Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Banking business consultant

Banking business consultant

Werkervaring interimmanager

Periode:
Organisatie:
Functie: Juni 2009 – heden
Ministerie van Economische Zaken (Fusie traject)
Proces Consultant
Werkzaamheden: Motiveren organiseren van workshops voor de nieuwe organisatie en ondersteuning op allerlei gebied ten behoeve van de fusie van Octrooi centrum NL, Senternovem en Economische voorlichtingsdienst vanuit een Best Practice gedachte.


Periode:
Organisatie:
Functie: April’08 –
Shell Verkoop & Refinary
Issue manager
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor een beheer van alle issues voor Downstream One Benelux GSAP Implementation. Organiseren van Global workshops op Executive niveau. Sparringpartner voor Global en Local organiatie.


Periode:
Organisatie:
Functie: februari 2007 – heden
Abn Amro
IT Project Controller
Werkzaamheden: Lid van de Project Review Board. RFC’s en project initiaties, ondergaan een review. Wekelijks contact met MT leden voor updates en status van de portfolios. Monitoren ontvangst verslaglegging.
Rapportages opstellen en analyseren. Budget opstellen en bewaken. Assisteren in AO/IC. Aanspreekpunt IT Control. Zeer complexe organisatie ivm offshoring IT te India.


Periode:
Organisatie:
Functie: Juni 2006 – heden
Fast Fluid Management (Productie van verf mengmachines)
Financial analist
Werkzaamheden: Focus op Financiele analyse Processing various KPI models, ondersteuning in jaarlijks Business plan.


Periode:
Organisatie:
Functie:
Projectmethodiek Juni 2006 – oktober 2006
AbnAmro
Business analist
DSDM
Werkzaamheden: Door middel van papierloos zakendoen klanttevredheid om hoog schroeven. Het fasciliteren van diverse workshops. Communicatie met de stakeholders (IT Architects, business users, vendors, technical team, IT security). Adviseert het (afdelings)management over vertaling van strategisch beleid naar inrichting / verbetering van business processen en over de ontwikkeling van producten, systemen en processen. Inventariseren business requirements


Periode:
Organisatie:
Functie: Augustus 2005 – juli 2006
Abn Amro
Projectmanager Implementatie Levensloop
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor project resourcing, people, budget, timeen quality. Opstellen globale oplossingsrichting en alternatieven in Business case dmv quickscan. D.m.v. workshop vaststellen requirements.
Keuze hardware. Vaststellen werkprocessen en beheerprocessen. Plannen en coordineren uitrol. Informeren en instrueren kantoren. Identificeren van de business risico’s. Uitvoeren van een (informatie) analyse tav de verwachten gap om deze vervolgens in samenspraak met de business (dan wel met stakeholders aan business / operationele zijde) tot oplossingen (in samenspraak met IT, externe leveranciers) verder uit te werken. Wijzigingen in de betrokken processen in kaart brengen.
Opstellen RFC’s voor een externe leveranciers op basis hiervan een (of meerder) contracten kan opstellen (voor levering).
Procesbeschrijvingen opstellen en afstemmen met de bijbehorende stakeholders hierbij.


Periode:
Organisatie:
Functie: Februari 2005 – juli 2005
NIB Capital (Corporate Banking)
Controller
Werkzaamheden: De interne en externe informatievoorziening, interne beheersing en het verbeteren van systemen, werkwijzen, procedures. Fiscale focus.


Periode:
Organisatie:
Functie: Januari 2005 – Februari 2005
Electrabel (Energieleverancier)
Consultant
Werkzaamheden: Het analyseren verbeteren van bestaande front office processen en rapportages met name voor aftersales.

Periode:
Organisatie:
Functie: november 2004 – januari 2005
Ministerie van economische zaken (Fusie Senter en Novem)
Process consultant
Werkzaamheden: Het beoordelen en adviseren van procesbeschrijvingen tijdens een fusietraject

Periode:
Organisatie:
Functie: Oktober 2004 – februari 2005
Ziekenhuis Amstelveen
Controller Bureau Management Ondersteuning
Werkzaamheden: Opstellen maand-, kwartaal- en jaarrapportages Beoordeling begroting en budgetten. Voorbereiden en opstellen investeringsvoorstellen. Aanspreekpunt van AO en IC. MT leden aanspreken op hun activiteiten. Verantwoording afleggen aan de algemeen directeur.

Periode:
Organisatie:
Functie: Juli 2004 – september 2004
Essent Retail
Projectleider Correspondentie Team
Werkzaamheden: Volledig verantwoordelijk voor achterstanden voor alle regio’s (geheel NL)
Coördinatie van taken van en het geven van leiding aan leden van het Correspondentie team.
De zorg dragen voor de kwalitatieve en kwantitatieve prestaties van het team. De projectleider is verantwoordelijke voor de behaalde resultaten van de toegewezen projecten.

Periode:
Organisatie:
Functie: Oktober 2003 – juni 2004
ING Real Estate
AO consultant

Periode:
Organisatie:
Functie: Juni 2003 – september 2003
Akzo Nobel Car refinishes
Senior Financieel medewerker/ plv hoofd boekhouding

Periode:
Organisatie:
Functie: Oktober 2002 – mei 2003
NUON (Energieleverancier)
After sales Corporate Clients account manager
Werkzaamheden: Volledig relatie management van de zakelijke markt van de top tien grootste klanten zoals banken en woningbouwverenigingen.



Periode:
Organisatie:
Functie: September 2002 – oktober 2002
Interpay (banking)
AO consultant

Periode:
Organisatie:
Functie: Mei 2001 – juni 2002
Rabobank ICT
Cost manager / Controller

Periode:
Organisatie:
Functie: April 2001 – maart 2002
Interbank (dochter Abnamro)
Boekhoudkundig medewerker

Periode:
Organisatie:
Functie: April 2001 – maart 2002
AON Consultancy (pensioen advies)
Boekhoudkundig medewerker

Periode:
Organisatie:
Functie: Juni 2000-Maart 2001
Shell
Credit controller
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor de klanten in de volgende gebieden: Europa, Zuid Amerika en Azië van het Oliesegment. Dit betrof meer dan 100 Shell cliënten die IT-diensten afnamen van de opdrachtgever. De opdracht was het verhogen van de klanttevredenheid van de cliënten.

Periode:
Organisatie:
Functie: Maart 1998 – mei 2000
Moret Ernst & Young Accountants
Gevorderd assistent accountant

Periode:
Organisatie:
Functie: 1997 – 1998
Computer Education Amsterdam
Docent Office

Periode:
Organisatie:
Functie: Februari 1997 – juli 1997
Abbott Diagnostics Division BV
Assistent accountant

Periode:
Organisatie:
Functie: Januari 1996 – juli 1996
Accountancy en consultancy Amsterdam (ACAM)
Assistent accountant

Periode:
Organisatie:
Functie: Februari 1995 – juli 1995
Grand Hotel Krasnapolsky NV
Assistent boekhouder



Opleiding interimmanager

UVA Master management & Control (pauze)
HEAO BE afgerond
Prince 2
Bekend met DSDDM project man methodiek


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Realistische op resultaat gefocuste professional,
Gestart bij Big 4 audit firm en vandaar uit ervaring opgedaan bij publieke en private (Global Corporate, MBK & Banking) organisaties. Brede ervaring op het gebied van Accounting, Financial, Fiscal, Control, Project management, Business development, Business proces management en (personal) Coachen van collega's.
Bekend met Banking Business en IT. Bekend met opstellen .van Business Requirements dmv opzetten van workshops
Bewezen snel kennis en vaardigheden te verwerven in een dynamische veranderende omgeving. Dit alles vanuit een probleem oplossende mindset

Talenkennis interimmanager

Nederlands - vloeiend
Engels - Vloeiend
Duits - Matig
Frans - Matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: