Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Huidige functie
2008 – 2009 Senior Consultant, BV- Bodegraven
Uitgevoerde opdrachten:
• Gemeente Ubbergen: Uitwerken Totaalvisie Wonen, Zorg en Welzijn gemeente Ubbergen
• Gemeente Ubbergen: In samenwerking met gemeente, woningcorporatie Oosterpoort en zorgaanbieder Kalorama uitwerken van woonzorgzones in de kern Beek.
• Risicomanagement voor ondermeer:
o ProRail
o Waterzuivering Noorderzijlvest
o Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam
o Gemeente Zwolle



Werkervaring interim opdrachten

Opdrachten bouw en vastgoed
2007 - 2008 Integrale risicoanalyse Zuid-As Amsterdam
Analyse niet-technische risico’s aanleg Noord/Zuidlijn

2007 - 2008 Integrale risico analyse ZuidAs Organisatie Amsterdam

2006 ProRail, kostenberekening veiligheidsalternatieven Betuwelijn en HSL

2004 Visieontwikkeling op de rol van de woningcorporatie in relatie tot het thema ‘Wonen, Zorg en Welzijn’.

2002 - 2003 Centrale Opvang Asielzoekers,
Ontwikkeling en implementatie van kostprijsmodellen en outputsturing voor de dienst huisvesting van de COA

2001 - 2002 Ministerie Verkeer en Waterstaat, ALARM. Inventarisatie van succes en faalfactoren grote infrastructurele projecten

1998 - 1999 De Maaswerken, 1998 - 1999

1998 Projectplanning 2e Coentunnel

1997 Recreatieproject Primosa, Gulpen

1997 Woningmarktonderzoek ouderen Ermelo


Opdrachten zorg
2008 Projectmanager GGZ Friesland, uitwerken tender en business case ten behoeve opvang en behandeling van forensische psychiatrische patiënten van Justitie
2006 Hoofd Geneeskundige zorg, Novadic-Kentron, 5 maanden.
Dagelijkse leiding en advisering psychiaters, artsen en verpleegkundigen, 85 medewerkers, budget € 1,5 miljoen. Kostenreductie medicijn inkoop en laboratorium onderzoeken.

2004 - 2006 Projectleider integratie zorgorganisatie, Novadic-Kentron,
Eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van het nieuwe besturingsmodel na fusie, eenheid behandelmethodiek, ontwikkeling zorgprogramma’s. Invoering regionale eenheden met centrale kwaliteitsbewaking.

2004 Senior adviseur, Zorgconcern de Basis, Hilversum, 3 maanden.
Strategisch- en ondernemingsplan voor de integrale benadering van Wonen, Zorg en Welzijn in Hilversum-Oost.

2002 Interim manager huisvesting en fusie-implementatie, Bureau Jeugdzorg Overijssel, 125 medewerkers, 4 maanden. Projectmanagement van fusie implementatie en huisvesting na de vorming van het Bureau Jeugdzorg Overijssel

2000 Interim manager, Stichting Jeugdzorg Nijmegen, 6 maanden. Onderzoek en implementatie van ondersteunende afdelingen van Stichting Jeugdzorg ten behoeve van andere zorgaanbieders.

1998 - 2000 Interim manager Bureau Jeugdzorg Gelderland, 125 medewerkers. Organisatieontwikkeling, facilitaire ondersteuning en huisvesting.

1998 Projectleider, Stichting Jeugdzorg Nijmegen, 4 maanden. Projectmanagement verhuizing residentiële afdeling, directie en staf van de Stichting Jeugdzorg.

1996 - 2001 Interim manager, RIAGG Veluwe Vallei, 115 medewerkers.
Projectleider huisvesting, hoofd Informatie en Beheer. Tot de taken behoorden naast de dagelijkse leiding over 25 medewerkers onder meer; Ontwikkeling en implementatie management informatie systemen, organisatieontwikkeling, contacten zorgverzekeraars, fusiebegeleiding RIAGG met APZ De Gelderse Roos.


Overige opdrachten
2006 - 2007 Senior adviseur werving & selectie, Brederijn B.V., 9 maanden.
Dagelijkse leiding productgroep werving & selectie, uitvoeren werving & selectieprocedures, acquisitie en beleidsbepaling.

2004 Senior Adviseur, Brederijn B.V.
Diverse werving en selectie opdrachten voor Brederijn B.V. Ondermeer selectie van artsen, psychiaters en hoger kader voor diverse instellingen in de zorg.

2003 Opstellen ondernemingplan voor MAM B.V. t.b.v. leaseovereenkomst met Amstellease (ABN-AMRO) voor polipropyleen verpakkingsmachine, waarde machine € 540.000,00

2002 - 2003 Ministerie Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu
Implementatie projecten SOMS II

1999 - 2000 Ministerie Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu,
SOMS I en II



Werkervaring buitenland
• PSO project: USV titanium bicycle(parts) project Nizhny Novgorod, 1998.
Kernbegrippen: Marketing, concurrentieanalyse, kwaliteitsbeleid.
• PSO project: OOO Corn World “Vitek”, 2000
Kernbegrippen: Marketing, concurrentieanalyse, kwaliteitsbeleid.
• PSO project: S.C. Dobrogea S.A. .2001
Kernbegrippen: Marketing, concurrentieanalyse, kwaliteitsbeleid.
• Matra project: Slovakian Ministry of Labour, Social Affairs and Family, 2001
Kernbegrippen: Onderzoek, arbeidsomstandigheden, samenwerking, economische haalbaarheid, financiële consequenties, Europees beleid.
• PSO project: Improvement of animal feed quality by means of efficient Dutch equipment and know how, November 2001
Kernbegrippen: Marketing, concurrentieanalyse, kwaliteitsbeleid.
• PSO project: Production of high-quality organic rabbit meat for the EU market, January 2002
Kernbegrippen: Economische ontwikkeling, marketing, concurrentieanalyse, kwaliteitsbeleid, organisatieontwikkeling
• Matra project: Improving the metrology infrastructure in Poland, May 2002
Kernbegrippen: Organisatie & maatschappelijke ontwikkeling, marketing, concurrentieanalyse, portfolio ontwikkeling, bedrijfseconomie.
• PSO project: Introduction of environmentally sound production of high quality plastic containers in Armenia, January 2003
Kernbegrippen: Marktanalyse, concurrentieanalyse, kostprijsberekening, financiële verslaglegging, bedrijfseconomie, training.
• PUM project: Marketing of Armenian natural stone in Western Europe, February 2004
• PSOM subsidieaanvraag voor nieuwe vestiging in Vietnam voor Damen scheepsbouw, 2004.
• PUM project: Marktanalyse en organisatieadvies voor NOVA Group, bouwonderneming Ekaterinaburg, Rusland, 2006.
Kernbegrippen: Marktanalyse, organisatieontwikkeling, kostprijsberekening.
• PSOM subsidieaanvraag voor nieuwe vestiging in China voor Het Anker, Schelluinen, 2007.
• PUM project: Marktanalyse en organisatieontwikkeling voor Iskhokho, bouwonderneming in Kaapstad, Zuid Afrika, 2008.
Kernbegrippen: Marktanalyse, organisatieontwikkeling, planning, kostprijsberekening.


Werkervaring in vaste dienst

1993 – 1996 Directeur-eigenaar Remarcable B.V. , 5 medewerkers.
Adviseren, verkoop en beheer t.b.v. de ontwikkeling van het recreatieproject Riverparc Rhedermeer

1987 - 1992 Hoofd marketing en directeur commerciële zaken, Reinbouwgroep B.V., 250 medewerkers
- Verantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie marketing methodieken
- Acquisitie
- Organisatieontwikkeling


Opleiding interimmanager

Opleiding
1985 - 1987 Master Business Administration, San Diego State University
1977 - 1984 Bedrijfskunde, Technische Universiteit Eindhoven
1970 - 1977 VWO, Baudartius College, Zutphen

Cursussen
1990 Leidinggeven hoger kader
2007 Interviewtraining


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

strategische beleidsvorming, verandermanagement, organisatieontwikkeling, risicomanagement

Talenkennis interimmanager

Engels schriftelijk en mondeling uitstekend. Duits mondeling goed, schriftelijk voldoende.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: