Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager HR Admin Payroll SSC

Interim Manager HR Admin Payroll SSC

Werkervaring interimmanager

11/2012 – 08/2013
Essent, Energie, Stafafdeling People Service, 's-Hertogenbosch (3.500 werknemers)
100% Dochter van RWE AG, Germany (71.000 werknemers)
Interim Specialist HR systemen / Projecten consultant (SAP HCM) (25 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande (de administratieve taken van) de afdeling Personeels- & Salarisadministratie.
- Diepe inhoudelijke kennis van HR systemen (o.a. SAP HCM, ESS/MSS, Time, OM)
- Maatwerk issues (buiten generieke processen of bestaand beleid en regelgeving om)
- Sparringpartner voor HR en C&B bij veranderingen in beleid en regelgeving en zorgdragen voor borging in de processen en systemen van People Service
- Coördinatie van collectieve en Business Unit projecten
- Proces beheer
- Key-user: probleemanalyse, identificeren van incidenten en changes, testen uitvoeren van systeemtransacties met grote impact/risico’s
- Controlerende en rapporterende taken
- Back-up pay-rolling in general
- SAP HCM Coördinator (RWE en Essent)
- Coördinator RWE 2015 HR Admin & Payroll (ESS/MSS): vanuit Essent functioneel
verantwoordelijk voor de RWE internationale (D, UK, NL) harmonisering van de personeels- en salarisadministratieve processen en de uitrol daarvan in ESS/MSS scenario’s om te komen tot een RWE internationaal SSC in Polen (inclusief frequente deelname aan workshops bij RWE AG)
- Overige projecten: o.a. RWE HR Portal, RWE Digital Personal File, RWE Declarator,
Essent ESS/MSS, WKR, WUL, IT systemen issues

05/2011 – 11/2012
Essent, Energie, Stafafdeling People Service, 's-Hertogenbosch (3.500 werknemers)
100% Dochter van RWE AG, Germany (71.000 werknemers)
Interim Coördinator Personeels- & Salarisadministratie (SAP HCM) (25 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande (de administratieve taken van) de afdeling Personeels- & Salarisadministratie.
- Functionele aansturing van afdelingsmedewerkers
- Dagelijkse personele bezetting en inwerken van (nieuwe) medewerkers
- Kwaliteitsmonitoring en kwaliteitsaudits
- Coördinatie van verbeterprocessen
- Werkcontacten met interne klanten en externe contacten
- Voortgangs- en kwaliteitsbeslissingen en verbetervoorstellen op operationeel/tactisch niveau
- Test management en coördinatie implementatie SAP HCM door RWE (incl. operationeel testen)
- SAP HCM Coördinator (RWE en Essent)
- Adviseren over de reorganisatie en inrichting van de stafafdeling People Service per 11/2012
- ESS/MSS
- Externe payroll (expats)
- Back-up pay-rolling in general

10/2010 – 05/2011
Bosch Rexroth Nederland, Aandrijf- en besturingstechniek, Boxtel (850 werknemers)
100% Dochter van Robert Bosch GmbH, Germany (275.000 werknemers)
Interim Project & Test Manager SAP HCM (Personnel Administration, Payroll, Time, Organizational Management, Portal: ESS/MSS, Time Managers Workplace) (5 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, de implementatie van SAP HCM.
- Projectleiding implementatie SAP HCM
- Test manager SAP HCM (inclusief operationeel testen)
- Projectleiding HR transformatie gericht op Shared Service Center (SSC) Bosch NL
- Inrichten Managed Payroll Services (MPS) voor locatie en SSC (i.s.m. CI Robert Bosch GmbH)
- Deelname overleg Status Meeting SAP HCM en Maintenance & Support SAP HCM in Bosch NL verband, en overleg met collega's in Nederland, Duitsland, Japan en India (voertaal: Engels)
- Expat pay-rolling
- Back-up pay-rolling in general
- Finance/Controlling aangelegenheden (link HR - Fi/Co)

04/2010 – 10/2010
Bosch Rexroth Nederland, Aandrijf- en besturingstechniek, Boxtel (850 werknemers)
100% Dochter van Robert Bosch GmbH, Germany (275.000 werknemers)
Interim Manager Personeels- & Salarisadministratie (SAP HR & Payroll) (5 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande (de administratieve taken van) de afdeling Personeels- & Salarisadministratie.
- Aansturen en coachen afdeling PSA gedurende het transformatietraject (herinrichten van de operationele PSA taken evenals de rapportage- en adviesrol naar het management)
- Implementatie van SAP HCM (locaal project manager)
- Inventariseren en inrichten werkprocessen en -instructies die aansluiten op het op te richten SSC
- Inhoudelijk ondersteunen salarisadministratie

04/2009 – 03/2010
Stichting Combiwel Amsterdam, Welzijn en Kinderopvang, Amsterdam (1.200 werknemers)
Interim Hoofd Personeels- & Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (9 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande (de administratieve taken van) de afdelingen Personeels- & Salarisadministratie.
- Dagelijkse aansturing en coördinatie van de Personeels- en Salarisadministratie
- Inrichting afdeling en team(s) voor Personeels- en Salarisadministratie
- Sluitend verwerkingsproces van personeels- en salarismutaties
- Efficiënt inrichten van het document-vervaardigingsproces (Office-link)
- Onderzoek naar vervuiling database Beaufort
- Applicatiebeheer Beaufort
- Scholing in Beaufort-gebruik
- Overgang naar en implementatie van Raet Online

01/2009 – 07/2009
Ziekenhuis Rivierenland, Tiel (1.300 werknemers)
Interim Projectmedewerker Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (6 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het vastleggen en borgen van efficiënte en effectieve processen en procedures aangaande de administratieve taken van de afdelingen Personeels- & Salarisadministratie.
- Verantwoordelijk voor de jaarafsluiting 2008 betreffende de totale personele kosten
- Onderzoeken en zo nodig corrigeren personele kosten voorgaande jaren
- Advisering ten aanzien van verbeteringen in het personeelsinformatie- en salarissysteem
- Vastleggen en borgen van processen en procedures voor toekomstige jaren, mede naar
aanleiding van rapporten van de belastingdienst en de accountant

06/2008 – 02/2009
Flevoziekenhuis, Almere (1.500 werknemers)
Interim Hoofd Personeels- & Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (11 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, de transformatie van de samen te voegen PA- en SA-afdeling tot een optimaal functionerende PSA-afdeling.
- Zorgdragen voor de continuïteit (volgens planning en gangbare kwaliteitsnormen) van het primaire proces van de SA i.v.m. onderbezetting, en het opbouwen van een constructieve en betrokken werkcultuur binnen de SA
- Strategische, tactische en operationele uitvoering van de samenvoeging van PA en SA
- Voorbereidingen treffen voor de implementatie van SAP-HR en SAP-Payroll
- Het (mede) opstellen van het profiel van de toekomstige leiding van de afdeling PSA en zorgdragen voor een adequate en voortvarende overdracht

10/2007 – 07/2008
Medisch Centrum Rijnmond-Zuid (MCRZ), Rotterdam (3.000 werknemers)
Interim Teamleider Personeels- & Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (13 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, het outsourcen van de salarisadministratie.
- De dagelijkse leiding over de salaris- en personeelsadministratie (leidinggeven, personeelsbeleid, kwaliteit)
- Het begeleiden van het outsourcen van de salarisadministratie
- Het opstellen van het profiel van de toekomstige leiding van de afdeling

07/2007 – 01/2008
Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), Leiden (6.500 werknemers)
Interim Teamleider Salarisadministratie (PeopleSoft/Gemal) (7 werknemers)
Vervanging vertrekkende teamleider Salarisadministratie.
- Aansturen van de afdeling SA (leidinggeven, personeelsbeleid, kwaliteit)
- Analyseren en optimaliseren van de werkprocessen en daarmee verbonden automatisering (verbeterprojecten, structuur, beheer informatiesystemen, procedures)
- Adviseren over de toekomstige aansturing van de afdeling SA
- Coachen medewerkers

09/2006 – 10/2007
Medisch Centrum Rijnmond-Zuid (MCRZ), Rotterdam (3.000 werknemers)
Interim Teamleider Personeels- & Salarisadministratie (Raet: Beaufort/Gemal) (13 werknemers)
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, de transformatie van de samengevoegde PA- en SA-afdeling en het W&S-secretariaat tot een optimaal functionerende PSA-afdeling.
- Aansturen van de afdeling PSA (leidinggeven, personeelsbeleid, kwaliteit)
- Implementeren van onderwerpen en actiepunten uit het jaarplan Personeelszaken (input beleidsontwikkeling PZ)
- Analyseren en optimaliseren van de werkprocessen en daarmee verbonden automatisering (verbeterprojecten, structuur, beheer informatiesystemen, procedures)
- Adviseren over de toekomstige aansturing van de afdeling PSA

09/2006 - 01/2007
GGD Gelre-IJssel, Deventer
Interim adviseur
Opstellen van een rapport van aanbevelingen ten behoeve van de afdelingen P&O en Financiën ter verbetering van de werkprocessen (loonadministratie, onkostenvergoeding, reiskosten) door middel van een documentenanalyse, interviewronde en proces- en knelpuntenanalyse.

05/2006 - 09/2006
ENECO Energie B.V., Divisie Ondersteunende Diensten, Delft (5.000 werknemers)
Interim Hoofd Personeels- & Salarisadministratie (SAP HR & Payroll) (16 werknemers), lid MT
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende, en operationele uitvoering van, de transformatie van de samengevoegde PSA-afdelingen tot een HR Service Center.
- realiseren van een afdelings- en/of bedrijfsresultaat (afdelingsjaarplan)
- ontwikkelen en implementeren van beleid
- realiseren van procesuitvoering en innovatie (verbeterplannen)
- optimaliseren van personele bezetting
- borgen van kwaliteit (verbetervoorstellen, complexe projecten)
- verzorgen van middelen en randvoorwaarden
- informeren van medewerkers en management (rapportages, ken- en stuurgetallen)
- functiegebied specifiek (afdrachten, financiële administratie, wet- en regelgeving)

10/2005 – 05/2006
Affiliated Computer Services (ACS) of Spain S.L.U., Barcelona (300 werknemers)
100% Dochter van ACS Inc (Xerox), genoteerd aan de NYSE te New York (40.000 werknemers)
Interim HR Service Center Supervisor Belgium, General Motors Belgium, Antwerpen (5.000 werknemers), salarisadministratie (SAP Payroll), tijd- en aanwezigheidsregistratie (Interflex), ISP, personeelsadministratie (SAP HR), reiskostenadministratie (Isabel)
Presterend op overeengekomen service niveau(s), verantwoordelijkheid voor een team van HR administrateurs en een teamleider (8 werknemers).
- waarborgen dat alle diensten aan de cliënt(en) overeenkomstig contract worden geleverd: verantwoordelijk voor alle activiteitsgebieden gerelateerd aan HR administratie en transactionele processen
- herzien en herinrichten van de transactieprocessen en -procedures van de cliënt om consistentie te verzekeren
- waarborgen dat alle processen helder zijn gedocumenteerd
- oplossen van geëscaleerde kwesties in samenwerking met de HR Operations Manager
- verstrekken van maandelijkse rapporten
- internationaal (E, B, US, NL, D) collegiaal overleg (Engels)

02/2005 - 10/2005
Stichting Waalborg (’s Heeren Loo), Stichting voor dienstverlening aan mensen met een verstandelijke handicap, Druten (1.400 werknemers)
Interim Sectormanager Personeel en Opleidingen: P&O, opleidingen, loopbaancentrum, secretariaat, personeelsadministratie (Raet: Beaufort) en salarisadministratie (Raet: Gemal) (20 werknemers), lid MT
Advisering en ondersteuning van (interim) directie en management betreffende strategische, tactische en operationele HR-, sociale- en fiscale aangelegenheden, in het bijzonder gericht op het lopende reorganisatieproces en het daaraan verbonden transitietraject.
- projectleider HRM (functiebeschrijvingen, functieformatieplaatsenplan e.d.) en Cultuur in het kader van het transitietraject naar Resultaat Verantwoordelijke Eenheden
- lid taskforce ‘Noodverbanden’ in het kader van de acute financiële problemen
- sanering afdeling Personeel en Opleidingen
- ontmanteling loopbaancentrum
- herinrichting personeels- en salarisadministratie (bemensing, administratieve organisatie en personeelsinformatiesysteem)
- aansturen aanvraag ESF-subsidie
- aansturen aanvraag Pemba-(premie)korting
- herinrichting roostersystematiek
- OR gesprekspartner
- operationele aangelegenheden

1995 – 2005
Parfumerie DOUGLAS Nederland B.V., Nijmegen (1.700 werknemers)
100% Dochter van Douglas Holding AG, genoteerd aan de MDAX te Frankfurt (18.000 werknemers)
Manager Personeel- en Organisatie: P&O, personeelsadministratie (Raet: Beaufort, APAS) en salarisadministratie (Raet: ASAP, Brunet) (7 werknemers), lid MT
Advisering en ondersteuning van directie en management betreffende strategische, tactische en operationele HR-, sociale- en fiscale aangelegenheden.
- personeelsplanning en –voorziening (o.a. werving, selectie, introductie, ontslag)
- motiveren en binden (o.a. taakontwerp, waardering, beoordelen)
- ontwikkeling van personeel en organisatie (o.a. opleiden, MD)
- begeleiding van personeel (o.a. arbo, ziekte, bijzondere groepen)
- budgettering en controle totale personeelskosten onderneming
- vertegenwoordiger en onderhandelaar namens de gehele parfumeriebranche (en incidenteel namens alle SBD-partners (in het bijzonder Free Record Shop, Siebel en Kral) en/of MKB) betreffende CAO-aangelegenheden
- gesprekspartner bij overnames betreffende personele aangelegenheden (onder andere met de Raad van Bestuur van VendexKBB betreffende Kreymborg), en verantwoordelijk voor integratie en harmonisatie
- OR gesprekspartner
- juridische aangelegenheden
- verzorgen van trainingen (managementopleiding)
- (applicatiebeheerder) personeelsinformatiesysteem (personeels- en salarisadministratie)
- internationaal collegiaal overleg (Duits)

1993 – 1995
Schnitker & Voortman (Mercer), adviesbureau personeelsmanagement, Arnhem
Freelance medewerker
- psychologisch onderzoek en assesment
- potentieel onderzoek (Megapool)
- outplacement traject (Albert Heijn)
- interim management (Rijnstate Ziekenhuis)

1990 - 1994
The Nomad Company bv – Polydaun International bv – Polydaun Products bv, Zevenaar (200 werknemers)
1991 - 1994
Manager Personeel en Organisatie: P&O, personeels- en salarisadministratie (ADP:
Perman, BCS) (2 werknemers), Lid Junior-MT
- personeelsplanning en –voorziening (o.a. werving, selectie, introductie, ontslag)
- motiveren en binden (o.a. taakontwerp, waardering, beoordelen)
- ontwikkeling van personeel en organisatie (o.a. opleiden, MD)
- begeleiding van personeel (o.a. arbo, ziekte, bijzondere groepen)
- personeelsinformatiesysteem (personeels-/salarisadministratie)
- mede opstellen ondernemingsplannen
1990 - 1991
Assistent-controller (verantwoordelijk voor personeels- en slarisadministratie en personeelszaken)

1987 – 1990
TRN Groep / NAM de tombe (Deloitte), accountants, Nijmegen
Assistent-accountant I
- controleren jaarrekeningen
- doorlichten administratieve organisatie

Opleiding interimmanager

1999 – 2000
HEAO Bedrijfsinformatica, Arnhem
(Propedeuse)

1991 – 1998
WO Arbeids- en organisatiepsychologie, Nijmegen
Personeelspsychologie

1988 – 1990
Nivra (o.a. PDL, PDB, Arbeidsrecht, AO, Levensverzekeringwiskunde)

1982 – 1987
WO Politicologie, Nijmegen
Methoden en technieken van sociaal wetenschappelijk onderzoek (Statistiek)

1976 – 1982
VWO, Boxmeer
Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde I, Wiskunde II, Econ. Wetenschappen I, Econ. Wetenschappen II

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Universitair opgeleid (Statistiek, A&O Psychologie) met ruim 20 jaar ervaring op het snijvlak van P&O, Financiën en ICT. Opleiding en training (SAP HCM) bij de grootste BPO en IT Outsourcing organisatie ter wereld (ACS Inc., Xerox) in Barcelona (Spanje) hebben de basis gelegd voor specialisatie in het managen van PSA-afdelingen, het begeleiden van transitietrajecten en de implementatie van PI-systemen. Vertaling van de eisen en wensen van de klant in heldere processen en procedures alsmede optimalisatie van administratieve HR-systemen (specialisatie: SAP HR (PA, PY, PT, OM, ESS/MSS, TMW) en Beaufort / Gemal (Raet)) zijn hierbij de speerpunten van activiteiten. Dit vanuit een analytisch en resultaatgericht oogpunt.

Analytisch, resultaatgericht, hands-on mentaliteit, helikopterview, initiërend, monitorend, gedreven, overtuigend, gemotiveerd, flexibel (ad hoc), confronterend, open en direct.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits (full professional proficiency)
Frans (limited working proficiency)

Overig

2011 - 2011
SAP Certified Application Associate - Human Capital Management with SAP ERP 6.0 EHP4, Human Resources (HCM) - Management & Administration, SAP eAcademy HCM

2011
TMap® Next Foundation (Test Management), EXIN

2011
PRINCE2® Foundation (Project Management), APMG / EXIN


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: