS STUDIE

juni 1994 - november 1995 Expotrade B.V.

Medewerker/ Assistent Manager afd.Telemarketing
Bij deze leverancier van presentatie- en expositiemateriaal ben ik doorgegroeid van medewerker naar assistent manager van de afdeling Telemarketing. Mijn rol bestond uit:
· Trainen, begeleiden, motiveren en evalueren van zeven teleagents
· Leidinggeven aan de afdeling bij absentie van de manager.

Met als doel de afdeling te verzelfstandigen nevenactiviteiten uitgevoerd zoals visie- en missie bepaling, business (SWOT) analyse, doelgroepselectie, het ontwikkelen direct mail campagnes, telefonisch acquisitie, bezoeken van klanten en after sales.

juni 1992 - juni 1993 Planhold B.V.

Medewerker afd. Sales/ Logistiek Coordinator/ Consultant
Tijdens mijn studie ben ik betrokken geweest bij het opzetten van deze hard- en softwareleverancier. Mijn rol bij deze organisatie bestond met name uit:
· Telefonische en showroomverkoop
· Orderverwerking
· After-sales

Daarnaast heb ik bij Planhold een logistieke functie gecreëerd, ten einde de goederenstroom beter te kunnen beheersen. Deze functie heb ik later overgedragen aan een fulltime medewerker.
In het verlengde van deze functie heb ik vanuit de Vrije Universiteit een logistieke adviesopdracht uitgevoerd met als doelstelling: het verschaffen en implementeren van oplossingen met betrekking tot de problematiek rondom de overschrijding van de met de klant afgesproken levertijden. Hiertoe een proces- en bottleneckanalyse uitgevoerd van de activiteiten rondom de goederen- en bijbehorende informatiestroom.


Opleiding interimmanager

1991 -1995: Vrije Universiteit Amsterdam, Bedrijfskundige Economie
1988 -1991: Haarlem Business School, Commerciële Economie

Overig:
Informatie en Proces Analyse
Project Management
Onderhandelen, Conflicthantering
Motiverend Leidinggeven
Communicatieve en Sociale Vaardigheden


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Project Management
Business Process Improvement
Administratieve Organisatie
Organisatieonderzoek/ -diagnose
Veranderingsmanagement
Businessplanning


Talenkennis interimmanager

Engels
Nederlands

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: