Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim management/Opbouwer/Troubleshooter

Interim management/Opbouwer/Troubleshooter

Werkervaring interimmanager

TECHNISCHE KAPITAAL GOEDEREN, PRODUCTIE en INNOVATIES, Benelux, Frankrijk, Duitsland
1986-1990, 1997-2000 en 2003-2006(06)

Bedrijf: AI Group Benelux BV / Mostard Special BV ,(2003-2006(06) )
Speciale voertuigbouw en brandweer- en veiligheidssystemen te Axel, Manhay ( B) , Sittard-Susteren en Den Helder, Brussel, Karlsruhe en Parijs
Rapportage aan: DGA, commerciële contacten op directie nivo bij grote brandweren, industrie, luchthavens, Politie en veiligheidsregio’s en ministeries van BiZa en Defensie in Nederland en België
Activiteiten:
Integratie van kennis en kunde en productie faciliteiten van Mostard Specials BV in AI Group
Introductie van AI Group producten in Wallonië en Nederland bij Industrie en Regionale brandweren
Uitvoering dagelijkse leiding van commercie en productie, innovatie en sourcing;
Ontwikkelen van nieuwe commerciële concepten voor Brandweer en Politie en veiligheidsregio’s;
Opstarten van samenwerking tussen verschillende bedrijven in dezelfde markten en landen.
Resultaten:
Acquisitie van klanten Brandweer Luik en Luxemburg en internationale samenwerking van productie
Organisatie van projectmatige samenwerking met DSM, Chorus op gebied van Brandveiligheid
Organisatie van samenwerkingsverband tussen Franse, Waalse, Vlaamse en Nederlandse bedrijven
Full Service concept voor Politie: leveringscontract voor alle voertuigen voor Politie Limburg Zuid ( € 500.000,-- per jaar ); en voertuigen voor de Federale Politie in België,
Agentuur en leveringscontract voor Bepantserings- en veiligheidssysteem voor politievoertuigen in de Benelux
Export naar België en Frankrijk en Zuid-Amerika van defensie- en brandweer producten via netwerken en agenturen:
Innovaties: introductie van nieuw concept voor afzetcontainers en schuim mengsystemen voor Industrie en Regionale brandweren en Luchthavens; Introductie nieuw innovatief bepantserings- en veiligheidsconcept Politie/defensie ( toegepaste kunststof en folie )

Bedrijf: Jalema B.V. te Reuver, Brussel, Metz, USA ( 1997-2000 )
( Digitale- en hardcopy informatiesystemen voor zorgsector, overheid en industriële drukkerijen )
Rapportage aan: DGA, contacten op directie nivo met grote ziekenhuizen, overheden, drukkerijen en inkooporganisaties in de Benelux en Frankrijk .
Activiteiten:
Leidinggeven aan drie verkoopdivisies in het hoofdkantoor; in totaal 35 personen;
Advisering van de directies van de dochterorganisaties op commercieel en strategisch gebied;
Ontwikkeling en Implementatie van het Jalema Dealer – concept in Nederland, België en Engeland.
Resultaten:
Jalema Dealerbeleid leverde een extra omzet van 10% op in 1999 : Hfl 1,5 miljoen;
Structureren van de exportafdeling waardoor de kosten gelijk bleven terwijl de omzet steeg met 10%;
Start van vestiging van Jalema Ltd. In Londen;
Opname van de Jalema office-supplies producten bij Europese kantoorvakhandel ketens in BRD en Frankrijk.

Bedrijf: Saval – Kronenburg te Hedel, Prinsenbeek ( 1986-1990 )
Producent van brandweervoertuigen en brandweersystemen
Rapportage aan de Marketing Manager en Bedrijfsdirecteur, commerciële contacten met directies grote brandweerorganisaties, industrieën, luchthavens en ministerie van BiZa op directieniveau.
Activiteiten:
Reorganisatie productie afdeling Binnenlandse voertuigen, ontwikkeling standaard voertuigconcept, leidinggeven aan verkoop en sales-engineering ( 4fte), accountmanagement
Resultaten:
Gedurende de periode 1986 – 1990 nam de omzet toe en steeg het marktaandeel van 5% naar 25%. Een verliesgevende situatie werd omgezet in winst door kostenbeheersing en daling van het aantal productie uren voor standaard voertuigen van 1200 naar 850 uur );



DUURZAME CONSUMPTIEGOEDEREN, Benelux, Duitsland, Frankrijk, Oost-Europa
1990-1997 , 2000-2003 en 2006(06)-heden


Bedrijf: BV Management te Roermond ( 2006(06)-heden )
Rapportage aan: DGA, contacten op directie nivo met inkooporganisaties in de Benelux en Frankrijk en grote filiaalbedrijven, opzetten en leiden van netwerken van agenten en verkooporganisaties
Activiteiten:
Advisering en hands-on management voor de volgende projecten:
• KAVAS BV: strategie en marktontwikkeling in de Benelux voor verschillende consumentenartikelen
• SK Equestrian Products/ Mountain Horse Sweden : overname begeleiding van handelsbedrijf voor België en Frankrijk. Starten, opzetten en organiseren van nieuwe buitenlandse vestiging te Brussel voor de Belgische en Franse marktbediening. Zoeken en coaching van Franse- en Franstalige en Duitse agenten.
• Alpa France: onderzoek en advies omtrent haalbaarheid, strategie en commerciële politiek voor introductie en organisatie voor verkoop licentie producten in stationery en gift markt in de Benelux.
• Vertrouwelijk advies m.b.t. samenwerkingsverbanden, strategie, organisatie en sourcing voor overname traject van NL middelgroot bedrijf door buitenlandse investeerders.

Bedrijf: Ceanothe, SprL, te Lyon, Dhuizon, Paris ( F), Milaan ( I) en Roermond(NL) (2006 )
Producent van beelddragers: albums, lijsten en digitale oplossingen
Activiteiten:
Opbouw verkooporganisatie in Noord-Europa, met name Benelux en Scandinavië
Introductie van de drie merken van Ceanothe in Noord-Europa en Oost-Europa
Adviezen over strategie, organisatie en ondernemerscultuur , sourcing, inkoop contracten en digitale samenwerking
Aantrekken van distributeurs in Scandinavische landen, Slovenië en Rusland

Bedrijf: Henzo Fotoalbums B.V. te Roermond, Brussel. ( 2000-2003 )
met internationale filialen, vestigingen en export over 80 landen
Rapportage aan: DGA, contacten op directie nivo met inkooporganisaties in de Benelux en Frankrijk en grote filiaalbedrijven.
Activiteiten:
Leidinggeven aan de Benelux- organisatie met 35 personen en het commerciële beleid in de Benelux Verantwoordelijk voor de verkoopactieplanning en -sourcing van de Henzo Groep;
Reorganisatie en opzet kosten/batenreportage voor de Benelux en haar rayons en afdelingen.
Resultaten:
Omzetgroei van 5% ondanks het zeer grote marktaandeel van 75%.
Nieuwe klantengroepen en afzetkanalen zijn de Grandes Surfaces in Belgie en Albert Heijn;
Intergratie van de activiteiten van de Nederlandse en Belgische verkoopafdelingen;
Introductie van het concept – verkoop in plaats van de verkoop van albums;
Introductie van merchandising - en “Point of Sale” activiteiten in de Benelux

Bedrijf: Comasco International B.V. te Maastricht /Delta Design BV ( 1990-1997 )
Rapportage aan: RvC, commerciële en strategische contacten op directie- inkoop nivo met inkooporganisaties, detailhandelsketens, financiers, productiebedrijven, ministeries ( Oost-Europa )
Activiteiten:
Organiseren en leiden van een netwerk van agenten, importeurs en contacten op gebied van inkoop/sourcing, verkoop, productie en financiering in de Duitstalige gebieden, de Benelux en Frankrijk;
Leiding geven aan een productie/verkoop onderneming, met zijn thuismarkt in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en verder verkoop in de Benelux;
Leiden van exportactiviteiten van een Duitse onderneming naar Frankrijk, Benelux, Oostenrijk en Zwitserland
Coachen en adviseren van exporterende productie bedrijven uit Oost - Europa, vooral Roemenië en Polen;
Handelsactiviteiten in de meeste West - Europese landen, Scandinavië, Roemenië, Polen in de meubelbranche, consumenten elektronica, en RTV-artikelen .
Resultaten:
Tot stand komen van een goed samenwerkend netwerk van agenten door geheel West- Europa, Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk/Zwitserland, Frankrijk, Italië, Engeland, Benelux, Spanje
Uitbreiding van activiteiten naar andere exportlanden ( Frankrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, Zweden, Italië ); Omzet steeg van 5 miljoen Gulden ( 1990 ) via 7 miljoen ( 1991 ) naar 7,5 miljoen ( 1992 );
Brutomarge steeg van 27% naar 35%, o.a door vinden van nieuwe inkoopkanalen
in Nederland en het buitenland m.n. Oost-Europa en Verre Oosten.
Verkoop van meubelcollecties en DHZ – artikelen bij grote retailketens in Europa;
Intensieve samenwerking tussen Oost – Europese en Nederlandse, Duitse en Franse productiebedrijven;
Oost – Europese productie bedrijven exporteren direct naar grote West – Europese Retailketens



Opleiding interimmanager

MAVO, HAVO, Atheneum-B ( 1969-1978 )
Nijenrode, Instituut voor Bedrijfskunde, Breukelen ( 1978 – 1982 )
Bedrijfskunde, Interfaculteit Bedrijfskunde, Delft/ Rotterdam ( 1982 – 1986 )
Trainingen
Talencursus Spaans ( Salamanca, Spanje 1987 )
NIVE Cursus “Zakelijk onderhandelen “ ( 1987 )
Managementcursus “Internatio Müller”( financial management, marketing en strategie,
Persoonlijke Ontwikkeling Training, Winners Development, Kalmthout België ( 1998/1999 )
Triceps, coaching en talentbanking ( 2009/2010 )




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Dynamische operationele en commerciële manager met ruime ervaring in formuleren en implementeren van (vernieuwend) strategisch beleid in internationaal gerichte bedrijven en technische affiniteit. Snel lerend vermogen in nieuwe markten, producten en diensten, zowel technische concepten als consumptiegoederen.

Team-player, coach, doelgerichte, flexibele, effectieve communicator in relatie/netwerken, die overtuigend positivisme combineert met nuchtere analysering van de zaken. Het juiste draagvlak creëert onder verschillende disciplines ( bv. techneuten, verkopers, productie ) voor verandering en probleem oplossing.
Gewend internationaal te opereren, en op te bouwen en goede netwerker.

Talenkennis interimmanager

Engels, Frans, Duits,vloeiend in woord en geschrift
Spaans, goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: