Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Verandermanager en projectmanager

Verandermanager en projectmanager

Werkervaring interimmanager

08-2009 tot heden: Interim manager
ROC Midden Nederland Utrecht/Amersfoort
Eindverantwoordelijk voor de sector verzorging. Totaal 70 docenten en ondersteunend personeel en 950 studenten.
Aandachtsgebieden:
•Als verantwoordelijk manager integraal leiding geven aan de vijf teams Verzorging en ondersteuning.
•Het krachtig voortzetten van de onderwijsontwikkeling volgens het competentiegericht onderwijs.
•De teams begeleiden naar resultaatsverantwoordelijkheid en meer zelfsturing.
•Het aanbod van de opleiding verder ontwikkelen in nauwe samenhang met de instellingen waarmee wordt samengewerkt.

10-2007 tot 01-2009: Interim manager
Wartburg College Rotterdam – Onderwijsorganisatie voor voortgezet onderwijs.
Eindverantwoordelijk voor locatie De Swaef – Rotterdam Zuid. Een opleiding in het VMBO met 85 docenten en medewerkers alsmede 650 studenten.
•Als eindverantwoordelijk manager integraal leiding geven aan de locatie en voorzitter van de locatiedirectie.
•Aansturing van de 5 adjunctdirecteuren voor de teams “Onderbouw, Zorg & Welzijn, Bouw, Electro, Metaal, Voertuigentechniek en Economie, Handel/Verkoop en Administratie”.
•Initiëren en realiseren van een organisatie- en cultuurveranderingsproces.
•Ontwerpen en schrijven veranderplan en plan van aanpak. Het verkrijgen van commitment in de organisatie; instellen van stuurgroep en werkgroepen.
•Interne- en externe begeleiding en uitvoering van het veranderproces.
•Diverse projecten als organisatie afdeling Zorg & Welzijn; positioneren vakgroep Engels in samenwerking met Gemeente Rotterdam (gemeentelijke subsidie); PR- en Communicatieactiviteiten.

04-2005 tot 05-2007: Interim manager
Harting-Bank Den Haag B.V. – Leverancier van revalidatiehulpmiddelen.
Commercieel, operationeel en financieel verantwoordelijk voor Harting-Bank Den Haag B.V. Een totaal van 130 medewerkers die samen een omzet realiseren van ruim € 25 Miljoen.
•Als eindverantwoordelijk manager leiding geven aan Harting-Bank Den Haag B.V.
•Aansturen van het managementteam.
•Het voorbereiden en uitvoeren van een splitsing in drie businessunits met leveringen aan respectievelijk Gemeenten (uitvoering Wet Maatschappelijke Ondersteuning), Zorgverzekeraars en Verpleeghuizen (A.W.B.Z.).
•De opstelling van de strategie, het organisatiemodel, de voorbereiding van een plan van aanpak, de introductie in de organisatie, de vorming van diverse werkgroepen en het intern en extern begeleiden van dit veranderingstraject.
•Contacten, overleg en afstemming met opdrachtgevers als gemeenten, zorgverzekeraars en verpleeghuizen evenals met diverse platforms van gehandicapte gebruikers.

01-1996 tot 04-2005: Manager Front Office / Hoofd regiovestigingen. Stichting Kintent Utrecht - Intermediair in kinderopvang.
Commercieel, operationeel en financieel verantwoordelijk voor 11 regiovesti-gingen in Nederland alsmede voor een staf- en opleidingsafdeling en een afdeling klantservice op het hoofdkantoor in Utrecht met een totaal van +/- 240 medewerkers. Kintent realiseerde 100.000 bedrijfsplaatsen en had een klanttevredenheid bij zowel opdrachtgevers, kindercentra als ouders van >90%.
•Als MT-lid leveren van een bijdrage aan het algemene beleid van de organisatie: voorbereiden jaarplannen, optimalisatie van de relaties met opdrachtgevers, kindercentra, ouders en andere externe partijen. Het inbrengen van verbeteringen betreffende processen en procedures.
•Verantwoordelijk voor een perfecte inrichting van de organisatie in verband met de contractuele verplichtingen en het garanderen van een optimale klantgerichtheid en efficiency: het initiëren en actualiseren van werk- procedures, adequate verwerking van gegevens, kwaliteitsbewaking, afstemming alsmede communicatie intern en extern.
•Verantwoordelijk voor de opzet en uitvoering van het inkoopbeleid, het realiseren van optimale voorwaarden en prijzen bij kindercentra: besprekingen en onderhandeling met 10 grote landelijke kinderopvangorganisaties, controle van alle overeenkomsten, ondersteunen van vestigingsmanagers op inkoopgebied, het vaststellen van de inkoopregels en -doelen en het actueel houden daarvan; het toelichten van beleid tijdens regionale overlegsituaties met kindercentra. De totale inkooppositie van Kintent bedroeg +/- € 700 miljoen.
•Zorgdragen voor de uitvoering van het verkoopbeleid en relatiebeheer in de regio, de werving van nieuwe regionale klanten en het realiseren van optimale klanttevredenheid: bespreken en vaststellen jaarplannen per vestiging en voor de afdeling, controle op voortgang van resultaten, overleg over prospects en klanten, advisering van vestigingsmanagers ter ontwikkeling van het verkoopbeleid. Oplossen van klachten en problemen.
•Direct leidinggeven aan 12 vestigingsmanagers op HBO/WO niveau door coaching, ondersteuning en begeleiding: functionerings- en beoordelings- gesprekken, verantwoordelijk voor kwaliteit en voortgang, het vaststellen van operationele- en financiële resultaatscriteria en -doelen, management- contracten, budgetbewaking, werving en selectie, periodiek werkoverleg per vestiging, gezamenlijk maandelijks werkoverleg met alle VM-ers.
•Aansturing van het hoofd afdeling klantenservice (totaal 12 fte’s)
•Aansturing van het hoofd stafafdeling (totaal 9 fte’s)
Projectrealisatie:
•Het formuleren van een inkoopbeleids- en automatiseringsplan.
•Het begeleiden van een reorganisatie naar decentraal, klantgericht werken in regio’s; potentieelbeoordeling van alle medewerkers.
•Het verwerven en inrichten van totaal 11 A1 locaties in Nederland; vervolgens het opzetten en begeleiden van deze vestigingen.
•Omvormen van de centrale inkoopafdeling tot een ondersteunende staf- en opleidingsafdeling evenals een helpdesk voor de regiovestigingen met totaal 9 fte’s.
•Het inrichten van een opleidingstraject voor alle regiofuncties: regioconsulenten; coördinatoren; (senior)intercedenten en vestigings- managers.
•Het instellen van een centrale afdeling klantenservice voor de begeleiding van overnames van nieuwe landelijke- en regionale klanten en het afhandelen van kostendelingen met niet-Kintentopdrachtgevers.
•De invoer van functie-evaluatie, competentiemanagement, persoonlijke ontwikkelplannen en resultaatsgericht belonen.
•Het invoeren van een zelfsturingconcept op alle vestigingen, na een pilot van 6 maanden met 4 kantoren.
•Het trekken van en de deelname aan diverse projecten ter voorbereiding van de organisatie op nieuwe Wet kinderopvang per 1.1.2005.
•Begeleiden en vormgeven van de reorganisatie en het daarmee samenhangende veranderingsproces.

05-1995 tot 01-1996: Interim manager inkoop / transport / distributie. European Book Service B.V. De Meern - Europees distributeur van boeken, cd’s en video’s.
De begeleiding en realisatie van een aantal projecten op het gebied van inkoop, transport en distributie. E.B.S. is een organisatie met +/- 170 medewerkers met een dochteronderneming in Ermattingen/Zwitserland. Het bedrijf verstuurde 160 – 200.000 zendingen in geheel Europa o.a. afkomstig uit direct mail. (Time-Warner, Polygram, E.C.I. en Music Plus)
•Algemene beleidsrapportage over de verschillende functies op de inkoop, traffic- en expeditieafdelingen in samenhang met de overige afdelingen. Het signaleren van knelpunten en het aangeven en uitvoeren van beleidsverbeteringen.
•Doorlichten van de inkoopfunctie, het opzetten van nieuwe procedures, het vastleggen van contracten en de optimalisering van de inkoopauto-matisering.
•Organisatie van de traffic-afdeling, het bepalen van regels en procedures, de verbetering van communicatielijnen door gestructureerd werkoverleg en het verder automatiseren van de documentenstroom.
•Verantwoordelijkheid voor het logistieke inkoop, transport, en distributietraject tijdens de interimperiode.

10-1992 tot 10-1994: Directeur Van Asselt B.V. / E. v.d. Brink B.V. - Apeldoorn
Directeur / eigenaar van een transport-, opslag- en distributiebedrijf met 25 medewerkers. Overname van een oud familiebedrijf met financiële problemen en een gebrek aan opvolging met als doelstelling de reorganisatie van het bedrijf en het creëren van de benodigde omzet.
•Verantwoordelijk voor inkoop, verkoop, relatiebeheer, personeel en organisatie alsmede de financiële verslaglegging.
•Contacten met klanten, leveranciers, banken, factormaatschappij, brancheorganisaties.
Projectrealisatie:
•Het acquireren van 80 nieuwe klanten.
•De verbreding van de op- en overslagfunctie en de uitbreiding van de distributie in Nederland.
•Het werven en samenwerken met agenten in Duitsland en Engeland.
•De installatie van een computernetwerk en een 4e generatie transportpakket voor de geautomatiseerde verwerking van de distributiezendingen.
•Het onderzoeken van samenwerking met leveranciers in het kader van regionale brandstofleveringen en trailerverhuur.

01-1988 tot 10-1992: Adjunct directeur Abtex / Bruntink B.V. internationale expeditie en transport B.V. - Dinxperloo.
Een internationaal gerichte logistieke organisatie met 125 medewerkers.
•Verantwoordelijk voor verkoop, relatiebeheer, logistiek, personeel en organisatie en financiën.
•Verantwoordelijk voor de planning van de verschillende transport- afdelingen. (Duitsland, Frankrijk, België, Italië, Oostenrijk, Engeland en Denemarken)
•Vertegenwoordigen van de organisatie bij de branchevereniging; ondernemingsraad; pers etc.
Projectrealisatie:
•De voorbereiding en begeleiding van een nieuw hoogbouw distributie- centrum van 10.000 M2 voorzien van 21 laadperrons.
•Het opzetten van een 24-uur distributieservice in Nederland en het realiseren van de benodigde omzet door de acquisitie van nieuwe relaties.
•Uitbreiding van de opslag, orderpicking en distributie voor een aantal grotere opdrachtgevers.
•Het uitbouwen van de automatisering binnen het bedrijf: dossier/zendingadministratie; planning- nacalculatie- en voorraad- administratie, orderentry, automatische fax, een acquisitieprogramma, alsmede datacommunicatie met opdrachtgevers.
•Het werven en aanstellen van een zestal agenten in Engeland, Denemarken, Duitsland en Italië evenals het onderhouden en de evaluatie van deze relaties.
•Het opzetten en inrichten van een eigen vestiging in Felixtowe / Engeland, de werving van de medewerkers aldaar en de periodieke terugkoppeling van de resultaten met de manager.
•Verantwoordelijk voor de opzet van een kwaliteitssysteem volgens ISO 9002.
•Vorming van een ondernemingsraad, periodiek overleg en aanspreekpunt.
•De uiteindelijke realisatie van een omzet- en resultaatsverdubbeling in 4 jaar tijd.

12-1978 tot 12-1987: Logistiek manager
Algemene Verkoop Unie B.V. - Baarn.
Een verkoop- en marketingorganisatie van Non-foods met ongeveer 40 medewerkers. Verantwoordelijk voor de totale goederenstroom vanaf 85 internationale fabrikanten tot aan de afnemers in de Benelux.
•Eindverantwoordelijk voor de logistieke afdeling met als taakgebieden: kostprijscalculatie, voorraadadministratie, bewaking voorraadhoogte, inkooporderadministratie, leveranciersplanning, verpakken, inkoop drukwerk en verpakkingsmaterialen, actieplanning afnemers, assortimentsbeheer, opslag, orderpicking, distributie, expeditie en transport.
•Leidinggeven aan de logistieke afdeling.
Projectrealisatie:
•De vorming van een logistieke afdeling van zes medewerkers met bovengenoemde taken.
•De reorganisatie van het totale vervoerspakket en het uitbesteden van de opslag- en distributiefunctie bij een logistieke dienstverlener met als resultaat een substantiële besparing op de totale logistieke kosten.
•Het opzetten van een servicemerchandisingsysteem vanuit een aparte locatie voor fijndistributie van een assortiment in het detailhandelskanaal.
•Software- en systeemanalyse in verband met de aanschaf van een nieuw ‘Unix’ computersysteem. (1985)
•Verantwoordelijk voor de opzet van een eigen verpakkings B.V.

1974-1978 Diverse logistieke functies



Opleiding interimmanager

Executive Master of Business Administration – MBA / Avans plus - Breda. NVAO geaccrediteerd.
•Masterclass bedrijfskundig management: projectopdracht bij Philips Applied Technologies in Eindhoven en Leuven; een definitiestudie inzake Kennisallocatie.
•Masterclass verandermanagement: projectopdracht bij het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam; de samenvoeging van twee Kinder Intensive Care Units.
•Masterclass specialisatie projectmanagement: onderzoeksopdracht bij Rijkswaterstaat in Rotterdam; het aantrekken en behouden van professionals binnen een complexe organisatie.
•Afgestudeerd mei 2009. Scriptie “Een organisatie- en cultuurverandering in een schoolomgeving”.

Diploma (HBO) Hogere Bedrijfsleiding / General management -I.S.B.W.

Diploma (HBO) Voorbereidend Hoger Management - I.S.B.W.

Intern communicatie management - Management studiecentrum.

Coachend leidinggeven - Entrance.

Vakdiploma’s beroepsgoederenvervoer binnen- en buitenland - N.O.B.

Trainingen / Managementadviesgroep Koers - S.B.I.:
•Resultaatsgerichte sturing van regionale eenheden
•Acquisitie en relatiebeheer
•Strategievorming
•Projectmanagement
•Zelfsturende teams

Trainingen / Orga - Utrecht, organisatie voor werving, selectie en advies:
•Competentie management en persoonlijke ontwikkeling
•Functionerings- en beoordelingsgesprekken

Cursussen
•Expeditie en transport buitenland - E.V.O.
•Uniforme artikelcodering en transactiecommunicatie - Stichting U.A.C.
•Voorraadbeheersing en verbeterd inkoop beleid - O.E.C.

Computervaardigheden: MS Office.

Diverse seminars / studiedagen: kostenbesparing internationaal vervoer; logistiek en marketing; informatietechnologie; onzekerheid bij veranderingsprocessen; kwaliteit in de kinderopvang;
flexibel en bewust belonen; internetstrategie; verzuimmanagement; performancemanagement.

Vooropleiding:
Pedagogische academie 1972 – 1974
H.A.V.O. 1969 – 1972
MULO A-wiskunde 1965 – 1969



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ondernemend, klantgericht, resultaatsgericht, open en direct; toegankelijk, integer, betrokken, gedreven en een doorzetter. Peoplemanager en coach, samenwerkingsgericht.
Natuurlijk leiderschap, overtuigingskracht, flexibel, enthousiast, praktisch en pragmatisch, vasthoudend. Een bouwer, brengt medewerkers op een hoger niveau.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: