Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

verandermanager, projectmanager

verandermanager, projectmanager

Werkervaring interimmanager

2011
Consultant bij Dichterbij (instelling voor mensen met een verstandelijke beperking):
- ondersteuning bij de verwerking van indicatiebesluiten, zorgaanvragen en -mutaties door de afdeling Cliëntadministratie;
- analyse en voorstel AO/IT-verbeterpunten m.b.t. (werk)processen en beheer, organisatie en applicatieverwerking.

Consultant bij Zorggroep Solis:
Dagvoorzitter/Procesbegeleiding van een afdelingsteamdag.

Maart 2009 – heden, parttime freelance docent bij Centrum voor Ondernemerschap, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen:
Lessen verzorgen van minormodules Strategisch management & ondernemerschap voor HBO-studenten.

Januari 2004 – heden, consultant bij Nauta Group:
Begeleiding, advies en ondersteuning van:
- diverse business developmenttrajecten op groeps- en dochterniveau, uitmondend in strategische rapporten met missie statement, visie, strategische opties, marktanalyse, SWOT-analyse en actieplannen;
- begeleiding van een reorganisatie: plan van aanpak en planning (Prince2), procesanalyse en -beschrijving + werkinstructies opstellen, aansturing projectmedewerkers, workshops rondom cultuur en operational excellence- workshops interne samenwerking en communicatie;
- kwaliteitsmanagement procedures;
- HR onderwerpen, zoals functioneringsgesprekken.

Juni 2010 – oktober 2010, coach bij Themans hang- en sluitwerk BV:
- coaching van directeuren in persoonlijke effectiviteit.
- creëren van inzichten in intermenselijke processen, bewustwording van eigen denk- en handelspatronen en gedragsverandering.

April 2010, trainer bij Heuvelrug Wonen:
Teambuilding en workshop communicatie met het managementteam en de coördinatoren.

December 2009 – maart 2010, business analist bij UVIT:
- Onderzoek naar circulaires en andere relevante documenten die in de zorgverzekeringsmarkt gepubliceerd worden. Opstellen van een beheerproces voor de ontvangst, registratie en afhandeling daarvan in het kader van een in control statement (risk & compliance).
- Procesmodellering van zorginkoop- en ondersteunende processen in Protos/BPM One incl. beschrijving van risico’s, beheersmaatregelen en prestatie-indicatoren.

Juli 2007 – september 2008, consultant bij Vektis:
- Projectmanagement elektronische gegevensuitwisseling tussen zorgverzekeraars, de Belastingdienst, CVZ, SVB, UWV van uitzonderingsgroepen voor de Zorgverzekeringswet (gemoedsbezwaarden, grensarbeiders, buitenlandse ondernemers, militairen) en wanbetalers. Verantwoordelijk voor o.a. projectplanning (Prince2), stakeholdermanagement, coördineren van gebruikersoverleggen, requirementsanalyse, afstemming met IT-medewerkers en opstellen van functionele koppelvlakdocumenten en webservicespecificaties.
- Interim-productmanagement TOG (Tariefinformatiesysteem Organen Gezondheidszorg). Stakeholdermanagement (ZN, instellingen, gebruikers), issuemanagement, teamoverleg leiden.
- En passant opstellen van een strategisch en reorganisatieplan voor de afdeling Infrastructuur.

April 2008, trainer bij Heuvelrug Wonen:
Teambuildingstweedaagse met het managementteam om het team sterker en hechter te maken en elkaar beter te leren kennen.

December 2006 – oktober 2007, consultant bij Steffex:
Cultuurveranderings- en professionaliseringstraject in het magazijn:
- bewustwordingsworkshops rond kwaliteit, veiligheid en kosten voor magazijnmedewerkers;
- coaching van magazijnchefs in persoonlijke effectiviteit en managementstijl.

Januari 2006 – februari 2007, consultant bij Talis:
Cultuurverandertraject bij de onderhoudsafdeling met kernbegrippen als samenwerking, dienstverlening, verantwoordelijkheid, commitment, collegialiteit en loyaliteit.

Juni 2006 – december 2006, projectmedewerker bij VGZ (Bedrijfsbureau Zorg):
Verantwoordelijk voor (o.a.):
- ontwikkelen van proceduredocumenten voor de contractering van zorgaanbieders;
- opstellen van functionele specificaties van selectiequery’s;
- aanbevelingen voor gegevensregistratie en -beheer.

November 2005 – december 2005, projectleider bij Univé Verzekeringen:
projectcoördinatie financieringsstructuur huisartsen i.h.k. van de Basisverzekering.

Januari 2005 – december 2005, projectleider bij VGZ (Bedrijfsbureau Zorg):
O.a. projectcoördinatie van:
- ‘Ultieme vulling’ van AZR (=AWBZ-brede zorgregistratie): verzamelen, matchen en inlezen van indicatiebesluiten en cliëntzorggegevens;
- een nieuwe website voor een gids van zorgaanbieders.

Juni 2004 – oktober 2004, consultant bij Albron Carewell:
- workshop non-verbale communicatie
- analyse van en rapportage/advies over de interne communicatie
- workshop persoonlijke ontwikkelingsplannen

September 2004, consultant bij Bogaerts & Groenen advocaten:
advisering inzake mediation, outside-the-box denken en provocatief coachen, in het bijzonder met betrekking tot incasso\\\'s.

Oktober 2003 – december 2004, projectmedewerker bij VGZ:
Verantwoordelijk voor:
- ondersteuning en begeleiding bij de invoering van een CRM-applicatie op het vlak van datamodel, gebruikersinterface en het opstellen van bedrijfsregels en acceptatiecriteria;
- beschrijving en detaillering van zorginkoopprocessen, werkinstructies en T/B/V-matrixen (RACI) incl. optimalisatie/standaardisatie;
- coördinatie van de toetsing van de rechtmatigheid van declaratiebetalingen en de contractering van zorgaanbieders in het kader van de Ziekenfondswet;
- (daarmee samenhangend) coördinatie van de massamailings en de opschoning en actualisering van contracteringsgegevens;
- ondersteuning/aansturing van helpdesks Zorg.

November 2004, trainer bij Lindenhout:
teambuildingdag voor het secretariaat rond de thema’s interne klantgerichtheid en vraaggericht werken.

Juni 2002 – november 2002, consultant bij TNT Post:
Begeleiding van zelfsturende teams en de groepsleiders in probleemoplossing, teamontwikkeling, groepsdynamiek en resultaatgerichtheid.

Opleiding interimmanager

MBA (Hertfordshire): 1997–2000 (diploma)
H.T.S. (Rijswijk): 1984–1988 (diploma werktuigbouwkunde, afstudeerrichting productietechniek)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- cultuurverandering & professionalisering
- processmodellering
- business development
- projectmanagement
- coaching & teambuilding

Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend
Engels: goed
Duits: redelijk
Frans: redelijk

Overig

Bekend met Microsoft Office (incl. Access), MS Project, BPM One/Protos, Clarity, Sharepoint, AZR, UNIT4 Cura

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: