Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Projectmanager/Reporting specialist/Financial contro

Interim Projectmanager/Reporting specialist/Financial contro

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

T/m nu WO Bedrijfseconomie - vierde jaar; afronden scriptie.

15-06-2004 tot 05-11-2004 Xerox – Lage landen (Rabobank)/ via Yacht

Functie: Project manager.

Opdracht: Een aantal probleemgebieden binnen operations aanpakken door
verschillende projectteams op te richten.

Praktische beschrijving:
- Het managen van een aantal projectteams.
- Daarbij veel organiserend en coördinerend werk verrichten.
- Meewerken aan integratie van de leaseportefeuille van 180 milj. tussen
XNL (Xerox) en XFS (Lage landen/Rabobank).
- Ondersteuning van A-beheer XNL en XFS.
- Op directieniveau intensief overleggen tussen verschillende partijen.
- Het recruiten van veel nieuwe medewerkers in een zeer kort tijdsbestek.
- Intensief gewerkt met alle modulen SAP en ILS (Prince2).
- Meegewerkt aan het Sarbanes-Oxley (SOX) project.
(Projectgroep 25 personen)

15-10-2003 tot 01-05-2004 Digisafe

Functie: Project manager/reporting specialist.

Opdracht: Het landelijk uitrollen van een remote back-up service.

Praktische beschrijving:
- Het managen van de uitrol.
- Financiële organisatie en coördinatie van de processen.
- Intensief overleg met toeleveranciers en derden.
- Verzorgen van de rapportage voor diverse partijen.
- Implementatie van back-up software bij diverse klanten.
(Projectgroep 25 personen)

15-03-2002 tot 6-10-2003 John Cradock

Functie: Financial consultant.

Opdracht: Opzetten landelijk netwerk voor financieel / accountancy personeel.

Praktische beschrijving:
- Werven en selecteren van financieel/accountancy personeel.
- Verschillende financiële rapporten maken.
- Opbouwen van een landelijk netwerk.
- Financieel consultant en oprichter van de accountancy-tak.
(Bedrijf 10 personen / 8 milj. omzet)

01-10-2001 tot 14-02-2002 NS / project RIB Fens / via Calibre Alignment

Functie: Project manager.

Opdracht: Planning en control en de beheersing van het totale programma.

Praktische beschrijving:
- Het maken van planningen en financiële rapportages in SAP.
- Adviseren van projectmanagers en programma manager (Prince2).
(Projectgroep 10 personen / programma 20 personen / 290 milj. omzet)




16-4-2001 tot 01-08-2001 Zurel / via Ernst&Young

Functie: Project manager.

Opdracht: Bepalen van de financiële status van de afdeling Ketens, via het
projectteam.

Praktische beschrijving:
- Opstellen financieel rapport Ketens.
- Adviseren over probleemgebieden.
- Begeleiden logistiek- en financieel project (bloemstelen).
- Informatievoorziening hiervan (Oracle-business objects)
(Bedrijf 500 personen / 400 milj. omzet / Projectgroep 10 personen)



16-12-2000 tot 15-04-2001 Kok Luchttechniek / via John Craddock

Functie: Management consultant.

Opdracht: Verbetering van het financiële rendement en sturing van de
onderneming; financiering, beheersing, planning en control etc.

Praktische beschrijving:
- Management consulting.
- Begeleiden bij financiering en groei van de onderneming.
- Implementatie van Exact-modules; project, uren, interface en planning.
(Bedrijf 25 personen / 18 milj. omzet)

01-11-2000 tot 15-12-2000 Nuts verzekeringen (Delta Loyd) / via Michael Page

Functie: Reporting specialist.

Opdracht: Werk een benchmark uit van 12 verzekeraars.

Praktische beschrijving:
- Een benchmark gemaakt voor de zorgverzekeringen.
- Het pakket in MS-office gebruikersvriendelijker gemaakt.
(Projectteam 4 personen)

01-09-2000 tot 25-10-2000 Pirelli / via Axle consulting

Functie: Implementation manager.

Opdracht: Begeleid en ondersteun het projectteam op financieel- en IT gebied.

Praktische beschrijving:
- Begeleiden van een SAP implementatie (Prince2).
- Ondersteuning van de financieel directeur in zijn rol van project-sponsor.
(10 Buitenlandse SAP-consultants, project +/- 3-4 milj.)

01-08-2000 tot 30-08-2000 Vedior / via Oris Financial support

Functie: Implementation manager.

Opdracht: Werk een aantal strategische prijsbeleidopties uit en zet een lota-
beheerafdeling op.

Praktische beschrijving:
- Bepalen van het te voeren prijsbeleid.
- Dit uitwerken in loon-tariefafspraken.
- Begeleiden van een Oracle(business objects) conversie.
(Projectgroep 6 personen)

15-07-2000 tot 30-07-2000 Versapoint (Versatel) / via Michael Page

Functie: Financial controller.

Opdracht: Beoordeel het werk op de financiële afdeling en adviseer de directie.

Praktische beschrijving:
- Beoordelen van de financiële werkzaamheden.
- Ondersteuning van de accountant.
(Bedrijf 150 personen / dochter van Northpoint en Versatel)

15-02-2000 tot 15-05-2000 HES Amsterdam / via Randstad interim kader

Functie: Leraar Wiskunde en statistiek.

- Heb hier les gegeven in wiskunde, statistiek, Excel en Access.

01-11-1999 tot 01-02-2000 Gemeente Amsterdam Binnendienst / via Accounttemps

Functie: Financial/reporting specialist.

Opdracht: Verbeter en organiseer de financiële afdeling.

Praktische beschrijving:
- Aanpassen van een rapportagepakket.
- Voor- en nacalculatie / ontwikkelen projectoverzichten (Fas AS42000) /
Parameters en SQL-functies aanpassen / Excel toepassingen bouwen.
(Project team 4 personen)


12-07-99 tot 15-10-99 Dynaf Spruyt Group /via Michael Page

Functie: Financial controller.

Opdracht: Reorganisatie van de afdelingen administratie en automatisering.

Praktische beschrijving:
- Opzetten van de managementrapportage.
- Werkzaamheden als controller.
- Daarbij gewerkt met Exact en een eigen financieel pakket.
- Interface gebouwd naar Excel voor loonanalyse en maandelijkse rapportage.
(Bedrijf 100 personen / 70 milj. omzet / Afd. administration and ICT 10 personen)

30-04-99 tot 30-06-99 Hema BV / via Michael Page

Functie: Financial controller.

Opdracht: Ontwikkel planning- en control-instrumenten voor de loonafdeling en
Hema België.

Praktische beschrijving:
- Afronden van de jaarafsluiting van Hema België.
- Hierbij gewerkt met SAP en van hieruit een interface gebouwd naar Excel om
tussenrekeningen op te lossen en rapportages te maken.
(Projectteam 5 personen)

15-11-98 tot 15-03-99 Microwarehouse (Inmac) / via Michael Page

Functie: Financial/reporting specialist.

Opdracht: Stroomlijnen van de administratie en automatisering.

Praktische beschrijving:
- Voorbereiding op de jaarafsluiting.
- Doorvoeren van verbeteringen aan de administratie. (Zie ook onder...)
(Bedrijf 125 personen / 150 milj. omzet / dochter van het Amerikaanse ‘Inmac’)

01-09-98 tot 31-10-98 Gak (Arbo Goep)

Functie: Financial/reporting specialist.

Opdracht: Analyseer de debiteurenrekeningen met Access en Excel, openstaande
posten en met behulp van alle mutaties, zodat een rapport opgesteld
kan worden, dat als basis dient voor te treffen voorzieningen.

Praktische beschrijving:
- Begeleiden van de financiële afdeling.
- Interface gebouwd om debiteurenanalyse uit te voeren; met behulp van
Exact, Access en Excel.
(Project team 6 personen)

15-10-97 tot 30-07-98 Microwarehouse (Inmac) / via Michael Page

Functie: Financial/reporting specialist.

Opdracht: Stroomlijnen van de administratie en de automatisering.

Praktische beschrijving:
- Organisatorische en praktische Ondersteuning verlenen aan de nieuwe
financieel directeur, in diverse bedrijfsprocessen.
- Meewerken aan de jaarafsluiting.
- Opstellen van periodieke rapportages.
- Verschaffen van managementinformatie; met behulp van SGA en MIS.
- Daarbij heb ik bovendien een interface gemaakt naar Excel via macros en
Datamanipulatie. En heb daarnaast txt bestanden bewerkt met Monarch.
(Bedrijf 125 personen / 150 milj. omzet / dochter van het Amerikaanse bedrijf
‘Inmac’ / project team 15 personen)






20-05-96 tot 20-09-97 Jacobus Boelen (Remy martin) / via Funktie Mediair

Functie: Financial/reporting specialist.

Opdracht: Neem tijdelijk de rol over van de financieel directeur en zet een
beheerssysteem op voor reclamegelden (15 milj.)

Praktische beschrijving:
- Tijdelijk vervangen van de financieel directeur.
- Vier maanden de manager inkoop vervangen; en daarbij taken als
budgetteren, forecasten, leiding geven aan afdeling inkoop, de afdeling administratie en de afdeling automatisering.
- Binnen AS42000 gewerkt met de reportwriter en van hieruit een interface
opgezet met Lotus en vervolgens door manipulatie van DBF bestanden. Om
deze daarna door te lezen naar een standaard rapportagetool.
- Verder in Lotus een uitgebreid pakket ontwikkeld voor budgetten,
forecasting en rapportages.
(Bedrijf 50 personen / 50 milj. omzet / dochter van Remy Martin/ afd. Admin. en
autom.10 personen)









01-12-95 tot 01-03-96 Shipshape Weesp

Functie: Financial/reporting specialist.

Opdracht: Regel de jaarafsluiting van drie bedrijven en draag zorg voor het
opschonen van de administratie.

Praktische beschrijving:
- Afronden van diverse jaarafsluitingen.
- Opschonen van de administratie.
- Gewerkt met Exact en interface naar Excel.
(Bedrijf 20 personen / 3 milj. omzet / dochter van het farmaceutisch Bedrijf
Tramedico Weesp)

01-06-95 tot 01-12-95 Getronics

Functie: Financial/reporting specialist.

- Diverse aansluitingen en specificaties verzorgen van diverse
grootboekrekeningen, met name tussenrekeningen.
- Door zelf te programmeren grote bestanden geanalyseerd en aangesloten.
- Interface gemaakt met Excel en later met Access analyses gemaakt op
grote tussenrekeningen.
(Afd. Admin. en automat. 20 personen)

mei 1995 Nielsen

Functie: Financial/reporting specialist.

- Implementeren van een nieuw Sun computersysteem plus bijbehorend
invoer- en controle werk.
- Gewerkt met Sun systems.
(Project team 5 personen)

December 1993 tot April 1995 Gemeente Assen

Functie: Financial/reporting specialist.

- Het binnen een projectgroep samenvoegen van administraties van de
dienst Welzijn, Onderwijs en Cultuur én de Sociale dienst.
- Meewerken aan de begroting voor 1995 en de jaaropgave voor de Regeling
Opvang Asielzoekers.
- Helpen opzetten van de betaalmodule voor de Wet Voorziening
Gehandicapten;
- Gewerkt met Multiplan; en hierin de begroting gemaakt met diverse links en
macro’s.
- In Data-ease een databasepakket gemaakt waar meerdere personen
tegelijk mee konden werken.
(Afd. Admin. en automat. 40 personen / project team 10 personen)



Eerdere werkgevers

PTT Post in Groningen

Functie: Divers financieel/reporting.

Heb hier gewerkt met de task force reporting en wetgeving en daarbij hoofdzakelijk rapportage-werkzaamheden verricht en de verantwoordelijkheid gedragen voor analyse van de maandelijkse rekeningen, en de plausibiliteit audits.
- Planning en management van rapportage activiteiten.
- Binnen deze functie heb ik gewerkt met Excel. Binnen een rapportagepakket
werden alle PTT-kantoren geconsolideerd. (3 maanden).

Arbeidsvoorziening (RBA) in Groningen / via DPA - 2,5 maanden

Functie: Financial audit.

- Controle op rechtmatigheid van de verstrekking van gelden. Verschillende
subsidie’s werden gecontroleerd in verband met een accountantscontrole.
- Reorganiseren en managen van de afdeling.
- Gewerkt met Lotus.
(Project team 5 personen)

Beheren van mijn eigen Administratiekantoor (Adconsult). 1990 – 1993

Functie: Zelfstandig administrateur.

Werkzaam in eigen administratiekantoor (Adconsult). Ik had ik twee werknemers. Mijn klantenbestand bestond uit een aantal uitzendbureaus en diverse ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf.
- Hierbij heb ik veel ervaring opgedaan met salarisadministraties, advisering
van klanten, verslaglegging en diverse belastingaangiftes.
- Daarnaast veel contact gehad met de belastingdienst en de
bedrijfsvereniging.
- Binnen deze periode heb ik meerdere loonpakketten geanalyseerd,
nagerekend en in de praktijk gebruikt, bij de verzorging van de wekelijkse
verloning; met onder andere Lopac en Multiloon.
- In deze periode heb ik ook een technisch uitzendbureau geleid.
(Bedrijf 60 personen / 5 milj. omzet)

Rijkswaterstaat in Laren / via DPA - 2,5 maanden

Functie: Manager financiële afdeling.

- Administratieve ondersteuning bij het opstarten van het
computersysteem.
- Dossiercontrole voor uitbestedingen van werk en administratieve
ondersteuning bij diverse afdelingen.
- Reorganisatie van de schadeafdeling.
- Verwerken van schades en het begeleiden van nieuwe procedures.
- Gewerkt met FIS (financieel pakket).
(Afd.admin. en automat. 15 personen)

1988 - 1990

Functie: Divers boekhoudkundig.

Gewerkt bij verschillende bedrijven in een administratieve rol; waarbij ik voornamelijk controlewerkzaamheden deed en zorgdroeg voor administratieve/boekhoudkundige verwerking.
· Unigarant verzekeringen - 3 maanden - als schadecorrespondent.
· Ysselmij (Energiebedrijf) - 3 maanden - als alg. administratief medewerker.
· Bethesda ziekenhuis - 3 maanden - als alg. administratief medewerker;
Bank- en giro mutaties verwerken, crediteurenadministratie.
· HMA reclame- adviesbureau - 6 maanden - de gehele administratie verzorgt;
o.a. Crediteurenadmin., debiteurenadmin., jaarafsl., loonadmin. en
terugkoppeling naar de directie.
· De Boer winkelbedrijven - 3 maanden - interne controle; factuurcontrole, controle op tijdigheid van het geldverkeer en kascontrole, in teamverband.


1986 – 1987
· Militaire dienst - Kreeg een opleiding tot Wachtmeester om leiding te kunnen geven, zowel in theorie als in de praktijk (5 maanden). Ben hofmeester geworden door het aanvragen van een rekest. Zo kon ik helpen in het bedrijf van mijn vader, terwijl ik de rest van de diensplicht volbracht (9 maanden).
· Getraind in het leiden van groepen van ongeveer 50 personen.

ICT ervaring:

- Bouwen van macros, zowel in Excel als in Lotus.
- Verbeteren van SQL functies en queries.
- Verbeteren van en werken met reportgeneratoren.
- Onderzoeken interface mogelijkheden tussen (financiële) systemen
en applicatie programma’s.
- Aanpassen van gebruikers mogelijkheden van financiële pakketten.
- Bouwen van een applicatie binnen een database pakket, zodat
informatie beschikbaar was voor meerdere gebruikers.
- Programmeren in Visual Basic (for applications).
- Bouwen van uigebreide applicaties in Word en Excel, Access en
Visual Basic for applications.
- Heb gewerkt als project manager en functional consultant; met onder
andere SAP, Oracle, Business Objects. En als business analyst.



Opleiding interimmanager

Opleiding

T/m nu Diverse cursussen technische informatica: Projectmanagement/Prince2, planning en control etc., en recht aan de Open universiteit.

T/m nu WO Bedrijfseconomie - vierde jaar; afronden scriptie.

Tot 1998 Spd (Staatspraktijkdiploma).

In 1989 Mba (Moderne bedrijfsadministratie).

In 1989 Pdb (Praktijkdiploma boekhouden).

Tot 1989 Opleiding voor Applicatieprogrammeur; 5 maanden full-time theorie en praktijk in de automatisering.
Ambimodulen I1, I2, B1, en de vakken Wordperfect, Grammatica, Bedrijfsadministratie en Bedrijfseconomie.

Tot 1987 VWO: geslaagd voor de vakken Nederlands, Engels, Wiskunde 1, Wiskunde 2, Scheikunde, Natuurkunde en Economie 1.


Talen Een goede beheersing van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal en een matige beheersing van de Franse taal.


Software - Lotus 123
- Multiplan
- Data ease
- Dbase
- MS Office; Excel, Word, Access, PowerPoint, Visio
- Sap FI/CO en Oracle (business objects)
- HR (cats)
- Visual Basic
- VBA (for applications)
- Java
- Diverse rapportgeneratoren (As4200)
- Exact en diverse boekhoudpakketten; lopac, multisalary, Fis, Mis,
Fas, Sga, Sun systems, etc.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim Projectmanager/Reporting specialist/Financial controller:- Grondige kennis en werkervaring in de financiële administratie; onder andere als administrateur, controller en financieel directeur.- Diverse afdelingen geleid; waaronder financiën, inkoop, automatisering, planning en control.- Ervaring in doorvoeren van financiële reorganisaties.- Uiteenlopende specialistische opdrachten uitgevoerd; benchmarking, AO, auditing, rapportering en advies.- Management consulting.- Business development.- CRO (chief restructuring officer)- Bediening en uitwerken van rapportgeneratoren (SQL).- Uitzoeken van interface mogelijkheden tussen financiële systeem- en applicatieprogramma's.- Aanpassen van gebruikersmogelijkheden binnen financiële pakketten; zoals het maken van een toepassing binnen een database pakket, om aan de informatiebehoefte van meerdere gebruikers te voldoen. Met name functionele ondersteuning voor implementatie van SAP FI en Oracle.- Project/programma management, met toepassing van Sap, Oracle en Ms-office omgeving, Prince2.- Informatie & organisatie analyse.

Talenkennis interimmanager

Talen Een goede beheersing van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal en een matige beheersing van de Franse taal.

Overig

Overige kenmerken:

- Is van nature een initiatiefnemer.
- Sterk in het doelgericht aanpakken van problemen.
- Ervaren in het bedenken van de juiste strategie voor een structurele aanpak.
- Communiceert helder naar alle niveaus binnen een organisatie.
- Geeft in een vroeg stadium de haalbaarheid van een project aan. Evenals de mogelijke oplossingsrichtingen en aan te wenden resources.
- Denkt op zowel het organisatorische-, strategische- als commerciële vlak mee.
- Werkt graag in een internationale omgeving.
- Heeft een gezond gevoel voor humor.

ICT ervaring:

- Bouwen van macros, zowel in Excel als in Lotus.
- Verbeteren van SQL functies en queries.
- Verbeteren van en werken met reportgeneratoren.
- Onderzoeken interface mogelijkheden tussen (financiële) systemen
en applicatie programma’s.
- Aanpassen van gebruikers mogelijkheden van financiële pakketten.
- Bouwen van een applicatie binnen een database pakket, zodat
informatie beschikbaar was voor meerdere gebruikers.
- Programmeren in Visual Basic (for applications).
- Bouwen van uigebreide applicaties in Word en Excel, Access en
Visual Basic for applications.
- Heb gewerkt als project manager en functional consultant; met onder
andere SAP, Oracle, Business Objects. En als business analyst.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: