Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager/ projectleider

interim manager/ projectleider

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

1981 - 1986
Handelscorrespondent bij Iwema Techniek in Zeist

1986 - 1991
Distributeur (koeriersdienst) voor o.a. NRC Handelsblad (naast studie beroepsvlieger)

Vanaf 01-01-1991 werkzaam als zelfstandige

1991 t/m 1995
Luchtbehandelingstechnicus voor o.a. ABB-FLÄKT
Taken: het verhelpen van problemen aan diverse gebouw gebonden systemen, zoals ventilatie, centrale verwarming, drinkwater en (nood)stroomvoorziening.

1996 t/m mei 2002:
Technical Systems Engineer bij ING Bank, waarvan de laatste 2 jaar parttime.



Taken: het technisch en bouwkundig beheren van diverse ING-kantoorpanden en het beheren van de grootkeukens en de energiecentrale (met WKK-installatie) in het hoofdkantoor.
Daarnaast het begeleiden van diverse W-technische en bouwkundige projecten, voor zowel ING Bank als ING Vastgoed.

April 2000 t/m januari 2002
Trouble-shooter WKK’s voor NUON
Taken: het op technisch gebied ondersteunen van twee accountmanagers en het aansturen van onderhoudfirma’s. Verder het verbeteren van het “draaigedrag” (lees: opbrengst) van het WKK-park.

Februari 2002 tot oktober 2002
Hoofd Technische Dienst voor ENECO
Taken: Naast de dagelijkse leiding over de technisch beheerders, het op alle gebieden stroomlijnen van het onderhoud van DCO’s (decentrale opwekkers, windturbines, WKK’s, etc.) en het reorganiseren van de “monitoring-desk” (hier wordt het DCO-park d.m.v. telemetrie gecontroleerd).
Daarnaast het beheren en afsluiten van onderhoudscontracten en het aansturen van diverse onderhoudfirma’s. Verder het \"in der minne schikken\" van klantconflicten welke door WKK-technische oorzaken ontstaan zijn.

Vanaf begin oktober tot februari 2003
Technical Consultant bij ABN-AMRO, computercentrum Amstelveen-Noord
Taken: het onderbrengen van de diverse installatiedelen in onderhoudscontracten.
Het begeleiden van de bouw van een grote serverruimte.
Het beheren van de technische voorzieningen welke er voor zorgen dat het computercentrum geheel onafhankelijk van het openbare net kan functioneren. Het betreft hier ”rotary no-breaks” en “N.S.A.’s” (noodstroom aggregaten) ter grootte van ca. 6,5 mWh en een complexe luchtbehandelingsinstallatie welke voornamelijk ter koeling van de diverse serverruimten dient.

Februari 2003 tot eind 2003
Technisch Projectleider voor zowel ING Vastgoed (Corporate Real Estate) als ING Facility Management in zowel Rotterdam als Amsterdam
Taken: het begeleiden van aanpassingen aan diverse gebouwinstallaties ter voorkoming van legionella.
Daarnaast het begeleiden van een algehele renovatie van een groot kantoorpand. Dit betrof een renovatie welke tot doel had om van individuele kamers naar kantoortuinen met flexibele werkplekken over te gaan (ca. 3000 werkplekken/ca. € 40.000.000,-).

Maart 2003 tot maart 2004
Technisch projectleider voor NUON
Taken: het doorrekenen van een deel van het WKK-park, opbrengst van de elektriciteitsproductie versus de kosten van aardgas en onderhoud, etc.
Vervolgens het doorlichten van de contracten tussen NUON en de klant (van deze contracten zijn er geen twee hetzelfde!) en aangeven wat de voorwaarden zijn voor beëindiging.
Vervolgens het saneren (afstoten) van het minst renderende deel, inclusief alle vergunningen, herstel van de infrastructuur, erfdienstbaarheden, etc. Dit laatste hield in: het verkopen aan de klant inclusief advisering op gebied van subsidies, de elektriciteitswet, te verwachten kosten en opbrengsten, etc. Of, indien de klant geen interesse in overname had, het laten verwijderen ervan om vervolgens een “schone site” op te leveren.

Januari 2004 tot heden
Technisch Projectleider bij enkele kleine projecten voor ING Facility Management
Taken: o.a. het uitbrengen van een ING-breed energiebesparingsadvies, een pakket maatregelen waarmee de bank aan de M.J.A.’s (meerjarenafspraken met de overheid waarmee banken en verzekeraars zichzelf verplicht hebben om jaarlijks een aantal procenten minder energie te gaan verbruiken) zou kunnen voldoen, met een korte terugverdientijd. Dit besparingsadvies wordt gevolgd door een \"pilot\" waarbij de voorgestelde maatregelen in de praktijk getoetst worden.

Januari 2004 tot oktober 2005
Projectleider Huisvesting & Middelen voor een ICT-organisatie voor politie en justitie (ISC-Noordwest)
Taken: het organiseren van huisvestingsfaciliteiten voor een in omvang variërend projectteam en het bouwen van een rekencentrum over twee locaties. Dit betreft een ‘twin’ concept serverruimte die tot doel heeft het huisvesten van de hardware van een aantal politie korpsen, waarbij een maximale beschikbaarheid dient te worden gegarandeerd. Hierbij hoort ook het inrichten van storingsopvolging en het onderbrengen in een onderhoudscontract van de technische installaties.

Oktober 2005 tot maart 2006
Projectleider Huisvesting voor ISC-Zuid
Taken: het vinden van een geschikte kantoorlocatie voor deze ICT-dienstverlener en het voorbereiden van de verhuizing ernaartoe. Daarnaast het toetsen van de werktuigbouwkundige installaties van de twee rekencentra van ISC-Zuid, aan de eisen die ISC-Centraal aan dergelijke centra stelt.

Maart 2006 tot heden
Manager bij Regiopolitie Amsterdam-Amstelland (RPAA)
Taken: het op tijdelijke basis invullen van de vacature Bureauchef Huisvesting. Dit behelst het leidinggeven aan een afdeling (Bureau Huisvesting)van ca. 120 personen, welke verantwoordelijk is voor zowel het onderhoud van, als de facilitaire dienstverlening in, de 52 locaties van RPAA.
Daarnaast, vanaf begin oktober 2006, het op tijdelijke basis, vervullen van de functie Bureauchef Interne Dienstverlening. Bureau Interne Dienstverlening (ca. 80 personen) is binnen RPAA onder andere verantwoordelijk voor het verschaffen van uitrustingsstukken, het verzorgen van drukwerk en het verzorgen van vervoer.
Naast de dagelijkse leiding van beide bureaus speelt ook nog een reorganisatie met als belangrijk doel het samenvoegen van het grootste deel van beide bureaus in een nieuw bureau.

Een greep uit de verrichtingen bij RPAA, als Bureauchef Huisvesting/Bureauchef Interne Dienstverlening:
- het Europees laten aanbesteden van het onderhoud aan de E&W-installaties;
- het Europees laten aanbesteden van de schoonmaakdienstverlening;
- het laten bouwen van een tijdelijke Dojo (judo-oefenzaal);
- het verkennen van de voor- en nadelen van Sale & Lease-back van panden;
- het verzorgen van de totale beveiliging, elektronisch en bouwkundig, van de woning van een VIP;
- het schrijven van beveilingsbeleid t.b.v. de opslag van politie vuurwapens, volgens \"de Haagse Methodiek\";
- het terugdringen van het ziekte verzuim;
- het voorbereiden van de verkoop van een van de panden ter waarde van ca €30.000.000,-;
- het totaal laten renoveren van een van de panden t.w. ca € 25.000.000,- (renovatie vanaf \"het kale beton\");
- het meewerken aan het ontstaan van het \"inrichtingsplan\" ten behoeve van de nieuwe organisatie.


Opleiding interimmanager

Atheneum
2 jaar rechtenstudie
Theorie certificaat beroepsvlieger
Assurantiën B
Woningfinanciering 2
NEN 3140 cursus
Cursus projectmanagement (ING-intern)
Cursus POP-gesprekken (intern politie Amsterdam-Amstelland)


Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal)
Engels (vloeiend)
Duits (goed)
Frans (basis kennis)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: