Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim- en project manager

interim- en project manager

Werkervaring interimmanager

• September 2004- heden. Interim-teamleider Welzijn gemeente Westland. Gedurende deze periode de reorganisatie van het team in het kader van de herindeling verder gestalte gegeven. Tevens de harmonisatie van het subsidiebeleid opgepakt en uitgewerkt.

• Januari 2004 – november 2004. Projectleider reïntegratie in het kader van de WWB bij de gemeente Vlaardingen. In die hoedanigheid verantwoordelijk voor het opstellen en invoeren van de Reïntegratieverordening. Het opzetten van diverse werkprojecten in het kader van de reïntegratie waaronder een “Work-first” project.

• Augustus 2003 – juni 2004. Ondersteuning WVG Delft. Het nieuwe hoofd WVG vraagt ondersteuning vanwege een aantal interne problemen. Gezamenlijk een Plan van Aanpak opgesteld. Een projectgroep opgezet waarover ik de leidding heb. Alle probleempunten worden systematisch aangepakt.

• Januari 2003 – juni 2003. Directeur Regionaal Indicatie Orgaan Delft Westland Oostland. (55 fte) In deze periode het gat opvullen tussen de vertrekkende en de komende directeur. Inventarisatie gemaakt van de knelpunten. Vanaf mei 2003 nieuwe directeur inwerken en nog 1 maand ondersteunen.

• Juni 2002 – december 2002. Directeur Detaplus.(9 fte). Detaplus is een detacheringbedrijf in de zorg. De aandeelhouders hebben gevraagd de interne organisatie van het bedrijf op orde te brengen. Nieuwe interne organisatie opgezet. Bedrijfsplan opgesteld. Automatisering aangepast en acquisitieplan opgesteld. In december nieuwe directeur aangenomen en ingewerkt.

• Maart 2002 – maart 2003. De opdracht bij de gemeente Delft wordt vanaf maart 2002 onder eigen naam voortgezet en loopt door tot en met maart 2003. In februari van dat jaar is een nieuw hoofd Wvg aangesteld. In de maand maart ingewerkt.

• Januari 2001 – maart 2002. Hoofd van het vakteam Voorzieningen gehandicapten te Delft. (20 fte) De afdeling heeft lange tijd zonder aansturing gezeten. Hierdoor zijn er lange wachttijden en grote werkvoorraden ontstaan. De opdracht luidt het wegwerken van de achterstanden. Daarnaast wordt een deel van de werkzaamheden overgeheveld naar het Regionaal indicatie orgaan (RIO). Daarvoor dient
een apart Plan van aanpak te worden gepresenteerd. Inmiddels zijn de achterstanden weggewerkt en is er een nieuw systeem voor managementinformatie opgezet. De overgang van de advieswerkzaamheden naar het RIO is inmiddels voltooid.

• April 2000 – januari 2001. Hoofd afdeling Beëindigingen, terugvordering en verhaal van de dienst sociale zaken van de gemeente Haarlem. (22 fte) Vervanging van het hoofd van de afdeling wegens ziekte. Mijn opdracht was het terugdringen van de achterstanden; het oplossen van een 3-tal hardnekkige personele problemen en het integreren van de naast en door elkaar werkende afdelingsonderdelen. Bij mijn vertrek waren de achterstanden geheel verdwenen en was er een nieuwe structuur ontwikkeld en geïmplementeerd waardoor onderdelen logisch op elkaar aansloten en de medewerkers zicht hadden op de totale werkvoorraad en elkaar konden vervangen waar nodig.

• Januari 2000 – april 2000. Adviseur woningcorporatie Waterweg Wonen te Vlaardingen. Tengevolge van een fusie moesten de werkprocedures opnieuw opgesteld en geïmplementeerd worden. Mijn opdracht was om de incassoprocedure te integreren in de nieuwe integraal werkende rayonteams. Was er voorheen een aparte incassoafdeling geweest nu moest het onderdeel uitmaken van het totale werkpakket van de rayonteams.

• Maart 99 – december 99. Hoofd bestandteam sociale zaken Vlaardingen. (15 fte) Voornaamste opdracht terugdringen achterstanden. Daarnaast ben ik verantwoordelijk geweest voor het effectiever inzetten van de uitstroommogelijkheden. Daarbij een methode opgezet waarin alle betrokken partijen nauw moesten samenwerken en daarbij harde afspraken gemaakt over quota en kwaliteit.

• Februari 98 – maart 99. Hoofd aanvraagteam gemeente Schiedam. (15 fte) Deel uitmakend van het managementteam van de sociale dienst was ik mede verantwoordelijk voor de reorganisatie. Mijn specifieke opdracht betrof het opzetten van een nieuwe aanvraagprocedure en het bouwen van een aanvraagteam. Hierbij diende nadrukkelijk rekening gehouden te worden met de ontwikkelingen aangaande het CWI. Ik maakte dan ook deel uit van de ontwikkelgroep CWI Nieuwe waterweg Noord. In de hoedanigheid van hoofd aanvraagteam was ik tegelijkertijd belast met de organisatie van de receptie. (4fte)

• Februari 97 – februari 98. Coördinator Schuldhulpverlening (9 fte) en ITB (10 fte) gemeente Schiedam. Het betrof hier dubbelfunctie ter vervanging van beide coördinatoren vanwege ziekte. De opdracht in beide gevallen betrof in het bijzonder het wegwerken van achterstanden en het oplossen van een aantal personele problemen. Beide opdrachten zijn succesvol afgesloten. De achterstanden zijn weggewerkt en er is voor beide afdelingen een nieuwe structuur aangebracht. Als coördinator ITB tevens deel uitmakend van het managementteam van het bureau voor Werk en Scholing waaronder ook sociale activering en Wiw ressorteren.

• Januari 96 – februari 97. Hoofd sociale Zaken van de gemeente Steenbergen. (22 fte) In deze hoedanigheid deel uitmakend van het managementteam van de gemeente. De opdracht was om de gemeentelijke herindeling voor wat betreft sociale zaken in goede banen te leiden en tevens de structuur voor de nieuwe afdeling op te zetten. Het ging hierbij om het samenvoegen van 3 apart opererende afdelingen sociale zaken, met in totaal een cliëntenbestand van ruim 700. Onder Sociale zaken vielen naast de uitvoering van de nAbw tevens ITB en WVG.

• Oktober 95 – februari 96. Voor dezelfde hierboven genoemde gemeenten de eerste evaluatie van de Wet Voorzieningen Gehandicapten uitgevoerd. Dat heeft geresulteerd in een advies aan het gemeentebestuur en daaropvolgend een wijziging van de gemeenteverordening in deze.

• Januari 95 – oktober 95. Projectleider implementatie nAbw van een 5-tal gemeenten in de Krimpenerwaard en 3-tal gemeenten in west Brabant. Gedurende deze opdracht verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling; de implementatie waaronder de opleiding van de medewerkers en de voorlichting aan bestuur en management van de diverse gemeenten.

November ‘93 – januari ’95 Projectleider bij de Centrale Opvang Asielzoekers (COA).
In deze functie verantwoordelijk voor het beleidsproject “Rechten en Plichten”. Gedurende dit project een handboek opgesteld in samenwerking met de medewerkers uit de centra. Daarin een aantal tot dan toe controversiële uitgangspunten opgesteld die het einde betekenden van de vrijblijvendheid van de opvang in de centra. Voor het eerste werden asielzoekers niet langer als zielig gezien maar als volwaardige mensen met rechten maar zeker ook met plichten.







Opleiding interimmanager

1989 : •HBO-sociale dienstverlening – diploma
1990 e.v. : •diverse korte cursussen en opleidingen op het gebied van de sociale
Wetgeving en management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch, enthousiasmerend, resultaatgericht

Talenkennis interimmanager

Spreek vloeiend engels en heb een goede kennis van het frans en duits.

Overig

Prettige persoonlijkheid, gevoel voor humor

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: