Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financieel interimmanager

financieel interimmanager

Werkervaring interimmanager

vanaf december 1998 tot heden werkzaam als zelfstandig interim manager. In die hoedanigheid diverse opdrachten vervuld.
19 aug. 2002 - heden.
Wederom werkzaam voor Strukton Railinfra. Voor de vestiging Zwijndrecht dit in verband met dezelfde problemen als eerder in Randstad Noord (Amsterdam). Gedurende deze periode ben ik ook steeds 1 dag per week in Amsterdam geweest om de nieuwe vragen te beantwoorden. En verder ben ik betrokken bij het oplossen van een aantal al langer bestaande problemen inzake de verloning van een aantal specifieke doelgroepen binnen de CAO.

Van 26 juni tot 19 augustus 2002 heb ik voor NUON in Arnhem gewerkt. De werkzaamheden bestonden daar uit het aansturen van de debiteurenafdeling en dan met name de groepen welke belast waren met het verwerken van uitgevallen acceptgiro's. Door de invoering van een nieuw systeem (SAP) waren er sinds april achterstanden in de verwerking ontstaan welke men maar niet weg wist te werken. Voor deze klus had men 3 maanden uitgetrokken maar begin augustus had ik de achterstand weg en dus einde opdracht mede omdat Strukton Railinfra weer belde.
Tijdens deze klus was ik ook belast met de voorbereiding van de verhuizing van deze afdeling naar Alkmaar, wat voor het personeel dus inhield einde van de werkzaamheden. Daardoor werd er al veel met uitzendkrachten gewerkt. Het geheel gaf dus ook nogwal wat stress waarbij wel verwacht werd dat de motivatie gevonden bleef worden.

2 april 2002 tm 7 juni 2002
Werkte ik bij Strukton Railinfra vestiging Amsterdam. Door het invoeren van een nieuw loonverwerkingspakket en -bedrijf waren er weer grote problemen ontstaan in de verwerking van de lonen (met name het O.R.T. deel). Gezien de ervaringen die men eerder met mij had werd ik teruggevraagd.

5 november 2001 tm 31 maart 2002
Was ik werkzaam bij Het Financieel Dagblad als hoofd financiele administratie. Dit om het gat tussen de gaande en komende man op te vangen. In deze periode werd ik geconfronteerd met een onvolledige conversie naar SAP door fouten in het ontwerp, het opnieuw moeten motiveren van de medewerkers, en naast de maandcijfers opmaken van het controledossier t.b.v. de accountant voor de jaarrekening.

18 mei 2001 tm 31 oktober 2001
Ik was in deze periode sous-chef van de verkoopadministratie van de Hollands Dagbladcombinatie (onderdeel Telegraaf) met als hoofdtaken oplossen van de door de accountant geconstateerde verschillen in rapporteren. Invoering van de EURO in de organisatie, En aanpassingen in de wijze van aansturen van de afdeling.

1 september 2000 tot 31 maart 2001
Hoofd adminsitratie van een groep autodealers in en rondom Amsterdam van Louwman en Parqui retaildivisie (Toyota en Lexus). Naast oplossen van de problemen ontstaan door onderschatting van een conversie bleek ook dat deze afdeling kwalitatief onderbezet was. Dus reorganiseren, opvullen lacunes in de administratie en weer op gang brengen van debiteurenbeheer. Ook het opbouwen van het controledossier voor de controle op de jaarrekening behoorde tot het takenpakket en een (werk)beschrijving van de adminsitratieve organisatie maken.

November 1999 tm 17 juli 2000
Bij KNMG vervangen van het hoofd afdeling compatbiliteit. Zogdragen voor de afwikkeling van de conversie. Controleren van de cijfers t.b.v. opmaken jaarrekening en accountantscontrole voor de ledenvergadering van de artsenorganisatie. Daarbij bleek dat de beschrijving van de AO nog niet was aangepast aan de nieuwe situatie zodat ik daar ook aan heb bijgedragen.

December 1998 tm oktober 1999
Voor de vestigingen Amsterdam en Amersfoort van Strukton Railinfra de problemen opgelost rondom de lonen van de buitendienstmedewerkers ontstaan na de verzelfstandiging van deze organisatie in 1997 van de NS. De uitkomsten van mijn berekeningen zijn individueel besproken met de betrokken en middels vaststellingen verrekend. Aan de hand van mijn ervaringen de nodige beschrijvingen gemaakt over oorzaken en gevolgen van de geconstateerde problemen.

De volgende werkzaamheden zijn allen in loondienst verricht.

Febr. 1997 - dec 1998
Van Asselt Naarden BV Autodealer voor Fiat, Alfa, en Lancia
Verantwoordelijk voor de volledige administratie inclusief debiteuren- en crediteurenbeheer.
Bedrijf was door verkeerde financiering in liquiditeitsproblemen gekomen. Dus naast strak beheren van gelden tevens reorganiseren van de organisatie en invoeren van een nieuw administratief systeem dat door mijn voorganger al was besteld.

febr. 1990 - febr. 1997
Kantoordirecteur van Westelijke Accountantskantoren te Almere.
Verantwoordelijk voor het hele reilen en zeilen van deze vestiging. Tevens testkantoor voor automatiseringstoepassingen.

juli 1986 - febr. 1990
Financieel analist bij Vedior Uitzendbureaux

aug 1980 - juli 1986
Accountantskantoor LTB vestiging Almere
febrauri 1997

Opleiding interimmanager

Atheneum A
praktijkdiploma boekhouden
MBA
SPD I en II
Accountant Administratieconsulent
Certificerende bevoegdheid

Daarnaast nog diverse cursussen gevolgd voor een betere uitoefening van mijn werk. Dit is tevens verplicht in verband met mijn werk als Accountant

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Exel, Word, Grote Beer, King, SAP financieel
Snel doorzien van probleemsituaties en praktisch oplossen
zowel op financieel als menselijk vlak

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: