Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur/afdelingshoofd

Directeur/afdelingshoofd

Werkervaring interimmanager

okt. 2004 tot heden: Sectorhoofd Aanleg Wegen a.i.(provincie)
Opdracht: tijdelijke vervanging en aantrekken van nieuw sectorhoofd. Geen rigoureuze veranderingen, maar wel fijntuning van de organisatie. Invoering van nieuw functiewaarderingen en competentiemanagement.
Resultaat: voorstellen gedaan om binnen de kaders van de provinciale regelgeving projecten te versnellen en de projectorganisatie, met name het proces, te verbeteren. Consistente cyclus van persoonlijke ontwikkelings- en actieplannen, functionerings- en beoordelingsgesprekken.
dec. 2003-aug. 2004: Afdelingshoofd Buitendienst a.i.(gemeente)
Opdracht: vervangingsmanagement, quick scan maken, verbetervoorstellen doen en implementatie van herstructureringsvoorstel.
Resultaat: opdracht als omschreven uitgevoerd, in het bijzonder consensus over de herstructurering, en de taakverdeling tussen binnen en buitendienst bereikt.

dec 2002-jan. 2004: Afdelingshoofd Service & Onderhoud a.i. (gemeente)
Opdracht: operationele leiding, cultuur veranderen, onderzoek naar de mogelijkheid twee afdelingen samen te voegen.
Resultaat: reorganisatieplan gemaakt en afdelingen onderhoud en beheer samengevoegd.

okt. 2001-sept. 2002: Plantmanager waterzuiveringsinstallatie a.i. (zuiveringschap)
Opdracht: operationeel leiding geven, vervangingsmanagement. Organisatie voorstel maken.
Resultaat: bedrijfsvoeringsplan opgesteld, in overleg met en instemming van alle betrokken partijen, met speciale aandacht voor de organisatiestructuur en functieprofielen.

jan. 2000-juli 2001: Districtshoofd Beheer en Onderhoud a.i. (provincie)
Opdracht: Beheer en onderhoud van wegen, vaarwegen en bruggen. Orde op zaken stellen binnen het MT, (re)organisatie van het district, invoeren van contractmanagement. Aan de hand van benchmark opsporen van de best-practices in de districten.
Resultaat: gewijzigde bezetting van het MT en verbetering van de onderlinge betrekkingen. Effectieve budgettering en budgetbewaking.

jan. 1999-sept. 1999: Afdelingshoofd Infra ad interim. (provincie)
Opdracht: tijdelijke vervanging van het afdelingshoofd en van het hoofd Projektenbureau. Implementatie van het reeds vastgestelde verbetercontract. Cultuurverandering doorvoeren en het doen van aanbevelingen ter zake mogelijke organisatiewijziging.
Resultaat: het verbetercontract is naar tevredenheid uitgevoerd met als speerpunten: afdelingsscan, projectmatig werken, kwaliteitsmodel en structurering van budgetten en kosten. Cultuurverandering inzake communicatie en leidinggeven.

april 1998-jan. 1999, Interimmanager Centrale Werkplaats.(staalfabriek)
Opdracht: het doen van aanbevelingen en de implementatie van maatregelen, die er toe moeten leiden dat de werkplaats als zelfstandige unit binnen of buiten Nedstaal bestaansrecht heeft, dat wil zeggen concurrerend kan werken. Eventueel outsourcing.
Resultaten: de gevraagde aanbevelingen zijn gedaan. Halverwege de opdracht is Nedstaal verkocht en zijn drie saneringsalternatieven voor de Centrale Werkplaats uitgewerkt.




juni 1997-april 1998: Interimmanager Aanneembedrijf.(Nutsbedrijf)
Opdracht: Het centraliseren van de over zeven rayons verdeelde activiteiten betreffende de aanleg en het onderhoud van de infrastructuur, om te komen tot één aanneembedrijf dat marktconform opereert en eventueel verzelfstandigd (BV) kan worden.
Resultaten: per 1 januari 1998 is het aanneembedrijf van GAMOG een zelfstandige BV en is de relatie met de zusterbedrijven verzakelijkt in termen van contracten, offertes en aanneemsommen. De interne organisatie, is beschreven en functioneert als zodanig. Functieprofielen zijn gemaakt en de functies zijn gewaardeerd.
Externe opdrachten zijn verworven en de (eerste) financiële resultaten zijn comform de doelstelling.

okt. 1993- mei 1997: Electrorail (Utrecht), Marktgroepmanager Bovenleidingsystemen ad interim.
Opdracht:
1. Operationele leiding van de marktgroep, met speciale aandacht voor het beleid en de strategie.
2. Het op gang brengen van een veranderingsproces van gedwongen winkelnering naar marktconformiteit.
3. Reorganisatie van het bedrijf, conform de richtlijn: "Herordening Bouwbedrijven NS".
4. Het aantrekken, inwerken en coachen van een definitieve marktgroepmanager.

Resultaten: interne en externe cultuurverandering, met name in relatie tot de NS.
Aanzienlijke verlaging van het onderhanden werk: administratieve inhaalslag met bijbehorende omzet- en resultaatstijging.
VCA-certificering (Veiligheids Checklist Aannemers) en NEN-ISO 9002 handboek.
Integratie van de marktgroepen Bovenleidingsystemen en Installatietechniek.

maart-sept. 1993: Schaduwmanager a.i. (consultancy)
Schaduwmanagement uitgevoerd van een interimopdracht. Verantwoordelijk voor het gehele traject: selectie van de kandidaat, offerte en projectbegeleiding. Ten behoeve van de oprichting van een businessunit binnen het consultancy bureau, een haalbaarheidsonderzoek verricht en een businessplan opgesteld.

jan. 1992-feb. 1993: Hoofd Techniek Sector Bus ad interim.(gemeentelijk vervoerbedrijf)
Opdracht: het leiding geven aan de Technische Dienst en de integratie van de rayonwerkplaatsen tot één centrale werkplaats.
Resultaten: het begin van het veranderingsproces is gemaakt, d.w.z. er ontwikkelt zich een cultuur van productgericht naar klantgericht met bewustwording van de kosten. Rayonwerkplaatsen zijn geïntegreerd. Herindeling van de werkplaats en verbetering van de arbeidsomstandigheden. Make or buy criteria en commercieel inkoopbeleid ontwikkeld.

maart 1990-dec. 1992 Chef Centrale Werkplaatsen Elektrisch Materieel ad interim (gemeentelijk vervoerbedrijf)
Opdracht: cultuurverandering en efficiëntieverhoging, die uiteindelijk moeten leiden tot een kleinere manbezetting in de revisie- en onderhoudswerkplaatsen van tram en metro.
Onderhoudsfilosofiewijziging van preventief naar conditioneel onderhoud.
Resultaten: de verhoging van de werkdruk en de verlaging van de bezetting hebben in combinatie met een verbetering van de voorwaarden (planning, werkvoorbereiding en materiaalvoorziening) in de werkplaatsen geleid tot een efficiëntieverbetering van 10 à 15%.
Verhoging van de discipline m.b.t. werktijden, pauzes, onrechtmatig verzuim etc. heeft geleid tot een verhoging van de productiviteit met ruim 10%.



Opleiding interimmanager

TU-werktuigbouwkunde, zelfstudie en trainingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verandermanager: van productgericht naar klantgericht, van gedwongen winkelnering naar aannemerij, van non-profit naar profit, van input- naar outputsturing, van overheid naar bedrijfsleven.
Operationeel interimmanager, technisch/commercieel, kostenbewust, taakstellend, multidisciplinair met kennis van administratieve organisatie.
Procesbegeleider: kwalificatie trajecten t.b.v. VCA(Veiligheids Checklist Aannemers)- INK(kwaliteitsborging)- en ISO-certificering. Keuze en implementatie van management informatie- beheers- en onderhoudssystemen. Opstellen van functieprofielen en vaststellen van functiewaarderingen
Peoplemanager: géén sloper.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, duits en frans

Overig

Werkervaring voorafgaand aan interim management: ca. 5 jaar ervaring als directeur van electroinstallatiebedrijf (aannemerij) en 4jaar derecteur van konstructie en apparatenbouw bedrijf alsmede beheer en onderhoud van wegenbouw materieel.
Gestart als projectingenieur in de (kern)energieopwekking. Buitenlandervaring (Duitsland, Frankrijk)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: