Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Organisatie-adviseur, coach, trainer en manager

Organisatie-adviseur, coach, trainer en manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

vanaf 1987 tot heden Eigen organisatie adviesbureau Bureau voor coaching, training en scholingsactiviteiten, voornamelijk in de sector zorg en welzijn. Ook advisering en interim-management behoren tot mijn activiteiten.
1989 tot 1995 Coördinator VO-Management (Voortgezette Opleiding Management) aan de Hogeschool Leiden.
1987 tot 1989 Stafdocent Kader- en Docentenopleiding aan de Hogeschool Leiden.
1982 tot 1987 Coördinator bij- en nascholingsactiviteiten, Stichting Haarlemse Opleiding tot Ziekenverzorgende.
1980 tot 1982 Adjunct-directeur van Stichting Haarlemse Opleiding tot Ziekenverzorgende.
1978 tot 1980 Docent verpleegkunde A-opleiding, Mariastichting Haarlem, algemeen ziekenhuis.
1976 tot 1978 Uitgezonden door de Stichting Nederlandse Vrijwilligers; in Kenia gewerkt als verpleegkundig stafdocent bij de opleiding voor “community-nurses”, afdeling public health in Mukumu.

1971 tot 1974 Docent-verpleegkunde A-opleiding en Z.V.-opleiding, St. Barbara Ziekenhuis, Geleen.
1971 Verpleegkundige, afdeling orthopedie.
Vanaf 1987 Leerling verpleegkundige A.

Recente opdrachten
 Projectleider

In ziekenhuizen, verzorgingshuizen, verpleeghuizen en welzijnsorganisaties diverse projecten begeleid met als doel om een ‘klantgerichte organisatie’ te worden, o.a.
• het invoeren van methodisch werken
• het invoeren van zorgdossiers, zorgplannen
• het invoeren van bewonertoewijzing
• het invoeren van een kwaliteitssysteem, gekoppeld aan diverse methodieken w.o. kwaliteitscirkels, werkgroepen, tevredenheidsmetingen bij bewoners en medewerkers
• bejegeningstrajecten (klantgerichtheid)
• In de periode 1993 tot 1997 begeleider geweest van het kwaliteitsproject “Ook in zorg samen sterk” van de SAVEBO, stichting samenwerkende verzorgingshuizen (15 instellingen) in de Bollenstreek. Belangrijkste activiteiten: knelpuntenanalyse, scholing en begeleiding individuele kwaliteitsmedewerkers in de huizen wat betreft het opzetten van een kwaliteitssysteem. Het motiveren van medewerkers. Metingen bij bewoners, medewerkers en management.
• introductie en invoering resultaatverantwoordelijke teams.



 Trainer/opleider/begeleider

Regelmatig verzorg ik de volgende trainingen:
• coachend leiderschap
• teambuilding
• methodisch werken en werken als zorgbegeleider
• patiëntenbespreking,
• werken aan kwaliteit, werken met kwaliteitscirkels
• communicatietrainingen (sociale vaardigheden) en
• functioneringsgesprekken.
Begeleider van werkconferenties:
• missie en visieontwikkeling
• teamontwikkeling
• samenstellen van beleidsplan, communicatieplan en kwaliteitsplan
• het creëren van een procesgestuurde organisatie

 Coach

• Het coachen van leidinggevenden en managers
• Het coachen van teams binnen veranderingsprocessen
• Coachen van intervisiegroepen.

 Organisatie-adviseur

In verzorgingshuis en verpleeghuis adviseur om van een productgestuurde organisatie naar een procesgestuurde organisatie te komen, start zelfsturende eenheden.
Start project kwaliteitsbewustwording binnen een polikliniek van een ziekenhuis.

 Interim-manager

- Interim-directeur van een regionale school voor ziekenverzorgenden gedurende een jaar.
- Directeur Skillslab Nederland gedurende een half jaar.
- Lokatiemanger van een woonzorgcentrum tot 1/7/2002





Opleiding interimmanager

1996 tot 1997 TOP-coach, (technieken optimale prestaties), graad 1, Meta Visie te Baarn.
1993 Kwaliteit in de zorginstelling, Utrecht.
* a.d.h.v. NEN/ISO 9004-2
* het invoeren van een kwaliteitssysteem.
1988 Methoden en technieken van onderzoek, Maastricht.
1979 tot 1984 Pedagogiek M.O.-A en B, richting onderwijskunde, Katholieke Leergangen, Amsterdam.
1974 tot 1975 M.G.Z.-opleiding, richting algemene onderwijskunde, Katholieke Leergangen, Amsterdam.
1972 tot 1973 Docentenopleiding, Stichting Zuidelijke Stafopleiding, Breda.
1967 tot 1971 A-opleiding, St. Barbara Ziekenhuis, Geleen.


Cursussen, workshops e.d. (een greep hieruit)
• Projectmatig werken
• kernkwaliteiten
• Je leiderschap ontwikkelen
• kernkwaliteiten en enneagram
• Creatief denken
• Timemanagement
• Psychologie van de prestatie
• Zorgvernieuwing.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Enthousiast, dynamisch, energiek, creatief, praktisch en motiverend
Gedrevenheid, optimisme, doelgerichtheid en directheid.


Talenkennis interimmanager

Engels

Overig

Medeauteur boek ‘Groeien naar resultaatverantwoordelijk werken in non-profit organisaties’ (is in september 2001 uitgegeven)



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: