Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Management & Consultancy dienstverlening

Interim Management & Consultancy dienstverlening

Werkervaring interimmanager

zelfstandig interim- en projectmanager sinds 2005

Interim Facility Manager Hoofdkantoren TNT, Den Haag
• Interim facility management hoofdkantoren TNT Den Haag
• Lean & Mean beheer van alle kantoorlocaties conform SLA’s
• Accountmanagement en communicatie FO
• Contactpersoon voor hoofddirectie Specifiek binnen dynamische hoofdkantoren Den Haag
• Projectleider diverse projecten waaronder:
o Begeleiding reorganisatie User Management RFP
o Masterplan reebuilding hoofdkantoor Den Haag
o Outsourcen Facilitaire organisatie Express binnen TNT POST UM
o Contract management Technische installaties Regio West.
o Projectgroep ‘Het nieuwe werken TNT Nederland’
• Speciale aandachtsgebieden: beveiliging / landelijke meldkamer, Catering, Herhuisvesting, Installaties, Customer Intimacy. etc.

Interim Senior Facility Manager, TNT Area West, Den Haag
• Verantwoordelijk voor aansturing en beheer facilitair team Area West (45 locaties)
• Direct leidinggeven aan 11 medewerkers
• Verantwoordelijk voor accountmanagement, specifiek Multitenant kantoor Utrecht
• Leidinggeven aan projecten met landelijk en regionaal karakter zoals outsourcing
• Bedrijfsonderdelen TNT, ICT telefonie project landelijk, duurzaam ondernemen/ Bereikbaarheid Den Haag, Klant tevredenheids onderzoek, Hospitality Up-grade en Arbo Project/locatieveiligheid

Interim Operationeel directeur, Appèl Facilitaire Dienstverlening
• Doorvoeren verandertraject van DGA naar 3-koppige lijndirectie.
• Aansturen Operationeel MT (18 leden)
• Eindverantwoordelijk voor operationele organisatie (circa 1000 medewerkers)
• P&L Verantwoordelijk.
• Contractbeheer Klant / Leverancier
• Verantwoordelijk voor accountmanagement, specifiek voor de New Business, Large Accounts
• Implementatie Customer Intimacy.

Interim Project manager Quality, A&D Catering
• Projectmatig opzetten, certificeren en begeleiden van een kwaliteitssysteem in Food

Interim-projectmanager, Groentehof
• Interim-management voor upgrading management en organisatie
• Diverse coachtrajecten
• Analyseren en verbeteren van productie organisatie
• Ondersteunen bij opzetten van de nieuwe ICT structuur
• Professionaliseren van MT
• Initiëren en implementeren van bottom-up denken en doen
• Zorgdragen voor follow-up van beheersmanagement

Interim Facility manager, TNT Area Zuid-oost
• Verantwoordelijk voor facilitaire dienstverlening voor tweetal hoofdkantoren met circa 1.500
• pandbewoners
• Begeleiden van ver- en nieuwbouwtrajecten
• Aansturen van leveranciers van catering, schoonmaak en beveiliging
• Verantwoordelijk voor accountmanagement


Werkervaring In dienstverband
Organisatie: Horesca Köpp, Nijmegen
Periode: juni 2002 – december 2005
Functie: Operationeel Directeur
• Direct leidinggevend aan Operationeel MT; logistiek, facilities en kwaliteit
• Indirect leidinggeven aan 110 medewerkers
• Operationeel P/L verantwoordelijk voor distributiecentrum en productie-units Vlees en AGF
• Projectleider voor aanpassingen van overgenomen distributiecentra op bouwkundig en
• Coördineren van aanbestedingen en tenders
• Verantwoordelijk voor contract- en kwaliteitsbeheer van uitbestede facilitaire diensten
• Verantwoordelijk voor beheer van wagenpark, inventaris en (on)roerenden goederen
• Initiëren en bewerkstelligen van verschillende certificeringstrajecten (ISO 9001, Milieu ISO,BRC, HACCP)
• Opstellen en faciliteren van ARBO- en veiligheidsbeleid

Organisatie: Sodexho Health & Care Services, Capelle a/d IJssel
Periode: 1999 – 2002
Functie: business unit manager
• Direct leidinggeven aan circa 16 locatiemanagers en indirect aan 180 medewerkers
• Acquireren op de institutionele markt
• Adviseren over het “vercommercialiseren” van Grootkeukens
• Verantwoordelijk voor 12 miljoen omzet

Organisatie: KVV, den Haag
Periode: 1997 – 1999
Functie: projectmanager voedingsbedrijf
• Ontwikkelen en implementeren van centrale voedingsdienst
• Deelnemen aan managementteam
• Opzetten van systeem voor kostprijscalculatie, kwaliteitsborging en controle
• Initiëren van klanttevredenheidsmetingen

Organisatie: Eurest, Rotterdam
Periode: 1994 – 1997
Functie: projectmanager / opstartmanager
• Opstarten en optimaliseren van facilitaire voorzieningen voor verschillende asielzoekerscentra
• Projectleider van inrichten, verhuizen en in gebruik nemen van keuken en restaurants
• Aannemen, inzetten en leidinggeven aan medewerkers
• Implementeren van kwaliteitssysteem voor restaurants van Holland Casino’s

Organisatie: Golfcentrum Noordwijk, Noordwijk
Periode: 1993 – 1994
Functie: bedrijfsleider
• Upgraden van de volledige exploitatie
• Bewaken en optimaliseren van relatiebeheer met toeleveranciers
• Verantwoordelijk voor inkoop, productontwikkeling en calculatie assortimentsamenstellingen
• Opzetten, uitwerken en voorbereiden van acties
• Operationeel verantwoordelijk voor personeelsinzet
• Verbeteren rendementsdoelstellingen











Organisatie 1990–1993 Bejaarden verzorgingstehuis ‘Huize Agnes’ te Voorhout
Hoofd Voedingsdienst MT functie

1987–1990 Diaconessen ziekenhuis Voorburg,
Chef Kok

1988–1987 Huize Euphrasia Bloemendaal
Sous-chef

1981–1985 Huize Rustoord Lisse
Leerling-kok t/m Zelfstandig werkend instellingskok

1980–1990 Verschillende ambulante functies in de Randstad zoals;
Restaurant de Blauwe Gans te Noordwijk leerling kok
Hotel restaurant ‘de Duif’ Lisse Chef kok
Italiaans spec. Rest. Lamici Osdorp Chef kok
Restaurant ‘Puck’ Buitenkaag Chef de Parti / Rôtisseur
Restaurant ‘Tante Kee’ Binnenkaag Chef de Parti / Rôtisseur

Opleiding interimmanager

Opleidingen
2009 – 2011 MBA Change Management & Leadership
2002 HBO Facilitaire Dienstverlening, Groningen
1996 MBO Facilitaire Dienstverlening, Rotterdam
1993 Leermeesteropleiding Leiden
1990 Middenkader management Leiden
1988 Dieetkoks opleiding KJR Utrecht
1986 Voortgezet Instellingskok
1985 Basis Instellingskok
1983 Voorgezet Horeca Kok
1981 MBO Kok Kelner


Cursussen
• Prince 2 projectmanagement
• Lean yellow belt
• Klantgericht Samenwerken
• Coachend leiderschap (NLP), Linn life
• Ontslag en afvloeiingsregeling, KvK
• Train de trainer, interne opleiding Sodexho
• Terugdringen ziekteverzuim, interne opleiding Sodexho
• Timemanagement, interne opleiding Eurest
• Resultaatgericht Samenwerken
• Train de trainer
• Functioneringsgesprekken
• Intern Ondernemerschap
• Zakelijke Etiquette
• HACCP / BRC / ISO 9002
• Window’s / Word / Excel / Outlook / BOS / DOS / SAP / VIAS / Super Office / SAP / Planon

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Generalist met als Pinpoints hospitality, changemanagement en Customer intimacy. Zelfstartende Senior met een sterk mensgerichte focus

Talenkennis interimmanager

Duits, Engels en Nederlands goed sprekend en schrijvend
Frans sprekend.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: