Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim bouw- en ontwikkelingsmanager

interim bouw- en ontwikkelingsmanager

Werkervaring interimmanager

Interim-opdrachten:
Sept. 2010 Zelfstandige ontwikkeling van monumentale boerderij tot kerkelijk centrum en tot heden multifunctionele accommodatie, kinderopvang/bso, flexwerkplekken,
vergader/minicongrescentrum, kookschool en catering, in samenwerking met gemeentelijk projectbureau, incl. aankooponderhandelingen met het gemeentelijk vastgoedbedrijf.
Ontwikkelen van nieuwe goedkope kleinschalige kantoorruimten en
flexwerkplekken, met begeleidende functies als kinderopvang,
vergaderfaciliteiten en catering.
Herontwikkeling voormalig informatiecentrum Leidsche Rijn voor
maatschappelijke en commerciële doeleinden. Advisering exploitatie maatschappelijk vastgoed.
Diverse adviezen gemeentelijk projectbureau Utrecht.
Inventarisatie exploitatiemogelijkheden en kosten-batenanalyse gebouwenbestand Protestantse kerkgemeente Vleuten, De Meern, Leidsche Rijn.

januari - adviseur vastgoed en projectontwikkeling a.i. Stichting Volkshuisvesting
sept. 2010 Tiel, advisering m.b.t. besluitvorming, beleid, implementatie werkprocessen inzake ontwikkeling en beheer, projectorganisatie en maatschappelijk vastgoed, evaluatie diverse projecten inclusief analyse en rapportage.
Ontwikkeling brede zorgschool, Tiel. Samenwerking van corporatie,
zorgaanbieder, schoolbestuur en gemeente. Initiatief, definitie en start ontwikkeling. Toetsen haalbaarheid, ontwikkelen s.p.v.e., wijzigen bestemmingsplan, ontwikkelen pve, financiële haalbaarheid, plan van aanpak met opzet projectorganisatie en communicatieplan. Fasedocument met projectvoorstel, kosten-batenanalyse en rapportage.

mei 2008 – senior projectmanager a.i. Bloeii advies & ontwikkeling,
sept. 2009 projectontwikkelingsafdeling van BetuwsWonen Culemborg en
Geldermalsen/CWL Leerdam, advisering m.b.t. documenten t.b.v. opdrachtverstrekking en aanbesteding.
Woon-zorg projecten, ontwikkelingen nieuwbouwprojecten en herstructurering
Samenstellen en aansturen in- en externe projectteams in VO en DO-fase.
Fasedocumenten met projectvoorstel, kosten-batenanalyse, planning en rapportage. Opstellen grondexploitaties.

april 2008 – senior projectmanager a.i. WonenBreburg.
oktober 2008 Woon-zorg projecten, ontwikkelingen nieuwbouwprojecten
Zorgcluster Breda, van VO tot aanbesteding, 4 pg groepen van elk 6 eenheden, 26 verzorgingsappartementen, ondersteunende diensten, waaronder restaurant en 9 appartementen, i.s.m. zorgaanbieder
Opstellen fasedocumenten t.b.v. besluitvorming en budgetaanvraag,
voorzitten projectgroep en voeren secretariaat stuurgroep.

januari 2008 – senior projectmanager, vastgoedbeleidsadviseur a.i. Com-Wonen,
mei 2008 Rotterdam
procesmanaging van complexe projecten herontwikkeling van bestaande
wijken, huisvestingsproject t.b.v. daklozen, gezondheidscentrum,
multifunctioneel wijkcentrum, advisering m.b.t. maatschappelijk vastgoed.
Ontwikkeling 2 woontorens, van initiatief tot aanbesteding, in Capelle a/d IJssel
Herontwikkeling woonwijk Vreewijk, Rotterdam Zuid,
Bestedingsgereed maken in bouwteamverband huisvestingsproject voor thuis- en daklozen, Nieuw Havenzicht, Rotterdam, i.s.m. gemeente Rotterdam
Ontwikkeling programma voor multifunctioneel wijk- en gezondheidscentrum, Rotterdam Zuid, i.s.m. gemeente Rotterdam en bibliotheek.

2006 – 2008 manager vastgoed projecten, beleidsadviseur a.i., woningstichting WischWonen, Terborg
Professionaliseren van de afdeling vastgoed en het begeleiden van het fusietraject van de afdeling, optimaliseren van werkprocessen op het gebied van onderhoud en projectontwikkeling, alsmede die van de fusiepartner.
Ontwikkelen van brede school en Kultuurhusprojecten, woon-zorgprojecten, centrumplan, bestemmingsplan kleine kern.
Ontwikkeling van vastgoedportefeuille, onderhouden van contacten met overheden en zorginstellingen, zorgdragen voor managementinformatie en raad van commissarissen, informeren van huurdersvereniging en andere belangenorganisaties over de lopende en toekomstige projecten.
Ontwikkeling multifunctionele accommodatie in Terborg, van VO tot aanbesteding, brede school 8 lokalen en sportzaal, wijkcentrum, peuterspeelzaal, kinderopvang, 40 appartementen i.s.m. gemeente Oude IJsselstreek
Ontwikkelen Centrumplan Terborg, van initiatief tot DO, 93 woningen en appartementen, bedrijfs- en winkelruimten.
Ontwikkeling woonzorgpark De Schuylenburgh, van VO tot uitvoering, i.s.m. zorgaanbieder en welzijnsinstelling in Silvolde.
89 senioren/zorgappartementen, 12 zorgappartementen voor verstandelijk gehandicapten, 30 plaatsen verpleging pg, 30 plaatsen verzorging, zorginfrastructuur voor 60 extramurale plaatsen, 12 plaatsen dagverzorging, dienstencentrum, waaronder Grand café en restaurant.
Ontwikkeling van multifunctionele accommodatie, van initiatief tot DO, in Silvolde met wijkcentrum, multifunctionele sportzaal, kinderdagopvang en –dagverblijf, multifunctionele ruimten en 15 zorgappartementen

2005 – 2006 senior projectmanager ontwikkeling a.i., woningstichting Maasdelta Groep, Spijkenisse
Ontwikkelen en procesmanaging van complexe projecten; woningbouw, zorg-, herontwikkeling en herstructurering. Projecten in Maassluis, Hellevoetsluis en
Spijkenisse.
Initiëren en adviseren m.b.t. aankoop van panden t.b.v. herontwikkelen en hergebruik, initiëren van samenwerkingsverbanden t.b.v. binnenstadsontwikkeling- en zorgprojecten.
Onderhouden van contacten met overheden en zorginstellingen.
Opstellen van fasedocumenten t.b.v. informatie aan directie en RvC m.b.t. voortgang en besluitvorming.
Ontwikkeling van woon-zorgcomplex de Dierenriem in Hellevoetsluis i.s.m. de Zorg en Welzijn Groep, van initiatief tot aanbesteding.
55 voor zorg geschikte appartementen, 6 groepswoningen pg, kinderdagopvang, zorgkapper, wijksteunpunt voor ouderen, multifunctionele ruimten.
Herontwikkeling oude dorpskern Spijkenisse, initiatief, haalbaarheid, i.s.m. gemeente Spijkenisse
55 koop- en huurwoningen en appartementen, 10 winkel- en bedrijfspanden.

Functies in vast arbeidscontract:
2001 – 2005 KRISTAL
senior projectmanager/ontwikkelaar, Het Oosten, Amsterdam, afdeling projectontwikkeling, vanaf 2003 KRISTAL
ontwikkelen en managen van complexe (nieuw-)bouw- en herstructureringsprojecten
projecten in Amsterdam centrum, oud-west en oost
initiëren en onderhouden van contacten met gemeenten, stadsdelen en corporaties m.b.t. ontwikkelingen, r.o.-procedures, grondtransacties, aankopen en samenwerkingsverbanden; onderhouden van contacten met architecten, adviseurs en contractpartijen
zorgdragen voor managementinformatie m.b.t. voortgang en besluitvorming
ontwikkelen van een bouwkostenkengetallensysteem

1998 – 2001 Woningstichting Wonen Centraal
hoofd bedrijfsbureau, woningstichting Wonen Centraal, voorheen Woningstichting Alphen a/d Rijn
verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van de jaarbegroting en meerjarenonderhoudsplanning, strategisch marktgericht voorraadbeleid, adviseren van het DB; ontwikkelen van resultaatgericht onderhoudssysteem; onderhouden van contacten met adviseurs en contractpartijen

1995 – 1998 Patrimonium, Amsterdam
senior projectleider groot-onderhoud
initiëren en voorbereiden van complexe verbeterings- en herstructureringsopgaven, coördinerend projectleider voor westelijke tuinsteden
onderhouden van contacten met stadsdelen en corporaties

Opleiding interimmanager

Opleiding:
1961 – 1965 HBS B, Utrecht
1965 – 1968 UTS bouwkunde, “Scutos”, Utrecht, diploma behaald
1967 stage bij architectenbureau v.d. Bom en Ingwersen te Amsterdam
1968 – 1971 HPS “Technicum”, Rotterdam, diploma behaald
1971 stage projectleiding bij architectenbureau B.O. v.d. Berg, Maarssen
1971 – 1972 militaire dienst
1972 – 1973 stage projectmanagement bij arch. A. Rudi, Verona, Italië,
restauratie “Castelvechio”
1975 – 1984 IVA, Instituut voor Architectuur, Utrecht, management afstudeergroep, diploma behaald.

Cursussen en trainingen
Naast diverse cursussen en trainingen binnen de diverse organisaties waar ik heb gewerkt m.b.t. management en leidinggeven heb ik de volgende externe cursussen gedaan:
1999 Aanbestedingen (incompanytraining)
2001 en 2002 Management en leidinggeven (Schouten en Nelissen)
2002 Projectmanagement (incompanytraining)
2003 Effectief onderhandelen (Schouten en Nelissen)
2003 Persoonlijke effectiviteit (Schouten en Nelissen)
2006 Bouwrecht (SBR)
2008 Nieuwe Wet Ruimtelijke Ordening (N.C.V.O.)
2009 Bevolkingsgroei en- krimp i.v.m. volkshuisvesting en planologie
2009 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (SBR)
2011 Social media bij woningcorporaties en zorginstellingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profielschets/motivatie
Ik ben een groot deel van mijn loopbaan werkzaam geweest op architecten- en adviesbureaus. Daarbij ruime ervaring opgedaan op het gebied van woning- als utiliteitsbouw, ruimtelijke ordening en bouwtechnische advisering. Aandachtsgebieden waren in het bijzonder hergebruik van bestaande gebouwen, stadsvernieuwing, restauraties en eerstelijns zorgvastgoed.
Zoals de nieuwbouw van het gemeentehuis Vleuten-De Meern, het adviseren van gemeenten op het gebied van scholenbouw en het beheer daarvan.
Daarna meer dan 15 jaar projectontwikkeling en management bij diverse woningcorporaties. Stedelijke vernieuwing en maatschappelijk vastgoed zijn nu mijn speciale aandachtsgebieden. Bij Het Oosten in Amsterdam enkele complexe projecten in het oude centrum waarbij naast woningherstel verschillende andere functies aan de orde waren zoals winkels, horeca, een diamantslijperij. Ook hierbij veel samenwerking en overleg met gemeente op ambtelijk en bestuurlijk niveau. Ook in Oud-West ontwerpbestemmingsplan voor het voormalig Wilhelminagasthuisterrein voor een complex woningbouw, psychiatrische zorginrichting en multifunctioneel woon-bedrijfsgebouw, voorafgaand aan een complex sloopproject met o.a. asbest en gevaarlijke stoffen.
In Spijkenisse in samenwerking met gemeente en zorgpartijen een woonzorgproject en de herstructurering van de oude dorpskern, veel overleg met wethouder en ambtenaren ruimtelijke ordening. Winkels en woningen en met name voor startende ondernemers veel advisering m.b.t. programma, financiering.
Voor de gemeente Oude IJsselstreek in samenwerking met de corporatie de ontwikkeling van een brede school, kinderopvang en kulturhus. Ook hier functioneerde ik als verantwoordelijk manager projecten namens de corporatie in samenwerking met besturen en gemeente, veel overleg en verantwoording afleggende tegenover de betreffende bestuurders en wethouders RO en Welzijn.
In Rotterdam diverse woningbouwprojecten, bibliotheek en gezondheidscentrum en een centrum voor dak- en thuislozen, ook hier weer onder regie en in samenwerking met diverse gemeentelijke instanties.
In Tiel als adviseur voor de corporatie de ontwikkeling van een brede zorgschool in opdracht en in samenwerking met de gemeente, zorgpartijen en schoolbesturen.
In Leidsche Rijn, Utrecht, werk ik op het moment aan de ontwikkeling van een voormalige monumentale boerderij tot een multifunctioneel kerkelijk centrum in nauw overleg en in samenwerking met het gemeentelijk projectbureau.
Kennis en ervaring van alle fasen van het proces van ontwikkeling tot en met het beheer in al zijn aspecten.

Ik heb een bouwkundige, deels civieltechnische opleiding op HBO+ niveau, aangevuld met een academische opleiding architectuur en stedenbouw. Ruim 35 jaar ervaring in het ontwikkelen en bouwen van projecten van velerlei aard, waarvan de laatste 15 jaar complexe bouwprojecten in herstructureringsgebieden en stedelijke vernieuwing in een bestuurlijk en politiek gevoelige omgeving. Het ontwikkelen, managen en beheren van vastgoed in al zijn facetten van initiatief tot en met de beheer fase.


Talenkennis interimmanager

nederlands, duits, engels, italiaans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: