Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel interim manager

Financieel interim manager

Werkervaring interimmanager

Projectleider, project adviseur en financieel beleidsmedewerker bij diverse non profit organisaties.

10 jaar werkervaring op het vakgebied van financien bij non profit organisaties.



Opdrachtgever gemeente Alphen aan den Rijn
Periode December 2010 – Maart 2011
Aantal uren per week 40
Functie Projectleider
Taken en verantwoordelijkheden Eindverantwoordelijk voor Nota “Uitgangspunten Kostendekkende Tarieven”
treasury activiteiten : renteresultaat, paragraaf financiering, actuele liquiditeitsprognose, adviseren over aantrekken van leningen

Adviseren over processen binnen de bedrijfsvoering.
Begeleiden van medewerkers omtrent de onderwerpen “kostendekkende tarieven” en “treasury en liquiditeitsplanningen”
Resultaten Nota “Uitgangspunten Kostendekkende Tarieven” inclusief financiële consequenties
Nieuwe meerjarige liquiditeitsprognose en model
Inzicht in aan te trekken leningen inclusief renteresultaat
Borging van kennis binnen de organisatie over de onderwerpen Kostendekkende tarieven en Treasury



Opdrachtgever
gemeente Rotterdam (dienst Sport & Recreatie)
Periode December 2009 – December 2010
Aantal uren per week 40
Functie Projectadviseur
Taken en verantwoordelijkheden Op basis van onderzoek en cijferanalyses opstellen van kostprijzen
Op basis van onderzoek opstellen van producten ten behoeve van een productencatalogus
P&C medewerkers begeleiden in het verandertraject door het implementeren van een nieuwe systematiek: kostprijzen
Afdelingshoofden en budgethouders informeren en presenteren van de nieuwe systematiek van kostprijzen en doorvoeren van veranderingen.
Resultaten Kostprijzen per product
Aangepaste processen en procedures
P&C medewerkers hebben inzicht in nieuwe systematiek
Afdelingshoofden en budgethouders kunnen de systematiek van kostprijzen uitleggen aan de deelgemeenten (opdrachtgevers van de dienst Sport & Recreatie).

Opdrachtgever gemeente Montfoort
Periode Juli 2009 – December 2009
Aantal uren per week 40
Functie Projectleider
Taken en verantwoordelijkheden Adviseren van afdelingshoofden over de interne bedrijfsvoering op basis van interne rapportages en het uitvoeren van het rechtmatigheidsonderzoek.
Opstellen van nota reserves en voorzieningen op basis van informatie van budgethouders.
Resultaten Verbeteringen op het gebied van de rapportages en informatievoorziening
Verbeteringen in de processen op het gebied van de rechtmatigheid
Actuele nota reserves en voorzieningen, treasury statuut en financiële verordening
Kennisoverdracht rechtmatigheidsonderzoek aan afdelingshoofden, beleidsmedewerkers en P&C medewerkers

Opdrachtgever provincie Zuid-Holland
Periode Januari 2009 – Mei 2009
Aantal uren per week 36
Functie accountmanager financieel en juridisch
Taken en verantwoordelijkheden verantwoordelijk voor de planning & control cyclus voor Directie Omgevingsdiensten (200 FTE) : coördinatie jaarrekening, begroting en rapportages, advisering bedrijfsvoering, besluitnota’s, aansturen en begeleiden van de back office, projectlid implementatie Wet Algemene Bepalingen Omgevingsrecht.
Resultaten Verbeteringen in processen en informatievoorzieningen in het kader van de jaarrekening, begroting en rapportages

Opdrachtgever Gemeente Leiden
Periode April 2008 – Januari 2009
Aantal uren per week 36
Functie Projectleider
Taken en verantwoordelijkheden Bewaken voortgang projecten bedrijfsvoering, Verantwoordelijk Interne Controle ( Inkoop & Aanbesteding, grondexploitaties en erfpacht), Onderbouwing Onderhoudsvoorzieningen, Coachen medewerkers midoffice.
Resultaten Oplevering projecten bedrijfsvoering, Oplevering interne controles, Kennisniveau verbetering van medewerkers midoffice


Opdrachtgever Gemeente Leiden
Periode Oktober 2007 – Maart 2008
Aantal uren per week 36
Functie financieel adviseur dienst Informatie & Dienstverlening (Service Center)
financieel adviseur Bouwen en Wonen
Taken en verantwoordelijkheden coördineren jaarrekeningtraject binnen I&D, afdelingen belastingen en Facilitair Bedrijf (ICT, Huisvesting & Services), B&W adviezen beoordelen
participeren in werkgroepen reorganisatie en financiële gevolgen
Resultaten Verbeteringen in communicatie en afstemming rond p&c producten (jaarrekening), deelproducten binnen de reorganisatie (gekantelde begroting)

Opdrachtgever Gemeente Heerhugowaard
Periode Januari 2008 – April 2008
Aantal uren per week 12
Functie Projectleider rechtmatigheid 2007 en SISA 2007
Taken en verantwoordelijkheden eindverantwoordelijk voor verantwoording rechtmatigheid en SISA (o.a. WMO,wbb) als onderdeel van de jaarrekening 2007. Coachen p&c medewerkers in controle SISA en rechtmatigheid
Resultaten Tijdige oplevering controle rechtmatigheid en SISA verantwoording
Kennisborging middels coaching en begeleiding van medewerkers van de interne controle rechtmatigheid

Opdrachtgever Gemeente Zaanstad
Periode Mei 2007 – September 2007
Aantal uren per week 36
Functie coördinator begrotingsproces
Taken en verantwoordelijkheden eindverantwoordelijk begroting dienst Stad
advisering over verbeteringen in rapportagestructuur en rechtmatigheid grondexploitaties
advisering over verbeteringen in de planning & control cyclus
coaching en kennisoverdracht inzake begroting aan medewerkers
Resultaten Oplevering begroting, inclusief verbeteringen in onderbouwing , proces en communicatie en kennisoverdracht begroting aan medewerkers

Opdrachtgever Gemeente Schiedam
Periode Februari 2007 – Mei 2007
Aantal uren per week 32
Functie financieel beleidsmedewerker sector Middelen (Service Center)
Taken en verantwoordelijkheden eindverantwoordelijk voor advisering en sturing planning & control cyclus van sector Middelen, m.n. jaarrekening en begroting
toetsen B&W adviesnota’s, voorbeeldfunctie voor andere financieel beleidsmedewerkers
Resultaten Tijdelijke oplevering van bijdragen in de p&c cyclus, verbeteringen in de processen en informatievoorziening binnen p&c en administratie, verbetering houding en gedrag van andere financieel beleidsmedewerkers



Opdrachtgever Gemeente Heerhugowaard
Periode April 2006 – Maart 2007
Aantal uren per week 36
Functie sectoradviseur Organisatie Ondersteuning (Shared Service Center) en sectoradviseur Stadsbeheer
Taken en verantwoordelijkheden eindverantwoordelijk voor budgetcyclus voor deze sectoren, coördineren
begroting en jaarrekening
verstrekken van adviezen op het gebied van begrotingen, modellen voor kostentoerekening en verbeteringen in het administratief proces
projectleider implementatie rechtmatigheid
begeleiden beleidsmedewerkers in processen voor rechtmatigheid
Resultaten Tijdelijke oplevering van bijdragen in de p&c cyclus, verbeteringen in de processen en informatievoorziening binnen p&c en administratie
Memo over kostentoerekening binnen de begroting
Kennisborging bij beleidsmedewerkers in processen rechtmatigheid

Opdrachtgever Gemeente Zaanstad
Periode Maart 2004 – April 2006
Aantal uren per week 40
Functies projectleider Management Informatie
projectleider Project Rapportage
projectlid insourcing
projectleider Investeringen
Taken en verantwoordelijkheden Verbeteringen doorvoeren voor management informatie en project rapportage
Deelnemen aan project insourcing van onderwijstaken
Opzetten van meerjarig investeringsplan
Resultaten Model voor management informatie, Model voor project rapportage
Insourcing mede gerealiseerd, Meerjarig investeringsmodel inclusief beheer en onderhoud van model en financiële consequenties

Opdrachtgever Gemeente Delft
Periode Maart 2003- Februari 2004
Aantal uren per week 36
Functies financieel consulent Publiekszaken
financieel consulent Stadsbeheer en Facilitaire Dienst
projectmedewerker bij afdeling Reiniging
Taken en verantwoordelijkheden verantwoordelijk voor jaarrekening traject dienst Publiekszaken (o.a. Belastingen en vergunningen) , maandrapportages bespreken met budgethouders, verantwoordelijk voor opstelling begroting dienst Stadsbeheer en Facilitaire Dienst (Service Center):kostenverdeelsleutels voor facilitaire diensten, urenbegroting van personeel en tractie opstellen van normen voor calculaties, implementatie van financieel beheer, organisatie vraagstukken, management informatie opzetten en verbeteren van logistieke processen
medewerkers administratie en financieel consulenten coachen op gebied van planning & control cyclus
Resultaten verbetertrajecten op het gebied van informatiesystemen bij Publiekszaken
Nieuwe begroting van afdeling Reiniging
Kennisverbetering bij financiele medewerkers op gebied van planning & control cyclus van gemeenten.



Opdrachtgever Gemeente Den Haag
Periode Juli 2002 - Januari 2003
Aantal uren per week 40
Functie Projectmedewerker
Taken en verantwoordelijkheden implementatie BTW Compensatie Fonds (BCF)dienst Stedelijke Ontwikkeling
verantwoordelijk voor BCF en Samenwerkingsverbanden
verantwoordelijk voor BCF in relatie tot Reserves en Voorzieningen
Werkzaamheden BTW Compensatie Fonds bij dienstonderdeel Onderwijs, Cultuur en Welzijn
Resultaten Advies inzake compensabele BTW binnen Samenwerkingsverbanden en Reserves en Voorzieningen

Opdrachtgever gemeente Zaanstad
Periode Juli 2001 – Augustus 2002
Aantal uren per week
Functie Projectleider dienst Wijken
Projectmedewerker Concernstaf
Taken en verantwoordelijkheden Projectleider dienst Wijken:
eindverantwoordelijk voor Meerjarig Investeringsbegroting
beschrijving van herinrichting Activa Administratie (implementatie traject inclusief analyse van de financiële gevolgen)
medeverantwoordelijk voor activiteiten voor Planning en Control Cyclus
Projectmedewerker Concernstaf:
mede verantwoordelijk voor opstellen begroting na reorganisatie (kanteling), opstellen van personeelsformatie verantwoordelijk voor personeelsbegroting, productenbegroting organiseren van workshops
eindverantwoordelijk voor gekantelde meerjarenbegroting
eindverantwoordelijk voor meerjarig investeringsbegroting
Resultaten Projectleider dienst Wijken:
Meerjaren investeringsbegroting
Herinrichting activa administratie
Projectmedewerker Concernstaf:
Exploitatie begroting op basis van nieuwe organisatie
Nieuwe productenbegroting, gekantelde meerjarenbegroting en gekantelde meerjarige investeringsbegroting

Overige interimwerkzaamheden
Opdrachtgever TPG BU Consumentenmarkt
Periode Oktober 2000 – Juli 2001
Aantal uren per week 40
Functie Controller
Opdrachtgever KPN Verkoop Externe Distributiekanalen
Periode Mei 2000 – September 2000
Aantal uren per week 40
Functie assistent controller
Opdrachtgever Arbeidsvoorziening Facilitair Bedrijf
Periode Januari 1999 - April 2000
Aantal uren per week 32
Functie medewerker finance & control
Vast dienstverband
Werkgever Avéro Verzekeringen Business Unit Schade
Periode 1994 – 1998
Aantal uren per week 40

Opleiding interimmanager

postdoctorale opleiding tot registercontroller (diploma 1999)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht
Samenwerken
Analytisch

Talenkennis interimmanager

Nederlands

Overig

Specialist op het gebied van BBV, rechtmatigheid, AO/IC, audits, begroting, jaarrekening en inrichting financiele systemen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: