Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim-/projectmanager, coach

Interim-/projectmanager, coach

Werkervaring interimmanager

XXX (mei 2000 - )
Deelnemen in ondernemingen alsmede het uitvoeren van organisatieadvies en interim management opdrachten.
Rol: Directeur eigenaar, organisatie adviseur, interim manager

XXX (mei 2002 - )
Strategisch en organisatieadvies en interim management

XXX (mei 2000 - )
Ontwikkeling en exploitatie website voor en door ondernemers

Justion B.V. (mei 2000 – april 2002)
Strategisch en organisatie advies en interim management.
Rol: partner (belang per april 2002 afgestoten), interim manager, coach
Als partner medeverantwoordelijk voor het beleid van de Justion Adviesgroep (Justion Holding B.V., Justion B.V., Just HCS B.V. en Arom B.V.).
Daarnaast actief als adviseur en/of interim-manager bij verschillende opdrachtgevers in uiteenlopende branches.

The Firm B.V. (oktober 1999 – mei 2000)
Financieel interim management
Rol: Senior consultant, interim manager
Adviseren van relaties bij het invullen van HBO+ functies op vaste dan wel tijdelijke basis, coachen van interim managers en uitvoeren van interim opdrachten.

KPMG Management Consulting (april 1998 – oktober 1999)
Management consultancy
Rol: Senior consultant, manager
Projecten op het gebied van strategie ontwikkeling en businessplanning, efficiencyverbetering, reorganisatie, flexibele arbeidsvoorwaardensystemen (a la carte, total cash compensation) en functioneringsevaluatiesystemen, functieprofielen, kwaliteitsmanagement en coaching van MT-leden tijdens verandertrajecten.

SGS Nederland Groep (oktober 1991 – april 1998)

SGS European Quality Certification Institute E.E.S.V. (april 1993 – april 1998)
Certificatie van zorgsystemen
Rol: Senior manager, hoofdauditor
Eindverantwoordelijk voor de (financiële) resultaten van het instituut, na oprichting van de Nederlandse tak van SGS International Certification Services in 1993. De taken en verantwoordelijkheden bestonden onder andere uit het opstellen en ten uitvoer brengen van strategische plannen, vaststellen van budgetten, formuleren en realiseren van (commerciële) doelstellingen, het leidinggeven aan en coachen van zowel vaste als ingehuurde professionals (24-34 FTE), het personeelsbeleid (in-, door-, uitstroom), de kwaliteit van de dienst(verlening), het behalen en behouden van relevante erkenningen en het uitvoeren van audits bij met name grote accounts.

SGS Technische Inspecties B.V. (oktober 1991 – april 1993)
Inspectie en consultancy
Rol: Kwaliteitsmanager, controller, lid directie
Verantwoordelijk voor het behalen en behouden van relevante erkenningen (ISO 9000, STERIN) en de planning & control cyclus.


Opleiding interimmanager

Bedrijfseconomie - Erasmus Universiteit Rotterdam (1985 – 1991)

Trainingen/cursussen:
- Effectieve communicatie en teambuilding – Schouten & Nelissen (2003)
- Prince II Projectmanagement – DTO (2001)
- Core Skills – KPMG Management Consulting (1999)
Brown paper proces mapping (BPPM), problem solving/teambuilding (PS/TB), coaching, managing expectations, managing intervention, feedback, presentation
- Young Executives Program – De Baak (1995)
Leiderschapsvaardigheden, zelfmanagement, financieel management, marketing en strategie, management van strategische veranderingen, intern ondernemerschap, boardroom consultancy
- Functioneringsevaluaties - RBGD (1995)
- Veiligheid & Milieu Coördinator VCA – SGS Training & Consultancy (1994)
- Klantgericht communiceren – W.L. de Galan Groep (1994)
- Quality Management System Assessment – Lighthouse Management Consultants (1992)
Organiseren, leiden en uitvoeren van certificatie-audits op basis van de ISO 9000 normserie.
- Interne Auditor – TOP Consultancy (1992)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Professionele ervaring:
Verandermanagement, re-organisaties, strategie ontwikkeling en strategische planning, human resources management, interim management, coaching, ondernemingsplanning en –besturing, bedrijfsopvolging & fusies, BPR, kwaliteitsmanagement (TQM), migraties.

ICT-kennis:
MS Windows XP, MS Office XP Professional, SAP, EXACT, Frontpage, ASP.

Talenkennis interimmanager

NL - moedertaal
ENG - goed
DUI - redelijk tot goed

Overig

Profiel:
Pragmatisch adviseur en interim manager, die aan beide kanten van de tafel ervaring heeft op gedaan (consultancy en management). In staat mensen binnen organisaties in beweging te krijgen. Geënt op het veranderen van verouderde processen, introductie van procesinnovaties en realisatie van gedragsveranderingen die gewenst zijn bij diverse soorten verandertrajecten. Generalist, ervaring met crisis en recovery management. Strategische planner, ruime ervaring met strategieontwikkeling en reorganisaties en vertrouwd met HR management. Gaat moeilijke situaties niet uit de weg, maar probeert altijd het doel voor ogen te houden. Ervaring in zowel de profit als de non-profit (overheid) sector.

Publicaties:
- Sturen van verandering / Drs. R.B. Schouten - Kluwer Bedrijfsinformatie (1996)
- Gewoon zaken doen! / R..B. Schouten - Uit Europoortkringen (2000) – 39e jaargang, nr. 1
- EN 45013 Certification of personnel / R.B. Schouten & C.A. Visser - Quality Network (1997)
- Total Quality Management in perspectief / G.G. Peek & R.B. Schouten - Lastechniek (1997) nr. 10
- Veranderen, nou en! / Drs. R.B. Schouten - Directiezaken (1996) 4e jaargang, nr. 4

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: