Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financieel / change manager / coach

financieel / change manager / coach

Werkervaring interimmanager

LOOPBAAN

Aug 2003- nu : senior controller & manager accounting bij Hero Nederland BV te Breda, rapporterend
aan de financiële directeur en verantwoordelijk voor :
Aansturing controllers (2 personen) en financiële administratie (5 personen)
Maandelijkse rapportering, forecasting, analyse, budgetvoorbereiding
Aansturing van het Base profitability Improvement Program 2004
Aansturing Transrizon project 2005 : implementatie van gedetailleerd rapportagesysteem, IFRS compliant, inclusief business unit structuur en product profitability
Verantwoordelijk voor beheer van Interne Controle systeem (self assesment program)
Verantwoordelijk voor financial awareness van alle afdelingen , o.a. organiseren workshops finance for non financials
Contactpersoon voor banken – fiscale overheden – externe accountants - etc.


Jan 98 – juli 2003: financiëel directeur van Stork MEC in Antwerpen, rapporterend aan de Algemeen
Directeur en verantwoordelijk voor:
• Controlling en treasury
• Financiële administratie (6 personen)
• IT (5 personen)
• Lid van directieteam (4 personen)
• Belangrijkste resultaten bereikt:
• 1e Strategisch plan 2000 – 2004 voor Stork MEC
• Business plan 2003-2007 (groot investeringsbudget, reorganisatie , cultuurveranderingsproject, competentiemanagement)
• Opzet systeem van opvolging voor strategische – operationele en verbeteracties (Continue kwaliteitsverbetering)
• IT beleidsplan – (opstart ERP implementatie – infrastructuuruitbreiding – etc.)
• Opzet projectadministratie cq opvolgingsysteem en budgetopvolging en creëren van financial awareness / resultaatsgerichtheid
• Afsplitsing activiteiten in aparte juridische entiteit en opstellen Service Level Agreement

Maart 96 - Dec. 97: controller & Logistiek Manager – Droge Mix Fabriek Royco – Unilever, rapporterend
aan de Fabrieksdirecteur en verantwoordelijk voor:
• financiële administratie (3 personen)
• fabrieksadministratie (4 personen)
• fabrieksplanning (2 personen)
• lid van de International Sourcing Group Dry Mix Europe voor Nederland, met doelstelling om de europese sourcing kosten in 5 onderbezette fabrieken te verlagen (benchmarking, relocation van volumes, etc.)
• Belangrijkste resultaten bereikt :
• implementatie van MFG pro / SAP financials / SAP HR in 6 maanden
• reorganisatie van de totale organisatie, resulterende in continue verlaging van de kosten per product (2 maal) met behoud van kwaliteit
• optimalisatie capaciteitsgebruik in de fabriek, leidend tot continue verlaging van de kosten per product
• reorganisatie van de financiële afdeling
• automatisering van de korte en lange termijn planning
• multi-disciplinair inzetten van mensen op de administratie door middel van jobrotatie en opleiding

Juli 95 - Feb. 96 : Implementatie van een wereldwijde geïntegreerde supply chain database voor
Tomatenproducten en –sauzen:
• opzet en bepaling van de structuur van de database
• opleiding van de locale controllers in het gebruik van de database (US –
Brazilië – Australië – UK – Nederland)
• bezoek aan de verschillende fabrieken wereldwijd
• valideren van de geconsolideerde data
• opzet van een rapportage tool in Lotus Notes
• maken van aanbevelingen in Global Sourcing Plan en presentatie aan de internationale board of directors

Juli 94 - Aug 94 : verantwoordelijk voor het maken van de 1e Annual Estimate voor de Russische
Unilever Maatschappijen in Sint-Petersburg

Mei 93 - Juni 95 : Management accountant - Unilever Vlees Groep Oss – rapporterend aan de controller
en verantwoordelijk voor :
• annual estimates + jaarlijkse investeringsbudgetten
• implementatie van een standaard evaluatiesystematiek voor investeringen
• financiële evaluatie van investeringen
• financiële ondersteuning van de conservenfabriek
• bedrijfseconomische analyses voor de conservenfabriek
• lid van het team ter voorbereiding van de implementatie van MFG-Pro in de conservenfabriek
• lid van de internationale meat sourcing groep – met als doelstelling continue reorganisatie en verbetering van de vleesfabrieken in Europa (benchmarking van kosten - supply chain optimalisatie -)

Aug 91 - Mei 93 : Unilever internal auditor - Brussel – verantwoordelijk voor financiële en
operationele audit van verschillende Unilever werkmaatschappijen in België, Nederland en Oostenrijk

IT KENNIS
• Lotus / Excel
• Word Perfect / Word
• Lotus Notes
• MS Access
• Power Point / Freelance Graphics
• ERP programma’s : MFG pr


Opleiding interimmanager

OPLEIDING

1981 - 1987 : middelbare Humaniora (gymnasium)- Heilig Hart van Maria, Berlaar, België
1987 - 1991 : Toegepaste Economische Wetenschappen, Bedrijfseconomie aan de Universitaire
Faculteiten Sint-Ignatius te Antwerpen
1994 - 1997 : postdoctorale opleiding tot Register Accountant aan de Katholieke Universiteit Brabant


NEVENACTIVITEITEN

1986 - 1989 : scoutsleider Sint Jan Berchmanscollege Antwerpen
1989 - 1990 : AIESEC Antwerpen (internationale studenten organisatie) – verantwoordelijk voor
buitenlandse stages – export missies en speciale projecten
1990 - 1991 : voorzitter van AIESEC Antwerpen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: