Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim- en projectmanager

interim- en projectmanager

Werkervaring interimmanager

1 oktober 2001 tot heden projectmanager bouwprojecten Rabobankkantoren in Oosterhesselen en Schoonoord, Rabobank Klenckeland te Zweeloo

november 2001
Vestigingenonderzoek Rabobank Klenckeland te Zweeloo

Onderzoek naar de rentabiliteit van het vestigingennet op basis van de lokale klant- en marktgegevens van Rabobank Klenckeland. Aan de hand van het onderzoek is een adviesrapportage uitgebracht over het efficiënt inzetten en benutten van kantoren in het werkgebied van de bank voor de middellange en lange termijn.


1 juni 2001 tot
1 oktober 2001 Procesmanager, Friesland Bank NV, Leeuwarden

In het kader van een efficiencyslag wil de Friesland Bank de efficiency en effectiviteit van de kantoren significant verbeteren door de processen zoveel mogelijk centraal te beleggen binnen de Friesland Bank. Om deze procesverbeteringen aan te dragen en te implementeren ben ik betrokken geweest bij het opzetten van een nieuwe afdeling Procesmanagement in het hoofdkantoor van de Friesland Bank in Leeuwarden. Tijdens deze opdracht voornamelijk betrokken geweest bij het opzetten van een nieuwe structuur en werkwijze voor de afdeling Procesmanagement. Ook het overnemen van werkzaamheden van een andere centrale afdeling en deze inbedden in de nieuwe organisatiestructuur en -werkwijze behoorde tot de werkzaamheden.


mei 2001 Trainer-docent Rabobank Bedrijfsopleidingen te Veendam

Workshop BTW-regeling voor Rabobanken gericht op medewerkers Financiële Administratie bij Rabobanken. Korte cursus waarin kort de theorie wordt uiteengezet en een aantal praktijkgerichte opdrachten worden uitgevoerd. Tijdens de workshop worden cursisten in de gelegenheid gesteld praktijkvoorbeelden uit de eigen bank aan te dragen.

november 1999 tot
1 juni 2001 Manager Bedrijfsvoering a.i., Rabobank De Dollard, Winschoten

Bij deze in 1999 door fusie ontstane lokale Rabobank (125 medewerkers, verdeeld over 15 locaties) was ik verantwoordelijk voor het financiële bedrijf (verantwoording en administratie), het facilitaire bedrijf en de informatisering. De afdeling Bedrijfsvoering bestond uit 16 personen.
Naast de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse leiding van het segment was een belangrijke taak bij te dragen aan het uitbouwen van de fusie-integratie, het verstevigen van de administratieve organisatie en het uitwerken van het distributiebeleid. Een van de ingrijpendste veranderingen was het sluiten, en de voorbereiding daarvan, van 7 van de 15 vestigingen.


mei 2000 tot
juli 2000 Adviestraject FlexOffice, Heerenveen

Ten behoeve van een uitbreiding van de bedrijfsactiviteiten van de cateraar FlexOffice in Heerenveen is een bedrijfsplan opgesteld, inclusief pro forma resultatenberekening en liquiditeitenprognose. Daarna het bedrijf geadviseerd bij gesprekken met externe financiers. De adviezen en begeleiding hebben geleid tot de gewenste uitbreiding van de bedrijfsactiviteiten.


juli 1998 tot
maart 2000 Projectmanager bouwproject kantoor te Zuidlaren, Rabobank Eelde-Vries-Zuidlaren te Vries

De Rabobank Eelde-Vries-Zuidlaren had in 1998, naar aanleiding van een tegenvallend marktaandeel in Zuidlaren en een gedateerde aankleding van het bankgebouw in Zuidlaren, de wens om het totale bedieningsconcept van de bank opnieuw te gaan beschrijven en in te voeren voor al haar kantoren. Het kantoor Zuidlaren moest hiervoor dienen als pilotproject om ervaring op te doen met het gekozen distributie- en bankhalconcept.

juli 1999 tot
oktober 1999 Procesmanager verandertraject segment Huis en Hypotheek Advies van de Rabobank Eelde-Vries-Zuidlaren

Procesbegeleider van een verbetertraject voor de afdeling Huis & Hypotheekadvies van de Rabobank Eelde-Vries-Zuidlaren. Doel van het traject was het vrijmaken van capaciteit bij de medewerkers op de Commerciële (Verkoop) Binnendienst voor commercieel ondersteunende activiteiten, en daarmee de slagkracht van het gehele segment Huis & Hypotheek te vergroten.


april 1999 tot
juli 1999 Manager a.i. Rabobank Adviescentrum Particulieren te Sleen (segmenten Financieel Advies en Huis en Hypotheek Advies)


april 1998 tot
april 1999 Manager Bedrijfsvoering a.i. Rabobank Klenckeland te Zweeloo (segmenten Financieel Advies en Huis en Hypotheek Advies)

Bij deze in 1994 door fusie ontstane lokale Rabobank (45 medewerkers, verdeeld over 4 locaties) was ik verantwoordelijk voor het financiële bedrijf (verantwoording en administratie), het facilitaire bedrijf en de informatisering. De afdeling Bedrijfsvoering bestond uit 7 personen.

In deze functie heb ik een bijdrage geleverd aan het uitbesteden van het systeembeheer naar een centrale eenheid van Rabobank Nederland. Voor het noorden van Nederland is dit in 2001 gerealiseerd.



In april 1998 ben ik als zelfstandig ondernemer vanuit mijn eigen BV voor meerdere opdrachtgevers gaan werken.


Werkervaring

maart 1997 tot
april 1998 Manager Bedrijfsvoering, Rabobank Klenckeland te Zweeloo

januari 1996 tot maart 1997 Hoofd Commerciële Ondersteuning, Rabobank Klenckeland te Zweeloo


februari 1995 tot januari 1996 Medewerker Administratieve Organisatie, Rabobank Sleen-Oosterhesselen-Zweeloo

Opleiding interimmanager

1994 tot heden Diverse cursussen en workshops bezocht.
-Managen van veranderingen
-NIBE Grondbeginselen Zakelijke Dienstverlening (diploma)
-Leergang Operationeel Leidinggeven (certificaat)
-Workshop kwalitatieve instroom
-Computertrainingen Microsoft Word, Excel en Acces

september 1988 tot september 1994 Rijksuniversiteit Groningen te Groningen, afgestudeerd in 1994, afstudeerrichting Bedrijfseconomie.

Specialisatierichting Management en Organisatie, met in het vakkenpakket o.a. de vakken: Algemene Organisatiekunde, Strategisch management, Industrial economics, Methoden en technieken van meso-economisch onderzoek, Management Accounting en Gedragswetenschappen.

1 april 1994 tot
31 juli 1994 Fridericiana Universität te Karlsruhe (Bondsrepubliek Duitsland)

Studie in het kader van het Erasmus uitwisselingsproject van de EG, gevolgde vakken o.a.: Arbeitswissenschaften, Intercultural Communication en Internationale Wirtsschaftspolitik.

1982 tot 1988 Winschoter Scholen Gemeenschap te Winschoten, Vwo-diploma



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Goede kennis van Microsofttoepassingen: Word, Excel, Outlook, Powerpoint en Acces.
Gebruikerservaring met SAP.


Talenkennis interimmanager

Nederlands Goed
Engels Redelijk
Duits Goed

Overig

Ik ben een resultaatgericht manager met een sterke prestatiemotivatie. Besluitvaardigheid, durf en ondernemerschap zijn sterke competentiegroepen in mijn profiel. In de wijze van opereren vertaalt zich dat in een resultaatgerichte en taakstellende stijl van werken, die evenwel gebaseerd is op samenwerking. Ik ben te typeren als een ondernemende en voortvarende stuurder, die graag opereert in een no-nonsense omgeving waar wat moet gebeuren.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: