Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

personeelsfunctionaris, -manager

personeelsfunctionaris, -manager

Werkervaring interimmanager

08/09 – 10/09: Jumbo Supermarkten, retail te Veghel (>15.000 mw)
interim ondersteuning van de afdeling PO&O (vier dagen per week).
• Stroomlijnen bestaande functies (20 stuks), beschrijven aantal nieuwe functies (5 stuks) voor een benchmark door een extern bureau van de top 25 functies.

05/08 – 07/09: Nutreco, dier- en visvoeding, onderdeel BU Hendrix UTD in Boxmeer (>600 mw)
interim ondersteuning van de afdeling PO&O (vier dagen per week).
• operationele ondersteuning Sales-afdelingen, dossiers
• analyse, opzet en uitvoering van project voor de afwikkeling van de pensioenopbouw voor ex-werknemers (120 deelnemers aan ouderenregeling sociale plannen), flexibele seniorenregeling nieuwe stijl ontworpen
• begeleiden periodieke Hay-functiebeschrijvings- en waarderingstraject.
• bijdragen aan het organisatie-ontwikkelingsproces door advies en opzet workshops voor afstemming van lijn- versus procesorganisatie (good old matrix problematiek)

2008/2009: Calibris Contract te Bunnik, opleidingen, trainingen, cursussen en advies (onder andere in de zorg), projectuitvoering.
• Functie- en salarishuis ontworpen
• Handboek arbeidsvoorwaarden samengesteld en geschreven
• Complete en leesbare arbeidsovereenkomst ontwikkeld

2008: Greep organisatieadvies te Woerden, begeleiding personeelsmanagement.


07/07 –11/08: KNHS, Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie te Ermelo (>100 mw)
interim ondersteuning van het hoofd P&O .
• operationele ondersteuning (onder andere > 10 werving & selectie-procedures), workshops voor het MT
• bijdragen aan het organisatie transformatieproces (integratie IT-systemen), inclusief verzorgen informatiebijeenkomsten.
• functieprofielen uitgewerkt voor het nieuwe functiegebouw van de aangepaste organisatie. Resultaat: een functieboek met 34 functies, inclusief beheersinstrumenten.
• VAR-problematiek uitgewerkt in een praktisch instrumentarium voor de interne opdrachtgevers, inclusief invoering.
• Arbo- en opleidingsbeleid opgezet, geactualiseerd, uitgewerkt en ingevoerd
• Afdeling P&O gestructureerd
• Autoregeling uitgewerkt
• Persoonlijke ontwikkelingsplannen/loopbaanbegeleiding/outplacement
2005-1 juli 2007: Senior personeelsfunctionaris/ manager HR (tijdelijke functie), Kenteq te Hilversum (410 medewerkers). Kenteq is een kenniscentrum voor het beroepsonderwijs en het bedrijfsleven in de techniek: metaal, installatie en electro.
• uitvoeren van operationele P&O-taken: opstellen functieprofielen, werving en selectie, beoordelingsadvies, opleidingsadvies, loopbaanadvies, conflicthantering, ziekteverzuimbegeleiding, ontslagbegeleiding
• adviseren en ondersteunen van het (human resources) management
• leidinggeven aan 3 HR-functionarissen en 3 HR-medewerkers
• managen van de eigen (virtuele) bedrijfsschool
• project gerealiseerd om de kennis in kaart te brengen en te managen
• project gerealiseerd om fasegericht personeelsmanagement (leeftijds- en loopbaanfase) in te kunnen voeren
• eerste fase van een 4 jaar durende reorganisatie opgezet en voorzien van een sociaal plan

1999-2005: Senior personeelsfunctionaris/ hoofd Personeel & Organisatie en Opleidingen, tevens hoofd opleidingen bij Savantis te Waddinxveen (145 medewerkers).
• uitvoeren van operationele P&O-taken: opstellen functieprofielen, werving en selectie, beoordelingsadvies, opleidingsadvies, loopbaanadvies, conflicthantering, ziekteverzuimbegeleiding, ontslagbegeleiding. Controle salarismutaties.
• leidinggeven aan 3 P&O-medewerkers, inclusief aansturing salarisadministratie
• plaatsvervangend arbocoördinator
• adviseren en ondersteunen van het (personeels-) management
• nieuw personeelsinformatie- en salarissysteem opgezet en ingevoerd
• auto-leaseregeling opgezet, gerealiseerd en beheerd
• competentiemanagement opgezet en uitgevoerd
• commerciële competenties doorontwikkeld in een training voor de buitendienst
• manual voor gedragscode ontwikkeld en ingevoerd

freelance projecten in deze periode:
• ontwikkeling competentie-management, Bova, Valkenswaard (1999-2000)
• organisatiescan en MT-ontwikkeling, gemeente Edam-Volendam (2001-2002)
• resultaatgerichte MT-ontwikkeling, gemeente Roerdalen (2003)
• herinvoering functionerings- en beoordelingsgesprekken, gemeente Hof van Twente (2004)

1992-1998: Sector personeelsfunctionaris (R&D en IT, 300 mw)bij Sigma Coatings BV te Uithoorn en Amsterdam.
• uitvoeren van operationele P&O-taken: opstellen functieprofielen, werving en selectie, beoordelingsadvies, opleidingsadvies, loopbaanadvies, conflicthantering, ziekteverzuimbegeleiding, ontslagbegeleiding
• adviseren en ondersteunen van het (personeels- en organisatie) management
• projectmedewerker invoering SAP-HR
• projectmedewerker international renumeration policy (Hay)
• manuals opgezet voor opleidingen en employee-benefits
• handboek personeel opgezet.

1984-1992: diverse functies bij de Belastingdienst
• beleidsmedewerker Directie Personeel en Organisatie: adviseren en ondersteunen van de directie van de Belastingdienst (1991-1992)
• personeelsfunctionaris Belastingdienst Grote ondernemingen (1987-1991)
• chef algemene zaken en loonbelasting (20 medewerkers, 1986-1987)
• administratief medewerker (1984-1986)

1982-1984: docent aardrijkskunde, geschiedenis en handelskennis op een scholengemeenschap voor beroepsonderwijs in Den Haag




Opleiding interimmanager

1971 - 1977 : VWO
1977 - 1982 : HBO Lerarenopleiding (Nieuwe lerarenopleiding Utrecht, voltijdstudie)
Afstudeerrichting: Aardrijkskunde en Geschiedenis (2e graads)
1984 – 1987 : diverse functiegerichte cursussen en management-opleiding, Belastingdienst
1988 - 1991 : HBO Personeel & Arbeid (Haagse Hogeschool, deeltijdstudie)
1992 - heden : diverse cursussen en opleidingen (P&O, management)
2006-heden : zelfstudie Sales & Marketing (USA)
2008-2009 : licentie behaald voor het afnemen vragenlijsten en capaciteitstesten (OPQ) van SHL

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een op resultaat en samenwerking gerichte ervaren personeelsman die met zijn gedrevenheid (en de nodige humor) een herkenbare bijdrage levert aan de ontwikkeling en afstemming van mens en organisatie. Met zijn enthousiasme en zijn creativiteit brengt hij medewerker en manager in beweging en zorgt voor betrokkenheid. Is een goede en effectieve communicator op elk niveau in de organisatie. Heeft een brede en diepe ervaring op alle werkvelden van personeelsmanagement in zowel profit als non profit-organisaties. Dit in de uitvoerende rol als personeelsfunctionaris en ook als leidinggevende. Weet deze ervaring om te zetten in praktische oplossingen met oog voor de omgeving, de medewerker en de specifieke organisatie. Wordt ook herkend en erkend als toegankelijk manager.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

voorzitter landelijk P&O platform Kenniscentra Nederland (2000-2006)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: