Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

1992-1994: Werkzaam als intern organisatie-adviseur bij een productiebedrijf. Meegewerkt in diverse implementatieprojecten als spil tussen gebruikers en de afdeling automatisering; hiervoor de bedrijfscommunicatie verzorgd. De implementaties betroffen nieuwe werkwijzen en processen in een traditionele omgeving met beperkte IT-budgetten en veel wensen

1994-1997: Projectleider bij organisatie-adviesbureau (60 medewerkers). Het bureau richt zich op het verbeteren van de bedrijfsprestaties van haar klanten, waarbij de inzet van ICT als ‘hefboom’ wordt gezien. Het gaat hierbij om de verbetering van de (primaire) bedrijfsprocessen, inclusief de besturing daarvan, zoals:
• implementeren van de Balanced Scorecard en andere besturingsmodellen;
• ontwikkelen van de bijbehorende geautomatiseerde informatievoorziening (managementinformatiesystemen, datawarehouses);

1997-1998: Interimmanager van een IT-implementatiebedrijf, een dochteronderneming van het adviesbureau. Bedrijf winstgevend gemaakt en uitgebouwd van 5 naar 10 medewerkers.


1998-2001: Als Managing Consultant eindverantwoordelijk voor de adviesgroep Business Intelligence (13 adviseurs) van het adviesbureau. Kerntaken in deze rol waren:
• Commerciële activiteiten waaronder acquisitie en productontwikkeling;
• Aansturing van projecten;
• Werven, coachen en opleiden van medewerkers.

Vanaf mei 2001: Werkzaam als zelfstandig adviseur.


Opleiding interimmanager

• VWO, RSG Broklede, Breukelen (1985)
• Bedrijfseconomie (variant Bestuurlijke Informatiekunde), Vrije Universiteit Amsterdam (1992)
• Systeem Implementatie Methode, bureau Kruithof (1993)
• Postdoctorale Basisopleiding Management Consultant, Vrije Universiteit Amsterdam (1995)
• Training Functioneren in Groepen (EROM), IOD (1998)
• Krauthammer: Management-training (2000)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn expertise is met name het aansturen van complexe veranderingstrajecten, bij voorkeur waarbij de combinatie van organisatieverandering en de inzet van ICT kenmerkend is. Ik realiseer de ‘doorvertaling’ van bedrijfsdoelstellingen naar:
• de vormgeving en implementatie van nieuwe processen;
• de rol van de medewerkers daarin;
• de inzet van (nieuwe) systemen (niet alleen ICT, maar alle formele instrumenten die de organisatie tot haar beschikking heeft);
• de besturing van processen en systemen.
Speciale aandacht hierin vormt het deel besturing. Een helder besturingsconcept dat consequent wordt doorgevoerd is een belangrijke ‘motor’ achter elke succesvolle verandering.

Kernkwaliteiten
• Sterk resultaatgericht;
• Helicopterview;
• Coachend leidinggeven en daarmee de kwaliteiten van (project)medewerkers optimaal te benutten;
• ‘Motivator’: oog voor de projectdoelen en persoonlijke doelen van de medewerkers;
• Sterk leiderschap, de ‘motor’ binnen een project;

Specifieke kennis
• Branches: Verzekeringen, Banken, Telecom, Dientsverleners;
• Besturingsmodellen (bv: Balanced Scorecards), managementinformatiesystemen, Datawarehouses;
• Brede kennis op het gebied van databases, managementinformatiesystemen en netwerken.




Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal)
Engels: vloeiend

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: