Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Bedrijfskundige adviseur en interim manager

Bedrijfskundige adviseur en interim manager

Werkervaring interimmanager

1.Stage Gist-brocades te Delft, september 1996 - januari 1997

“Onderhoud aan onderhoud – Het creëeren van een functioneel onderhoudssysteem”
Het komen tot een gecontroleerde en beheerste fomulieren- en informatiestroom tussen de penicillinefabriek en haar externe technische diensten teneinde onderhoudskosten inzichtelijk te maken. De hoofdoorzaken zijn met behulp van een onderzoek (zowel intern als binnen de technische diensten) gekwantificeerd. Gezamenlijk is een verbeterplan opgesteld wat gedeeltelijk tijdens de stage nog is geïmplementeerd.

2.Stage Stichting Samenwerkende Ziekenhuizen te Den Haag, februari - juni 1997

“Patiëntenclassificatie – De juiste afstemming van het zorgaanbod op een zorgvraag”
Het creëeren van een constante werklast van het verplegend personeel, kortom zorgvraag = zorgaanbod. Op een pilotafdeling is een multi moment opname onderzoek uitgevoerd. De werklast van het verplegend personeel is kwantitatief opgesteld. Een model is opgesteld op basis waarvan per dag het zorgaanbod kan worden afgesteld op de betreffende zorgvraag. Tevens is een analyse uitgevoerd op de organisatie van het werk binnen deze afdeling. Aansluitend op deze analyses zijn verbetervoorstellen gepresenteerd aan het managementteam.

3.Vakantiewerk Stichting Samenwerkende Ziekenhuizen te Den Haag, juli 1997

Het analyseren van de werkzaamheden van het bureau Opname ten einde het functioneren van dit bureau te verbeteren. Op deze afdeling is een multi moment opname onderzoek uitgevoerd. Een discussiegroep (OK, verpleging, artsen) is opgericht om op basis van het verbeterplan een betere invulling te geven aan het bureau Opname.


4.Afstudeeropdracht Helpman BV te Groningen, februari - juni 1998

“Help man! Wanneer komt het plaatwerk? – Onderzoek ter verbetering van de logistieke prestatie van de productie-unit Plaatwerk”
Het verbeteren van de leverbetrouwbaarheid van de productie-unit Plaatwerk welke functioneert als interne toeleverancier van plaatwerk, zodat de juiste orders op het juiste tijdstip worden afgeleverd bij de interne klanten. De oorspronkelijke opdracht is verbreed met behulp van een Ishikawa-diagram. Onderandere de volgende aspecten zijn onderzocht of uitgevoerd: de aansturing van productie-unit, de planning van producten door de afdeling Planning/WVB, een multi moment opname onderzoek op het personeel en de machines, de informatiestroom, de leverbetrouwbaarheid, de totale kosten. Een verbetertraject is opgesteld en intern besproken. Zowel het Management team, Planning/WVB als de productie-unit Plaatwerk hebben positief gereageerd op verbeterplan. Een werkgroep is opgesteld en alle aanbevelingen zijn doorgevoerd.
N.B. Alle hogescholen en universiteiten kunnen per jaar het beste TBK-afstudeerrapport van dat instituut opsturen naar de VOA (vereniging voor arbeids- en organisatiekunde)- vereniging. Een commissie beoordeelt deze rapporten en kiest het beste rapport uit. Dit afstudeerrapport is in 1998 door deze commissie uitgeroepen tot de beste TBK-scriptie van dat jaar.

5.Bedrijfskundig adviseur voor TRENTO-engineering, september 1998 – oktober 1999

Project 1.
Normering Darley pons- knipmachine DAF-PKF (Plaat en Komponenten Fabriek) te Eindhoven (zelfstandig uitgevoerd)
Norm- en steltijden analyse/berekening van een aangeschafte pons- knipmachine. De normtijden zijn benaderd met een zelf ontworpen wiskundig model en statistisch getoetst op betrouwbaarheid en nauwkeurigheid. Knelpunten binnen de afdeling zijn tevens gekwantificeerd, waarna aanbevelingen zijn opgesteld en uitgevoerd.

Project 2.
Normering buigmachine DAF-PKF te Eindhoven (zelfstandig uitgevoerd)
Norm- en steltijden analyse/berekening van een buigmachine. De normtijden zijn benaderd met een zelf ontworpen wiskundig model en statistisch getoetst op betrouwbaarheid en nauwkeurigheid. Knelpunten binnen de afdeling zijn tevens gekwantificeerd, waarna aanbevelingen zijn opgesteld en uitgevoerd.

Project 3.
Arbeidsanalyse fabriek De Ster te Hoogstraten (zelfstandig uitgevoerd)
Een multi moment opname onderzoek is uitgevoerd om inzicht te verkrijgen in de werkbelasting van de medewerkers van de afdeling Catering. Een enquete is opgesteld en afgenomen onder de medewerkers. Knelpunten in de huidige situatie zijn gekwantificeerd en een verbeterplan is opgesteld. Aansluitend is een lay-outstudie uitgevoerd, de uitkomsten van deze lay-outstudie zijn samen met het managementteam vertaald naar een nieuwe detail lay-out.


Project 4.
Relayout en update steltijden Lasserij DAF-PKF te Eindhoven (projectleider)
Voordat steltijden konden worden genormeerd bleek dat eerst enkele lay-outverbeteringen moesten worden doorgevoerd. Door het managementteam van DAF-PKF is besloten om toestemming te geven voor een lay-outverbetering van de lasserij. Allereerst is de behoefte aan het aantal lasboxen berekend. Tevens zijn de materiaalsromen van en naar de lasserij in kaart gebracht en in een model geoptimaliseerd. Vervolgens is een projectteam opgestart waar ik projectleider van was. Met dit projectteam zijn de lay-outwijzigingen uitgevoerd en de organisatie van het werk geoptimaliseerd. Afsluitend zijn in de geoptimaliseerde situatie de steltijden opnieuw berekend.

Project 5.
Haalbaarheidsonderzoek naar UAS-MTM binnen DAF-PKF te Eindhoven (zelfstandig uitgevoerd)
Binnen DAF is onderzocht of norm- en steltijd sneller en nauwkeuriger konden worden bepaald met een systeem genaamd UAS-MTM. Ondergetekende heeft dit onderzoek uitgevoerd voor de Plaat- en Komponenten Fabriek van DAF. Dit systeem wordt geleverd door de Duitse MTM-vereniging, een drietal bezoeken zijn aan deze vereniging gebracht. Het systeem is onderzocht op onderandere analysesnelheid, interfacemogelijkheden, nauwkeurigheid, onderhoudbaarheid. Tevens is het systeem vergeleken met een drietal andere systemen welke op de markt worden aageboden. Besloten is om in 2001 met de implementatie van dit systeem binnen PKF-DAF te beginnen.

Project 6.
Quickscan naar kortcyclische arbeid binnen PKF-DAF (zelfstandig uitgevoerd)
Een literatuurstudie is uitgevoerd naar definities van kortcyclische arbeid. Een definitie is opgesteld welke nu binnen DAF wordt gehanteerd. Geconstateerd is dat op diverse plaatsen binnen PKF-DAF kortcyclische arbeid voorkomt. Aan de arbeidskundige van de fabriek is op basis van deze bevindingen gevraagd deze plekken te voorzien van een toeslag voor kortcyclische arbeid.


Opleiding interimmanager

Opleidingsgegevens:

1.MAVO – D, 1987 - 1991 – St. Annaparochie (diploma behaald)
·vakkenpakket:
Nederlands, Engels, Duits, Frans, wiskunde, natuurkunde, economie

2.HAVO/MBO, 1991 - 1993 – Leeuwarden (diploma behaald)
·vakkenpakket:
Nederlands, Engels, Duits, wiskunde B, natuurkunde, bedrijfskunde, informatica

3.HTS Technische Bedrijfskunde, 1993 - 1998 – Leeuwarden (diploma behaald)
·Vakkenpakket:
computerkunde, diverse practica, technisch tekenen, economie, bedrijfseconomie, marketing, wiskunde, organisatie en bedrijfsleer, operationeel financieel management, productietechniek, natuurkunde, psychologie, statistiek, Nederlands, Engels
·Examenonderdelen:
strategisch management, veranderingsmanagement, kwaliteitszorg, project management, leiderschap en management, financieel management, informatie technologie, recht, inkoop management, physical distribution management
·Gedurende het laatste studiejaar naast de algemene afstudeerrichting tevens de logistieke afstudeerrichting gevolgd (diploma behaald)
·Gedurende vier jaar klassevoorzitter geweest, waarin ik belangen van medestudenten heb behartigd. Tevens heb ik in deze functie diverse open dagen voor de opleiding mede georganiseerd.

Cursussen:

1.NIMA – A (diploma behaald)

2.Algemene ondernemerssvaardigheden - AOV(diploma behaald)

3.Systemen om arbeidsanalyses uit te voeren:
·Methods Time Measurement 1 – MTM 1 (diploma behaald)
·Universeel Analyseer Systeem – UAS (diploma behaald)
·Methods Einzel und Kleinserienfertigung – MEK (diploma behaald)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke eigenschappen:

Onafhankelijk onderzoek heeft uitgewezen dat ik de volgende persoonlijke eigenschappen heb:
Overredend/beïnvloedend, vriendelijk, vol zelfvertrouwen, mobiel, rusteloos, bijdehand/vlug, alert, actief, positief, wat eigenzinnig, onafhankelijk, besluitvaardig, vraagt “wie?” en “wat?” (in die volgorde)


Talenkennis interimmanager

·Nederlands (woord en schrift uitstekend)
·Engels (woord en schrift uitstekend)
·Frans (woord en schrift goed)
·Duits (woord en schrift matig)


Overig

1.Ik ben in het bezit van een auto
2.Mijn hobbies zijn: waterpolo, zeilen en gitaarspelen
3.Ik beheers de volgende softwarepaketten:
·MS-Office
·MS-Project
·Pascal
·Visual basic
·Windows (configuratie- en netwerkfeatures)
·Diverse tekenpaketten
·Autocad
·Microsoft Publisher frontpage


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: