Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Sinds begin 2006 eigen bureau: advies- en interim management. Marketing, marketing communicatie, business development, juridische zaken, strategie- en organisatieadvies. Ook project management. Aanpak: snel tot de kern komen, hands on, outside-in, focus, kritisch, coachend, (laten) doen. Markten: zorg, kinderopvang, profit sector.

2008:
jan-heden: adviseur en projectmanager in de kinderopvang branche: strategie, rechtsvorm, groeistrategie, marketing en juridisch advies.
sept-heden: interim manager bij dienstverlener in gezondheidszorgmarkt: business development en business modelling.

2007:
jan-dec: diverse kortlopende (<4 mnd) interim sales & marketing opdrachten bij opdrachtgevers in de ICT, retail en zakelijke dienstverlening;
jan-dec: adviseur en project manager in de kinderopvang branche. Advisering over strategie, rechtsvorm, groeistrategie en juridisch advies.

Projecten 2006:
mei-aug: advies en implementatie sales- en marketingplan software bedrijf;
aril-dec: adviseur en projectmanager in de kinderopvang branche: strategie, rechtsvorm, groeistrategie, marketing en juridisch advies.
april- juni: interim manager nieuwe franchise formule in vakantie industrie.
april-okt: project online retailer in kinderartikelen branche. Online strategie en begeleiding project met externe web designer, webbouwer en tekstschrijvers.

-----------------------------------------------------------

mrt 2004-mrt 2006: Commercieël Directeur bij Europese
dochter van Japans internetbedrijf. Online betalings, -loyalty en marketing services. Mijn rol: oprichting bedrijf, P&L verantwoordelijkheid; ontwikkeling van een online Airmiles achtig loyalty programma; opzetten van netwerk van deelnemende online winkels in Nederland, opzetten van website, PR- en marketingactiviteiten, aansturing van partners en toeleveranciers. Bedrijfsactiviteiten gestaakt n.a.v. beslissing van aandeelhouders in Japan. Management buy out niet doorgegaan.

-----------------------------------------------------------

okt 2000-sep 2003 LogicaCMG Strategic Marketing Manager (jan 2003-sep 2003):
Werkzaam bij Wireless Network divisie. Verantwoordelijk voor: positionering en strategie; pricing strategie; interactie met belangrijkste klanten; rapportage aan MD.

Strategic Marketing Manager (dec 2001-dec 2002)
Rol: ontwikkelen van nieuwe value propositie en Strategic Business Plan 2003-2005; interactie met belangrijkste klanten.

Business Development Manager (okt 2000-nov 2001)
Verantwoordelijkheden: ontwikkeling van nieuwe mobiele services; opzetten van partnerprogramma, klantcontacten en project management.

-----------------------------------------------------------

juli 1999-aug 2000: zelfstandig interim manager

Interim Business Development Manager (jan 2000-aug 2000)
bij voorloper van TomTom en introduceerde destijds al navigatie oplossingen op de markt. Innovatieve client/server routeplanning technologie. Mijn rol: branding, uitvoeren van business plan; opzetten van marketingafdeling, partnerships initiëren met mobiele telefoonfabrikanten; netwerk operators en retailketens.

Interim Marketing Directeur (juli 1999-nov 1999) Software application development tool ontwikkelbedrijf. Sinds 1998 onderdeel van Ness. Verantwoordelijk voor herpositionering van bedrijf, producten en diensten. Sparringpartner voor aandeelhouders.

-----------------------------------------------------------

PSION [NL/GER/UK](sept 1994-juni 1999)
Marketing Director (juli 1998-juni 1999; verantwoordelijk voor wereldwijde verkoopstrategie van randapparatuur voor mobiele computers, productmarketing, opzetten verkoop-kantoor in USA, marketingcomms en PR. Rapporteerde aan MD; lid van managementteam. Omzet h1, 1999: €46m. Gaf leiding aan 8 regionale sales managers en 14 marketeers en product managers. Woonachtig in Engeland

Sales & Marketing Manager Europe (feb 1997- juni 1998)
Verantwoordelijk voor opzetten verkoopkkantoren in in Noord-, Centraal- en Zuid Europa. Herstructurering verkooporganisaties in Benelux en Duitsland. Opbouw van distributiekanalen in PC en GSM markt. Omzet 1998: €35m. Gaf leiding aan 10 sales- en support managers. Omzet 1998: €35m. Woonachtig in Duitsland.

Benelux Sales Manager (sept 1994-jan 1997)
Verantwoordelijk voor Psion Connect’s producten. Opbouw distributie netwerk. Samenwerking met notebook fabri-kanten, computerdealers en retailers. Gaf leiding aan internal salesteam en customer support afdeling (3 fte). Marktleider in Benelux, omzetgroei van 180% per jaar tot €5.7m. in 1997.

-----------------------------------------------------------

COUNTDOWN BENELUX B.V, (nov 1990-juni 1994)
Grootste voordeelnetwerk van de Benelux (18.000 retail en leisure partners) dat wordt ingezet voor customized loyalty programma’s voor bijv. klantengroepen van banken; leden van vakbond of abonnees van weekbladen. Opgericht in 1988 en sinds 1997 onderdeel van TPG Post.

Functies: Marketing Manager (jan 1993-juni 1994)
Verantwoordelijk voor contacten met Engelse licentiegever, planning en productie van drukwerk, database management. Juridische zaken. Gaf leiding aan drie medewerkers en vier salesmanagers. Lid managementteam.

Manager Countdown België (nov 1990-dec 1992)
Verantwoordelijk voor oprichting Belgische vestiging van Countdown. Juridische zaken, personeelszaken, financiën. Uitwerking businessplan. Gaf leiding aan Belgisch verkoopteam. Woonachtig in Leuven.

-----------------------------------------------------------
Logistiek Manager Irrigatie project Sumatra, Indonesie. (juli- sep 1990) Regio Takengon, onder auspiciën van DHV, VN en Indonesische regering.

-----------------------------------------------------------
Bedrijfsjurist bij marktonderzoeksbureau (okt 1989-juni 1990). Vennootschapsrecht, arbeidsrecht, IE-recht


Opleiding interimmanager

1973-1980: VWO
1982-1989: Doctoraal Nederlands Recht.
Keuzevakken: vennootschapsrecht, IE-recht, gezondheids-recht.
Doctoraalscriptie: “De EG-richtlijn merkenrecht, merkbare gevolgen in de Benelux?” (cum laude).



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zeer ervaren commercieel manager (>18 jaar)in de media, internet, IT, telecom en retail markten.
Generalist met ruime leidinggevende kwaliteiten. Zakelijk met menselijke man. Meewerkend voorman. Wil spilfunctie vervullen. Ben vertrouwenswekkend en een bruggenbouwer. Weet goed wat werkt en wat niet. Heb visie. Goede tijdelijke 2e of 3e man in kleiner bedrijf of organisatie dat de volgende stap wil maken en hiervoor ook de randvoorwaarden wil / weet te scheppen.



Kernwaarden: integriteit, eerlijkheid, verbondenheid.

Persoonseigenschappen:
betrouwbaar, nieuwsgierig, ondersteunend, conscientieus, productief, daadkracht, reflecterend vermogen, ordelijk, redelijk, empathisch, zorgzaam, nuchter, verantwoordelijk, idealistisch, ethisch, humor, mensenkennis, communiceren, prioriteiten stellen, realistisch, stressbestendig, sociaal vaardig, coachend, eigen mening.


Talenkennis interimmanager

Moedertaal: Nederlands
Vloeiend: Engels
Goed: Duits
Redelijk: Frans



Overig

EXTRA-CURRICULAIRE ACTIVITEITEN
Gids bij Stichting De Natuurschool 2008
Vrijwilliger Diabetesfonds 2008
Penningmeester goede doelen stichting 2006-heden
Lid Medezeggenschapsraad basisschool 2004-2008
Secretaris Gem. Medezeggenschapsraad 2005-2008
Vz studentenvereniging 1986-1987

-----------------------------------------------------------

HOBBY’S
kinderen, cabaret, golf, natuur, reizen, geschiedenis, politiek, reizen, fotografie.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: