Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur,CFO; Financieel management

Directeur,CFO; Financieel management

Werkervaring interimmanager

INTERIM FUNCTIES
6/2010-4/2011 Onderzoek naar maatschappelijke (meer)waarde van welzijnsprojecten bij 8 gemeenten in Brabant, in samenwerking met het PON, tbv Provincie Noord Brabant.
2010 docent gedrags-en beroepsregels (VRC), Improfin Groep te ´s Hertogenbosch
2009/2010 Ontwikkeling producten voor de overheidsmarkt tbv consultancy bedrijven (Rijswijk).
4-6/2009 Advisering Raad van Bestuur beursfonds (IT bedrijf) inzake planning en control, budgettering, cash- en resultaatforecasting en deleveraging (schuldvermindering) van de (internationale) onderneming tbv kredietwaardigheidbeoordeling door bank; ter bespreking met huisbank.
2007-3/2009 Opzet en uitvoeren executive search bureau in Maastricht gericht op de financiële functie;
2008 docent Information Management aan Executive MBA opleiding van de Ambition Academy, partner van Business School Lausanne;
2007-5/2008 Advisering algemene directie van Yacht bv over de ontwikkelingen binnen het financiële domein en strategische keuzes tbv het product aanbod in enige disciplines voor de komende jaren;

2006/7 CONSULTANCY:ontwerpen visie op de personeels- en salarisadministratie van de Universiteit Maastricht voor directie van het Administratief Service Centrum van de Universiteit, tav. eigen beheer nemen/houden versus outsourcing (van taken )ivm implementatie nieuwe functionaliteiten in de HR software, plan van aanpak implementatie visie.
2006 CONSULTANCY: advisering politiekorpsen Zeeland en Brabant over samenvoegen personeels-/salarisadministraties;
CONSULTANCY: advisering verzorgingshuis Tilburg over continuïteit vervoeractiviteit en organisatorische inbedding van deze activiteit.
2005/6 CONSULTANCY: adviseur directie Syntus (multimodaal openbaar vervoerbedrijf), projectleider ontwerpen en inrichten van een management informatie systeem, herinrichten planning en control en verandering methodiek van besturing van kwalitatieve naar resultaatgerichte aansturing,
INTERIM CONTROLLER
2004 samenwerking met collega´s opgezet;
coaching activiteit opgezet voor organisatie adviesbureau tevens opleider in financiële branche (Improfin Groep/Financiële Academie), korte opleiding management informatie ontwikkeld en gegeven.
2003 PROJECTLEIDER Europese aanbesteding accountantscontrole bij energiebedrijf ONS
2002/2006 CONSULTANCY/ORGANISATIE ADVISEUR visserijprojecten Indonesië (vanaf PESP studie tot private financiering), financiële projectleiding en organisatorische opzet rederij en visverwerkingfabriek vanuit United Fish Auctions te Stellendam.

VASTE BANEN
1999 - 2001 USZO (ABP/USZO) Heerlen
Directeur uitvoeringsorganisatie USZO,
in twee rollen: financieel directeur USZO en directeur business unit Concern Verwerkingscentrum(CvC) ABP/USZO,

Als financieel directeur leiding gegeven aan de afdelingen(30 medewerkers):
 Financiële administratie
 Control
 Statistische informatie voorziening
 Interne accountants.
Belangrijkste werkzaamheden als financieel directeur:
• het ontwikkelen, inrichten, implementeren en onderhouden van planning en control cyclus;
• het decentraliseren van de controlfunctie naar de business units ;
• het ontwikkelen en implementeren van management informatie;
• het ontwikkelen van management contracten voor business unit directeuren en hoofden van stafafdelingen, de rapportages daarover en bespreken van de resultaten met betrokkenen;
• het centraliseren van de administratie, verhogen van de kwaliteit van de output;

Als directeur Concern verwerkingscentrum leiding gegeven aan ( 350 medewerkers):
• Afdeling polisadministratie van USZO
• Afdelingen premie-inning, incasso van werkgevers en verzekerden gegevens en de werkgeverscontrole (een controlebureau tbv ABP (pensioen) en USZO (sociale verzekeringen),
• De administratie van uitkeringen aan verzekerden en declaratie bij fondsen tbv USZO,
• De opsporingsdienst tbv de opsporing van onrechtmatig gebruik van uitkeringen,
• Ondersteunende afdelingen Control, HRM, Informatie beheer en Accountmanagement.

Bijzondere werkzaamheden als directeur Concern Verwerkingscentrum:
• Geheel herzien van de management- en organisatie structuur van het CvC,
• Projectleiding implementatie van de Euro,
• Projectleiding aanpassing incassosystemen,
• Implementatie nieuw uitkeringsysteem voor USZO en organisatorische inpassing,
• Wijziging controleaanpak van de afdeling werkgeverscontrole.

1991 – 1998 VSN Groep Utrecht
Vanaf 1/1/1994 Concerncontroller
tot 1/1/1994 Hoofd Financiën
tot 1/1/1993 plv. Hoofd Financiën
tot 1/8/1991 Manager Planning & Control

Belangrijkste werkzaamheden:
• functionele leiding van de financiële discipline binnen de VSN Groep als geheel;
• ontwikkeling en opbouw van de financiële functie binnen groep;
• ontwikkelen van financieel concernbeleid en de rapportage over de realisatie;
• ontwikkelen en implementeren van de treasury;
• ontwikkelen, implementeren en onderhouden van de planning & controlcyclus;
• ontwikkelen, implementeren en onderhouden van de management informatie;
• ontwikkelen en implementeren van concernorganisatie (juridische structuur);
• geven en onderhouden van richtlijnen op financieel, financiering- en fiscaal gebied;
• opbouw van de centrale afdeling Financiën (functies, medewerkers, organisatie);
• voorzitter stuurgroepen: * implementatie financieel pakket in het concern
* selectie en implementatie personeelsinformatie en salarispakket.
1986 - 1990 Departementale Accountantsdienst Ministerie van Financiën ‘s Gravenhage
Senior hoofdassistent
• ontwikkelen en implementeren financieel pakket/administratie bij loterijbedrijf;
• ontwikkelen en implementeren van accountantscontrole bij Belastingdienst en departement;
• leiding geven aan diverse controleteams;

1980 - 1986 Gemeentelijke Accountantsdienst van Leiden
Controleleider, lid management team,

1972 - 1980 Gemeentelijke Accountantsdienst van ‘s Gravenhage
Assistent-accountant.

Opleiding interimmanager

HBS-A opleiding
Academie voor Lichamelijke Opvoeding, geen diploma
NIvRA opleiding t/m Administratieve Organisatie
Postgraduate International Program Chartered Controller (postdoctoraal programma van UM en UvA)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren in het sturen en begeleiden van (groepen) mensen en organisaties in veranderende situaties.
Kernbegrippen zijn analytisch, creatief, doelgericht en verbindend, delegatie en coaching.


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels goed in woord en geschrift
Duits redelijk
Frans basis

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: