Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

logistiek consultant, projectmanager en interim manager

logistiek consultant, projectmanager en interim manager

Werkervaring interimmanager

WERKZAAMHEDEN OP INTERIMBASIS (2001 - HEDEN)

Drankenproducent
Data-analyse & conceptvoorstel voor de uitbreiding en mechanisatie van het magazijn voor geproduceerd eindproduct (50.000 m2)
Doorlooptijd: 3 maanden

Groothandel in schoolbenodigdheden
Ontwerp & begeleiding van geheel nieuwe logistieke inrichting en werkwijze. (Gebouw aanpassingen/implementatie zonepicksysteem m.b.v. voicesystemen / implementatie nieuw WMS
Doorlooptijd: 12 maanden

Grafische contractor
Begeleiding en RFQ beantwoording voor insourcen van de complete logistieke activiteiten van promotie artikelen van brillengroothandel (Opdracht verkregen en inmiddels operationeel)
Doorlooptijd: 2 maanden

Drankproducent
Ontwerp bouw begeleiding inrichting en coördinatie verhuizing van voor nieuw magazijn voor de technische dienst
Doorlooptijd: 8 maanden

Producent hydraulische cilinders
Concept ontwerp en coördinatie van de organisatie van materiaal aan en afvoer op het buiten terrein
Doorlooptijd: 15 dgn

Groothandel medische apparatuur
Data analyse voor de optimalisatie van opslaglocaties
Doorlooptijd: 1 week

Groothandel industiele afdichters
Concept ontwerp voor de mogelijke nieuwe Magazijn inrichting
Doorlooptijd: 10 dgn

Supermarktketen
Projectleider van een mechanisatievisie team die verantwoordelijk is voor het strategisch advies aan de directie t.a.v. de inzet van gemechaniseerde systemen voor de logistieke processen van supermarkt keten.
Doorlooptijd: > 20 maanden

Producent chemische producten
Advisering voor het dimensioneren van de wenselijke nieuwbouw plannen
Advieswerkzaamheden voor de inrichting van de logistieke processen in de geplande nieuwbouw
Doorlooptijd: > 1 maand

Supermarkt keten
Projectleider van een projectteam verantwoordelijk voor de realisatie en implementatie van een revolutionair gemechaniseerd orderpicksysteem. Verantwoordelijk voor de operationele organisatie gedurende de opstart van het orderpicksysteem
Doorlooptijd: > 10 maanden

Merkkleding producent
Interim manager van drie logistieke vestigingen. Direct verantwoordelijk voor alle uitleveringen van alle kleding van de diverse brands. Gaf directe leiding aan drie magazijnlocaties met in het totaal 75 medewerkers en uitzendkrachten
Logistiek consultant t.b.v. van verbeteringsvoorstellen en kosten reductie in alle logistieke processen.
Doorlooptijd: 8 maanden

Internationale logistieke dienstverlener
Projectleider voor de inrichting van meerdere productielijnen t.b.v. kitting-activiteiten voor meerdere klanten van dienstverlener
Gaf tijdelijk leiding aan het logistieke ‘kitting’ proces
Opzet van een voorstel voor verplaatsing van productieactiviteiten naar Hongarije.
Doorlooptijd: 3 maanden


Engineering-, ontwerp- en projectmanagement bureau
Begeleiding geven aan één van hun klanten bij mechanisatie voorstellen t.b.v van kostenreductie in de logistieke keten (zeer groot out-source contract)
Onderbouwing kostenstructuur en opzet projectplan voor verhuizing van een grote productielocatie van één van hun klanten
Doorlooptijd: 1 maand

Producent zuivelproducten
Ondersteunen bij de inventarisatie en implementatie van product identificatie t.b.v. het volledig kunnen tracken en tracen van de productieflow
Inventariseren van productieflows
Investeringsvoorstel produceren waarbij de detaillering van uitvoeringsoplossingen voor de productidentificatie in is vastgelegd
Definiering IT-strucuur van de MES laag die een interface heeft met de productie en ERP (SAP) laag
Doorlooptijd: 6 maanden

Groothandel verwarmingsartikelen
Ondersteunen bij het herstructureren van de bedrijfsprocessen, zodanig dat Sanicentra een hoger rendement en betere kwaliteit realiseert op alle interne activiteiten en alsmede zodanig wordt ingericht dat zij de verwachte groei kunnen gaan realiseren.
Opzet van een plan van aanpak t.b.v. de logistieke inrichting van hun order uitleveringen naar de Nederlandse markt voor de komende jaren
Inkoopbeleid en magazijnindeling geherstructureerd
Doorlooptijd: 6 maanden

Vervoerders belangen organisatie
In opdracht van de belangen vereniging een logistieke quickScan uitgevoerd bij Communicatie Netwerken bedrijf
Inventariseren van de werkzaamheden van de logistieke afdeling met als doel verbeteringsadviezen te formuleren.
De logistieke afdeling is verantwoordelijk voor alle logistieke activiteiten t.b.v. de twee divisies (Infra & Netwerken (150 FTE’s) en ICT (150 FTE’s)).
Doorlooptijd: 3 weken

Elektrotechnische groothandel (omzet 180 miljoen Euro)
Projectmanager voor de opzet, ontwerp en inrichting van hun nieuwe centrale magazijn in de regio west Nederland. (25.000 artikelen, 60 FTE's)
Werkzaamheden o.a.:
• Inventarisatie van de gehele orderstructuur en productsamenstelling
• Keuze van het gebouw (Bergschenhoek)
• Volledig ontwerp van het gehele logistiek proces
• Selectie van alle toeleveranciers. (specificatie en aanbiedingsbeoordeling)
• Personele begeleidingsplan voor alle vestigingen die gesloten zullen worden
• Planningsbewaking
• Ontwerp en aanschaf van een geheel nieuwe aansturing van het orderverwerkingsproces (RF koppeling aan hun bestaande ERP systeem)
• Volledige bouw begeleiding.
• Verhuisplan
• Opstart coördinatie in de functie van interim warehouse manager
Doorlooptijd: 10 maanden

Producent intern transport
Ondersteuning in het ontwerp van een zeer groot sorteercentrum voor een koerierdienst in Duitsland. (50.000 Paketten/uur)
Mede verantwoordelijk voor de lay-out technische oplossingen en tevens geadviseerd in de gekozen besturingsconfiguratie en noodzakelijke data interfaces.
Commerciële leiding bij de vele besprekingen die met de Deense partner en de klant gevoerd moesten worden.
Doorlooptijd: 2 maanden.

Producent en Europese marktleider op het gebied van schoonmaakmiddelen
Concept opgezet voor een '4th party logistic' model. voor één van hun grootste klanten
Via een interactieve exta-net voorziening kunnen alle noodzakelijke schoonmaak producten direct door de gebruiker besteld worden.
Doorlooptijd: 1 maand.

Producent intern transport
Ondersteuning gegeven voor het beantwoorden van een zeer grote aanvraag van een Belgische firma voor de opzet van een volledig gemechaniseerd bedrijfsproces.
Doorlooptijd: 2 weken


WERKZAAMHEDEN IN VAST DIENSTVERBAND (1992-2001)

Transport dienstverlener. Omzet van 750 miljoen per jaar.

Werkzaam als hoofd van de engineeringafdeling. De engineeringafdeling is verantwoordelijk voor het ontwerp, de verkoopondersteuning, implementatie en opstart van grootschalige logistieke projecten. Gericht op bedrijven welke de beslissing hebben genomen hun logistieke activiteiten te out-sourcen. Tevens lid van het managementteam.

Taak inhoudelijke werkzaamheden:
• Leiding geven aan de engineering organisatie (20 man)
• Verantwoordelijk voor de totale implementatie van grootschalig logistieke supply chain projecten.
• Binnen projecten lid van de stuurgroep, waar zowel de klant als dienstverleners in vertegenwoordigd is. Het projectmanagement rapporteert de voortgang en legt zaken voor waarover beslissingen genomen moeten worden.
• Eindverantwoordelijk voor alle inkoopdelen en facilitaire diensten binnen projecten.
• Verantwoordelijk voor alle operationele logistieke activiteiten van nieuwe opstartende organisaties
• Strategisch bepaling van de logistieke dienstverlening welke het bedrijf ondersteunt.
• Alle intern organisatorisch afdelingsgebonden activiteiten coördineren

Resultaten welke o.a. onder mijn leiding zijn behaald:
• Uitbouw van de engineering organisatie van 5 naar 20 medewerkers
• Vastlegging van de procedurele werkwijzen
• Structuur en groeiscenario vastgelegd
• Structurele communicatiestructuur doorgevoerd
• Opstart van de distributie centrum (DC) in Barcelona
• Bouw, inrichting en opstart van een DC in Moerdijk
• Opstart van een DC in Moerdijk
• Overname van een DC in Etten-leur
• 250 nieuwe medewerkers in de operationele organisaties aangetrokken
• Opstart van KPI reporting methodiek
• Service Level Agreements ontworpen en geïmplementeerd
• Extra-net voorzieningen ontworpen
• Contractovereenkomsten met diverse toeleveranciers afgesloten
• Europees transport netwerk tbv de supply chain drastisch uitgebreid
• Drie nieuwe WMS systemen geïmplementeerd en gekoppeld met ERP systeem van de klant (SAP)

Werkzame periode: 2 jaar



Werkzaam bij vooraanstaand productiebedrijf, gespecialiseerd in de realisatie van interne transportsystemen. 190 medewerkers. Omzet van 60 miljoen per jaar.
Gestart als hoofd van de verkoop buitendienst. Na anderhalf jaar hoofd van de verkooporganisatie geworden. Tevens vijf jaar lid van het managementteam bestaande uit twee directieleden en hoofd van de financiële afdeling.

Taak inhoudelijke werkzaamheden:
• Leiding geven aan de verkooporganisatie (11 man)
• Verkoopverantwoordelijk voor alle Van Riet verkopen wereldwijd. ( Voor Duitsland en Engeland ondersteunende verantwoordelijkheden voor de zelfstandige verkooporganisaties)
• Direct persoonlijke verkoopactiviteiten voor de grotere accounts, (tot max. 10 miljoen per jaar)
• Strategisch verkoopbeleid bepalen
• Alle intern organisatorisch afdelingsgebonden activiteiten coördineren
• Bedrijfsbeleid ondersteunende werkzaamheden


Resultaten welke o.a. onder mijn leiding zijn behaald:

• Volledige automatisering van de verkoopafdeling:
• implementatie van een relatiebeheersysteem
• implementatie van een parametrisch ontwerpprogramma t.b.v. lay-out generatie en prijsberekening
• implementatie van de produktconfigurator t.b.v. MRP-aansturing van de fabriek. Transitie van Triton naar Baan IV
• implementatie van software t.b.v. projectsimulaties
• Herstructurering van de afdeling. Nieuwe structuur en takenverdeling van de medewerkers die geleid hebben tot een veel hogere output en kwaliteit van elke medewerker
• Oprichter van de systeemgroep. (Afdeling die ondersteunende werkzaamheden verrichten voor de engineeringafdeling en de verkoopafdelingen)
• Professionalisering van de verkooporganisatie (presentatie technieken en -middelen)
• Omzetgroei gerealiseerd van 175% tijdens mijn werkzame periode, in een sterk concurrerende markt
• Innovatieve systemen bedacht en verkocht die geheel nieuwe markten hebben geopend
• Kartrekkers rol vervuld in het standaardisatie proces
Werkzame periode: 7 jaar

Opleiding interimmanager

Universitaire opleiding (TU Delft) Richting: werktuigbouwkunde, specialisatie: planning en simulatie, Ontwerpen van logistieke systemen, Operations research, Industiele organisatie
Werkzaam geweest in bij 2 bedrijven vast dienstverband en 16 bedrijven op interim basis in gevarieerde functies en verantwoordelijheden (Zie cv)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Logistieke inrichting, productieoptimalisatie, WMS implementatie, SLA definiering, KPI inrichting, Supply chain inrichting, veranderingsmanagement, concept inrichting productie/magazijn, data analyse,

Talenkennis interimmanager

Engels, goede spreek- en schrijfvaardigheid
Duits, goede spreek en schrijfvaardigheid

Overig

analytisch, doelgericht, manager, ervaren, commercieel,

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: