Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

General en Financial Interim Manager

General en Financial  Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
2009-10 tot heden Govunited te ’s-Gravenhage

Een aanstelling voor 1 jaar met een optie op een verlenging als Controller. Tevens MT lid.
Het opzetten van het werkplan, Programma budget, kwartaalverslagen voor het Dagelijks Bestuur. Verantwoordelijk voor het strategische financieel beleid. Het adhoc verstrekken van rapportages en analyse aan de adjunct directeur Bedrijfsvoering. Het on –hands invoeren en opzetten van rapportage verslagen in Excel. Sinds december 2009 wordt er gewerkt met het financiële software systeem Compiere.


2009-09 tot 2009-10 Werkzaamheden verricht voor een inleen bureau en een Call center bureau

2009-05 tot 2009-09 op zoek naar een opdracht

2009-01 tot 2009-05 4 maanden sabbatical

2007-08 tot 2009-01 SNS Property Finance Participaties Nederland BV te Leusden

Interim opdracht via HQP Arnhem als interim manager bij de afdeling Project Control/Commercieel Beheer. Via een management contract met HQP BV te Arnhem.
Herstructureren bestaande bedrijfsprocessen van de afdeling Project Control/Commercieel Beheer, strategische ondersteuning verlenen aan de Teamleider Project Control Participaties(PCP) en inwerken en coaching van nieuwe medewerkers voor de afdeling PCP.


2005-12 tot 2007-08 Carrier Airconditioning Hazerswoude Rijndijk

Teamleider F&A
Aansturen van de afdeling F&A (6,8 fte,s)
MIS rapportage, maandelijks en per kwartaal zowel intern als extern (EMEA).
Jaarafsluiting voorbewerken en afronden.
Verantwoordelijk voor AO en IC.
Verbeteren van bedrijfsprocessen voor de afdeling F&A en Procurement
Externe contacten met accountants, banken, krediet adviesverlener en verzekeraars.
Opstellen en voorbereiden van de statutaire jaarrekening.
Assurantiën portefeuille beheer.
ISO 9002 actualiseren. ACE programma begeleiden en aansturen.
SOXA bewerken en rapporteren in samenwerking met de controller, MML maandelijks voorbereiden en opstellen.
Ondersteuning bieden aan de Finance Director bij complexe vraagstukken.
Vervanging van de Finance Director bij diens afwezigheid.

2004-12 – 2005-03 AVR Milieuservices Pernis-Venlo

Financial Controller
Via Targos BV een ad interim opdracht uitgevoerd met als doel een quick scan betreffende bedrijfseconomische haalbaarheid van de vastgelegde doelstellingen voor een vestiging in het zuiden van Nederland




2001-2004-07 Eurofrigo BV, Rotterdam en Eurofrigo Venlo BV

CFO
Verantwoordelijk voor F&A, Juridische Zaken, P&O Fiscale Zaken, ICT en operationele zaken en deels ondersteuning in het commerciële beleid..
Sparringpartner van de CEO
Financieel verantwoordelijk en ondersteunend aan het technische management welke verantwoordelijk was voor de uitbreiding van de operationele oppervlakte van het vrieshuis op de Maasvlakte per juni 2003. Contacten onderhouden met de architect en de Hoofd aannemer.
Adviseur in algemene zaken voor de moedermaatschappij Nichirei HH
Externe contacten onderhouden met banken, accountants, juridische en fiscale adviseurs. Het ondersteunend en adviserend bijwonen van zakelijke afspraken met de klanten.
Indirect en direct leidinggeven aan ca. 190 werknemers.
Binnen de gestelde termijn van 3 jaar, door de Holding Company (Nichirei) als doelstelling vastgelegd, moest het nieuwe management de onderneming weer winstgevend maken. Dit is ook volledig behaald, in 2003 boekten wij weer een kleine winst. In de voorgaande jaren werden zeer hoge verliezen (operationele) geleden.




2000-2001 Eurofrigo BV, Rotterdam en Eurofrigo Venlo BV

Interim Financieel Directeur
Via Berendsen & Partners BV een interim opdracht.
Doelstelling was om het compleet financieel en operationeel gezond maken van beide ondernemingen en het opzetten van een financieel strategische beleid voor de toekomst. Het herstructureren van de organisatie en tevens het doorvoeren van het reorganisatieplan. Het verhogen van de cashflow en het daarmee verbeteren van de kaspositie. Het in kaart brengen en reduceren van overbodige fiscale en juridische zaken. Samen met de CEO het opstellen van een business plan voor de langere termijn en het implementeren van onze visie voor de toekomst van de onderneming.
SWOT analyse maken van de beide organisaties en het opzetten van een plan van aanpak met vastgelegde winstdoelstellingen voor de langere termijn waaronder de rentabiliteit van beide ondernemingen op hun vermogen.
Transparant en helder maken van de kosten - en opbrengsten structuur

1999-2000 AGAF BV Den Hoorn.

Accountancy adviseur
Verantwoordelijk voor de discipline accountancy, vooral de A&O processen en het geven van adviezen en ondersteuning aan de accountants met betrekking tot het opstellen van de jaarrekeningen van de klanten
Verbetering en optimalisering van de jaarrekening met betrekking tot de rapportage van de jaarrekening voor de klanten door de implementatie van een nieuwe software genaamd Audition Unit 4.
Adviserende taak aan de Algemeen Directeur, betreffende ICT procedures en interne rapportage van zijn onderneming.

1999-1999 Progress Software Benelux BV Capelle a/d Ijssel

Assistant Controller Benelux BV
Het aansturen en coachen van de afdeling F&A.
Verantwoordelijk voor legale en fiscale zaken.
Budget implementatie en- control activiteiten binnen het daarvoor gestelde timeframe.
Het opzetten en bewaking van AO procedures.
Het opstellen van periodiek management rapportages en het rapporteren aan de Financial Controller in de USA.
Ondersteuning van de Financial Manager.

1992-1999 Mambruk BV Hazerswoude Rijndijk

Eigenaar / dga
Het besturen en exploiteren op topniveau van een horeca bedrijf, welk gespecialiseerd is in de luxe Indonesische Partycatering en Services op locatie door heel Nederland.
Mambruk verbijzonderde zich tegenover zijn concurrenten door authentieke gerechten, snacks en koekjes te maken voor zijn klanten. De sateh werd ter plekke geroosterd. Verser dan vers kan het niet zijn. Mambruk core business was catering en niet daarnaast nog een restaurant bedrijven. De volle aandacht werd gericht op de catering en klant op locatie.

Mambruk verzorgde ook de aankleding en of inrichting van de locatie met bijvoorbeeld echte bananen planten, orchideeën, bamboe planten en andere tropische planten en bloemen.
Mambruk werkte strikt volgens de Haccp normen.
Jody, de eigenaar, heeft met zijn ouders meer dan 40 jaar ervaring opgedaan in t verzorgen van Indonesische maaltijden. Bijvoorbeeld de Pasar Malam Besar in Den Haag daar heeft de familie voor meer dan 30 jaar aan deelgenomen. Mijn moeder van 83 jaar staat dit jaar nog op enkele pasars in Nederland, echter met ondersteuning van familie en vrienden.
Enkele klanten van Mambruk waren: ABN-AMRO, PTTPOST(TPG), PriceWaterhouse, GUO, Carrier, Vedior Hoofdkantoor in Amsterdam maar ook vele particulieren en verenigingen.
Bijvoorbeeld de Lionsclub en Rotary club in Zoetermeer en Hazerswoude.

1992-1992 ABB Lummus Crest BV Voorburg

Office-Administration Manager en Chief Field Accountant
Deze baan betrof een tijdelijke uitzending naar Iran.
Verantwoordelijk voor F&A, P&O en Facilitair zaken.
Periodieke managementrapportage aan kantoor Teheran en Hoofdkantoor in Voorburg
Het onderhouden van contacten met de klant, bank, onderaannemers en het regionale belastingkantoor in Iran.

1990-1992 ABB Lummus HTD BV Voorburg

Assistant to the VP Finance & Administration
Het ondersteunen van de VP F&A in alle voorkomende werkzaamheden
Leiding geven en verantwoordelijk voor de afdelingen F&A en P&O
Verantwoordelijk voor het financiële beheer van de buitenlandse vestigingen.
Verantwoordelijk voor het Cash Management beleid.
Coördinatie en opstellen van financieel management rapportages ten behoeve van het hoofdkantoor in de USA.
Het onderhouden van contacten met banken, externe accountants en – adviseurs en de Financial Controller van de USA.
Het mede bepalen en zorgdragen van het liquide middelen – en valutabeleid.
Het verbeteren en optimaliseren van een plan van aanpak met betrekking tot het financiële beleid.

Project Cost Accountant
Verantwoordelijk voor het financiële beheer van de projecten en het opzetten en doen uitvoeren van de projectenadministratie en- rapportage en cost accounting.
Het evalueren van verkoopcontracten en het beoordelen van bankgaranties en L/C voor diverse projecten in het buitenland.

1977-1990 KTI BV Zoetermeer

Procurement Controller
Het zelfstandig zorgdragen voor de crediteuren – en projectadministratie de afdeling Procurement.
Het onderhouden van contacten met klanten, leveranciers en inleenburo’s.
Her behandelen van de financiële afwikkeling van boeteclaims van leveranciers in samenwerking met de Procurement Manager en zijn staff.
Het coördineren en het beheren van de G-rekening en de bankgaranties van de leveranciers.
Her adviseren en ondersteuning verlenen aan de Procurement Manager.

Assistant General Accounting
Het verlenen van ondersteuning aan het hoofd van de afdeling General Accounting.
Het opzetten en voorbereiden van de periodebalansen, het jaarverslag met de daarbijbehorende Winst- en Verlies rekening en tevens de preparatie van de halfjaarlijkse budgettering en controle op het budget met betrekking tot de gerealiseerde resultaten ten opzicht van de gebudgetteerde cijfers.
Het ontwikkelen en realiseren van een Cash Forecast systeem.
Het beheren van de MVA en de catering administratie.



Opleiding interimmanager

Opleiding

MULO A + wiskunde - certificaat
MEAO AE - diploma
HEAO BE - deelcertificaten
WO BE 2 jaar via Open Universiteit – deelcertificaten

Automatisering

MFGPRO, Excel, Word, Audition 4, Exact, Dalosey, Oracle, Baan, Power Point Presentatie, Hyperion Financial Management en Business Objects, PSM leningenadministratie en Coda financieel systeem.


Algemeen

KEPNER TREGOE, The rational manager is een systematische
benadering in problemen oplossen en besluitvorming. Interne cursus bij KTI BV

IAS/ IFRS implementatie, dit is een externe cursus via Ernst&Young accountants i.o.v. Eurofrigo BV



KWALITEITSTRAINING, QES en ACE ITO University, doormiddel van een systematische aanpak van de bedrijfsprocessen van de organisatie zal de kwaliteit binnen de onderneming verhoogd worden, waardoor men de klant nog beter van dienst kunnen zijn en ook het bedrijfsresultaat zal hiermede dan significant verbeteren.- certificaat ACE ITO university dit is een interne cursus i.o.v. Carrier Nederland BV.

En QES management kwaliteitstraining i.o.v. ABB Lummus BV.

Diverse certificaten Code of Ethics (i.o.v. Carrier/UTC)

Vakbekwaamheid in het café bedrijf en sociale hygiëne. - diploma's



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kernwoorden
Persoon Energiek, treedt graag op de voorgrond
Gedisciplineerd, zorgvuldig, verantwoordelijk
Rationeel, zelfverzekerd
Open-minded, creatief, brede belangstelling
Vriendelijk, mild
Werk Werkt met een duidelijk doel voor ogen
Neemt op weloverwogen wijze beslissingen
Laat zich horen, neemt het voortouw
Scherp op details en afspraken, werkt planmatig
Stressbestendig, presteert goed onder druk
Focus op goede werkrelaties, minder op zakelijk belang
Komt met creatieve oplossingen
Samenwerken Voorkeur voor teamopdrachten, legt makkelijk contact met anderen
Toegankelijk, teamplayer, behulpzaam
Staat open voor ideeën van anderen
Rots in de branding, stabiele factor
Spreekt anderen aan op gemaakte afspraken

Talenkennis interimmanager

Talenkennis

Nederlands, Duits, Engels, Frans
Behassa Indonesia – diploma



Overig

nvt

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: