Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur

directeur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring, waarin ik mijn expertise heb opgebouwd en toegepast:

Op interim basis:

Febr 2008 – medio oktober 2008 SWAFacet, Rotterdam

SWAFacet is het Shared Service Center van de SWKGroep. Binnen de SWKGroep werken ca 2200 medewerkers. SWAFacet voert alle secundaire processen uit van de 7 kinderopvang organisaties en de buurtwerkorganisatie die tot de SWKGroep behoren. Binnen de sector P&O ontstond de behoefte om Recruitment als nieuwe dienst te ontwikkelen.
Mijn interim opdracht als Corporate Recruitment adviseur bestond uit de volgende elementen:
• Het opzetten van de nieuwe recruitment afdeling van 3 medewerkers
• Het creëren van afname behoefte van de nieuw geboden diensten binnen de SWKGroep
• Het formuleren en operationaliseren van de met de afnemers afgesproken SLA’s
• Het structureren van de afdelingsprocessen om conform de SLA’s te presteren
• Het ontwikkelen van visie op werving en selectie in de breedste zin van het woord
• Het opstellen van een strategische arbeidsmarktcommunicatie plan voor een aantal tot de SWKGroep behorende kinderopvang organisaties.
• Het uitvoering geven aan doelgroepenbeleid in het licht van wervingsactiviteiten
• Het zelf searchen en selecteren van top management
• Het ontwikkelen van een nieuw wervingsconcept, gebruik makend van de ruimte binnen de nieuwe CAO KOV, die gericht is op het aanboren van een nieuwe doelgroep potentiële medewerkers voor de Buitenschoolse Opvang
• Coaching en advisering van het management irt de realisatie van door hen geformuleerde doelstelling mbt kwaliteit en kwantiteit van de instroom

Juli 2008 – oktober 2008 Rabobank Amsterdam en omstreken, Amsterdam
• Het ontwikkelen van een maatwerktraining ten voor het lijnmanagement in selectievaardigheden, in het licht van de door Rabobank Amsterdam geformuleerde doelstellingen mbt diversiteit en samenstelling van het team
• Het geven van deze trainingen
• Het coachen van het management met betrekking tot dit aspect binnen hun functie

April 2008 – oktober 2008 Coca-Cola Nederland, Rotterdam
• Het ontwikkelen en (doen) uitvoeren van kwalitatieve audits voor Coca-Cola Nederland met als doel om de experential marketing acties die Coca-Cola Nederland laat uitvoeren door een extern promotie bureau te verbeteren.
• Het adviseren van Coca-Cola Nederland en het promotiebureau over te ondernemen actie op de vastgestelde verbeterpunten op zowel logistiek, organisatorisch als kwalitatief inhoudelijk niveau met als doel het ROI op deze marketing uitgaven te optimaliseren.



In loondienst:

April 2005 – febr 2008 VDM + Dataview Communicatiegroep, Rotterdam
Directeur/consultant Dataview onderzoek & advies bv
• Eindverantwoordelijk voor strategisch, tactisch en commercieel en marketing beleid van Dataview onderzoek & advies bv. , een organisatie met ca 50 fte en een omzetvolume van ca € 3 miljoen in 2007. Eindverantwoordelijk voor omzet, groei en rendement. Dit resulteerde in een groei van 60% in de afgelopen 3 jaar.
• Externe projecten:
o Als consultant bij mijn opdrachtgevers adviserend op het gebied van het verbeteren van de commerciële performance. Dit in het bijzonder binnen filiaalorganisaties waar houding en gedrag van de medewerker in de interface tussen de klant en de klant van de klant de doorslaggevende succesfactor is. De branches waarin ik mijn opdrachten had waren vooral Financials, Retail, Automotive, Telecom en zakelijke dienstverlening.
• Interne projecten:
o Het ontwikkelen van de strategie voor de commerciële marktbenadering en positionering; het opzetten van een commerciële afdeling inclusief ontwikkeling acquisitiebeleid en methodiek om tot optimalisatie relatiebeheer te komen, productinnovatie en ontwikkeling commerciële middelen
o Operationele excellentie: in het kader van het verbeteren van het rendement, de ontwikkeling van een nieuwe kostenstructuur en prijsbeleid; het opzetten van een nieuwe sturingssystematiek om de resultaten beter en eerder te kunnen beïnvloeden.
o Het opzetten van een volledig HR instrumentarium in het kader van boeien, binden en ontwikkelen van medewerkers incl. loonhuis, functiebeschrijvingen en –waarderingen; beoordeling en functionering systematiek en ontwikkelprogramma.
o De aankoop en implementatie van een nieuw software programma, nieuwe planningssystematiek en een nieuw CRM systeem

Juni 2002 – april 2005 Vedior NV, Amsterdam
Regio Directeur /Commercieel Manager
• Eindverantwoordelijk voor strategisch, tactisch en commercieel en marketing beleid van de regio Midden West Nederland. ; een regio met ca. 150 fte, een omzet van ca. € 38 miljoen en een rendement van ca. € 1,8 miljoen. Eindverantwoordelijk voor omzet, groei, ontwikkeling klantenportefeuille en rendement. Dit resulteerde in een gemiddelde jaarlijkse groei van 5% in een markt die een groei van gemiddeld 2,5 % liet zien.
• Externe projecten:
o Het uitwerken en succesvol binnenhalen van grote tenders van klanten zoals Schiphol, Martinair, Gemeente Haarlem, Gemeente Den Haag, Gemeente Rotterdam, Ministerie van Economische Zaken, Ministerie van VROM.

• Interne projecten:
o Vanuit nieuw geformuleerde positionering en mission statement van Vedior, als projectteamlid verantwoordelijk voor de vertaling van de geformuleerde visie en missie naar houding en gedrag van management en medewerkers. Het maken van de interne analyse, benoeming aandachtspunten door en voor de hele organisatie en de vertaling in concreet te ondernemen actie op alle niveaus.

September 2001 – juni 2002 Extra Talent, Rotterdam
Commercieel Manager/Manager Operations
• Eindverantwoordelijk voor strategisch, tactisch en commercieel en marketing beleid en de directe aansturing van de Business units (Rotterdam, Amsterdam en Utrecht).

Juni 1989 – september 2001 Content Beheer, Den Haag
01.00 – 08.01 Districtsmanager Groot Den Haag
• Eindverantwoordelijk voor strategisch, tactisch en commercieel en marketing beleid van het district Groot Den Haag, bestaande uit 16 reguliere vestigingen en 2 projectvestigingen. Hierbij eindverantwoordelijk voor de districtsomzet en -resultaat, de relatieopbouw, -uitbouw en -ontwikkeling.
• Projecten:
o Werkgelegenheidsproject: het bemiddelen van allochtone jongeren naar een administratieve functie
o Scholingsprojecten: samenwerking met de Haagse Hogeschool voor Duale leerweg voor MER studenten, waarbij Content zorgde voor de leerwegcarrière bij haar opdrachtgevers.
01.99 – 12.99 Manager Content België/districtsmanager Zuid West Nederland
• Openen Belgische markt voor een het “merk” Content, een gespecialiseerd bureau in het hogere administratieve segment,
• Openen van de drie vestigingen in Brussel, Antwerpen en Luik
01.98 – 12.98 Commercieel adviseur/Directie assistent
• Als projectteamlid het mede ontwikkelen van het commerciële, operationele en HR beleid.
• Het inhoudelijk ondersteunen en adviseren van het districtsmanagement bij de implementatie hiervan
• Het opstellen en vertalen in concrete actie van het businessplan voor Content Uitzendbureau
07.96 – 12.97 Landelijk accountmanager large accounts
• Het acquireren, beheren en uitbouwen van klanten en prospects met een omzet(potentieel) van meer dan Hfl. 3 miljoen op jaarbasis.
• Samenstellen en leiding geven aan accountteams voor grote, complexe opdrachten/projecten
01.94 - 06.96 Branche Manager
• Verantwoordelijk voor het tot stand komen van een geïntegreerd dienstenpakket met als doel om Content als full-service, allround dienstverlener in de markt neer te zetten.
• Bemannen van grootschalige en arbeidsintensieve projecten
06.89 – 12.93 Regio Manager
• Eindverantwoordelijk voor strategisch, tactisch en commercieel en marketing beleid van de regio Den Haag, bestaande uit 8 vestigingen. Hierbij eindverantwoordelijk voor de regio-omzet en -resultaat, de relatieopbouw, -uitbouw en -ontwikkeling.

Maart 1988 – juni 1989 Ministerie van WVC, Rijswijk
Organisatie Adviseur
• Opzetten en uitwerken van een vernieuwde organisatiestructuur van de twee hoofddirecties naar 8 beleidsdirecties binnen de sector Welzijn

Maart 1979 – maart 1988 Randstad Uitzendbureau BV.,
Intercedent/manager


Opleiding interimmanager

Opleidingen en cursussen

• 1968 - 1974 VWO
• 1980 – 1985 Bedrijfskunde

• maart 2005 Topmanagement (Krauthammer)
• september 2003 Verkoopmanagement (Krauthammer)
• maart 2003 Effectief beoordelen
• september 2001 Vervolgtraining assessment instrumenten (OPQ- SHL)
• september 2000 Basistraining assessment instrumenten (OPQ-SHL)
• januari 2000 Zakelijk Frans (Regina Coeli, Vught)
• oktober 1999 Klantbindend en adviesgericht offreren (Van’t Loo Van Eck)
• mei 1995 Gedragsgericht interviewen
• maart 1995 Arbeidsrecht
• mei 1994 Transactionele Analyse
• december 1993 Persoonlijke Effectiviteit
• augustus 1993 Situationeel Leidinggeven
• juni 1992 Techniek van het Presenteren
• november 1990 Situationele Conflicthantering



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Te typeren ben ik als: ondernemend, resultaatgericht,enthousiasmerend, daadkrachtig, overtuigend, strategisch denker met oog voor de praktische uitvoerbaarheid, charismatische persoonlijkheid, people manager, teamworker, doorzetter, inventief, coachend leidinggevende.


Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits, frans in woord en geschrift

Overig

Als interim manager ben ik vooral in te zetten als:
• Directeur/Algemeen of commercieel manager op strategisch en/of tactisch niveau
• Adviseur en procesversneller, gericht op (commerciële) prestatie verbetering
• Consultant, gericht op professionaliserings trajecten
• Bruggenbouwer binnen verandermanagement, vooral gericht op gedragsbeïnvloeding bij medewerkers
• Adviseur met betrekking tot het ontwikkelen en operationaliseren van strategisch arbeidsmarktcommunicatie beleid
• Adviseur met betrekking tot het opzetten en operationaliseren van HR afdelingen, inclusief het ontwikkelen van HR instrumentarium en recruitment
• Commercieel pionier en aanjager
• Baanbreker voor nieuwe markten/nieuwe vestigingen

Algemeen:
Het best kom ik tot mijn recht in een omgeving waar binnen korte tijd veel moet gebeuren. Mijn expertise ligt in het ontwikkelen, aanscherpen en aansturen van middelgrote organisaties of bedrijfseenheden. Mijn visie: geef medewerkers verantwoordelijkheid, prikkel en stimuleer. Vanuit deze individuele groei blijven groeiresultaten op de korte termijn gewaarborgd worden voor de lange termijn.
De zakelijke dienstverlening kent geen geheimen voor mij. Maar ook binnen de non-profit zijn mijn competenties waardevol gebleken. Mijn resultaatgebieden liggen op het terrein van verbeterde (commerciële) prestaties op korte en (midden)lange termijn, klantenbinding en ROI op marketing en communicatie middelen. Dit met name binnen de retail, financiële dienstverlening, automotive en uitzendbranche.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: