Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim-Directeur / Interim-Manager

Interim-Directeur / Interim-Manager

Werkervaring interimmanager

Als interim-manager en adviseur ben ik werkzaam geweest in directiefuncties en middelmanagementfuncties.
Wat mij bijzonder maakt, is dat ik mij niet gespecialiseerd heb, maar kennis & ervaring heb in en leiding heb gegeven aan relatief veel verschillende bedrijfsonderdelen:
- Algemeen management (als bijv. Algemeen en Statutair Directeur en Unitdirecteur)
- Operations/Bedrijfsvoering/Productie - Marketing & Sales
- Financiën - Strategie & Overnames
- ICT - Projecten
Doordat ik in al deze onderdelen heb gewerkt, spreek ik ook de taal van deze werkgebieden en kan zodoende goed voor verbinding en afstemming zorgen.

RESULTATEN/ACTIVITEITEN: oa.
* Als interim-directeur gewerkt bij KOSTER HOLDING (Installatietechniek & Beveiliging). Eindverantwoordelijk P&L en crisismanagement.
* Bij Productschap Vis gewerkt als interim directeur Financiën, ICT en Facilities. Ik heb ingewikkelde financieringsconstructies verduidelijkt en het productschap financieel begeleid in het opheffingsproces.
* Bij Agis was ik Operations Manager van vier AWBZ-zorgkantoren en heb een reorganisatie geleid van 125 FTE naar 185 FTE in 12 maanden. In datzelfde jaar heb ik met mijn teammanagers de kwaliteit, die gemeten werd door een extern bureau, van een 5 naar een 6,5 kunnen opkrikken. Bovendien ben ik binnen het gestelde kostenbudget van ongeveer € 4,5 miljoen gebleven hetgeen voor het eerst in jaren was bij het onderdeel “AWBZ”.
* Bij Interpolis was ik als Business Unit-Directeur van de unit Bedrijfsschadeverzekeringen met een premieomzet van ongeveer € 260 mio. Medeverantwoordelijk voor een kostenbudget van ongeveer € 70 miljoen en P&L-resultaat. Ik stuurde direct 6 afdelingsmanagers aan en indirect 175 FTE.
* Ik heb als kwartiermaker en Directeur a.i. de Nederlandse Mosselveiling als nieuw bedrijf in Yerseke opgezet. Ik heb oa. een nieuw personeelshandboek en huishoudelijk reglement opgesteld, het personeel aangenomen, hun arbeidscontracten verzorgd en een gunstige overgangsregeling uitonderhandeld met hun vorige werkgever. De ingeschatte bruto veilingomzet was bijna € 60 miljoen gekoppeld aan een kostenpatroon van ongeveer €600K en een netto-omzet voor de veiling zelf van ongeveer €800K. Hierbij heb ik ook nog een lening van ongeveer € 600K uitonderhandeld met verschillende banken.
* Als Voorzitter van de Raad van Toezicht bij een kinderwelzijnsorganisatie (kostenbudget ongeveer 4,5 miljoen) heb ik de organisatie door financieel en organisatorisch moeilijke tijden geloodst. Financieel orde op zaken gesteld, moeilijke keuzes gemaakt, gereorganiseerd (-50%!) en op directieniveau de nodige uitdagingen het hoofd geboden..
* Bij Rucanor Europe heb ik als oa. International Marketing & Sales Manager een verlies van €500K in een jaar omgedraaid naar een winst van € 500K op een omzet van ongeveer € 50 miljoen.
Dit heb ik gedaan doro het goed opstellen van marketing&salesbudgetten met de landenmanagers en deze vervolgens goed gemonitord. Ik stuurde hierbij ongeveer 40 FTE indirect en direct aan.
* Bij TECNIC (industriële automatisering): Crisimanagement en Projectmanagement. Gewerkt aan ontwikkeling en productie van unieke state-of-the-art laboratorium robotmachines waarbij ik oa. projectmanagement deed en de vier partijen, die de machines gingen bouwen, bij elkaar bracht en op een lijn hield om de ontwikkeling van de machines in goede banen te leiden. Daarnaast onderhandelde ik over prijzen en contracten met klanten en leveranciers en ben betrokken geweest bij alle strategische vraagstukken en heb het bedrijf van de financiële ondergang gered.
* Klantenservice.info BV en Salesbird BV, Rotterdam
Functie: Directeur / Statutaire Zaakvoerder (voor holdingbedrijf en dochteronderneming): P & L verantwoordelijk voor deze 2 bedrijven, afstoten van 3 ander dochterbedrijven door verkoop.
* In Roemenië een (parttime) Nederlands-Roemeens consultancybedrijf opgezet samen met een Roemeen en daarin als consultant tot nu toe meer dan 15 Nederlandse bedrijven en organisaties geholpen met zaken doen in Roemenië zoals oa. het oprichten van hun bedrijf, het werven van nieuw personeel, het (laten) uitvoeren van de Roemeense boekhouding, het vinden van handelspartners, het zoeken van overnamebedrijven en het begeleiden van zakelijke bezoeken van Nederlandse bedrijven naar Roemenië.
* European Foundation for Business Qualification, Bilthoven
Functie: Senior Strategie Auditor voor de Europese Classification Standard. Integrale bedrijfsaudit op gebied van Strategie, Marketing & Sales, Operations, IT, HRM, Financiën, Communicatie, Legal, Export, enz. Bedrijven geaudit: Otto (lange afstand omzet), Aviko (aardappelproducten), VSM Geneesmiddelen (marktleider NL in homeopathische geneesmiddelen), Vihamij (technische groothandel), SSL Healthcare (Durex en Scholl schoenen), Agrifirm (landbouw), Koninklijke De Swart (drukkerij), Rentex Floron (wassen / wasserij bedrijf), Patina Dakdenkers BV (dak bedrijf), en HITT Traffic BV (beursgenoteerde softwarebedrijf, zee en luchthavens)
* CreditForce, Houten, full service credit management provider (120 FTE, omzet: € 10 mio). Functie: Manager ICT & Business Development
* Nederlands Vaccin Instituut, Bilthoven
Functie: Manager Logistics & Manager Viral Vaccines Laboratory
* Mn Services, Rijswijk, pensioenen, vermogensbeheer en verzekeringen. Functie: Manager Marketing & Communicatie
VERDER GEWERKT voor:
- Aegon
- Euler Hermes
- ITEB/Allianz
- Nostimos,
- Bartok
- Hoofdproductschap voor Akkerbouw

Opleiding interimmanager

Belangrijkste opleidingen/diploma's:
- Doctoraal Bedrijfswetenschappen / Bedrijfskunde (universiteit Nijmegen)
- Nima B (marketing)
- Commissarissenopleiding, Universiteit Nyenrode en NCD
- HBO Maatschappelijk Werk, Sociale Academie Markendaal, Breda
- Sint Oelbertgymnasium, Oosterhout
Daarnaast veel korte opleidingen/trainingen gevolgd op diverse bedrijfsgebieden, zoals Financiën, Belasting, Zorgmarketing, GGZ, Risicomanagement, Leiderschap, Fusies & Overnames, etc.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Bestuurlijk-organisatorische competenties
- Leidinggeven
- Visie ontwikkelen én uitvoeren
- Plannen en organiseren
- Mens- én resultaatgerichtheid
- Ondernemen

Sociaal-communicatieve competenties
- Samenwerken
- Betrokkenheid
- Overtuigingskracht
- Organisatiebewustzijn
- Netwerken
- Klantgerichtheid
- Overtuigingskracht

Communicatieve vaardigheden
- Analytisch vermogen
- Oordeelsvorming
- Omgevingsbewustzijn
- Creativiteit
- Vakmanschap
- Inlevingsvermogen
- Integriteit
- Zelfvertrouwen
- Stressbestendigheid

Taakgerichte competenties
- Initiatief
- Inzet
- Kwaliteitsbewustzijn
- Besluitvaardigheid
- Flexibiliteit

Competentie ontwikkeling
- Coachen / begeleiden

Competenties die op mij van toepassing zijn:
- zorg ik voor verbinding
- heb oog voor de (politieke) belangen
- steek ook zelf de handen uit de mouwen
- kan out-of-the-box denken
- win snel vertrouwen
- zet de lijnen uit en bewaak deze uitgezette lijnen
- kien op processen en verbeteringen daarin
- ben wars van status en arrogantie is mij vreemd
- communicatie: discreet waar nodig en open, transparant en duidelijk waar mogelijk
- relaties aanknopen, zowel binnen als buiten de organisatie, gaat me goed af en ik zet die in voor het organisatiebelang
- reik mensen nieuwe manieren of concepten aan ter verbetering van het resultaat
- ben gewend me snel in een nieuwe organisatie/sector in te werken en de belangrijkste zaken en belangen te onderscheiden
- kan zowel de grote lijnen overzien als, waar nodig, in detail gaan om zaken duidelijk te krijgen
- ben een kei in het stellen van (door)vragen en krijg hierdoor veel zaken naar de oppervlakte
- neem beslissingen met de informatie die op dat moment beschikbaar is; indien nieuwe informatie een nieuw besluit nodig maakt, schroom ik niet dat ook te doen
- coachend/faciliterend leider, spreek mensen aan op hun verantwoordelijkheid en ontwikkeling


Talenkennis interimmanager

Nederlands (native speaker)
Engels( vloeiend)
Duits (goed)
Frans (spreken, opfris nodig)
Spaans en Roemeens (opfris nodig)

Overig

Functies:
- Directie / Algemeen Directeur
- Unit-directeur / Directeur Operations / Commercieel Directeur / Country Manager / Directeur New Business
- Interim-Management / Vervangend Management / Verandermanagement
Kernwoorden die op mij van toepassing zijn: leider, integer, strateeg, bouwer, communicator, resultaatgericht, relatiegericht, (financieel) analytisch, daadkrachtig, innovatief en reorganisator.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: