Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ICT Manager

ICT Manager

Werkervaring interimmanager

10/2001 - Heden: ICT Manager
CMG Wireless Data Solutions, Nieuwegein
Als manager van de 40 medewerkers tellende interne ICT organisatie, rapporterend aan de COO, verantwoordelijk voor het systems- en service management van de wereldwijde ICT infrastructuur, kantoorautomatisering, mobiele en vaste telefonie, internet, intranet, extranets als ook de ontwikkeling van een 10-tal bedrijfskritische informatie systemen.
v In deze functie eindverantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, het ICT budget, het people management van 35 vaste employees en 5 losse krachten, 24-uurs support, recruitment & retention, account & supply management, inkoop, afgesproken service levels als mede de strategische architectuur en richting van de afdeling.
v Verantwoording gedragen voor vele kleine projecten met een grote impact en vele grote projecten met een lange doorlooptijd waaronder de verhuizing van het gehele bedrijf uit Maarssen/Utrecht naar Nieuwegein.
v Twee volledige reorganisaties projectmatig doorgevoerd om kosten te besparen (-25%), de organisatie te structureren (wereldwijd van 55 -> 40 FTE) en dienstverlening te verbeteren (klantvriendelijkheid van een 5,2 -> 7,3). Zes aspecten zijn hierbij van belang geweest;
- Het proces management te (her)ijken, weer in relatie te brengen tot de klant en de ondersteuning met tools te maximaliseren.
- Voor het project management is een op Prince gebaseerde ‘lean en mean’ projectmanagement methodiek gedefinieerd waarmee de hoge veranderingsfrequentie van de business gecontroleerd en sneller kon worden doorgevoerd. De verantwoordelijkheid voor projecten kon hiermee laag in de organisatie worden neergelegd.
- Alle gebruikte formulieren op WebSites en procedures zijn herzien en geoptimaliseerd. De service desk tool uitgebreid met ‘direct call logging’ mogelijkheden voor klanten via het Web, automatische routering en SMS interfaces.
- De organisatie is beschreven in termen van taken, rollen en verantwoordelijkheden. Het daaruit voortvloeiende persoonlijke ontwikkelplan en individuele key performance indicators heeft de beoordeling en prestaties van het personeel enorm verbetert als ook de team spirit, houding, motivatie en samenwerkingsverbanden positief beïnvloed.
- De afstand tot de klant verkleind middels een strak account management schema, het opstellen van SLA’s en de introductie van een Customer Satisfaction Survey.
- Een strategie gedefinieerd voor de technische infrastructuur, in het bijzonder de uitrol van W2000 voor de wereldwijde kantoorautomatisering, een separaat VMS platform voor de research & development afdelingen als Unix/Oracle voor de business applicaties (SAP HRM, Payfact, Hyperion, BaaN Finance/Projects, iCRM, PS8, Remedy, Cognos, Powermart).

04/2001 - 09/2001: Projectmanager Kwaliteit
CMG Wireless Data Solutions, Nieuwegein
Binnen de vestinging Operations & Information Services, team Business Risks & Performance Management volledig verantwoordelijk geweest voor de succesvolle ISO 9001:2000 certificering van het bedrijfsonderdeel Customer Support. Tevens het complete business proces model (Create, Sell, Deliver, Sustain) opgeleverd van het Wireless productie bedrijf en proces management geïntroduceerd.

04/2000 - 03/2001: Projectmanager Automatisering
Abn Amro Bank, Amsterdam
Verantwoordelijk geweest voor alle Service Management en Datawarehouse projecten bij het onderdeel Operations van de Divisie Nederland. Het ging zowel om implementaties van de CRM produkten van Peregrine als om third party knowledge management software zoals Apropos en Inference. Voorts het strategisch samenwerkingsverband tussen Peregrine, CMG en de ABN AMRO van advies voorzien.

03/2000 - 03/2000: Auditor
Abn Amro Bank, Amsterdam
Een gedetailleerde audit uitgevoerd op de haalbaarheid van- en aanbevelingen gedaan op het Project Combi Infrastructuur, het technisch koppelen met IBM MQSeries van verschillende contracten in verschillende administraties op verschillende platformen om multichanneling mogelijk te maken.

02/1999 - 02/2000: Strategisch ICT Consultant
KPN Telecom, Den Haag/Groningen
Verantwoordelijk geweest bij het onderdeel ‘Operator Vaste Net’ voor het opzetten en managen van een 15 medewerkers tellende centrale klanteningang annex bedrijfsbureau om daarmee het hoofd te kunnen bieden aan de toenemende complexiteit van de netwerk dienstverlening. Vanuit dit bureau professionalisering van de ‘Operator’ projectmatig gerealiseerd door het invoeren van ‘activity based cost management, de implementatie van het ERP pakket SAP en de invoering van Proces Management volgens het EFQM model..

09/1998 - 01/1999: Project Manager
Unisource Business Networks Nederland (UBN NL), Den Haag
Als project manager verantwoordelijk geweest voor het project team van 10 medewerkers die de integratie van het UBN NL netwerk voor kantoorautomatisering in het Saturnus netwerk van KPN Telecom volgens de geldende security richtlijnen en het beleid hebben gerealiseerd. Tevens geadviseerd over de inrichting van het beheer en het opstellen van SLA's voor het VLAN in Haagse Veste 4, het nieuwe onderkomen van Unisource in Den Haag.

07/1996 - 08/1998: Service Desk Manager
AT&T Unisource Communication Services (AUCS), Hoofddorp
Verantwoordelijk geweest voor het opzetten, standaardiseren, professionaliseren en managen van een IT Service Desk van 22 medewerkers zodat centralisatie van de levering van kwalitatief hoogwaardige IT services in Europe mogelijk werd en de business ondersteuning geoptimaliseerd.
v Het reorganiseren van alle operationele dag-tot-dag activiteiten zoals het oplossen van incidenten, het beantwoorden van gebruikersvragen, het leveren van ICT diensten, inkoop van IT goederen, administratie met betrekking tot configuraties, software licenties en wijzigingen als ook de budgettering.
v De service desk in plaats van taakgericht, proces en servicegericht laten werken middels de proces management methodiek PQMI waarin niet alleen de definitie van processen maar veel meer de continue verbetering van processen middels Key Performance Indicators relevant is.
v Als projectmanager verantwoordelijk geweest voor een veranderingsproject waarin de volgende doelstellingen zijn gerealiseerd;
- introductie van een uniforme, procedurele en standaard manier van het leveren van IT services;
- een toename gerealiseerd van 15% in de efficiency van het leveren van IT services;
- het bereiken van een hoge kwaliteit IT support voor alle AUCS sites in Europa door middel van definitie, meten en rapporteren van KPI’s.
- het verbeteren en structureren van de communicatie naar de AUCS eindgebruikers door onder meer de implementatie van een Web site en het opzetten en uitvoeren van een customer satisfaction survey.
v Optimalisatie van de operationele processen.
v Opstellen service portfolio en een purchase en support catalogus voor de eindgebruikers.
v De selectie, adaptie en implementatie van de service support tool Clarify.

07/1995 - 06/1996: Services & Contracts Manager
Uniworld, Hoofddorp
Verantwoordelijk geweest voor een internationaal services en contracts team van 7 medewerkers dat als intermediair fungeerde tussen Uniworlds ICT functie, de ICT service providers, applicatie leveranciers en hardware suppliers.
v De contractstructuren tussen Uniworld en zijn diverse ICT leveranciers ge(her)definieerd.
v Opzetten van een service level framework waarmee op eenvoudige en uniforme wijze twintig service level agreements zijn opgezet en afgesloten. De diverse internationale business units hebben hiermee de levering van ICT services en daarmee de eigen business continuïteit zeker gesteld.
v Het implementeren, organiseren en managen van de interne service control organisatie verantwoordelijk voor het beleid ten aanzien van outsourcing en het geleverde niveau van de dienstverlening van de diverse ICT leveranciers in relatie tot de business eisen en wensen.

05/1995 - 06/1995: Service Level Manager
Ministerie Van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Den Haag
Opstellen, onderhandelen en afsluiten van service level agreements voor drie bedrijfskritische informatiesystemen als ook de kantoorautomatisering.


Vorige Werkgevers

11/1989 - 04/1995: Directeur/Eigenaar
Niche Data Publishers (NIDAP), Amsterdam
Verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en de informatiestromen van zowel de onderzoeksprojecten als het bedrijf zelf.
v Opzetten, analyseren en rapporteren van onderzoek in de branches opleiding & training, grafische industrie, audiovisuele industrie, bedrijfsevenementen en automatisering voor 1000 respondenten.
v Specificatie, ontwikkeling en implementatie van een geautomatiseerd enquête beheer systeem.
v Advisering van klanten over de inrichting van acquisitie-, relatiebeheer- en CRM systemen en het op maat aanleveren van onderzoeksdata voor deze systemen.
v Dagelijkse leiding over 20-25 enquêteurs.
v Administratie en boekhouding.

09/1989 - 05/1990: Helpdesk Supervisor
Universiteit van Amsterdam, Faculteit der Letteren, Vakgroep Alpha Informatica, Amsterdam
Verantwoordelijk voor het technisch en organisatorisch goed functioneren van het studenten leslokaal.

11/1983 - 08/1987: Supervisor Telefonische Unit, Assistent Projectleider
Marktonderzoekburo InterView, Amsterdam
Verantwoordelijk voor de correcte en tijdige uitvoering van het computergestuurde veldwerk van talloze ad-hoc en structurele marktonderzoeken door 120 enquêteurs. In de laatste anderhalf jaar verantwoordelijk geweest voor de opzet, verwerking, analyse en rapportage van gespecialiseerd bereiksonderzoek van kranten, tijdschriften, radio, televisie, bioscoop en billboard reclame onder meer dan 10.000 respondenten.


Opleiding interimmanager

1988-1993
Informatica, Vrije Universiteit, Amsterdam
Afstudeerrichting: Management Informatiesystemen
Diploma: Ja

1983-1987
Academie voor Lichamelijke Opvoeding, Amsterdam
Diploma: Ja

1977-1983
Fioretti College Atheneum (2e, 4e, 5e en 6e,jaar), Lisse, Nederland
Vakken: Nederlands, Engels, Wiskunde I, Economie I, Biologie, Natuurkunde, Scheikunde

1977-1978
Oaklands School, (1e Jaar) Waterlooville, Engeland

1979-1980
Tampa Preparatory School (3e Jaar), Tampa, Florida, Amerika


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

2002 Teambuilding
2000 Verandermanagement
Conflicthantering
1998 Pre Management Training Course
Train de Trainer
Motiveren & Leidinggeven
1997 Advanced Sales Management
Communicatieve Vaardigheden
Sociale Vaardigheden
Recruitment
1996 ITIL Service Management, ISES, Utrecht, Certificaat: Ja
Process Quality Management & Improvement (PQMI)
1995 Presentatie Technieken


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift.
Duits en Frans in woord redelijk.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: