Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ICT manager, projectmanager, interimmanager, consultant, man

ICT manager, projectmanager, interimmanager, consultant, man

Werkervaring interimmanager

10/2002 – heden Eigen bedrijf
Levering van automatiseringsdiensten aan het MKB. Hieronder valt Content Management Systemen, webdesign, systeembeheer en consultancy.
Daarnaast mede eigenaar bedrijf: levering van ASP diensten op het gebied van emailmanagement, online survey’s en Groupware.

02/2002 – 10/2002 CTG Nederland te Amstelveen
Functie Projectleider
Werkzaamheden Implementeren van knowledgemanagement bij CTG (intern project). Het beschikbaar stellen van beschikbare kennis aan de medewerkers.
Activiteiten: inventariseren eisen en wensen van gebruikers, beoordelen technische mogelijkheden, pakketselectie en inrichten beheer.


1999 – 02-2002: KPN Telecom te Den Haag
Functie: Project Manager
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor migratie van 42 applicaties en 6.500 werkplekken naar de euro. Uitgevoerd in samenwerking met 11 projectleden binnen het bedrijfsonderdeel Operator Vaste Net (OVN).
Totaal waren hier 80 mensen actief bij betrokken en ik was verantwoordelijk voor een budget van 6 miljoen gulden.
Grootste uitdaging: in eerste instantie mensen warm maken voor de euro, overtuigen van de aanwezige risico's en verschillende afdelingen op één lijn krijgen. In de laatse fase van het traject lag de nadruk meer op het managen van de conversies zelf met de bijbehorende problemen.
Activiteiten: opstellen projectplan, mede bepalen migratiestrategie, bewaken budgetten, opzetten communicatie, escaleren in situaties die daarom vragen, evalueren projectleden, enz.
Behaalde resultaat: zonder noemenswaardige problemen is OVN succesvol en binnen budget overgegaan op de euro.

1998 – 1999 ABN AMRO te Amsterdam
Functie: Projectmanager
Werkzaamheden: Projectleiding t.b.v. complexe bouw- en implementatietrajecten op mainframe. Ik had de de verantwoordelijkheid voor een projectteam die bestond uit 16 specialisten en was verantwoordelijk voor een projectbudget van 4,3 miljoen gulden.
Belangrijkste project: implementeren configuratiemanagement en software control en distributie in OS390 omgeving. Hierbij is uiteindelijk gekozen voor de implementatie van een standaard pakket. Daarnaast verantwoordelijk voor twee kleinere pakketimplementaties.
Grootste uitdaging: samenbrengen van drie divisies die in eerste instantie niet wilden samenwerken. Er was sprake van grote politieke tegenstellingen, slechte historie van project en tegenwerking vanuit de organisatie. Daarnaast moesten zeer veel technische problemen overwonnen worden. Uiteindelijk werd gekozen voor een RAD (Rapid Application Development) methodiek.
Activiteiten: naast het faciliteren van (brainstorm) sessies, uitvoeren van de normale projectactiviteiten zoals opstellen plannen, bewaken budgetten, aannemen en evalueren projectmedewerkers, herstructureren van processen, enz.
Behaalde resultaat: een implementatie van een succesvolle technische oplossing in de vorm van een operationele pilot die gedragen werd door alle partijen.

1998: NOS te Hilversum
Functie: Business Consultant
Werkzaamheden: Het opzetten van een communiceerbare aanpak ten behoeve van de implementatie van een Oracle toepassing. Deze implementatie wekte veel wrevel bij gebruikers. Bij dit project waren twee andere (junior en mediaan) consultants betrokken.
Grootste uitdaging: een manier vinden om de gebruikers er van te overtuigen dat het management, ondanks de problemen die zich voordeden bij de implementatie, toch op de goede weg zaten.
Activiteiten: faciliteren van sessies met het MT met als resultaat het neerleggen van de fundamenten voor een te ontwikkelen strategie.
Behaalde resultaat: een aanpak (strategie) neergelegd, waarbij in ieder geval de gebruikers meer bij betrokken raken en die er voor zal zorgen dat de acceptatie zal groeien. Daarnaast is een dringend advies neergelegd de Oracle implementatie serieus te heroverwegen.

1996 – 1998: Ruys Handelsvereniging BV te Den Haag
Functie: Hoofd Automatisering
Werkzaamheden: Bepalen operationeel- en strategisch automatiseringsbeleid met budgetverantwoordelijkheid, leidinggeven aan de automatiseringsafdeling die verantwoordelijk is voor 70 werkplekken en tevens projectleider voor het automatiseren van de technische buitendienst (50 man).
Enkele activiteiten: herstructureren automatiseringsafdeling, automatiseren communicatie met technische buitendienst, migratie van DOS naar Windows(applicaties), optimaliseren van bedrijfsprocessen, implementeren en optimaliseren centraal administratief systeem en het bepalen van strategisch IT-beleid.
Behaalde resultaat: een klantvriendelijke automatiseringsafdeling neergezet, strategische visie ontwikkelt t.a.v. Internet /intranet/ extranet en E-commercetoepassingen. Daarnaast voorbereidingen getroffen voor het implementeren van een nieuw netwerk (Novell en NT), Groupware applicaties, Remote Acces, database mining, verkoopinformatiesysteem en koppeling databases.

1992 – 1996: Ruys Handelsvereniging BV te Den Haag
Functie: Productmanager registratie- en informatiesystemen
Werkzaamheden: Bepalen strategie, opzetten marketing- en promotiebeleid, productontwikkeling, budgettering, begeleiden stagiaires, R&D, sales en aftersales.

Enkele activiteiten: opzetten van een nieuwe business-unit, maken van o.a. SWOT analyses, analyseren van gebruikerswensen en deze vertalen in concrete (software)producten c.q. oplossingen, uitvoeren van marketingactiviteiten en ook daadwerkelijke sales.
Grootste uitdaging: "dozenschuivers" om turnen naar een organisatie die er op is ingesteld maatsoftware te ontwikkelen en ook te verkopen aan klanten.
Behaalde resultaat: Een business unit die een omzet draaide van 1,6 miljoen gulden per jaar met het leveren van maatsoftware op het gebied van facilitaire dienstverlening.

1991: Braams Shipping & Forwarding te Rotterdam
Functie: Ontwerper administratieve automatisering
Werkzaamheden: Ontwerpen administratieve automatisering, applicaties gebouwd in Lotus, functioneel ontwerp voor voorraad systeem, ontwikkelen van een (eenvoudig) facturatieprogramma, daarnaast adviseur groeimogelijkheden.


1990: Akzo Systems te Ede
Functie: Onderzoeker naar ontwikkelingen op het gebied van EDI
Werkzaamheden: Afstudeeronderzoek naar het gebruik van Electronic Data Interchange (EDI), hoe te implementeren, ontwikkelingen, bepalen van strategische voordelen.



Opleiding interimmanager

Doctoraal Bedrijfskunde
Propedeuse Economische wetenschappen
VWO
PRINCE II projectmanagement methodiek (certified)
ITIL Foundations


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Bruggenbouwer tussen IT en gebruikers. Spreekt beide talen. Is in staat ICT succesvol toepasbaar te laten zijn binnen organisaties.
Ervaring in migratie-en veranderingstrajecten, waarbij verschillende aspecten op gebied van organisatie(verandering), acceptatie, implementatie, strategie, marketing en daadwerkelijke invulling van hard- en software aan de orde komen.
Is niet alleen in staat een avies te geven, maar kan dit daadwerkelijk ook implementeren.

Bedrijfskundig onderlegd projectmanager / consultant met (helicopterview) en automatiseringskennis.
Enkele persoonskenmerken: organisatie vermogen, strategische visie, teamplayer, initiatiefrijk, dynamische persoonlijkheid, goede uitdrukkingsvaardigheid, communicatief (op elk niveau kunnen praten), goed in overdragen van kennis, ambitieus, inventief, creatief, resultaatgericht, analytisch en vooral klant /markt gericht.
Ervaring met leiding geven, adviseren, projectmatige aanpak, optimaliseren bedrijfsprocessen, migratietrajecten en bepalen marketing- en strategisch (ICT) beleid.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: