Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager - Projectmanager

Interimmanager - Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Noot: bij de genoemde opdrachten in de IT sfeer was ik verantwoordelijk voor de aansturing, organisatie en het verandermanagement, niet voor de technische uitvoering.

Juli 05 – Heden Bedrijf: Foodsector - IT afdeling
Opdracht: Omschrijven en implementeren van een uniforme werkwijze voor de verschillende applicatiebeheerders van verschillende fusiepartners.

Juli 05 – Heden: Bedrijf: Foodsector - IT afdeling
Opdracht: Voorbereiden van de samenvoeging van de IT omgevingen van diverse vestigingen in Nederland, Belgie en Duitsland met de bestaande IT omgeving (Citrix) in Nederland

Feb 05 – Juni 05: Bedrijf: Foodsector - IT afdeling
Opdracht: Als Projectleider migreren van 400 werkplekken en samenvoegen oude IT omgeving met nieuwe IT omgeving (Citrix). Weerstand veroorzaakt door een relatief forse inperking van vrijheden was hierbij de grootste uitdaging.

Jan 04 – Jan 05: Bedrijf: Foodsector - IT afdeling
Opdracht: Projectleider Opzetten nieuwe Citrix omgeving en migreren 400 werkplekken.

Juni 03 – Aug 04: Bedrijf: Foodsector stafafdeling IT
Opdracht: 1) Als projectleider een project opzetten en leiden voor het migreren van 3000 werkplekken naar gestandaardiseerde en gesloten universele werkplekken. Implementeren van SMS (Microsoft), classificeren en maximaal standaardiseren van alle gebruikte applicaties (ong. 1500), scripten van de applicaties. Het classificatie- en standaardisatieproces vond plaats op basis van vrijwilligheid. Weerstand en vasthouden aan de eigen keuze was hierbij het grootste probleem. Pilot uitrol op diverse. 2) Als consultant vervolgens ondersteunen van de lokale implementatiemanager bij de uitrol op 50 locaties in Nederland, Belgie en Duitsland.

Sept 02 – apr 03: Bedrijf: Foodsector verkoopkantoor Frankrijk
Opdracht: Als SAP Consultant Sales implementeren van SAP voor verkoopkantoor Frankrijk. Bewerkstelligen van organisatie aanpassingen om interne organisatie te stroomlijnen met de Nederlandse organisatie. De uitdaging van dit project lag niet alleen in het enorme cultuurverschil tussen Frankrijk en Nederland, maar ook in het “verkopen” van de sterk afwijkende bedrijfsprocessen (en de daaruit voortvloeiende noodzakelijke aanpassingen aan het SAP systeem) aan het Nederlandse management.

Nov 01 – juli 02:Bedrijf: Foodsector verkoopkantoor
Opdracht: In de functie van Procesmanager bewaken en verbeteren van div. orderdoorloop- en planningsprocessen. Bewerkstelligen van gedragsverandering, kwaliteits-verbetering en samenwerking tussen verkoop- en distributiebedrijven. Het resultaat was niet alleen een enorme verbetering van de werksfeer, maar ook een significante verbetering van de leverprestatie (van 95% naar 99,5% tijdig en juist uitgeleverde orders).

Apr 01 – dec 01: Bedrijf: Foodsector hoofdkantoor stafafdeling IT
Opdracht: Als SAP Consultant Sales implementeren van SAP systeem voor verkoopkantoor Nederland (incl. telesales en EDI). Dit omvatte o.a. het uiteenrafelen, verbeteren en stroomlijnen van de diverse verkoop- en leverprocessen en het realiseren van een perfecte aansluiting met de financiële processen.

Nov 99 – mrt 01 : Bedrijf: Foodsector Export
Opdrachten: Als Hoofd Verkoopbinnendienst leidinggeven aan verkoopbinnendienst en verkoopadministratie (± 30 fte) van exportafdeling en verder doorvoeren van een integratie 8 verkooporganisaties (nov 99 – april 2000). Tijdens de eerste fase van de integratie was er onvoldoende aandacht geweest voor de kwaliteit van de werkzaamheden en voor de menselijke kant van het veranderingsproces. Gevolg: hoog ziekteverzuim, dreigende WAO instroom, een onacceptabele hoeveelheid klachten, creditnota’s, ontevreden klanten, slechte interne samenwerking en hoge kosten door verkeerde financiële transacties. Deze problemen zijn in de loop van het jaar 2000 één voor één opgelost. Het aantreden van een nieuwe exportdirecteur leidde tot een nieuwe reorganisatie van de verkoopafdeling (mei – aug 2000); aansluitend projectleider implementatie SAP voor Export (sept 00 – maart 2001)

Sept 99 – mrt 00: Bedrijf: Verpakkingsindustrie Export
Opdracht: Projectleider: op basis van bestaande database en fotomateriaal van diverse productie- en verkoopbedrijven in Europa een digitale database en catalogus maken die o.a geschikt is voor Internet gebruik

Sept 99 – okt 99: Bedrijf: Verpakkingsindustrie Opdracht: Algemeen manager: Budget 2000 samenstellen en presenteren. Door reorganisatie was het management team opgestapt – met uitzondering van de Algemeen Directeur.

In loondienst:

1990-juli 99: Bedrijf: Verpakkingsindustrie Export
Functie: Desk Manager Export en Area Manager. Rapporteren aan Alg. Directeur.
Werkgebied: Voornamelijk West- en Oost Europa
Werkzaamheden: Leiding geven aan de verkoopbinnendienst en logistiek coördinator.
Verantwoordelijk voor realisatie omzet en winst in Scandinavië, kontakten met agenten en distributeurs. Opstellen budgetten en rapportages.

1985-1989: Bedrijf: Voedingssector export
Functie: Assistent Export Manager; Productmanager.


Opleiding interimmanager

Algemeen: HAVO; Atheneum
Universiteit: Junior College California, V.S.: 1 jaar, voornamelijk Engels en Spaans; R.U. Groningen: Spaanse Taal-en Letterkunde (m.u.v. doctoraal examen), bijvakken
Portugees en Internationaal Recht
Diversen: MBA (nog niet afgerond), NIMA A en B (IMMO); Client Services (Krauthammer); Cursus Export Manager
Fenedex


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analyseren en verbeteren van processen
Leidinggeven aan veranderprocessen
Verbeteren interne organisatie en werksfeer

Talenkennis interimmanager

Actief, goede beheersing: Engels, Duits, Spaans, Frans; passief: Portugees

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: