Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Allround people manager

Allround people manager

Werkervaring interimmanager

Rode lijn in mijn werk is het initiëren van verander/ verbeterprocessen met als doel efficiëntie en klanten tevredenheid verbetering. Belangrijkste onderdelen hierbij zijn duidelijke verantwoordelijkheids matrix, communicatie lijnen en tools.


1/2004 – 2/2009: Zelfstandig ondernemer.
Hint Retail Roosendaal. Opzetten van een filialen bedrijf en franchise formule vertrekkende vanuit een test winkel in Roosendaal. Als gevolg van tegenvallende bedrijfsresultaten is de liquiditeitspositie van de ondernemer dermate verslechterd dat in het huidig economische klimaat HINT geen adekwaat perspectief biedt voor de nabije toekomst. Gestopt.

5/2001 – 12/2003: Interim manager Royal Cosun.
Mijn werkgebied was de organisatie Unifine. Unifine is ontstaan door het opkopen van verschillende (familie)bedrijven binnen Europa en Canada. Het verzorgingsgebied bevat b2b en b2c met eigen productie en handelsgoederen, binnen Benelux, Europa en Canada.

03/2003 – 12/2003 Project manager Unifine Puttershoek.
Het creëren van duidelijke verantwoordelijkheidsmatrix en de daarbij behorende communicatie lijnen en tools voor alle BU’s binnen Unifine.

1/2002 – 2/2003 BU Manager Unifine Logistics Belgium. Meer België.
Managen, reorganiseren en out-sourcing van deze Europees werkende BU.
Als BU manager budget verantwoordelijk voor Unifine Logistics met als scoop inkoop, warehousing en distributie voor de BeNeLux en export binnen Europa. Op alle afdelingen verbeteringen doorgevoerd met als uiteindelijk resultaat verkoop van het magazijn en outsourcing van warehousing en distributie.

5/2001 – 12/2001 Project-manager sales. Unifine Nijkerk en Puttershoek.
Managen, reorganiseren van customer service, front en back office.
Nieuw gecreëerd 1 customer service afdeling in Putters hoek en op beide locatie een front en back office voor de productie unit. Met het afronden van de implementatie van SAP alles volledig onderbouwd meet een nieuw IT systeem.

8/1998 – 5/2001: Rothmans Nederland BV & Britisch American Tobacco (BAT) te Amsterdam.

3/2000 – 5/2001 Projectmanager B.A.T Amsterdam.
Door de overname van Rothmans door B.A.T. ontstaat er een sales organisatie bestaande uit medewerkers vanuit twee culturen. Dit levert aanvankelijk de nodige knelpunten op. Mijn taak is het in kaart brengen van de knelpunten en aandragen van oplossingen.

8/1998 – 2/2000 Salesmanager Rothmans Amsterdam.
Managen, reorganiseren en succesvol maken van de sales organisatie in het kader van de veranderde tabakswet. Binnen de verantwoordelijkheid als salesmanager heb ik de sales organisatie succesvol omgebouwd van Pull naar Push. Hierbij is een nieuwe verkoop en trade marketing organisatie (98 FTE) ontstaan gericht op de toekomst.





8/1987 – 8/1998: General Biscuits Nederland BV te Dordrecht (GBN).

5/1996 – 8/1998 Project Leader Marketing/Sales en Logistiek binnen Danone Biscuit Nord (DBN).
DBN is ontstaan door de samenvoeging van de business units van de Benelux, Duitsland en Oostenrijk. Met de projectleiders op administratie en IT, verantwoordelijk voor de selectie en implementatie van een geïntrigeerd IT platform voor wat betreft marketing, sales en supply chain en de daarbij behorende organisatie. Ik coach diverse projectgroepen waarbij 76 personen betrokken zijn uit de diverse landen. Het project binnen de gestelde termijn afgerond.

4-1995 – 8/1998 Customer service manager.
In deze nieuwe MT functie binnen GBN verantwoordelijk voor 9 afdelingen. Logistiek, forecasting & planning, secretariaat, export, binnendienst, trademarketing, promotie coördinatie, applicatiebeheer en budget opvolging sales. In deze periode alle afdelingen doorgelicht en waar nodig de organisatie en processen aangepast. Het creëren van doorzichtigheid en het plaatsen van de juiste persoon op de juiste functie gericht op het behalen van de doelstelling waren het resultaat. Daarnaast vertegenwoordig ik GBN in verschillende (inter)nationale werk- en projectgroepen binnen SMA, CBL, EDI en ECR Nederland.

1/1991 – 10/1995 Key Account Manager.
Omzet-, marge- en budgetverantwoordelijk voor een groot aantal afwisselende retail accounts. Managen/ coachen van account managers.
Als team is er een significant grotere omzetgroei gerealiseerd van 68%. Daarnaast ben ik in staat geweest om als applicatie beheerder een groot aantal verbeteringen door te voeren in de planning- en rapportage systemen.

1/1989 – 12/1990 Trade marketing manager.
Opzetten en managen van een nieuwe afdeling tussen marketing en sales. Met de introductie van categorie management heeft GBN een extra tool gekregen voor de markt bewerking. Deze tool is succesvol ingezet binnen marketing/sales. Als projectleider vanuit marketing/sales gewerkt aan het behalen van het ISO en HACCP certificaat. Belangrijk bij alle vernieuwingen is dat deze persoonsonafhankelijk en IT ondersteund geborgd zijn in de organisatie.

8/1987 – 12/1988 Manager Buitendienst.
Verantwoordelijk voor de 18 personen tellende buitendienst.
Buitendienst omgevormd van vertegenwoordigers naar relatie/ winkel accountmanagers.
Met als resultaat een hogere en duurzamere resultaat tegen lagere. Met de introductie van een IT ondersteunt rapportage systeem mat daarin de nodige KPI,s ter opvolging is een goede opvolging mogelijk gemaakt.

3/1984 – 7/1987: Mars BV te Veghel.
Functies: Junior merchandiser, Merchandiser, Vertegenwoordiger, Regionaal accountmanager.

3/1983 – 2/1984: Gruma BV te ´s Hertogenbosch.
Functie: Ambulant bedrijfsleider.

6/1978 – 2/1983 Supermarktondernemer.
Zelfstandig ondernemer, eigenaar van supermarkt.


Opleiding interimmanager

Heao CE, SAP,

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sales management, BU management inkoop/warehousing/logistic, category management, verander- en reorganisatie management, People management. Projectmanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels en duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: