Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR Manager / Senior HR Consultant

HR Manager / Senior HR Consultant

Werkervaring interimmanager

Functie expertise
(Senior) HR Consultant
HR Manager
Project Management
Change Management


Branche ervaring
Media
Intermediairy Agencies
Security
Banking/Insurance


Systeem ervaring
Persmaster
PIMS
Microsoft Office
OPQ
PAPI

Samenvatting HR ervaring
• Ervaren HR professional met 10 jaar Consultant en Manager ervaring in sales en marketing gedreven organisaties, met een focus op de operatie, tactisch en strategisch beleid.
• Projecten geleid en beleid ontwikkeld en geïmplementeerd zoals performance- en talentmanagement, succession planning, retentie, development, ziekteverzuim, integriteit, diversiteit, recruitment en cultuurveranderingstrajecten.
• Teams van HR professionals gemanaged met HR Consultants, HR Assistants, recruiters, C&B officers, administration officers en project specialists.
• Adviseren en coachen van lijnmanagement als businesspartner op operationeel niveau aangaande dagelijkse issues zoals complex ziekteverzuim-, exit-, correctie en developmentgesprekken.
• Expertise op gebied van arbeidsrecht (ziekteverzuim, individueel ontslag, reorganisaties) met de mens achter het proces op de eerste plaats en goede communicatie als uitgangspunt.
• Reorganisaties voorbereid en uitgevoerd (inclusief bepalen van fte reductie, bespaarde kosten, ontbindingsvergoedingen, voeren van gesprekken, arbeidsrechtelijk traject na afloop, communicatie en betrekken van overgebleven werknemers.
• Processen binnen HR herzien zoals contracten, documentatiewijze, inhuur procedures, verloning.


Werkervaring
Achmea, interim HR Projectleider, afdeling Zorginkoop, (aug 2008 – jan 2009)
• backoffice proces w&s structureren (divisie Zorg)
• samenwerking met centrale recruitmentafdeling vormgeven
• arbeidsmarktcampagne divisie Zorg opzetten & implementeren (projectlid)
• HR Advies op arbeidsrechtelijk vlak

Achmea, interim HR Specialist, afdeling Sales & Marketing (apr 2008 – 11 aug 2008)
• w&s proces opzetten voor key-posities
• recruitment key-posities (25 ingevuld in 4 maanden)
• HR Advies op arbeidsrechtelijk vlak

Gouden Gids BV (later Truvo Nederland), jan 2006 – mrt 2008
Een sterk Sales en Marketing gedreven directory bedrijf, eigendom van private equity. Rapporterend aan HR Director. Voertaal Engels (50%) en Nederlands (50%), 550 fte. HR is onderverdeeld in Headquarters and Sales.

Binnen Gouden Gids de volgende functies bekleed:

Truvo: HR Manager Sales, 360 fte (aug 2007 – mrt 2008)
• manager van 4 HR professionals (3,8 fte: 2 Consultants, 1 recruiter, 1 Officer);
• projecten: downsizing gebaseerd op kwaliteit (35 fte), implementeren van nieuw salarissysteem, pilot om online en print verkoop te integreren, opzetten nieuw wervingsbeleid en project om verloop te verminderen.
• zelfde taken als HR Manager HQ

Gouden Gids: HR Manager Headquarters (jul 2006 – aug 2007)
Afdelingen: IT, Marketing, Finance, HR, Operations, Communicatie, 220 fte.
Samenvatting: HR lijn & advies rol op tactisch en strategisch niveau.
• manager van 3 HR professionals (2,3 fte: 1 Consultant, 2 Officers);
• ontwikkelen, implementeren en adviseren van HR beleid zoals retentie, development, w&s, performance management, ziekteverzuim, succession planning, beoordelingscyclus en talent management;
• uitvoeren van reorganisatie en downsizing (70 + 15 fte): bepalen fte besparing, berekenen ontbindingsvergoedingen en besparingskosten, toepassen van relevante wetgeving (afspiegelingsbeginsel), gespreksvoering, communicatie, involveren achterblijvers, afhandeling van advocatentraject na afloop;
• realiseren van meer bewustwording bij managers aangaande ziekteverzuim (ontwikkelen en geven van workshops, coaching en begeleiding).

Gouden Gids: HR Consultant Headquarters (jan 2006 – jul 2006)
Afdelingen: Marketing, Finance, IT, HR, Operations, Communicatie, totaal 320 fte.
Samenvatting: operationeel tactische HR adviesrol.
• adviseren van management omtrent ziekteverzuim, arbeidsrecht, development, beloning en performance management;
• realiseren van meer bewustwording bij managers over ziekteverzuim (ontwikkelen en geven van workshops, coaching en begeleiding);
• betrokken bij HR beleidsprojecten zoals retentie, werving en selectie, performance management;
• voorbereiden van reorganisatie (ontbindingsvergoedingen, afspiegelingsbeginsel, besparingskosten);
• aansturen van junior HR Consultant;
• recruitment personeel vanaf € 60.000 per jaar.


Securitas, voorheen VNV Beveiliging (feb 2001 – jan 2006)
Een service- en resultaatgericht bedrijf, wereldwijd marktleider in beveiliging. Management afkomstig uit
hotel- en uitzendbranche, 6000 werknemers in Nederland, HR in de lijn geplaatst.

Securitas: Area HR Consultant (mrt 2003 – jan 2006)
Regio´s: Amsterdam, Arnhem en Zeist, 1100 fte.
Samenvatting: strategisch en tactisch HR beleid en advies. Lid van Area MT. Rapporterend aan Area
Manager, functioneel aan HR Directeur.
• ontwikkelen van tactisch HR beleid (zoals development, ziekteverzuim, w&s, talent management);
• implementeren van HR beleid hoofdkantoor;
• adviseren van management en personeelsfunctionarissen aangaande totale HR cyclus (recruitment, arbeidsrecht, compensation & benefits, ziekteverzuim, arbo & reïntegratie, outsourcing, OR, exit);
• het na overame integreren van andere bedrijven (beloning, cultuur, organisatiestructuur, ontslag);
• 2 jaar manager van 5 Personeelfunctionarissen, daarna functioneel leidinggeven aan 10 personeelsfunctionarissen;
• voeren van gecompliceerde ziekteverzuim-, ontslag- en correctiegesprekken;

Securitas: HR Advisor Headquarters (feb 2002 – mei 2003)
Samenvatting: strategisch en tactisch HR beleid en adviseren van area management.
• operationele HR ondersteuning finance, marketing & sales;
• ontwikkelen van tactisch HR beleid Hoofdkantoor (integriteit, ziekteverzuim, diversiteitsmanagement, aanpassen organisatiestructuur na fusie, implementeren en toepassen arbeidsrecht en sociale zekerheidswetten;
• verantwoordelijk voor employee benefits (PC-privé, ziektekostenverzekering, kortingsregelingen);
• introductie programma, arbo, reïntegratie, ziekteverzuim, coachen en geven van presentaties aan managers en HR personeel, maken van functiebeschrijvingen conform Hay systematiek.

Verder werd ik op consultancy basis naar area’s gestuurd om te adviseren bij moeilijke ontslag- en
ziekteverzuim kwesties. Hieruit ontstond mijn derde positie als Area HR Consultant.

Securitas: Coördinator HR, Business Unit Technology (feb 2001 – jan 2002)
BU Technology was overgenomen van KPN en handelde niet conform Securitas reglementen.
• implementeren en aanpassen van bedrijfsreglementen, zoals studieovereenkomsten, kilometerdeclaraties, bellimieten, onkosten- en reiskosten regelingen, ziekteverzuim, development, employee benefits;
• adviseren van management aangaande ziekteverzuim, beoordelingssystematiek en individuele ontslagzaken;
• ontwikkelen en implementeren van één performance management systeem in alle areas;
• aansturen van 1 HR Administrator.

Farnest Engineering: Adviser Recruitment (nov 1999 – feb 2001)
Opstarten van een w&s BV voor w&s van hoog opgeleid technisch personeel.

Start Uitzendbureau: Intercedent (jan 1999 – nov 1999)

Arbeidsbureau Haarlem: Consultant (apr 1998 – dec 1998)




Opleiding interimmanager

• Arbeidsrecht voor gevorderden
Universiteit van Leiden
• HBO Personeel & Arbeid
• Universiteit van Amsterdam Arbeid en
Organisatie Sociologie (propedeuse)
• Vrije Hogeschool Driebergen
• VWO


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Initiatiefrijk, flexibel, teambouwer, vertrouwen winnen, business partner, humor, organisatiesensitief

Talenkennis interimmanager

NL uitstekend, Duits en Frans redelijk

Overig


Sport/hobby’s
Mountainbiken, gitaar spelen, skaten, politiek, Italië, koken voor vrienden

Nevenactiviteiten
Opzetten en vermarkten websites voor e-business; onder andere webwinkel en traffic generators.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: