Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Creatief en Commercieel Directeur

Creatief en Commercieel Directeur

Werkervaring interimmanager

2002 – heden
Werkgever: Hummingbear Digital Productions bv
Functie: Executive Producer, Account Manager

Binnen Hummingbear worden artiesten begeleid, muziek geschreven en geproduceerd, artwork verzorgt en websites gebouwd. Het afgelopen half jaar heb ik hier de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
§ binnenhalen en contracteren artiesten
§ aansturen songwriters
§ producties begeleiden
§ relatiebeheer met platenmaatschappijen
§ verkopen Flash presentaties
§ verkopen websites


2000 – 2001
Werkgever: Holland Kids Community bv
Functie: Algemeen en Creatief Directeur

Met een participatie ter grootte van Fl. 1.200.000,- van een informal investor, ben ik Nederlands grootste internet community voor jongeren op gaan zetten. Het initiële businessplan is op verzoek te verkrijgen. Naast dagelijks redactie-nieuws, richtte deze community zich vooral op veilig surfen voor kinderen en het ontwikkelen van online kinderhulpverlening. Binnen deze organisatie heb ik mij veel beziggehouden met marketing en media aspecten zoals het onderhandelen op topniveau met landelijk opererende organisaties als RTL E-media, AKN Omroepbladen en bijvoorbeeld Cartoon Network (Turner Broadcasting). Mijn netwerk ligt dan ook naast de wervings- en selectiebranche (inclusief executive search organisaties) in de mediawereld. Mijn voornaamste activiteiten binnen Holland Kids Community van begin tot eind waren:
§ conceptontwikkeling
§ dagelijkse leiding over het team van 10 werknemers
§ aanstellen en opzetten complete redactie
§ uitwerken functionele ontwerpen met technisch en grafisch personeel
§ business partners contracteren
§ content partners contracteren
§ relatiebeheer
§ voortgangsbewaking en periodieke rapportage aan informal investor
§ marketing en free publicity verkrijgen
§ ontwikkeling en bedenken van originele interactieve applicaties

Met meer dan een miljoen pageviews per maand, veertien grote partners en 1700 online pagina’s aan doelgroepgerelateerde content leek het een succes te worden. Temeer omdat we via onze media benadering goede publiciteit kregen, waaronder tien minuten aandacht in het NPS TV programma Urbania en grote artikelen in Het Financieel Dagblad en de Haagse Courant

Op het punt dat we het gerealiseerde concept moesten gaan beginnen te vermarkten, door middel van het aannemen van Account Managers, trok de informal investor zich terug naar aanleiding van de negatieve ontwikkelingen rondom de gehele internetsector. Aangezien het mij niet lukte verdere participatie te vinden restte mij niets anders dan de onderneming te ontbinden en de losse delen (website, techniek, handelsnamen en personeel) af te stoten. Hierbij veranderde mijn werkzaamheden in de volgende taken:
§ ontslagregelingen treffen
§ schikkingen bewerkstelligen met schuldeisers
§ business- en content partners informeren
§ fiscale en administratieve afhandeling
§ acquisitie nieuwe participanten


1996 – 2001
Werkgever: Careersupport bv
Functies: Consultant, Directeur

Na een moeizame beginperiode als IT executive search bureau (wel reeds met een interactieve website), waarbij ik als starter na een half jaar personeel begon aan te nemen, heb ik eind 1997 een eigen online wervingsconcept ontwikkeld en geïntroduceerd onder de naam Web-Werving. Hierop is het verdere succes van Careersupport gebaseerd. In die tijd was het al behoorlijk vooruitstrevend om de kandidaat in plaats van de opdrachtgever centraal te stellen en vanuit de kandidaat-ambitie het gehele proces in te richten. Een database waar je vacatures niet met curriculum vitae’s maar met de kandidaat-ambitie en competenties vergeleek, verraste menig klant en kandidaat. De voornaamste werkzaamheden bestonden uit:
§ operationeel management
§ research
§ ontwikkeling online diensten
§ relatiebeheer
§ acquisitie nieuwe klanten
§ administratie

Vijf jaar en 15 werknemers later was de uitdaging er voor mij wel af. Ondertussen had ik een nieuwe Directeur aangesteld en was zelf samen met een informal investor een internet start-up begonnen. Bovendien zag ik de wervingsmarkt in negatieve zin veranderen en besloot ik eind 2001 Careersupport te verkopen.


1995 – 1996
Werkgever: Interlace Executive Search bv
Functies: Research Medewerker, Consultant

Begin 1995 ben ik bij Interlace Executive Search gaan werken waar toen nog slechts 9 werknemers actief waren. Na een periode als Research Medewerker de kneepjes van het vak geleerd te hebben, kreeg ik in 1996 groen licht om binnen de Interlace Groep een aparte unit op te zetten ten behoeve van het bemiddelen van automatiseringspersoneel. Dit was tevens voor het eerst dat Interlace zich ging specialiseren. Al vroeg merkte ik de toenemende vraag naar IT-ers op en was dan ook verheugd met de oprichting van het door mij geïnitieerde en opgezette IT-@ction Recruitment. Toen het na verloop van tijd bleek dat Interlace niet klaar was - en wilde zijn - voor de internet-ontwikkelingen die er aan stonden te komen (toestemming om een simpele internetverbinding te verkrijgen duurde 6 maanden), heb ik ontslag genomen en ben ik in mijn woonplaats Den Haag mijn eigen wervingsbureau op gaan zetten. Dit overigens met medewerking en toestemming van Interlace dat mij enkele klanten meegaf aangezien ze zelf de vraag naar gekwalificeerd IT-personeel niet konden invullen.


1988 – 1994
Werkgevers: legio
Functies: Account Manager, Relatiebeheerder, Vertegenwoordiger

In deze periode heb ik mij georiënteerd binnen het bedrijfsleven. Als Account Manager op de PR afdeling van het Kurhaus te Scheveningen (tevens aansturen van telemarketing team), als vertegenwoordiger bij Zegwaard bv te Delft en als sponsor werver voor het Haagse Concours Hippique (Benelux kampioenschappen springen en dressuur). Hiernaast heb ik tevens de rijpaarden van de Koninklijke familie (Koninklijke Stallen) een jaar verzorgt als fulltime baan.

Opleiding interimmanager

Vanwege mijn altijd brede interesse in het bedrijfsleven heb ik gedurende mijn Havo opleiding reeds besloten te gaan werken. Dit heeft geresulteerd in een alternatieve praktijkopleiding binnen veel bedrijven. Mijn werkervaring telt dan ook 14 jaren, voornamelijk binnen dienstverlenende organisaties, grotendeels als zelfstandig ondernemer.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties
- Creatieve en conceptmatige visie
- Pragmatische ondernemer
- Georganiseerd
- Onderhandelaar
- ‘Open’ manager
- Brede IT kennis
- Brede en vergaande internetkennis, zowel technisch als algemeen
- Brede en vergaande recruitment kennis, zowel op midden- als hoogkader niveau
- Brede kennis van gedrag en internetgebruik van kinderen en jongeren

Talenkennis interimmanager

Nederlands: goed in woord en geschrift
Engels: goed in woord en redelijk in geschrift
Duits: redelijk in woord en matig in geschrift
Frans: minimaal in woord en geschrift

Overig

Algemeen
Mijn expertise ligt voornamelijk op het vlak van relatiebeheer op hoog niveau, conceptueel denken (conceptontwikkeling), het gebruik van internet door consumenten en bedrijven en het opstarten van nieuwe business (units) al dan niet binnen bestaande organisaties. Mijn managementstijl is open, confronterend en gedreven.

Vrijetijd
- tennis
- musiceren
- korte vakanties

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: