Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Interim opdrachten

2000 – Stork Installatietechniek
Vacature-inventarisatie, opzetten wervingstraject, inschakelen meerdere werving- en selectiebureaus, advertentie-campagne, 40 vacatures voorzien (management, staf, monteurs, werkvoorbereiders).

2001 / 2002 – 3P Service
Werving en selectie van een Informatie manager en een medewerker Personeelszaken voor een facilitair samenwerkingsverband van een aantal verzekeringsmaatschappijen.

2001 – FDRO (ICT-organisatie van Ministerie van Justitie)
Opnieuw opzetten van Human Resources in roerige tijd. Functieprofielen opnieuw geschreven. Doorstroming bevorderen, groot aantal medewerkers herplaatst. Vacature-inventarisatie, opzetten wervingstraject, opzetten werving- en selectieafdeling, inschakelen van 30 verschillende werving- en selectiebureaus, advertentiecampagne, 50 vacatures voorzien in vijf maanden (70% ICT, verder management, staf, opvolger). Tevens, samen met twee Inkoop Managers van Compendium, een Europese aanbesteding gedaan voor uitzendbureaus ten behoeve van diverse onderdelen van het Ministerie van Justitie, totaal te vergeven omzet fl. 6 mio tot fl. 8 mio per jaar.

2000 / 2003 – Career coaching
Succesvolle begeleiding van een aantal medewerkers op middelmanagement niveau bij evastgelopenf carrières.

2001 / 2003 – ThreeFive Photonics
Opzetten van totale Human Resources. Werving en selectie van zeer hoog gekwalificeerde technici voor een hightech startup in de semi-conductor branche. Een aantal medewerkers geworven waarvan er vaak slechts enkelen tot enkele tientallen wereldwijd te vinden zijn. Inmiddels 15 vacatures voorzien, in Nederland en de Verenigde Staten. Tevens als Interim HR Manager actief (beloningssysteem, contracten, lease auto regeling, optie regeling, et cetera) en sparringpartner van de CEO. Intensief betrokken bij het succesvol binnenhalen van tweede financieringsronde bij internationale Venture Capital organisaties.

2002 / 2003 – Co-auteur van het Praktijkboek Personeel, Organisatie & Ontwikkeling
Met name verantwoordelijk voor de hoofdstukken betreffende werving- en selectie en de inschakeling van bureaus daarvoor. Verschenen in augustus 2002 bij Kluwer. Inmiddels tevens artikelen geschreven voor thematische kwartaalkaternen behorend bij deze uitgave.

2002 / 2003 – Unic Nieuwkoop Beheer
Geslaagde werving en selectie van Controller, waar dat andere, gerenommeerde bureaus gedurende een half jaar niet lukte. Inmiddels meerdere vervolgopdrachten met succes afgerond.

Reguliere werkervaring
1985 – 1986 Militaire dienst: Dienstplichtig officier Veldartillerie in ft Harde

1986 – 1988 Randstad Holding: Coördinator Debiteurenbeheer en –incasso Randstad Uitzendbureau Nederland (RUB)
Managen van een achttal medewerkers debiteurenbeheer en -incasso, het optimaliseren van de organisatie, techniek en resultaten van het debiteurenbeheer. Lid projectgroep m.b.t. het formuleren pakket van eisen, selectie en implementatie van nieuw debiteuren informatiesysteem.

1988 – 1991 Randstad Holding: Vestigingsmanager RUB Uithoorn, Hoofddorp en Nieuw Vennep
Dagelijkse verantwoordelijkheid voor de genoemde vestigingen, waaronder bezetting, acquisitie van opdrachten, instroom van potentiële uitzendkrachten, het gehele inschrijf-, uitzend- en administratieve proces en een planmatige omzet- en resultaatontwikkeling, coaching en ontwikkeling van medewerkers, relatiebeheer en acquisitie, actieve deelname in districtsoverleg.

1991 – 1994 Randstad Holding: Vestigingsmanager Lavold Schoonmaak vestiging Den Haag
Plaatsvervangend Regio Directeur op vestiging met omzet van circa fl. 45 miljoen, direct aansturend een Hoofd PZ (5 medew.), een Hoofd Bedrijfsbureau (4 medew.) en een Hoofd Magazijn (1 medew.), totale reorganisatie, controle en evaluatie van administratieve procedures en werkprocessen op de genoemde afdelingen, actieve deelname en regelmatig voorzitter van plaatselijk managementteam. Veelvuldig contact met opdrachtgevers over personele, contractuele en administratieve zaken. Tevens rol van vestigingscontroller t.b.v. ontwerpen van rapportage- en analysemodellen en het daadwerkelijk uitvoeren van deze analyses.

1994 – 1996 Randstad Holding: Change manager hoofdkantoor Polydesign
Technisch detacheringbureau Polydesign gereed gemaakt om deel uit te gaan maken van Yacht Techniek. Door eerder mismanagement was dit een organisatie met vele problemen. Gevraagd het hoofdkantoor te reorganiseren (processen, bezetting en locatie) en over te brengen dat de nieuwe moedermaatschappij geen bedreiging was, maar een bron met knowhow, middelen en andere facilitaire ondersteuning. Plaatsvervangend voorzitter van en liaisonofficier tussen werk- en stuurgroep t.b.v. het ontwikkelen van een administratief detacherings-systeem voor de gehele Randstad Holding (omzet circa fl. 1,5 miljard, circa 6.000 gedetacheerden).

1996 – 1999 Content Beheer: Manager Recruitment opgezet en geleid. Een nieuwe en zeer succesvolle werkmaatschappij met als doel de projectmatige werving en selectie van grotere groepen Hbofers en academici. Voorbeeldprojecten:
·Hewlett-Packard / Jaarlijks 200 call center agents (enative speakersf)
·ING Bank Nederland / Tweemaal 50 managementtrainees Accountmanager
·VSB Bank / Twintig hypotheek adviseurs voor Vinex-locaties
·Getronics Software / Dertig Oracle-programmeurs voor
·Et cetera
Vooral bezig met het verzilveren van leads uit de organisatie, het ontwerpen van de projectmatige werving- en selectieprocedure met de opdrachtgever, het managen
van de flexibele projectorganisatie (tussen 6 en 25 medewerkers, meest psychologen), promotie van mijn werkmaatschappij binnen de Content-organisatie en de dagelijkse gang van zaken. Daarnaast had een prominente rol in het relatiebeheer.

1999 – heden Recruitment : Eigenaar / consultant / interim manager

Opleiding interimmanager

Middelbaar onderwijs : VWO, 1984
Post-HBO : Leergang Bedrijfskunde, 1999
Universitair : Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam / Michigan University Ann Arbor (Detroit) 1999 - 2003
Hoofdvak: Marketing & Innovatie
Bijvakken: HRM en Strategisch Management

Trainingen: Diverse management-, communicatie en commerciële trainingen (o.a. Krauthammer en andere in- en externe trainingen)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik werk voor organisaties die in complexe HR- en werving- en selectiesituaties ondersteuning wensen. Tevens eregulieref interim management opdrachten, zoals het opzetten van een nieuwe afdeling, het maken van een kwaliteitsslag, het implementeren van verandertrajecten, projectmatige opdrachten of een tijdelijke vervanging of overbrugging.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels goed.
Duits redelijk goed.

Overig

Persoonlijke eigenschappen
œ professioneel
œ ambitieus
œ creatief
œ flexibel
œ communicatief sterk
œ schriftelijk sterk
œ commercieel
œ analytisch
œ humoristisch
œ stressbestendig
œ pragmatisch
œ hands on
œ gedreven
œ sociaal
œ zelfstandig

Verklaring Arbeidsrelatie: VAR / 143 / 1307.59.843 / 1, d.d. 6 februari 2003

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: