Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Service Manager - ICT manager

Service Manager - ICT manager

Werkervaring interimmanager

Ruim 20 jaar ervaring in ICT beheer en exploitatie-omgevingen, variërend van rollen als operationeel medewerker tot lijnmanager en projectleider. De laatste jaren vooral actief als consultant met als aandachtsgebied de inrichting van ICT-dienstverlening en uitbesteding van ICT. Tevens actief als auteur van verschillende artikelen en boeken over ICT dienstverlening en als docent Service Management / Bedrijfsvoering van ICT.

Meest recente opdracht:
Manager procesmanagement (ITIL, 40 medew, 2 locaties); deze afdeling gereorganiseerd en een doorbelastingsmodel voor de activiteiten ingevoerd.

Opleiding interimmanager

2011 ITSM / ISO20000 Foundations
2010 ITILv3 – Managers bridge
1994 - 2002 Seminar: Jaarcongres itSMF
2000 Seminar: Service 2000
1998 Seminar: The future of IT, Cannes, Gartner
1995 Consultancy skills
1994 - 1995 ITIL Service management
1986 - 1994 Diverse trainingen voor het ontwikkelen van informatiesystemen ( Volmac structured programming, Technisch- en functioneel ontwerp, Informatie analyse, Projectleiding - 1)
1986 - 1988 Diverse trainingen voor beheer van Tandem computersystemen
1981 - 1986 Diverse trainingen voor operationeel beheer van Bull computersystemen
1982 - 1992 HBO AMBI
1976 - 1981 MBO Elektrotechniek
1972 - 1976 Mavo

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Service Management, procesmatig werken, procesinrichting, procesmanagement, inrichting van beheer, verandermanagement, Service level agreements, ITIL, COBIT, ISO 20000, MOF, Governance, BISL, ASL, Business-IT alignment, sourcing, IT-delivery, CMM, Prince2, ISPL, aansturing van uitbesteding, kwaliteitszorg, faciliteren workshops, verzorgen van trainingen, coaching

Talenkennis interimmanager

Nederlands : Moedertaal
Engels : Lezen: Goed / Spreken: Basis
Duits : Lezen: Basis / Spreken: Basis

Overig

ijn interesse ligt vooral op het gebied van de organisatie en exploitatie van ICT. Activiteiten die ik hierbij heb uitgevoerd variërend van operationeel beheer, afdelingsmanagement, projectleiding en consultancy. Rode draad hierbij is het enthousiasmeren van medewerkers, overdracht van kennis en het komen tot klantgerichte ICT dienstverlening op basis van goede afspraken en het nakomen hiervan. Mede door mijn brede interesse voor dienstverlening ben ik goed instaat om de brug te slaan tussen business en ICT.
Daarnaast deel ik mijn kennis en ervaringen op het gebied van IT beheer/management/dienstverlening door het verzorgen trainingen (oa. ITILv3 Foundations), gastcolleges in het onderwijs (HBO/WO), presentaties op seminars en het publiceren van artikelen en boeken (oa. Op weg naar een volwassen ICT-dienstverlening, 2000, Kluwer en een studieboek over ICT dienstverlening voor het HBO onderwijs).

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: