Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd financ. administratie, Controller, projectleider autom

Hoofd financ. administratie, Controller, projectleider autom

Werkervaring interimmanager

Interim opdrachten:
* RaboSecurities, afdeling Finance & Control
-Analyse van data tijdens de schaduwperiode van zowel nieuwe backoffice automatisering, SimCorp Dimension, als een nieuw financieel pakket, PeopleSoft 8.

Doel hiervan was eventuele verschillen in de effectenadministratie tussen het oude en het nieuwe backoffice pakket alsmede verschillen in de aangeleverde data naar het oude financiële pakket Peoplesoft 7 en de nieuwe versie PeopleSoft 8 te constateren, analyseren en benodigde aanpassingen in het nieuwe pakket voor te stellen.
-Reconciliation van portfolio's in frontoffice systeem, Sophis Risque, versus de portfolio's in het nieuwe backoffice systeem, SimCorp Dimension.

RaboSecurities, afdeling Operations
-Corporate Actions:
Opschonen achterstallige en structureel inrichten van de dagelijkse afhandeling van nieuwe corporate actions.
Opstellen van uitgebreide procesbeschrijvingen en werkinstructies van de afhandeling van de diverse voorkomende corporate actions.
Beschrijvingen en werkinstructies zodanig overgedragen dat deze door RaboSecurities eenvoudig up-to date zijn te houden om de structurele inrichting vast te kunnen houden.
-Buitenlandse settlements
Alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot het settelen van transacties op buitenlandse markten.
Werkzaamheden bestonden o.a. uit inleggen settlementinstructies voor tijdige en juiste afhandeling trades, alle benodigde overleg met custodians en counterparty's, administreren security lending en cross trades in geval van ADR's en reconciliations van posities.

Postma Snacks & Salades in Nieuw Vennep
-Herstructureren en aansturen financiële administratie.
-AO/IC rapportages opgesteld en doorgevoerd waarbij zowel de medewerkers kennis hebben van de te verrichten handelingen als het management en externe accountant kennis heeft van de te verkrijgen stuurinformatie; inhoudelijk en de wijze waarop.
-Opzetten kostprijscalculaties en brutowinstanalyses.
-Ondersteunen management op gebied van algemeen / operationeel management. Hiertoe behoort o.a. het optimaliseren van het logistieke proces, ondersteunend adviseren bij het sluiten van zowel in- als verkoopcontracten.

National Car Rental in Hoofddorp
-Begeleiden van administratieve afhandeling van de uitkoop van de Benelux vestigingen uit ANC International door Kroymans Corporation. Onderdelen hierbij: opstellen eindbalans per 31 juli in nauwe samenwerking met zowel ANC als Kroymans, opstarten nieuwe administraties en begeleiden medewerkers in de totale afhandeling
-Begeleiding van het jaarwerk 2001 en 2002 van de ‘oude’ ANC organisatie.
-Reorganisatievoorstel maken voor totale financiële administratie en effectueren van de geaccordeerde voorstellen inclusief aantrekken nieuwe medewerkers. Tijdens deze fase functionerend als General Accounting Manager en leidinggevend aan 8 medewerkers.
-Projectleider voor een totaal automatiseringsproject voor de autoverhuuractiviteiten inclusief geïntegreerd financieel pakket.
-Ondersteunen c.q. coördineren bij implementatie nieuwe financiële pakket waarbij aansluiting met interfaces verhuur- en vorige financiële pakket gemaakt diende te worden.
-Opstellen van AO/IC beschrijvingen welke zowel de uitgangspunten als werkinstructies bevatten voor zowel het (kosten-)inkoopproces als het kas- en verkoopproces. Doel van deze beschrijvingen was te kunnen dienen als houvast c.q. achtergrondinformatie voor huidige en toekomstige medewerkers c.q. eindgebruikers van het pakket.
Bijkomend effect van deze beschrijvingen is dat het voor het management relatief eenvoudig mogelijk is betrouwbare informatie te verkrijgen uit de voor hen nieuwe procesgang waarbij zij een helder beeld hebben van de mogelijke controle- en bijsturingsmaatregelen.

* Transavia Airlines in Amsterdam (Schiphol)
Binnen de crediteurenadministratie administratie m.b.t. buitenlandse BTW en Vaste Activa opzetten en begeleiden van de medewerkers met de kwartaalafsluiting bij het specificeren van diverse balansrekeningen.

* BAS Computers & Componenten in Hoofddorp
Reorganisatie / herinrichting afdeling credit management
April 2001 tot en met Maart 2002
* Regiopolitie Amsterdam- Amstelland
-Herstructureren van de financiële administratie met als hoofddoel kwaliteitsverbetering.
-Opstellen AO beschrijving met bijbehorende werkinstructies en flowcharts van de financiële processen zoals crediteuren-, debiteuren- en kasadministratie waarbij de geformuleerde doelstellingen voor de AO waren het vormen van de basis voor een controleerbaar financieel beheer, het ondersteunen van de kennisoverdracht binnen de organisatie en het vormen van een hulpmiddel om de financiële processen te evalueren en in te richten.
-Projectleider van een geautomatiseerd inkoop- en betalingssysteem in samenwerking met ABN Amro. Doel van dit systeem was het elimineren van standaard handelingen rondom het doen van relatief standaard c.q. veelvoorkomende inkopen en het zorgdragen voor de betalingen ervan.

* AtosEuronext in Amsterdam
Totale inrichting en implementatie van het salarispakket Perman van ADP.
Gedurende 3,5 jaar uitvoeren van de salarisadministratie voor ca. 100 personen

* Achmea Global Investors in Amsterdam
Opzetten van een risicomatrix omtrent het proces van de beleggingen met de beheerde vermogens van voornamelijk pensioenfondsen.


In vast dienstverband:
* IMG Holland NV, Commissionair in effecten te Amsterdam.
Controller/ hoofd administratie
Verantwoordelijk voor de financiële en effectenadministratie daarbij leiding gevend aan 8 personen:
Dagelijkse administratie, salarisadministratie, budgettering, maandrapportages aan het management en externe rapportages aan STE, DNB en Euronext.
Maken van een volledige procesbeschrijving voor het handboek administratie voorzien van werkinstructies en flowcharts van de inkoopprocedure en de administratieve afhandeling van de diverse soorten effectentransacties voorzien van interne controle maatregelen. Bij de interne controle maatregelen diende rekening gehouden te worden met de dwingende voorschriften van de FMA. Opstellen (geconsolideerde) jaarrekeningen.
Begeleiden van Due Dilligence vanuit verkopende partij.

Koninklijke Jaarbeurs,controller van business units Catering en Events Marketing.

- Opstellen jaarbegroting en maandrapportages op zowel horizontaal niveau voor de business units als verticaal op Jaarbeursbreed project-niveau.
- Projectleider bij het implementeren van een verkoopregistratie- en tijdregistratiesysteem.
- Financieel ondersteunen van bijzondere projecten (o.m. verbouwing Beatrixtheater i.v.m. musical Chicago i.s.m. externe belanghebbenden)
- Begeleiden Due Dilligence vanuit de kopende partij en integreren van overgenomen partij.

* AC restaurants & hotels, voorheen wegrestaurant Afrit De Meern

Als hoofd administratie/ bedrijfsleidster van Wegrestaurant Afrit De Meern verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie van 5 BV´s incl. geconsolideerde maandrapportage aan de directeur/eigenaar.
Opstellen (geconsolideerde) jaarrekeningen.
Verantwoordelijk voor het onderhoud van het verkoopregistratiesysteem.
Allerhande voorkomende werkzaamheden op gebied van o.m. externe regelgeving en inkoop Begeleiden van een Due Dilligence en daaruit voortvloeiend overname door AC Restaurants en Hotels.

Na overname door AC Restaurants & Hotels werkzaam als assistent Food en Beverage Manager en assistent Controller.
Gehele administratieve afwikkeling van de overname van het Wegrestaurant Afrit De Meern alsmede implementatie Food & Beverage systematieken conform AC normen.

Als assistent Food en Beverage Manager verantwoordelijk voor het onderhoud van het inkoopregistratie- c.q. kostprijsberekeningssysteem. Daarnaast een nieuw verkoopregistratiesysteem geïmplementeerd.
Als assistent Controller de vestigingsadministratrices functioneel aangestuurd en t.b.v. het managementteam diverse kostenanalyses gemaakt.

* Swart/ Holland Hijstechniek,Assistent-Controller
Ondersteunende werkzaamheden bij het opstellen van de maandrapportage, inrichten van de, ontbrekende, debiteurenbewaking en ondersteunen van de crediteurenadministratie.
Vervolgens de gehele administratie voor de nieuwe im- en exporttak van Swart, Holland Hijstechniek, ingericht en gevoerd; zowel de dagelijkse administratie als de periodieke management- rapportage en de jaarrekening.

* Siemens Nederland, medewerker Commercieel Economisch Beheer
Projectadministratie voor de afdeling defensie en bijzonder beheer en de afdeling Communicatie d.w.z. offertes en opdrachten toetsen aan de economische doelstellingen en totale administratieve afhandeling van offerte, opdracht en facturatie.
* Koninklijke Shell Raffinaderij,medewerker crediteurenadministratie
Naast dagelijkse crediteurenadministratie verantwoordelijk voor afloop van transacties via de rekening courant verhoudingen met zustermaatschappijen, beheer van diverse tussenrekeningen en inrichten van een WAO administratie.




Opleiding interimmanager

VWO, SPD I & II, Hofam en NIBE Effectenbedrijf
Automatiseringskennis: Peoplesoft,JD Edwards, Exact voor DOS & Windows, Exact Globe 2000, FMS, Excel en Word.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Hands on mentaliteit,analytisch, gedrevenheid,nieuws- en leergierig, enthousiasmerend, zowel teamplayer als solitair functionerend.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits (Frans zeer beperkt)

Overig

Maak me specifieke automatisering snel eigen, hou van uitzoekwerk.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: