Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

projectmanager, interim manager

projectmanager, interim manager

Werkervaring interimmanager

Functies:

1993-heden: Consultancy te Nieuwegein
Functie: Project en Interimmanager
1988-1993 CMG te Rotterdam en Amstelveen
Functie: Business Consultant, Project en Interimmanager
1983-1988 Pandata te Rijswijk
Functie: 0&1 Adviseur, Projectleider
1968-1982 Unilever te Rotterdam en Vlaardingen
Functie: Datacommunicatie coördinator op het Unilever hoofdkantoor (2 jaar)
Functie: Projectleider op het Research Laboratorium (2 jaar)
Functie: Bedrijfskundige en Manager O&E bij van den Bergh en Jurgens (8 jaar)
Functie: Octrooi?rechercheur op het Unilever hoofdkantoor (2 jaar)
1967-1968 Tebhin C&I te Haarlem
Functie: Tekenaar constructeur

Werkervaring:

2000-heden Ministerie van Defensie Projectmanager

Internet en Intranetsites bouwen en implementeren. Doelgroepen Defensiebedrijven. Ontwikkeling met behulp van Content Management Systeem. Van presentatie op het net tot en met e?commerce met PKI beveiliging. Projecten van 1 tot 14 sites met Portal. Doorlooptijden tot 8 maanden, budgetten tot € 2 mln, fixed price, fixed date. Leiding gegeven aan 1 of meer projectteams tot 20 medewerkers.

Technische Infrastructuur bouwen en implementeren. Betreft het ontsluiten en koppelen van legacy systemen met bijv. ERP systemen. Selectie en testen van produkten via europese aanbesteding voor grafische user interface, data base toegang en koppelvlak tussen applicaties. Leiding gegeven aan 3 projectteams met in totaal 15 medewerkers, budget € 5 mln, doorlooptijd 1 jaar

Centralisatie ICT beheer. Pilot voor het invoeren van centraal beheer van NT computersystemen (beheer op afstand). Op basis van ITIL de techniek en organisatie ingericht, opleidingen verzorgd en nieuwe werkwijze ingevoerd. Doorlooptijd 8 maanden, budget € 2 mln, leiding gegeven aan een projectteam van 10 medewerkers.

1998-1999 Radio Holland Marine Interim ICT Manager & Programma Manager

Veranderingsmanagement en outsourcing. Verantwoordelijk voor de totale informatievoorziening. Hoofdkantoor met 9 vestigingen. WAN en LAN met Unix, Novell en Windows. Baan als ERP systeem. Leiding gegeven aan automatiseringsafdeling met in totaal 10 ? 15 interne en externe medewerkers. Opzetten SLA's, reorganisatie ICT afdeling op basis van ITIL en Outsourcing van ICT activiteiten. Opstellen van ICT strategie, meerjarenplan en budget. Coördinatie van automatiseringsprojecten waaronder CRM, E?Business en. herinvoering Baan ERP.

1993-1997 NUON, ENW, NACO Airport, SYNTEC, Projectleider

Kwaliteitssystemen. Bij ca. 20 organisaties waaronder nutsbedrijven, ingenieursbureaus, handelsorganisaties, dienstverlenende en industriële organisaties kwaliteitssystemen opgezet op basis ISO / TQM / EFQM / CMM. Definitie van prestatieindicatoren (Balanced Score Card). Management van veranderingen in werkprocessen en organisatie. Aansturing van projectteams. Opzetten van procedures. Trainingen gegeven op gebied van Kwaliteit, Auditing en Projectmatig Werken. Diverse kwaliteitsaudits uitgevoerd.

1992-1993 ANWB Interim Informatiemanager & Projectmanager

Veranderings- en implementatiemanagement. Verantwoordelijk voor de informatievoorziening van een business unit met 1000 medewerkers. Mainframe omgeving met LAN en telecommunicatie. Leiding gegeven aan ontwikkeling en beheer afdelingen met 15 medewerkers. Inrichten afdeling (ITIL) en verbeteren klantgerichtheid. Leiden van complex ICT infrastructuur project met betrekking tot CallCenters en telecommunicatie. Budget 20 mln. en leiding gegeven aan 20 projectmedewerkers.

1988-1992 Rockwell, Exxon, Shell, Business Consultant / Projectleider

Verbetering logistieke en financiële processen. Verantwoordelijk voor het opstellen van besturingsmodellen en het herinrichting van bedrijfsprocessen voor logistieke en financiële bedrijfsfuncties bij ondernemingen tot 2000 medewerkers. In vervolg hierop verantwoordelijk voor het specificeren en selecteren van automtiseringspakketten met als aandachtsgebieden e-commerce, logistiek en financial control.


1988-1992 Shell, Holec, Ministerie van Sociale Zaken, .... Business Consultant / Projectleider

Organisatieverandering en Automatiseringssystemen. Verantwoordelijk voor ontwerpen, testen en invoeren van informatiesystemen, herontwerp van bedrijfsprocessen en herinrichting van de organisatie bij overheid, dienstverlening en industrie met een omvang van 200 ? 1500 medewerkers. Systemen voor commercie, productie, logistiek en financieel management. Doorlooptijd tot 1,5 jaar en budgetten tot 2 mln.

1987-1988 Philips Projectmanager

Verbetering logistiek, invoering ERP. Verantwoordelijk voor het opstellen en Invoeren van logistieke concepten (ERP, MRPII, JIT, KOOP) voor 4 fabrieken. Van engineering to order tot en met serie productie. Vaststellen organisatorische en technische implicaties. Inrichten van projectorganisatie. Invoering van geautomatiseerd systeem, nieuwe taken en functies. Zelfsturende teams. Geven van voorlichting en training. Doorlooptijd 2 jaar, budget 2,5 mln en leiding gegeven aan projectteams tot 10 medewerkers.

1985-1987 Thomas Drijver & Verblifa, Rockwool, GAK Adviseur

Informatieplannen en Pakketselecties. Verantwoordelijk voor liet opstellen van informatieplannen en systeemarchitecturen en voor het uitvoeren van pakketselecties ten behoeve van industrie en dienstverlening met een organisatieomvang van 200 ? 8000 medewerkers. Aandachtsgebieden e?business, logistiek, workflow management en financieel beheer. Doorlooptijd tot 1 jaar.

1984 HONIG Projectleider

Organisatieverandering en kwaliteitsverbetering. Bij 2 productiebedrijven (met een omvang van elk ca. 500 medewerkers) verantwoordelijk voor de technische en organisatorische opzet en invoering van vernieuwde werkwijze en procedures voor productie en logistiek. Leiding gegeven aan 2 projectmedewerkers. Doorlooptijd 1 jaar.

1883-1984 Ministerie van Economische Zaken Automatiseringscoördinator & Projectleider

Organisatieverandering en Automatiseringssystemen. Verantwoordelijk voor ontwerpen, testen en invoeren van informatiesystemen. Systemen voor workflow rnanagement, calamiteiten beheer en financieel management. Doorlooptijd 1,5 jaar, budget 2 mln en leiding gegeven aan 5 projectmedewerkers.

1980-1982 Unilever Headoffice Datacommunicatie coördinator

Verantwoordelijk voor het beheer van het nationale datacommunicatienetwerk. Initiëren en leiden van datacommunicatieprojecten. Troubleshooting. Aansturen van leveranciers.

1978-1980 Unilever Research Laboratorium Systeemontwikkelaar / Projectleider

Deelnemen en leiden van automatiseringsprojecten in een VAX omgeving. Ontwerp en bouw van project informatiesysteem.

1970-1978 Van den Bergh & Jurgens Bedrijfskundige en Manager O&E

Verantwoordelijk voor de procesverbetering van productie en distributie, magazijn indeling en benutting, het coördineren van organisatie en automatiseringsprojecten (o.a. CIM en Supply Chain Management), het coördineren van investerings? en capital budget en het opstellen van lange termijn plannen voor capaciteit en personeel. Leiding gegeven aan afdeling met 7 medewerkers.

1968-1970 Unilever Headoffice Octrooi-rechercheur

Uitvoeren van haalbaarheidsonderzoeken met betrekking tot octrooiaanvragen voor verpakking en verpakkingmachines.

1967-1968 Tebhin C&I te Haarlem Tekenaar constructeur

Berekenen en tekenen van staalconstructies voor procesinstallaties.



Opleiding interimmanager

1963-1967 Hogere Technische School ? Werktuigbouwkunde
1968-1970 Commerciële en Bedrijfseconomie RRR
1971-1977 Statistiek VVS, Organisatiekunde IBW, Organisatie en Arbeidskunde VOA?3
1980-1982 AMBI (volledig)
1982-1993 Diverse trainingen commerciële en sociale vaardigheden
1996 Training Lead Assessor Kwaliteit
1984-1998 Diverse trainingen logistiek & automatisering (o.a. ERP, Copics Baan)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Project en Interim Manager Organisatie & ICT, praktisch en resultaatgericht, voor veranderings-, overbruggings- en projectmanagement, met expertise op het gebied van bedrijfskunde, automatisering, logistiek en kwaliteit.

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits, frans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: