Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Logistiek / Operations manager in projecten, warehousing en

Logistiek / Operations manager in projecten, warehousing en

Werkervaring interimmanager

Referentie Interim projecten als zelfstandige

2010-heden
Interim manager & consultant
Op het gebied van logistiek- en operationeel management, procesinrichting en –verbetering. Voornaamste branche: levensmiddelen.

Projecten:

Interim Procesmanager PostNL (2012 - 8 maanden)
Tijdens de reorganisatie van PostNL heb ik in de keten Bezorgen voor VBG Leiden de functie van VBG manager waargenomen. Voor een periode van 8 maanden het bedrijfsproces gecontinueerd. Dagelijks procesaansturing; 5 teamcoaches (medewerkers: 450+) Targets kwaliteit, budget en mobiliteit ruimschoots behaald.

Herhuisvestingsproject Fokker Services (2011 - 4 maanden)
Logistiek en facilitair coördinator voor UTS Facility Management tijdens de bedrijfsverhuizing van Fokker Services. Voorbereiding, uitvoering en controle van alle logistieke stromen uit de verschillende magazijnen. Totale verhuizing ruim 700 trailers (500.000 magazijnonderdelen en 8 km archief)

Integratieproces/verhuizing businessunit slagersgroothandel (2011 3 maanden)
Projectleider in het integratieproces en verhuizing van een bedrijfsonderdeel naar partnerorganisatie. Verantwoordelijk voor invulling en borging van nieuwe operationele- en logistieke processen, opzet en invoering nieuw assortiment, voorbereiding koppeling tussen software- en bestelsystemen en fysieke verhuizing van assortiment, personeel en materiaal.

 
Logistieke en operationele inrichting diepvriesmagazijn 4000m2 (2011 3 maanden)
Nieuw in gebruik genomen diepvries distributiemagazijn.
Als projectondersteuner verantwoordelijk voor logistieke en operationele inrichting, implementatie van ERP/WMS software. Operationele ingebruikname distributiemagazijn 10 weken na aanvang project.

Coöperatie in- en verkoop horecagroothandels (2010 2 maanden)
Logistieke en commerciële samenwerking. Onderzoek verricht in breedte assortiment, inkoopprijzen/condities. Operationele/logistieke voorwaarden opgesteld, processen opgestart.

Samenwerkingsverband logistiek groothandel en vleesproducent/leverancier (2010 1 maand)
Logistieke samenwerking opgezet. Fysieke invulling automatisering, operationeel- en logistiek beleid. Procesbeschrijvingen en taken vastgelegd, verantwoordelijken aangesteld, in operationele fase overgedragen.

Werkervaring en projecten uit dienstverband en zelfstandig

2005-2010
De Kweker. Groothandel in levensmiddelen, Amsterdam
Bedrijfsleider De Kweker-AGC bezorgservice van 2007 – 2010
80FTE, jaaromzet 25M 2009. Verantwoordelijk voor operationele en financiële resultaten. Omzetgroei van 40% in 3 jaar, verhoging bedrijfsresultaat van 3% in operations. Lid MT.
Mijn voornaamste werkzaamheden bestonden uit het aansturen van de operationele processen (orderpick, planning, transport, voorraadbeheer, verkoop). Hiernaast hield ik mij bezig met het beleid uitzetten en implementeren, bewaken van het budget, kosten, omzet, marge en diverse projecten.

Projecten:

Ontvlechting bezorgservice groothandel
Nieuwe bedrijfsstructuur ontwikkeld en geïmplementeerd. Na afronding was de basis gelegd voor een volledig zelfstandig opererende bezorgservice.(i.s.m. VDP Support)
Proces optimalisatie bezorgservice
Structuur in operationele processen aangebracht. Verhoging van klanttevredenheid, performance. Operationele kostenbesparing gerealiseerd van 8% op basis van omzet 25M. (i.s.m. VDP Support).
Professionalisering logistiek
Onderzoek naar centrale/decentrale distributie voor bezorggroothandels (3). Resultaat was uitbreiding eigen wagenpark door overname transportonderneming. Besparing van 15% op 1,1M transportkosten.
 
Samenwerkingsverband externe leveranciers versgroepen
Logistiek beleid en structuur ontwikkeld voor toeleveranciers. Na succesvolle invoering
omzetverhoging van 30% gerealiseerd binnen versgroepen.
Internet bestelsysteem
Onderzoek, ontwikkeling en ingebruikname van internet bestelsysteem. 1 jaar na invoering 250 actieve gebruikers (27% van bestaande klanten).
Klachtenreductie
Verbetering productieprocessen. Na afronding project klachten voor de helft gereduceerd

2004– 2005
Linkin’ Business adviesbureau, Alkmaar
Consultant eigen onderneming, Medeoprichter.
Adviesbureau gespecialiseerd in marktonderzoek, ondernemingsplannen en haalbaarheidsstudies voor organisaties in het MKB. In mijn functie was ik verantwoordelijk voor de coördinatie, aansturing en uitvoering van diverse projecten en onderzoeken. 23 succesvolle onderzoeken/projecten afgerond. Samenwerkingsverband met KVK, RPA NHN en Syntens

Adviestrajecten uitgevoerd:

Groothandel in levensmiddelen
Vestigingsplaats onderzoek Noord Holland; concurrentieanalyse (prijs- en conditiebeleid), marktonderzoek potentiële klanten en financiële analyse.
Landelijke Arbo-dienst
Regionale concurrentieanalyse in verzuim preventie, begeleiding en re-integratie.
Transportonderneming
Haalbaarheidsstudie aan te leggen pompstation. Financiële- en markt analyse, wet- en regelgeving.
Gemeente in Noord Holland
Onderzoek naar klantenstroom en klanttevredenheid onder bezoekers gemeentehuis. Geautomatiseerd en fysiek onderzoek onder ruim 1200 geënquêteerden.
Groothandel in chemicaliën
Haalbaarheidsstudie voor op te starten groothandel in Dode Zee producten.


2003 – 2005
Spotless Events, Alkmaar/Berkhout
Medeoprichter.
Omzet 2005: 150K.
Een evenementenbureau gespecialiseerd in de organisatie van evenementen voor horecabedrijven om de verkoopactiviteiten en naamsbekendheid te vergroten. Hiernaast organisatie van diverse bedrijfs-, en muziekevenementen. Bezoekersaantallen tussen 100 en 2000 personen.
 
< 2003
Forde Recruitment Cairns, Australië
3 maanden interim chef de parti voor 5*hotels.
3 maanden interim chef-kok in restaurant. Dagomzet 20K.
En Garde, detacheringbureau, Utrecht
3 maanden interim junior souschef 5*hotel
6 maanden gedetacheerd chef de parti voor 5*hotels en cateringservice
Party Garden Cateringbedrijf, Heerhugowaard
Zelfstandig werkend kok en locatiemanager
TNT pakketservice, Alkmaar
Parttime transport/magazijn.
Diverse restaurants/hotels
Pulitzer Hotel, Hotel Crown Plaza, Restaurant De Componist,
Hotel Marijke, Restaurant ’t Gulden Vlies.

Opleiding interimmanager

Diploma’s / Opleiding

2005 Deeltijd HBO Small Business & Retail Management (BA).
2000 Opleiding Zelfstandig Werkend Kok (MBO-4)
1996 MAVO-D


Certificaten / Cursussen

2010 PRINCE2, Exin.
2008 Inzicht in Invloed, Bureau Zuidema.
2008 Relatiemanagement, Valk & Partners.
2007 BHV+AED, DGS Arbo & Veiligheid.
2005 Presentatietraining, Bureau Dopio.
1998 Patisserie en Chocolaterie, SVH, Horizon College.
1998 Toepassing van de Hygiënecode voor leidinggevenden, SVH Zoetermeer.

Aanvullende vaardigheden

Computer;
Windows t/m 7
Office 03/07/10, Excel, Word, Acces, Visio
ASW(ERP), Punch Telematix (TMS), AS400

Talenkennis interimmanager

Talen;
Engels – vloeiend spreken en schrijven
Duits – gemiddeld spreken en schrijven

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: