Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Meeus, 100% dochter van Aegon (2006-2007)
Uitwerken multichannel strategie en managen van Online programma.
Projectleiding Mijn.meeus, herontwerp website en inrichten klantcontact centrum. Implementatie van nieuwe processen in verkooporganisatie. Concreet resultaat, 600-700 new business leads per maand worden telefonisch opgevolgd en leiden gekwalificeerde leads voor buitendienst adviseurs.

Nederlandse Waterschap Bank (2006)
Strategie en begeleiding bij verkoop en aanscherpen klantcontact
management. Processen, systemen en mensen zijn aangepast. Een nieuwe
online applicatie wordt momenteel ingevuld en gebouwd.

NS Commercie (2005-2006)
Project manager introductie OV-chipkaart bij Nederlandse Spoorwegen.
Vaststellen beleid, marketing- en acquisitie strategie inclusief begeleiding implementatie van de nieuwe contactloze chipkaart voor 2,3 miljoen bekende en vele nieuw te werven klanten. Aansturen en inrichten van marketing ,service en productie processen voor de nieuwe kaart. De persoonlijke kaart voor de vaste klanten van NS wordt inmiddels (september 2007) uitgerold.

Diverse zorginstellingen: Klankbordgroep Patiënten voorlichting (2004-2008)
Klankbordgroep voor nieuwe multimediale methode patiëntenvoorlichting in
onder andere het Anthonius en Slingelandt Ziekenhuis. Resultaat is de
oplevering van voorlichtings DVD ‘Cardio-Logisch” (AZN). Tevens is een
blauwdruk opgeleverd voor de uitrol van deze nieuwe voorlichtingswijze. In
2008 worden naar verwachting verschillende generieke aandoeningen via Internet (streaming-video) ontsloten.

KFN (vastgoedfonds ABP): Ontwikkeling ‘Lead Generator' (2004)
Een consultancy en software maatwerk product voor het genereren van meer
commerciële leads via Internet. Leads worden automatisch vertaald naar
interne aansturing van direct sales die eenvoudig door het sales management gevolgd kan worden Resultaat is hogere efficiency en betere commerciële sturing in een toonaangevende vastgoed dienstverlener. Product is geïmplementeerd en wordt succesvol gebruikt bij vastgoed organisatie KFN.

Werving en selectie bureau ICT branche (2004)
Een software selectietraject is uitgevoerd voor een
middelgroot (10 medewerkers) werving- en selectiebureau in de ICT branche.
Klant is aan een nieuwe applicatie toe voor contact management automatiseren CV inschrijven via OCR technologie en het geautomatiseerd plaatsen van vacatures op meerdere jobboards. Dit is geïntegreerd met een vernieuwde website. Voorgaande stelt opdrachtgever in staat stellen om met minder handelingen een betere commerciële performance neer te zetten.

Dienstencentrum voor Midden en Kleinbedrijf (2004)
In 2004 is een advies- en projectleidersrol vervuld voor DMK. DMK is
een detacherings- en reïntegratieformule voor relatief laaggeschoolde
werkzaamheden zoals inpakken, ompakken, overslag en bijvoorbeeld werk
voor drogisterijketens. Belangrijkste werkzaamheden bestonden uit het concreet reorganiseren, en structureren van de marketing en verkoop. Voorbeelden hiervan zijn personeelsreorganisatie,, inrichten van klantbestanden, bereikbaarheid verkoop, salesrapportage en forecast, professionalisering offertes, vaststellen van USP’s, maken van verkooppresentatie en -brochure, vernieuwen website, inrichten contractsbeheer etc. Omzet verhoging bedroeg ruim 20%.

NS Internationaal (2003-2004)
Projectleiding betaalwijzen en ticketdistributie & innovatie informatiezuilen.
Faciliteren internetkanaal en teleservice met betere betaalmethoden en
nieuwe verkoopdialogen.. Tevens ‘self service’ concepten op fysieke verkooppunten. Concrete resultaten zijn lagere distributiekosten, optimalisatie van de afzet in de verkoopkanalen en een ‘roadmap’ voor self service. De technische realisatie van self service kan nu gestart worden.
Met American Express is een lucratieve overeenkomst gesloten waarmee
gerichte joint marketing op een zakelijke doelgroep mogelijk wordt.

Bedrijfsruimte.nu (2003)
In 2003 werd de directie gevoerd voor een nieuw te lanceren internet
marktplaats voor commercieel vastgoed.

Ben Nederland (T-Mobile) , 2002
Een advies- en commercieel veranderingsproject is uitgevoerd
bij de verkooporganisatie voor zakelijke klanten van Ben Nederland. Er is een
strategie uitgewerkt waarbij de eigen verkoopkanalen (account management, Telesales, Internet) en de business partners elkaar versterken.
Kern is dat channel conflicten tot het minimum beperkt worden. Naast de gebalanceerde channel aanpak is de Telesales afdeling geprofessionaliseerd en anders ingericht. In dit project zijn tevens nieuwe verkoopcampagnes ingevoerd. De concrete resultaten zijn duidelijke omzetverbeteringen (+ 25%) en optimalisering van de ‘cost of sales’. Bovenstaande stelt de opdrachtgever in staat om de komende jaren haar ambitieuze doelstellingen in de zakelijke markt met vertrouwen tegemoet te zien.

This Way Up – Content , 2000-2002
Directeur business unit This Way Up , 25 medewerkers.
Opzetten van nieuwe werving- en selectieformule voor startende HBO-ers en
academici. Kernconcept is een multi channel formule waarbij de adviseurs mobiel werken (wonen en werken in belangrijke studentensteden). Invoering nieuw label (merk), nieuwe processen, CRM systeem, telefonische ingang en internet. Daarnaast event management zoals beurzen en seminars met geïntegreerd follow-up systeem. Grootste opdrachtgever was ING bank Nederland: werving en loopbaanbegeleiding commerciële sales trainees.

KPN Telecom( 1993-2000)
Account management grootste Corporate Account, ministerie van Binnenlandse zaken inclusief alle diensten van Politie,Brandweer en Ambulance (omzet fl.150 miljoen)
Sales Management Telecom Regio (26 medewerkers, omzet fl. 100 miljoen)
Change management (reorganisatie) voor directie MKB (2200 mensen)
Projectgroep strategische heroriëntatie alle distributiekanalen.
Channel manager Telesales (outbound callcenter, 60.000 klanten, 120 medewerkers, omzet fl. 760 miljoen)
Project Manager , Incubator KPN Telecommerce (Internet Start up’s)
Specifieke activiteiten:
• Invoering nieuw 06-11 netwerk (later 112) met nieuwe dienst CLI (calling line identification). Vernieuwing Nationaal Noodnet
• Invoering nieuwe diensten voor S.N.T., Delftechpark en Casema
• Reorganisatie telefonische ingang M.K.B., van 32 naar 3 callcenters
• Opzetten en invoeren van nieuwe competenties voor telefonisch account management en outbound telefonische verkoopacties
• Voorbereiden pilot telefonische accountteams (lagere cost of sales)

Stratus/Olivetti (1988-1993)
Verkoop en accountmanagement in de financiële wereld; effectenbeurzen, banken, verzekerings- en creditcard maatschappijen
Specifieke activiteiten:
• Lid van het projectteam “Open bank” (ABN AMRO) en LAURA (RABO). Vernieuwende projecten voor retailbanken waarbij het veiligheidsglas verdween in de bankfilialen.
• Introductie nieuw document filing systeem/leiding business unit (7 medewerkers, omzet 5,7 miljoen)
• Introductie nieuwe toepassingen (EDI, voice response, E-handelssysteem)
• Advisering kritische bedrijfstoepassingen


Opleiding interimmanager

2007 Veranderen naar een marktgerichte organisatie
2005 Bekend met Prince II - projectmethode
2005 Verander management , Ace
2003 Webmarketing: klanten vinden en binden!, Webeffect
2002 Multi Channel Marketing campagnes
2001 Merkpositionering, VODW marketing
Door Nederland, Saturn (shared values) training
1998-1999 Sales Activity Management, Mercury International
1998 Opleiding Projectmanagement (GOKIT)
1996-1997 Verkooptechniek en Train the trainer, Burke Groep
1994 Strategisch account management, Miller Heiman
1992-1993 NSA Netwerk Marketing training
1990 Trends in financial markets
1989 Oriëntatie financiële instellingen en producten, NIBE
1988-1991 Diverse seminars, productpresentatie- en verkoopcursussen
1982-1987 Doctoraal Bedrijfskunde, Rijks Universiteit Groningen
1980-1981 Propedeuse Economie, Rijks Universiteit Groningen
1972-1980 Athenaeum B, Alexander Hegius, Deventer


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Klantgericht change management
Programma management- Implementaties
CRM optimalisaties
E-business
Business Exceleration
Sales, Marketing, Service Management
Coach
Resultaatgericht- Doorzetter!

Talenkennis interimmanager

Engels- exellent
Duits - good
Frans - moderate

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: