Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Allround Interim Finance & Control Professional

Allround Interim Finance & Control Professional

Werkervaring interimmanager

Periode : januari 2009 – november 2009
Opdrachtgever : Fortis Bank (Nederland)
Functie : Interim Finance Professional
Activiteiten : Voor het opzetten van een nieuwe afdeling t.b.v. Overhead BU’s:
- het inregelen van processen en procedures
- het opzetten van een verplichtingenadministratie ter vervanging van PO module van een ERP systeem
- het opzetten van controles t.b.v. het bepalen van transitoria
- het opzetten van rapportages

Voor de afdeling Cost Accounting & Allocation :
- het opstellen van maandrapportages (incl. analyse);
- het opstellen van managementrapportages (incl. analyse);
- het adviseren van aanpassingen/verbeterpunten.

Periode : januari 2008 – december 2008
Opdrachtgever : Institutional Asset Management B.V.
Functie : Compliance Officer
Activiteiten : - evalueren nieuwe/veranderde prospectussen/mandaten/wet-/regelgeving;
- pre-/post-trade controleren van fondsen en mandaten;
- intern/extern opvolgen van onregelmatigheden/meldingen;
- adviseren en implementeren procesveranderingen.

Periode : februari 2007 – december 2007
Opdrachtgever : Institutional Asset Management B.V.
Functie : Interim Compliance Officer
Activiteiten : - het coderen van beleggingsrestricties van wet- en regelgeving, contracten, prospectussen en interne richtlijnen;
- het opstellen van maand- en kwartaalrapportages m.b.t. compliance issues van beleggingsportfolio’s;
- het doen van voorstellen tot verbetering van processen;
- het doorvoeren van systeem- en proceswijzigingen.

Periode : november 2006 - januari 2007
Opdrachtgever : NIBC
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het opstarten van AO/IC beschrijvingen

Periode : maart 2006 – september 2006
Opdrachtgever : Institutional Asset Management B.V.
Functie : Interim Compliance Officer
Activiteiten : - het pre- en post-trade controleren op naleving van wet- en regelgeving en contracten e.d. met betrekking tot beleggingsportfolio’s;
- het beoordelen en opvolgen van overtredingen en afwijkingen;
- het onderhouden van contacten met externe partijen over (mogelijk) afwijkingen van fondsen;
- het opstellen van maand- en kwartaalrapportages m.b.t. compliance issues van beleggingsportfolio’s;
- het doen van voorstellen tot verbetering van processen;
- het doorvoeren van systeem- en proceswijzigingen;
- het inwerken van nieuwe collega’s.

Periode : december 2005 – februari 2006
Opdrachtgever : Leids Universitair Medisch Centrum
Functie : Interim Project Account Manager
Activiteiten : - het controleren van het financiële deel van medische onderzoeksprojecten;
- het opstellen van de interne voortgangsrapportage;
- het opstellen van de financiële verantwoording naar subsidieverstrekkers.

Periode : oktober 2005 – november 2005
Opdrachtgever : Leids Universitair Medisch Centrum
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het controleren van een deel van conversie van SAP naar PeopleSoft;
- het doorvoeren van de hieruit voortvloeiende correcties;
- het opbouwen van een dossier van hieraan gerelateerde mutaties in dossier t.b.v. de accountantscontrole.

Periode : juni 2005 – augustus 2005
Opdrachtgever : Pon Porsche Center
Functie : Interim Assistent Controller
Activiteiten : - het uitvoeren van assistent controller werkzaamheden;
- het verzorgen administratie;
- het adviseren van verbeterpunten.

Periode : mei 2005 – mei 2005
Opdrachtgever : Van Weel-Bethesda Ziekenhuis
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het opstellen van 2 geconsolideerde jaarrekeningen aan de hand van jaarrekeningen van 6 stichtingen;
- het opzetten van een basis layout voor toekomstige consolidaties.

Periode : mei 2004 – april 2005
Opdrachtgever : Ministerie van Defensie
Functie : Interim Internal Audit
Activiteiten : - het opzetten van onderzoeken (o.a. financial audits, operational audits en naar materieel beheer);
- het uitvoeren van onderzoeken;
- het adviseren van aanpassingen/verbeterpunten;
- het opstellen van verslagen.

Periode : oktober 2003 – maart 2004
Opdrachtgever : Ministerie van Landbouw, Visserij en Natuur
Functie : Interim Senior Auditmedewerker Accountantscontrole & Certificering
Activiteiten : - het uitvoeren van auditcontrolewerkzaamheden (a.o. verzamelen, analyseren, controleren gegevens/subsidies/activiteiten/processen, adviseren) op het gebied van het (financieel) departementaal jaarverslag bij diverse interne LNV-organisaties en aanverwante organisaties.

Periode : oktober 2002 – april 2003
Opdrachtgever : Lievensberg Ziekenhuis
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het mede-controleren van de algehele administratie;
- het maken van bedrijfsanalyses;
- het controleren van de bouwadministratie;
- het updaten van procedures/processen voor de bouwadministratie;
- het leiden van de bouwadministratie.

Periode : mei 2002 – septmeber 2002
Opdrachtgever : Stichting Vastgoed Services
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het inventariseren/beschrijven van de AO;
- het adviseren bij AO herstructurering;
- het adviseren bij de aanschaf van een nieuw systeem.

Periode : mei 2001 – april 2002
Opdrachtgever : Lievensberg Ziekenhuis
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het mede-controleren van de algehele administratie;
- het opschonen van tussenrekeningen (>40);
- het maken van bedrijfsanalyses;
- het stroomlijnen van bedrijfsanalyses;
- het mede-opstellen van de jaarrekening;
- het adviseren van verbeter-/aanpassingspunten;
- het controleren van de bouwadministratie;
- het opzetten/inrichten van een nieuwe bouwadministratie in Exact en Excel;
- het opstellen van procedures/processen voor de nieuwe bouwadministratie;
- het leiden van de bouwadministratie.

Periode : februari 2001 – april 2001
Opdrachtgever : TDG BV
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het opzetten van de administratie voor een vestiging;
- het inrichten van JD Edwards (JDE);
- het opstellen van procedures/processen voor de nieuwe administratie;
- het trainen/opleiden van personeel;
- het leidinggeven aan financiële afdeling (vestiging);
- het initialiseren van open boek facturatie;
- het opstellen van JDE procedures.

Periode : mei 2000 – januari 2001
Opdrachtgever : BP Oil Benelux
Functie : Interim Professional
Activiteiten : M.b.t. project “R11 Oracle Financials Implementation” voor Nederland, België en Oostenrijk :
- het begeleiden van team;
- het opzetten van het test- en implementatiescenario voor AR (Accounts Receivables) module;
- het controleren van de set up AR module;
- het testen van de AR module;
- het adviseren en opvolgen van veranderingen/aanpassingen/fouten;
- het ondersteunen van tests van andere modules;
- het ondersteunen en (initieel) (bege-)leiden tests andere landen (Spanje en Portugal);
- het opzetten van trainingsessies voor eindgebruikers;
- het opstellen van AR procedures (incl. adviseren over procesveranderingen);
- het verzorgen van de controle AR Data Conversie (uiteindelijke systeem implementatie/overgang);
- het begeleiden eindgebruikers na implementatie.

Periode : december 1998 – april 2000
Opdrachtgever : PricewaterhouseCoopers
Functie : Assistent Accountant
Activiteiten : Tijdens dienstverband bij PwC, naast interim-werkzaamheden bij cliënten ook de volgende activiteiten gedaan voor internationale B.V.’s :
- het opstellen van jaarrekeningen;
- het opstellen van publicatiestukken;
- het controleren van de administratie;
- het opstellen van maandrapportages;
- het opzetten van introductiecursussen voor nieuwe medewerkers.

Periode : november 1999 – april 2000
Opdrachtgever : Hankook Tyre Netherlands B.V.
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - (bege-)leiden van financiële team;
- het verzorgen van administratie in Exact Financials;
- het opstellen van maandrapportages;
- het uitzoeken en verklaren verschillen tussen cijfers uit de door henzelf ontwikkelde Koreaanse systeem (HOSS) en die uit Exact;
- het controleren van grootboekrekeningen;
- het opstellen van BTW aangiftes;
- het adviseren over verbeteringen financiële processen en over andere financiële zaken.

Periode : maart 1999 – november 1999
Opdrachtgever : BP Direct V.o.f.
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het controleren van de administratie van de afdeling Inland Water Ways;
- het oplossen en opvolgen van vragen hieruit voortkomend;
- het verbeteren/stroomlijnen van processen.

Periode : januari 1999 – februari 1999
Opdrachtgever : Frisia Boer Hartog Hooft
Functie : Interim Professional
Activiteiten : - het controleren van de administratie (Afdeling Vereniging van Eigenaren);
- het aandragen van veranderingen;
- het opstellen van jaarrekeningen en budgetten/beramingen van (> 30) VvE's;
- het verbeteren van administratieprocessen.

Periode : april 1997 – november 1998
Opdrachtgever : PwC Share Services Centre (Netherlands) B.V.
Functie : Administrator Accounts Receivebles
Activiteiten : T.b.v. een internationale klant :
- leidinggeven aan teams;
- beheersen/controleren tussenrekeningen (incl.achterstanden);
- uitzoeken financiële vraagstukken (intern en extern);
- herstructureren AR processen;
- beheersen AR activiteiten;
- (her-)opstellen procedures;
- opleiden/begeleiden “nieuw” personeel.

Opleiding interimmanager

Opleidingen
2001 - 2002 Leergang Controller, Avans plus (voormalig Hogeschool van Amsterdam/Brabant Bedrijfsopleidingen (HABB)), Breda
Deze opleiding is het eerste onderdeel van een drie-delige Master opleiding (Master of Arts in Controlling).
Vakken : Beheersing van het managementproces, Financieel Management, Bestuurlijke Informatievoorziening, Logistiek Management
1992 - 1997 HEAO Bedrijfseconomie, Hogeschool voor Economische Studies (HES), Rotterdam
Hoofdvakken : Bedrijfseconomie, Algemeen Economie, Bedrijfsadministratie, Informatica, Duits, Engels
Scriptie : Onderzoek naar de toepasbaarheid van ratio's voor evaluatie van buitenlandse dochteronder¬nemingen
1993 - 1994 Certificaat Basisvaardigheden Italiaans, HES
1987 - 1992 HAVO, Norbertuscollege te Roosendaal

Cursussen/workshops
okt 2006 Workshop Netwerken, SARV, Rotterdam
apr 2006 Workshop Feedback, Trainingsbureau Pieterman , Rotterdam
feb 2006 Workshop “External Auditor”, Vitae, Groenekan
dec 2005 Workshop “The Happy Worker”, Why Company, Rotterdam
oct 2005 Workshop Persoonlijke Effectiviteit, SARV, Rotterdam
dec 2004 - mrt 2005 Cursus ADP (persoonlijke effectiviteit voor gevorderden), Centrum voor creativisme, De Lier
nov 2004 Seminar SOx, Dari, De Lier
mei 2004 Seminar "Normen en waarden en integriteit", Avans plus, Breda
dec 2003 Seminar Risk Management, DPA, Vianen
feb 2003 Cursus Vpb, PricewaterhouseCoopers, Utrecht
sep 2002 Cursus SAP Bootcamp, PricewaterhouseCoopers, Almere
jun 2002 Cursus dedicated MS Access 2000 uk, PricewaterhouseCoopers, Utrecht
dec 2001 - jan 2002 Cursus APEF update (communicatie), PricewaterhouseCoopers, Utrecht
nov 2001 Workshop Acquisitie, PricewaterhouseCoopers, Rotterdam
mei 2001 Workshop Excel, PricewaterhouseCoopers, Rotterdam
okt 2000 Cursus PwC Clime (door PwC ontwikkelde consolidatie systeem), PricewaterhouseCoopers, Almere
feb 2000 Cursus Btw, PricewaterhouseCoopers, Utrecht
apr 1997 Cursus Oracle Financials, Oracle Nederland, Utrecht

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Structureren, opstellen, opzetten, monitoren, begeleiden

Talenkennis interimmanager

Goede kennis (woord en geschrift) van Engels
Redelijke/Goede kennis (woord en geschrift) van Duits
Redelijke kennis (woord en geschrift) van Italiaans
Redelijke kennis (woord) van Chinees (dialect)
Lerende (woord en geschrift) Mandarijn

Overig

Boekhoudpaketten : Kennis van Exact (incl. Financials), Oracle Financials, JD Edwards, SAP, Smartstream
Overige systemen : Kennis van Bloomberg, LatentZero Sentinel, PIA (Portfolio Information Administration), Siebel, RICH
Overige software : Kennis van MS-Office, Lotus applicaties, WordPerfect, Business Objects, Clime, Visio, Paradigm, Protos, Pascal, Dbase IV

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: