Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager (finance)

Interim manager (finance)

Werkervaring interimmanager

sept. 2008 – heden (Interim) Project leider/Afdelingshoofd
Ministerie van Justitie, Dienst Justitiële Inrichtingen
Shared Service Centrum Zuidoost, Den Bosch.
- Verantwoordelijk voor het project: uniformeren en standaardiseren van de financiële processen op zowel beleidsmatig als operationeel niveau.
- Verantwoordelijk voor het creëren van draagvlak bij medewerkers en management voor het project.
- Operationeel leidinggeven aan de financiële administratie (10 Fte).
- Coachen van het nieuwe afdelingshoofd.
- Ondersteunen van de Manager FEZ/Inkoop bij beleidsmatige en operationele vraagstukken.

jan.2008 – aug. 2008
(Interim) Business Controller
Schuitema N.V., Amersfoort.
- Coördineren van de planning en control cyclus (begrotingen, prognoses en rapportages).
- Analyseren van en actiegericht rapporteren over de resultaten, financiële positie en kasstromen van Schuitema n.v. aan Directie en Raad Van Commissarissen.
- Verbeteren / optimaliseren van de afdelingsprocessen en werkmethoden.
- Opstellen en beoordelen van voortgangsrapportages met betrekking tot diverse verbeteringsprojecten.
- Beoordelen van investeringen.
- Deelname aan financieel strategische projecten / analyses.


jul.2006 – dec.2007
Finance manager
Eneco Energie, Delft
- Eindverantwoordelijk voor alle financiën van een bedrijfsonderdeel van Eneco Energie Infra BV (zelfstandig bedrijfsonderdeel met 600 medewerkers.)
- Lid van het Management Team.
- Ondersteunen van het MT op financieel gebied, alsmede het aangeven van aandachtsgebieden.
- Bedenken en ten uitvoer brengen van het beleid en de strategie van de afdeling.
- Begeleiden van het verandertraject en het herpositioneren van de afdeling Planning en Control.
- Direct leidinggeven aan twee afdelingsmanagers en indirect aan 50 medewerkers.
- Eindverantwoordelijk voor de gehele planning- en control cyclus van het bedrijfsonderdeel.
- Optimaliseren van processen en samenwerking met de rest van de organisatie.



jun.2004 – jan.2006
Accounting manager / Projectleider
Eneco Energie, Rotterdam
- Begeleiden van de integratie tussen twee financiële afdelingen, zowel beleidsmatig als operationeel.
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie van Eneco Energie Infra BV.
- Communicatie met accountants, belastingdienst, consultants, concern, etc.
- Direct leidinggeven aan twee afdelingsmanagers, en indirect aan 35 medewerkers.
- Verantwoordelijk als projectleider voor de reorganisatie en automatisering van de crediteuren administratie.
- Verantwoordelijk als projectleider voor de reorganisatie en automatisering van de debiteurenadministratie.


okt.2002 – mei.2004
Accounting manager / Controller
Regionale Energie Maatschappij Utrecht, Utrecht
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie.
- Als Financial Controller verantwoordelijk voor de maand-, kwartaal- en jaarrapportages.
- Verzorgen van de communicatie met accountants, fiscus en diverse andere belanghebbenden.
- Als Business Controller verantwoordelijk voor de planning en control cyclus van een aantal afdelingen.
- Leiding geven aan 15 medewerkers: boekhoudkundige medewerkers en assistent controllers.
- Ontwikkelen en implementeren van een Financieel Besturingsmodel.
- Projectleider van twee conversies.



1997 - sep.2002
PriceWaterhouseCoopers N.V.
In de functie van Senior Finance Specialist gedetacheerd geweest bij onderstaande bedrijven:


Groepscontroller
Selles Automobielbedrijven, Zwolle, Kampen
- Verantwoordelijk voor de decentraal (drie locaties) gevoerde administraties.
- Aanspreekpunt voor het management, accountants, belastingdienst enz.
- Initiëren van verbetertrajecten inzake de AO/IC, automatisering, management rapportages, jaarrekening etc.
- Leidinggeven aan 2 administrateurs en 3 administatieve medewerkers.


Controller
Schuitema N.V., Amersfoort
- Opstellen van managementrapportages, begrotingen, prognoses, jaarrekeningen.
- Verantwoordelijk voor de administatie van een veel omvattende fiscale eenheid.
- Verantwoordelijk voor de administraties van een aantal stichtingen en een aantal overige administraties.
- Aansturen van 1 medewerker.



Assistent Controller
Importeur Fiat, Lancia,Alfa Romeo, Amsterdam
- Opstellen van maandrapportages.
- Assisteren van de controllers bij diverse voorkomende werkzaamheden.
- Coördinator m.b.t. het outsourcings – traject. (zie hieronder)



Assistent Accounting Manager
Importeur Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Amsterdam
- Verantwoordelijk voor het gehele grootboek; input, onderhoud, controle, verbeteringen etc.
- Aansturen van drie medewerkers van de financiële administratie.
- Coördineren van de werkzaamheden omtrent de maandafsluitingen en de jaarafsluiting.
- Adviserende en coördinerende rol inzake het outsourings-traject van de financiële administratie.



Administrateur
Rijksmuseum, Amsterdam
- Het bijwerken van de administraties van twee stichtingen.
- Het aansluiten van het voorraadsysteem op het financiële systeem.
- Het beschrijven van de AO/IC inzake een nieuw te implementeren voorraadsysteem.



Coördinator
Rabobank, Utrecht
- Coördinator van alle gedetacheerde PwC medewerkers (20 personen) bij de bank.
- Lid van een projectteam.




Bedrijfseconomisch Adviseur
Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA), Rijswijk
- Beoordelen van administraties en verbeteringen formuleren.
- Beoordelen van het Accounting manual en adviseren over verbeteringen.
- Beoordelen van de interne controlemaatregelen binnen de personeels- en salarisadministratie en rapporteren over verbeteringen.
- Voorbereidende werkzaamheden uitvoeren ten behoeve van de jaarrekeningen.


Afdelingshoofd
IDM bank (ABN-AMRO), Amsterdam
- Verantwoordelijk voor de inkomende en uitgaande
betalingen.
- Het coördineren van de bezetting.
- Beschrijven en verbeteren van de AO/IC.



1996-1997
Administrateur
Arboned, Utrecht
- Verzorgen van de crediteurenadministratie.
- Beheer van de grootboeken m.b.t. kas/bank/giro.
- Debiteuren beheer.
- Beheer van de Materiële Vaste Activa Database
(invoer, afschrijvingen-, boekwaarde e.d.)



1996-1996
Administrateur
Johnson & Johnson, Amersfoort
- Verwerken, interpreteren en presenteren van
marketing informatie.
- Coördineren van de wijzigingen m.b.t. het
prijzensysteem.
- Het beschrijven van de AO/IC, procedures en
werkinstructies voor de gehele afdeling Finance.
- Uitvoeren van diverse boekhoudkundige
werkzaamheden.



1996-1996
Stagiaire
Schuitema N.V., Amersfoort.
- Het ontwikkelen van een liquiditeiten- kasstroommodel in samenwerking met het hoofd van de afdeling treasury.






Opleiding interimmanager

2005-2007
Bedrijfskunde, Rotterdam School of
Management (RSM, Erasmus Universiteit.)

2000-2002
Controllers opleiding (HOFAM.)

1993-1997
Bedrijfseconomie, Hoge School voor
Economische studies te Amsterdam (HES.)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Reorganiseren en optimaliseren van financiële afdelingen. Onderkennen van de mogelijke / noodzakelijke veranderingen, creëren van draagvlak en het succesvol realiseren van de veranderingen.

•In staat om in korte tijd de werkwijzen, systemen, mensen en de uitdagingen van een organisatie te doorgronden binnen zowel profit als non-profit organisaties.

• Professioneel en vakinhoudelijk bekwaam (diverse trainingen gevolgd zoals administratieve organisatie, geven van presentaties, effectieve communicatie, leidinggeven in interim situaties, vennootschapsbelasting, loonadministratie en omzetbelasting).

• Competent leidinggeven aan financiële administraties, planning en control afdelingen en bedrijfsbureau afdelingen (wagenpark, bedrijfskleding, planning, etc) in sterk veranderende omgevingen. Zowel op het niveau van medewerker als op het niveau van teamleider (middenkader) niveau.

• De vertaalslag kunnen maken van beleid, de uitgangspunten van de organisatie (strategisch niveau) naar tactische en operationele plannen.

• Succesvolle besparing- en/of automatiseringsprojecten leiden. Bijvoorbeeld automatisering van de crediteurenadministratie (binnen Eneco besparing van 60% gerealiseerd) of bankverwerking.

• Succesvol conversie projecten leiden (BAAN naar BAAN en BAAN naar SAP).

• Praktische kennis van MS PowerPoint, MS Word, MS Excel, MS Outlook, SAP, BAAN, Exact, King, Davilex, FIS2000, Lotus123, Lotus, SQL, Dbase, Ami pro, Cognos enzogramma’s, enz.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
duits

Overig

• 35 jaar oud, samenwonend.
• Als mens gedreven, creatief, georganiseerd en resultaat gericht.
• Bereid om voor een opdracht grote afstanden af te leggen.
• Geen voorkeur voor het type organisatie.
• Deeltijd is mogelijk.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: