Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project Manager / Business Analist

Project Manager / Business Analist

Werkervaring interimmanager

Ruim 12 jaar ICT werkervaring, waarvan 10 jaar als ondernemer. Hierbij brede ICT kennis opgedaan van programmeur naar informatie/business analist en de laatste jaren als projectmanager van diverse projecten voor gerenommeerde organisaties als ING, SNS en Achmea. Hierbij veel moeten onderhandelen/samenwerken met externe leveranciers, stakeholders/opdrachtgevers in vaak politiek gevoelige situaties. Door een pragmatische en oplossingsgerichte houding vaak de business case weten te realiseren.

Gevoel voor balans tussen pragmatiek en systematiek om snel, doelgericht tot bruikbare resultaten te komen. Met name actief binnen de financiële en zakelijke dienstverlening en bekend met gevoelige materie. Diplomatie en politiek behendig manoeuvreren wordt toegepast daar waar nodig.

De belangstelling ligt bij coördinatie (projectmanagement), business analyse en ontwerpen van databases cq. software systemen. Deze belangstelling gaat samen met een grondige kennis van methoden en technieken (Prince2, SDM, DSDM, Yourdon, etc.). Qua business analyse en coördinatie veel te maken gehad met systeemontwikkeling, waarbij voornamelijk de volgende zaken aan bod zijn gekomen:
• Realtime transactiestromen m.b.v. middleware als IBM MQ Series;
• Grote backoffice systemen als effecten ordersystemen (ING, C&E) en stock lending (ISSNL);
• Risk Management systemen;
• Compliance, waarbij zaken als pre-clearance van effecten orders van o.a. RvB’s, signalering Potential Conflict of Interest, etc. aan bod zijn gekomen;
• Grote heterogene omgevingen waarbij diverse koppelingen tussen diverse systemen zijn gerealiseerd; het betreft hier omgevingen als Oracle, Sybase, Cobol / Cics, etc;
• Gebruikmaking van CASE-tools als Powerdesigner;
• Bekendheid met methodes als DSDM, PRINCE2 en ITIL ingerichte organisaties.

Mijn uitgangspunt is te streven naar vanuit de business gedreven projecten, waarbij ICT slechts een hulpmiddel is om bedrijfsdoelen te realiseren teneinde één of meerdere van de volgende zaken te bewerkstelligen:
• meer winst / omzet;
• minder kosten;
• betere kwaliteit / risicobeheersing t.b.v. beperking / uitsluiten schades, boetes, aansprakelijkheidsstellingen.

Periode september 2005 - heden
Organisatie Diverse Cliënten
Functie Projectmanager
Werkzaamheden In deze periode voor diverse cliënten het projectmanagement gevoerd over verschillende projecten. De projecten werden in-house ontwikkeld door een development team van een softwarehuis.

Taken
• Projectmanagement
• Kosten / baten analyses
• Planning
• Analyse
• (Functioneel) Ontwerp
• Aansturing applicatie engineers
• Workshops / demonstraties business
• Coördinatie ontwerp, realisatie tot en met implementatie
• Selectie (SaaS) oplossingen
• Change management (RFC’s, planning, realisatie, implementatie, release procedure)
• Communicatie en afstemming met derden (zowel interne als externe partijen)
• Communicatie met hoger management
• Aanspreekpunt voor de business

Technieken
• Entity Relationship Diagram (ERD)
• Data Flow Diagram (DFD)

Projecten
COS
COS een “Insider Trading Management” systeem is in deze periode geïmplementeerd bij diverse nieuwe klanten. Hierbij coördinatie en sturing gegeven aan de implementatie van het pakket binnen de organisatie. Dit zowel aan de interne (leverancier) ICT organisatie als aan de externe (klant) ICT organisatie voor de installatie van het .Net pakket en de inrichting van de hosting omgeving.
Tevens de business analyse uitgevoerd van de ‘customizations’, business intelligence oplossingen.
Gebruikers opleiden en bekend maken met het systeem, begeleiding bij acceptatie testen.
Voor de bestaande klanten van het systeem de analyse en coördinatie uitgevoerd van de gewenste functionele aanpassingen aan het systeem als ook aan de implementatie hiervan.
Opstellen van de SLA’s waarbij met name de beschikbaarheid, taakverdeling en verantwoordelijkheden van de interne ICT organisatie en de externe ICT organisatie in kaart zijn gebracht.

KRIS
Business analyse en coördinatie inzake realisatie van een nieuwe release, waarbij transitie van windows naar browser based en naar een nieuw databaseplatform. Het betreft een ERP oplossing voor kentekenplaatfabrikanten.
De overgang van een windows naar een browser based applicatie werd ingegeven door nieuwe regelgeving waarbij de kentekenfabrikant voor elke plaat toestemming van het RDW dient te krijgen voor de productie. Het RDW had hiervoor 2 oplossingen: een handmatige invoer in de WEBREB applicatie van het RDW en een dagelijkse batch gewijze aanlevering van de te produceren plaaten.
Hierop is een impactanalyse voor de business en het productie proces van de kentekenfabrikant uitgevoerd welke de noodzaak voor een realtime koppeling tussen beide systemen duidelijk maakte.
De fabrikant begeleid en geadviseerd tijdens de onderhandelingen met het RDW wat geresulteerd heeft in een realtime koppeling met de WEBREB GAIK online applicatie middels XML berichten.

C2S
Compliance control system (C2S) teneinde de relevante wet- en regelgeving in een centrale webbased library aan de organisatie ter beschikking te kunnen stellen en daarnaast op risico’s te kunnen analyseren, teneinde de geconstateerde GAP’s en bijbehorende aanbevelingen (acties) in de relevante bedrijfsprocessen te integreren.
Dit systeem is in 2004 ontwikkeld voor Achmea corporate compliance, sindsdien mede verantwoordelijk geweest voor het functioneel beheer van de applicatie.
In deze periode is Achmea samengegaan met Interpolis waardoor het systeem vergeleken is met bestaande systemen van Interpolis. Bij deze pakketkeuze adviserend betrokken geweest. De uitkomst van de pakketkeuze als ook een reorganisatie en daarmee veranderde werkwijze binnen de organisatie heeft geleid tot vergaande functionele aanpassingen van het systeem, hierbij business analyse en coördinatie uitgevoerd.

PcoI
Business analyse en coördinatie inzake functionele aanpassingen aan een systeem waar Potential Conflicts of Interest worden gesignaleerd. Hierbij worden centraal alle beurgenoteerde ondernemingen geregistreerd en periodiek bijgewerkt, gerelateerd aan de diverse gangbare systemen in de financiële wereld (Reuters, Bloomberg, etc.). Er bestaat ook de mogelijkheid dit systeem te voorzien van eventuele niet beursgenoteerde ondernemingen. Doel van het systeem is gebruikers te voorzien van managementinformatie teneinde beslissingen te kunnen nemen die “Potential Conflicts of Interest” vermijden. Iedere onderneming dient voorzien te kunnen worden van informatie die direct of indirect verband heeft met de belanghebbende instelling, waaronder informatie uit Security Intermediair Service, Credit Risk Management, Investment Bank / Corporate Finance, Asset / Property Portfolio Management, etc.

SaaS
Analyse, Selectie en coördinatie inzake diverse (pilot) SaaS (Software as a Service) implementaties, waaronder Salesforce.com (CRM) en OfficeLive.com (HRM, CRM, etc.) alsmede SaaS oplossingen op het gebied van VOIP centrales. De SaaS oplossingen zijn zeer geschikt voor virtuele (project)organisatievormen, waarbij men anytime, anyplace ‘connected’ kan zijn.

VMWare
Analyse en coördinatie inzake VMWare implementaties in het kader van server consolidatie, efficiency, time to market effectiviteit, flexibiliteit inzet server resources.

FREEZE
Business analyse en coördinatie inzake realisatie van een zgn. listmanagement systeem, ook bekend als zgn. Freeze list, waar entiteiten (personen, bedrijven, etc.) worden geregistreerd door de gegevens uit diverse bronnen te transformeren naar één hanteerbare bron cq. lijst waarin o.a. personen kunnen worden gezocht bijvoorbeeld in het kader van klantacceptatie, waarbij indien de persoon een ‘hit’ oplevert nader onderzoek vereist is.

CRM
Business analyse en coördinatie inzake realisatie van een custom CRM, Felix genaamd. Implementatie Microsoft (Dynamics) CRM. In de toekomst (3e kwartaal 2007) zal er een transitie plaatsvinden naar een SaaS variant van Microsoft Dynamics CRM, CRM Live genaamd.

NEF
Business analyse en coördinatie inzake realisatie van een systeem waar nevenfuncties worden geregistreerd en periodiek gecommuniceerd met de nevenfunctiehouders om zaken up2date te houden.

Voor de volledige werkervaring vraag CV

Opleiding interimmanager

‘79-’84 HAVO
‘84-’87 VWO
‘91-’94 Technische Bedrijfskunde
‘96-’97 DSDM (CMG)
Commander Projectmatig Werken (CMG)
Informatie Analyse, CMG
Commander Project Management I, CMG
Interview technieken (CMG)
Certified PowerBuilder Developer Associate (Sybase)
Oracle PL-SQL (Oracle)
Oracle voor ontwikkelaars (Oracle)
Overview Windows (3.1X, 95)
’07 PRINCE2 Foundation
PRINCE2 Practitioner


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaring in branches:
• Financiële dienstverlening (banken, verzekeringsmij., etc.)
• Industrie
• Zakelijke Dienstverlening
• Petrochemie
• Uitgeverij
• Verpakkings Industrie
• Telecommunicatie
• Farmacie
• Handel

Advisering op het gebied van:
Realtime transactiestromen, Compliance systemen, Database-ontwerp, Ontwikkelomgevingen (.NET codegenerator), IT-trends, Technische Infrastructuur, Informatieplanning, Virtuele organisatievormen, VOIP, CRM, Virtualisatie (hardware consolidatie), Globalisering, Saas;

Managementervaring:
Ervaring met team- / projectmanagement / change management / release management / coaching

Gebruikte methoden & technieken en Tools:
PRINCE2, DSDM, Yourdon, Datamodellering, S-designer, SDM



Talenkennis interimmanager

Nederlands/Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: