Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager, Projectmanager

Interim Manager, Projectmanager

Werkervaring interimmanager

LOOPBAAN SAMENVATTING

Periode_______Functie________________Bedrijf_______Branche
2005 - 2006____Directie________________(ABU)________Personeelsdiensten
2004__________Interim manager_________ICTRO_______Overheid_/_ICT
2002 - 2004____Projectmanager__________ITO_/_ISC____Overheid_/_ICT
2002__________Projectmanager _________Diversen _____Non-profit_/_ICT
2002__________Business consultant______(ABU) _______Personeelsdiensten
2000 - 2001____Directie ________________Wacker_B____Handel_/_Service
1999 - 2001____Projectmanager__________Wacker_B____Handel_/_Service
1998 - 2001____Projectmanager__________Wacker_NL___Handel_/_Service
1997 - 1998____Projectmanager__________Wacker_D____Handel_/_Service
1996 - 1997____Projectmanager__________KSG ________Scheepsbouw
1996__________Projectmanager _________Philips_______Machinebouw
1996__________Business consultant______Philips_______Machinebouw
1996__________Sales _________________Baan________ICT_Dienstverlening
1996__________Business consultant______Baan________ICT_Dienstverlening
1995 - 1996____Projectmanager__________AMP_/_Tyco__Elektro_/_Productie
1991 - 1995____Manager Logistiek & ICT___Groeneveld___Handel_/_Service
1989 - 1991____Manager Logistiek & ICT___Stork________Machinebouw
1986 - 1989____Consultant Logistiek / ICT__BMC________ICT_Dienstverlening



________________________

LOOPBAAN GEDETAILLEERD


Functie : Interim directie
Bedrijf : Detachering- en uitzendorganisatie (zuid- & oost NL)
Periode : januari 2005 – heden

Casus : Het bedrijf heeft in ruim 15 jaar een goede reputatie opgebouwd in personeels-bemiddeling voor een specifieke branche. Vanaf 2004 ontstaan er binnen de organisatie echter grote problemen; een mislukte marktuitbreiding naar andere branches, liquiditeitsproblemen, conflicten met intern personeel, fraude, verlies van noodzakelijke certificeringen, wegvallen van de back-office door sterk personeelsverloop, blokkering van alle rekeningen door de huisbank, in beslag name door de fiscus, tot en met het faillissement van twee werkmaatschappijen.

Opdracht : Reorganisatie onderneming, voorkomen verdere faillissementen, opheffen verliesgevende situatie.

Resultaat : Om de negatieve spiraal naar een volledig faillissement te doorbreken is een reeks van verbeteringen doorgevoerd; een aantal frauderende accountmanagers evenals de commercieel directeur is ontslagen, het takenpakket van de algemeen directeur is beperkt en deels overgedragen naar een operations manager, twee sterk verliesgevende vestigingen zijn gesloten, de hoofdvestiging is verplaatst naar een kleinere en goedkopere locatie, in de back-office is een deel van het personeel vervangen door personeel met een hogere opleiding en specifieke ervaring, er is administratief een strikte scheiding aangebracht tussen de werkmaatschappijen, het sales traject is eenvoudiger georganiseerd en deels overgedragen naar de back-office, strakke interne procedures zijn doorgevoerd en het automatiseringssysteem voor offertes/facturering, matching, verloning en administratie is vervangen door een modern systeem op ASP basis (alles via een Service Provider).

________________________

Functie : Interim manager
Bedrijf : Overheid / Ministerie van Justitie / ICTRO (Zeist)
Periode : maart 2004 - november 2004

Casus : ICTRO is het ICT bedrijf voor de Rechterlijke Organisatie, en levert ICT-diensten voor de 14.500 werkplekken van het Ministerie van Justitie. Voor reductie van kosten en verbetering van de ICT dienstverlening is een traject gestart om de beheer- en servicelocaties van de 19 arrondissementen te vervangen door één Shared Service Center. Het technische deel van dit traject omvat de inrichting van een landelijk rekencentrum, en aan client zijde standaardisatie en server-based computing.
Het organisatorische deel omvat het samenvoegen van alle ICT medewerkers van de 19 arrondissementen in één hoofdvestiging en 5 nevenvestigingen.

Opdracht : Opzetten van de operationele beheer- en service-organisatie, de inrichting van een effectieve en efficiënte bedrijfsvoering voor de volledige beheer- en service-activiteiten. Leiding geven aan afdeling Change Management.

Resultaat : De verschillende werkwijzen van de 19 arrondissementen worden vervangen door een uniform takenpakket afgestemd op de geldende SLA’s (Service Level Agreement). De diverse lokale helpdesks zijn grotendeels vervangen door een centrale helpdesk. Zowel de helpdesk als de engineeringafdelingen (strategisch beheer) zijn volledig geïntegreerd in de dienstverlening. De interne informatie-voorziening is sterke verbeterd (registratie van calls via de helpdesk, registratie van activiteiten van engineers en servicemedewerkers, projectregistraties).
Het resultaat is dat er met betrekking tot de beschikbare capaciteit gecalculeerd en gepland kan worden, er is een scherp inzicht welke activiteiten onder SLA’s vallen. Hierdoor komt enerzijds de dienstverlening meer op het gewenste niveau en is anderzijds de bedrijfsvoering batig uit te voeren.

________________________

Functie : Project- en interim manager
Bedrijf : Overheid/ Ministerie, ITO / ISC (Driebergen/Odijk)
Periode : september 2002 - februari 2004

Casus : Het ITO / ISC is het ICT bedrijf van het Ministerie van Binnenlandse Zaken (BZK) voor openbare orde en veiligheid (Politie, Brandweer, Ambulancediensten, Marechaussee).
Binnen ITO / ISC worden twee samenhangende grote projecten uitgevoerd, het C2000 project (landelijk communicatiesysteem voor openbare orde en veiligheid) en het GMS project (Geïntegreerd Meldkamer Systeem). Het GMS is het centrale informatiesysteem voor alle meldkamers van o.a. Politie, Brandweer en Ambulancediensten. Met GMS worden alle meldingen (waaronder de 112 alarmtelefoontjes) geregistreerd en de hieruit voortvloeiende activiteiten gecoördineerd voor alle uitvoerende disciplines.

Opdracht : Operationele leiding geven aan de afdeling GMS (60 programmeurs), de GMS ontwikkelactiviteiten afronden, en een kleinere beheerafdeling opzetten.

Resultaat : De ontwikkeling van de software voor het meldkamersysteem wordt afgerond en teruggebracht tot foutherstel en functioneel beheer. De afdeling wordt omgevormd tot een (ITIL) beheer- en service-organisatie van circa 30 fte in 24*7 continue dienst (dagdienst en 5 ploegen piketregeling). Er wordt een helpdesk ingericht met 2e + 3e lijns support voor incidentbeheer en probleembeheer. De dienst-verlening betreft zowel software, hardware en netwerk. Het pakket HP Service Desk wordt ingevoerd als ondersteunend systeem voor de totale service- en beheeractiviteiten.
Er zijn Service Level Agreements (SLA’s) ontwikkeld en afgesloten met de gebruikers (Politieregio’s, Brandweerregio’s, Ambulancediensten). Voor drie Politieregio’s zijn outsourcingsprojecten uitgevoerd voor de ICT systemen.
Het verandermanagement in een politieke omgeving is een kritisch onderdeel van het gehele project. Het betreft hier omvorming van een engineering- / project-cultuur naar een servicegerichte beheercultuur; onderhandelingen met en rapportage aan de opdrachtgever Ministerie van Binnenlandse Zaken, onderhandelingen met de gebruikers (o.a. Politieregio’s).

________________________

Functie : Projectmanager
Bedrijf : Diverse landelijke organisaties
Periode : februari 2002 - jul. 2002

Casus : Voor drie landelijke organisaties (een opleidingsinstituut, een beroepsvereniging, en een milieuvereniging) is gestart met de ontwikkeling en implementatie van een e-business systeem, zowel de web-based frontoffice als integratie met de backoffice. De landelijke verenigingen willen hiermee hun lokale afdelingen met producten en diensten ondersteunen, voorzien in een (format) generieke website, en tegelijkertijd de backoffice en beheer centraal uitvoeren.

Opdracht : Projectmanagement voor uitvoeren en opleveren van het project.

Resultaat : Door onvoldoende capaciteit en budget is de software-ontwikkeling van het eigen systeem stopgezet. Op basis van een nieuwe functionele specificatie is een (goedkoop) bestaand CMS systeem geselecteerd en met een nieuwe planning conform uitgewerkt en geïmplementeerd.

________________________

Functie : Business consultant
Bedrijf : Zakelijke dienstverlener personeelsdiensten
Periode : januari 2002 – april 2002

Casus : De onderneming wil expanderen door overname van een firma in een aanverwante branche.

Opdracht : Begeleiding van het fusie / overname traject.

Resultaat : Uitvoeren van een bedrijfs- en marktonderzoek. Opstellen businessplan voor de nieuwe onderneming en het projectplan voor het overnametraject. Uitvoeren scan en onderhandelingen. Uiteindelijk negatief advies uitgebracht door een te lage toegevoegde waarde. Hierdoor zijn de fusie-activiteiten gestaakt.

________________________

Functie : Interim directie
Bedrijf : Wacker België (Brussel)
Periode : april 2000 - december 2001

Casus : Wacker levert machines voor de (wegen)bouw en aanverwante branches. Wacker heeft productievestigingen in Duitsland en de Verenigde Staten, en verkoop- en servicevestigingen in circa 40 landen. Voor verbetering van de bedrijfsvoering, resultaten en marktpositie wordt besloten om integraal voor alle vestigingen het ERP systeem van Baan in te voeren.

Opdracht : Interim directievoering. Door het verliezen van marktaandeel zijn de bedrijfsresultaten onvoldoende is de directievoering tijdelijk ingevuld.

Resultaat : Doorgevoerde verbeteringen: een gedeeltelijke vervanging en aanvulling van de afdeling Verkoop en Service, reorganisatie magazijn en werkplaats, verbetering van de logistiek.
Hiermee is het serviceniveau gestegen waardoor een aanzet is gemaakt voor het terugwinnen van marktaandeel.

________________________

Functie : Wacker België (Brussel)
Bedrijf : Projectmanager
Periode : augustus 1999 - december 2001

Casus : Wacker levert machines voor de (wegen)bouw en aanverwante branches. Wacker heeft productievestigingen in Duitsland en de Verenigde Staten, en verkoop- en servicevestigingen in circa 40 landen. Voor verbetering van de bedrijfsvoering, resultaten en marktpositie wordt besloten om integraal voor alle vestigingen het ERP systeem van Baan in te voeren.

Opdracht : Projectmanager implementatie ERP systeem Baan IV voor België.
De implementatie betreft zowel het ondersteunend ERP softwaresysteem als de organisatorische verbeteringen.

Resultaat : (Idem Wacker Nederland.) Vooronderzoek bedrijfsvoering. Opstellen projectplan met projectdoelen en mijlpalen, budgetten en bemensing. Bewaken uitvoering en oplevering. Opstellen procesmodel inclusief procedures en verantwoordelijkheden en ondersteuning door ERP functionaliteit. Gebruikte applicatiegebieden: Handel, Logistiek, Sales / Marketing, Productie, Projecten, Service en Administratie. Implementatie in hoofdvestiging Brussel, uitrol naar 4 servicevestigingen.
Met de ERP implementatie is tevens de bedrijfsvoering efficiënter en effectiever georganiseerd. De supply chain van de productievestigingen (Duitsland/Amerika) via hoofdvestiging naar servicevestiging verloopt geheel geautomatiseerd. Alle vestigingen zijn omgevormd van een traditionele werkplaats naar een moderne klantgerichte serviceorganisatie. Door het integrale logistieke systeem kan iedere functie van een vestiging worden overgenomen door een andere vestiging. Bedrijfsvoering en rapportages vinden op een uniforme en geautomatiseerde wijze plaats.

________________________

Functie : Projectmanager
Bedrijf : Wacker Nederland (Amersfoort / Best)
Periode : maart 1998 - januari 2001

Casus : Wacker levert machines voor de (wegen)bouw en aanverwante branches. Wacker heeft productievestigingen in Duitsland en de Verenigde Staten, en verkoop- en servicevestigingen in circa 40 landen. Voor verbetering van de bedrijfsvoering, resultaten en marktpositie wordt besloten om integraal voor alle vestigingen het ERP systeem van Baan in te voeren.

Opdracht : Projectmanager implementatie ERP systeem Baan IV voor Nederland.
De implementatie betreft zowel het ondersteunend ERP softwaresysteem als de organisatorische verbeteringen.

Resultaat : Vooronderzoek bedrijfsvoering. Opstellen projectplan met projectdoelen en mijlpalen, budgetten en bemensing. Bewaken uitvoering en oplevering. Opstellen procesmodel inclusief procedures en verantwoordelijkheden en ondersteuning door ERP functionaliteit. Gebruikte applicatiegebieden: Handel, Logistiek, Sales / Marketing, Productie, Projecten, Service en Administratie. Implementatie in hoofdvestiging Amersfoort en servicevestiging Best, uitrol naar overige 5 nederlandse servicevestigingen.
Met de ERP implementatie is tevens de bedrijfsvoering efficiënter en effectiever georganiseerd. De supply chain van de productievestigingen (Duitsland/Amerika) via hoofdvestiging naar servicevestiging verloopt geheel geautomatiseerd. Alle vestigingen zijn omgevormd van een traditionele werkplaats naar een moderne klantgerichte serviceorganisatie. Door het integrale logistieke systeem kan iedere functie van een vestiging worden overgenomen door een andere vestiging. Bedrijfsvoering en rapportages vinden op een uniforme en geautomatiseerde wijze plaats.

________________________

Functie : Projectmanager
Bedrijf : Wacker Duitsland (Munchen / Berlijn)
Periode : september 1997 - februari 1998

Casus : Wacker levert machines voor de (wegen)bouw en aanverwante branches. Wacker heeft productievestigingen in Duitsland en de Verenigde Staten, en verkoop- en service-vestigingen in circa 40 landen. Voor verbetering van de bedrijfsvoering, resultaten en marktpositie wordt besloten om integraal voor alle vestigingen het ERP systeem van Baan in te voeren.

Opdracht : Voor de verkoop- en servicevestigingen in alle landen wil Wacker één generiek model voor de bedrijfsvoering ontwikkelen (referentiemodel). Dit model moet daarbij leiden tot een uniforme rapportage en aansturing van alle vestigingen.

Resultaat : Het referentiemodel wordt ontwikkeld en gebouwd in de DEM module (Dynamic Enterprise Modeler) van de Baan IV software, en gedetailleerd tot op operationeel niveau. Als voorbeeld voor dit model zijn de activiteiten van de servicevestigingen van Munchen en Berlijn in kaart gebracht, evenals de 6 servicevestigingen in Nederland en 4 in België. Na oplevering van het model zijn (door diverse partijen) in circa 40 landen de handels- en servicevestigingen van Wacker voorzien van de Baan IV software conform dit model.

________________________

Functie : Projectmanager
Bedrijf : Koninklijke Schelde Groep, KSG (Vlissingen)
Periode : september 1996 - september 1997

Casus : Vanuit een verliesgevende positie wil de KSG een reorganisatie en afslanking doorvoeren en de bedrijfsvoering efficiënter en effectiever organiseren. Dit moet worden ondersteund en worden afgedwongen door een ERP implementatie met de Baan IV software als integraal informatie- en besturingssysteem. Van de circa 20 KSG bedrijven starten een zestal bedrijven variërend van 60 tot 600 man met de Baan IV ERP implementatie.

Opdracht : Opstellen integraal projectplan, samenstellen projectteams voor de diverse implementaties, coördineren en begeleiden van de implementaties.

Resultaat : Gestart wordt met een scan per bedrijf en op basis hiervan het opstellen van een generiek model bedrijfsvoering en een overall projectplan. Na het samenstellen van de projectteams (met totaal 20 externe business- en applicatieconsultants en projectleiders) wordt per bedrijf een gedetailleerd projectplan opgesteld inclusief de noodzakelijke technische en organisatorische wijzigingen voor een optimale ERP implementatie. Naast overall projectmanager, aansturing van de projectteams, wordt de feitelijke implementatie van twee bedrijven uitgevoerd.

________________________

Functie : Projectmanager
Bedrijf : Philips
Periode : mei 1996 - september 1996

Casus : Enkele Philips fabrieken willen voor alle vestigingen één ERP systeem selecteren en implementeren. In de selectiefase kunnen de vestigingen echter niet op één lijn komen met betrekking tot de pakketkeuze en de aanpak.

Opdracht : Als projectmanager de vestigingen ondersteunen om te komen tot een uniforme selectie en implementatie van een ERP pakket.

Resultaat : In een van de vestigingen wordt een uitgebreide scan uitgevoerd. Van de volledige operationele bedrijfsvoering wordt een gedetailleerd model gemaakt met daarbij de gewenste besturing en ondersteuning van een ERP pakket. Met directie en management worden de projectdoelen, de budgetten, de aanpak, en de project- medewerkers vastgesteld. Na selectie van het Baan IV pakket wordt een specifiek projectplan opgesteld en de implementatie gestart. Origin is als Philips dochter de partner die de implementatie uitvoert.

________________________

Functie : Business consultant
Bedrijf : Philips
Periode : april 1996 – jul. 1996

Casus : De implementatie van de Baan IV software loopt sterke vertraging op. De klant is ontevreden over het invoeringstraject wat mede hierdoor in gevaar komt.

Opdracht : Begeleiden van een vastgelopen Baan IV implementatie (uitvoering door Origin).

Resultaat : Na analyse is het bestaande projectplan aangepast. In overleg met de klant zijn de verwachtingen en condities naar reële proporties teruggebracht. De bijdrage per afdelingen is duidelijker gespecificeerd en de uitvoering wekelijks getoetst. De projectstructuur is kleiner en eenvoudiger, de verantwoordelijkheden van de deelnemers is duidelijk vastgelegd met een strakkere aansturing.

________________________

Functie : Sales en consultancy
Bedrijf : Baan
Periode : februari 1996 – september 1996

Casus : Baan is de ontwikkelaar en leverancier van de ERP software Baan IV. Het keuze- en selectietraject van klanten wordt door Baan intensief ondersteunt met scans en presentaties. In het algemeen kan dit traject vele maanden in beslag nemen.

Opdracht en Resultaat : Diverse sales en pre-sales trajecten. Uitvoeren van quick-scan analyses, opzetten projectplannen, presentaties voor management en directies, opstellen offertes en contracten, starten onderhandelingen.

________________________

Functie : Business Consultant
Bedrijf : Baan
Periode : februari 1996 – september 1996

Casus : Baan is de ontwikkelaar en leverancier van de ERP software Baan IV. Binnen deze ERP software is een configurator module ontwikkeld (Dynamic Enterprise Modeler, DEM), waarmee de configuratie van de ERP software wordt uitgevoerd op basis van een template. In een template wordt de operationele bedrijfsvoering van een organisatie gedetailleerd weergegeven. Hiermee kan op een snelle, consistente en overzichtelijke wijze de Baan ERP software worden afgestemd op de bedrijfsprocessen van de onderneming.

Opdracht : Opzetten van een business case per type bedrijfsvoering. Vertaling van de business case naar een generiek model en template binnen de DEM module.

Resultaat : Een tweetal generieke templates zijn ontwikkeld in de DEM module van Baan IV
• Ondernemingen met voorraad gestuurde bedrijfsvoering: MTS (Make To Stock)
• Ondernemingen met een ontkoppelpunt in het productieproces, productie van halffabrikaten op voorraad, en ordergestuurde eindproductie. ATO (Assembly To Order).

________________________

Functie : Projectmanager
Bedrijf : AMP / Tyco
Periode : februari 1995 - april 1996

Casus : Tyco -voormalig AMP- is een productievestiging voor (micro)connectoren met 1400 medewerkers. Een gedreven en professionele amerikaanse organisatie met een continue verbeteringstraject voor kwaliteit, resultaat en bedrijfsvoering.

Opdracht : Opzetten en uitvoeren van diverse bedrijfsbrede verbeteringsprojecten.

Resultaat : Gerealiseerde projecten:
• Implementatie kwaliteitssysteem: MRP II 'Class A' norm.
Amerikaans kwaliteitssysteem wat verder gaat dan ISO 9001 door kwantitatieve normen te stellen voor zowel voor alle afdelingen als voor de totale bedrijfsvoering
• Analyse en selectie van een nieuw planningssysteem (MOOPI), optimalisatie instrument voor de afdeling productieplanning (12 man). Aansturing van productie-afdelingen met 700 man en 300 machines in 3 ploegendiensten.
• Analyse en selectie van een nieuw ERP systeem. Na een eerder mislukt experiment met een amerikaans ERP systeem (SSA), is een studie en pilot gestart met SAP R3. Na afronding van de pilot is het SAP R3 systeem van de vestiging 's-Hertogenbosch gekoppeld aan de Europese hoofdvestiging te Frankfurt, Duitsland.

________________________

Functie : Logistiek manager, projectmanager ICT
Bedrijf : Groeneveld Groep
Periode : 1991 - 1995

Casus : Groeneveld levert producten voor de automotive industrie (oa. vetsmeersystemen, snelheidsbegrenzers en boordcomputersystemen). De productie vindt plaats in Nederland en Italië, de verkoop en service-activiteiten in circa 15 landen wereldwijd. Naast de oorspronkelijke markt (transportbedrijven) gaat Groeneveld als OEM leverancier steeds meer leveren aan fabrikanten van vrachtwagens. Dit laatste maakt een verdere professionalisering van de bedrijfsvoering noodzakelijk.

Taken : Operationele verantwoordelijkheid voor de logistieke afdelingen: Planning, Inkoop, Magazijn en Assemblage (totaal 25 fte). Reorganisatie en verbetering van de interne bedrijfsvoering. Verbetering van de informatievoorziening bedrijfsvoering.

Projecten : Gerealiseerde projecten:
• Ontwerp, bouw en inrichting van een nieuwe magazijnhal en productiehal.
• Opzet en invoering van kwaliteitssysteem ISO 9001 inclusief certificering.
• Reorganisatie van de logistieke en administratieve organisatie; invoering van de MRP concepten, SIC materiaalbesturing en keten integratie.
• Inrichting service-organisatie, invoeren van de planning- en registratie van alle service-activiteiten.
• Selectie en implementatie van het ERP systeem Baan / Triton. Implementatie voor alle afdelingen, te weten: Engineering, Inkoop, Magazijn, Materiaalplanning, Productie, Assemblage, Sales & Marketing, Administratie, Service en Montage, Monteurplanning.
• Roll-out en ondersteuning van de ERP implementatie Baan voor de vestigingen in Engeland en Italië.

________________________

Functie : Logistiek manager, ICT manager
Bedrijf : Stork
Periode : 1989 - 1991

Casus : Machinebouw voor de grafische industrie. De bedrijfsactiviteiten bestaan uit ontwikkeling, productie en service van machines en consumables (o.a. inkten en toners). Door een verliesgevende situatie wordt in 1990 een fusietraject ingezet met een vergelijkbare Stork vestiging.

Taken : Operationele verantwoordelijkheid voor de afdelingen: Planning, Inkoop, Magazijn, Tonerproductie, QA/QC (totaal 30 fte). Projectmanager voor een aantal verbeteringsprojecten.

Projecten : • Samenvoegen van de logistieke afdelingen van twee Storkbedrijven.
Resultaat: één logistieke organisatie.
• Opzet nieuwe logistieke bedrijfsvoering, hierin worden de activiteiten van de afdelingen Verkoop, Engineering, Planning, Inkoop en Productie beter op elkaar afgestemd door een verbeterde informatievoorziening.
• Selectietraject voor een ERP systeem (MRP 2), pilot test met PIUSS-O.
• Vanaf 1990 tevens verantwoordelijk voor Automatisering / ICT.

________________________

Functie : Consultant logistiek en automatisering
Bedrijf : BMC
Periode : 1986 – 1989

Taken : Advisering, begeleiding en uitvoering van logistieke verbetertrajecten.

Projecten : • Vialle (Son): analyse en herontwerp van de logistieke organisatie. Toepassing van SIC en MRP om de voorraad te optimaliseren en de servicegraad te verhogen.
• Ericsson (Rijen): analyse, ontwerp en bouw (in dbase III+) van een preventief onderhoudssysteem. Door gedetailleerde registratie van alle storingen en reparaties kan met behulp van statistiek een preventief onderhoudsschema worden opgesteld met bijbehorende intervallen.
• PD Magnetics (Oosterhout): ERP implementatie (MRP Max) en een reorganisatie naar een ‘bare-bones’ organisatie. Implementatie voor afdelingen Engineering, Inkoop, Magazijn en Export. Implementatie Exact voor afdeling Administratie. Interim management voor afdelingen Magazijn en Export. Ontwerp en bouw programma voor export documenten.
• HEK (Middelbeers): ERP implementatie (MRP Max) voor Engineering (tekenkamer), Inkoop, Magazijn, Planning, Productie, Verkoop en Verhuur.

________________________


Opleiding interimmanager

• Bedrijfskunde, Technische Universiteit Eindhoven
• Elektrotechniek, HTS Utrecht
• Atheneum B

Cursussen:
• APICS
• Prince2
• ITIL
• Onderhandelen
• Nederlands Recht (Universiteit Utrecht)
• Logistiek Management (BMC)
• diverse ICT (Algol, Pascal, HTML, CSS, PHP, CMS)


Talenkennis interimmanager

• Nederlands, • Engels, • Duits

Overig

• Bestuurslid landelijke beroepsorganisatie, 1992 – heden
• Bestuurslid Beleggingsvereniging, 1996 – heden
• Bestuurslid lokale politieke partij, 2002 – heden
• Bestuurslid landelijke (Nederland + Belgie) motorvereniging, 2006 – heden

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: